Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #1 Skrevet 16. mars 2005 Jeg lurer på hvordan de ser på "kosete kjærestepar" i diverse land? Altså, hvor får man politi etter seg dersom man gir kjæresten et kyss på gata?
Gjest Lille Solstråle Skrevet 16. mars 2005 #2 Skrevet 16. mars 2005 Du må være mer spesifikk. Hvilket land gjelder det? I de fleste vestlige landene (USA, Europa) og de vanlige "syden"-destinasjonene gjør det ingenting å være kosete på gata. Med sydendestinasjoner mener jeg land som i utgangspunktet praktiserer en annen religion men hvor innbyggerne er så vant til turister at de ikke bryr seg- altså en del land i nord-Afrika, en del steder i Tyrkia, Thailand osv. I Sør-Amerikanske land er det også ganske fritt fram- men du må regne med å få mye oppmerksomhet dersom du er veldig fysisk med kjæresten din. I muslimske land bør du vise respekt, du burde ha som hovedregel at der det er påbudt å dekke seg til er det unødvendig å kline med kjæresten. I mange afrikanske land er en sterk kristen tro gjeldende, og mange har lite forståelse for klining på gata.
sixx Skrevet 16. mars 2005 #3 Skrevet 16. mars 2005 Du er turist...derfor vil de bære over med alle feilene du gjør.
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #4 Skrevet 16. mars 2005 Tenkte først og fremst på Europeiske land lenger syd.. F.eks Spania.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #5 Skrevet 17. mars 2005 Jeg lagde for en tid tilbake en oversikt over skikk og bruk i flere land på min hjemmeside. Opplysningene er basert på opplysninger fra boken "Internasjonal skikk og bruk". Link til siden her: www.janovebrenden.no Klikk på linken Skikk og Bruk. :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå