Gå til innhold

Store smerter i livmor HASTER


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren hadde nettopp en liten hyrdestund, og rett før slutten så fikk jeg helt enorme smerter i livmoren!!! Kan ikke gå oppreist og heller ikke sitte normalt, da kjennes det ut som jeg får en pinne fra skjeden og langt opp i magen :(

ringer man legevakt for sånn?

Anonymkode: 65c9c...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig ringer du legevakten.

Så store smerter er ikke normalt, og der er de trent til å stille de rette spørsmålene og vurdere om du trenger å komme inn eller ei.

og klem ❤️ 

Anonymkode: c499c...3e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå å tiss. Hadde sånn vondt engang, så det hjalp å gå på do, kjentes ut som han klarte å vrenge noe av blæra mi.

Anonymkode: 0b191...5cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå å tiss. Hadde sånn vondt engang, så det hjalp å gå på do, kjentes ut som han klarte å vrenge noe av blæra mi.

Anonymkode: 0b191...5cb

Klarer ikke, får enda vondere om jeg presser

Anonymkode: 65c9c...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa jeg bare skulle ta ibux og paracet og slappe av  gikk det sikkert over :( 

Anonymkode: 65c9c...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De sa jeg bare skulle ta ibux og paracet og slappe av  gikk det sikkert over :( 

Anonymkode: 65c9c...a3d

Prøv å ta Paracet og Ibux da og gi det 40 min. Om det ikke er blitt bedre eller om det blir verre før den tid så ringer du tilbake. :)

Anonymkode: 3db6e...4a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å ta Paracet og Ibux da og gi det 40 min. Om det ikke er blitt bedre eller om det blir verre før den tid så ringer du tilbake. :)

Anonymkode: 3db6e...4a9

Allerede tatt for en stund siden :) 

Anonymkode: 65c9c...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så oppgitt over folk som bruker forum/facebook som lege! Ring nå legevakten, eller føden om du er gravid forbi første trimester.

Anonymkode: 341a0...c5c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir så oppgitt over folk som bruker forum/facebook som lege! Ring nå legevakten, eller føden om du er gravid forbi første trimester.

Anonymkode: 341a0...c5c

Javell, hvis du hadde lest så ser du at jeg har ringt og de ville ikke ta meg inn!

Anonymkode: 65c9c...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enormt vondt å presse på magen og, hm :(

Anonymkode: 65c9c...a3d

Øker smertene på istedenfor å avta så drar du til legevakten, istedenfor å ringe og bli avvist en gang til. 

Høres egentlig litt ut som du kan ha hatt en vanncyste på eggstokk som har sprukket. Det kan arte seg slik. I så tilfelle er det vanlig og helt ufarlig og smertene vil gi seg gradvis i løpet av noen timer. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboeren hadde nettopp en liten hyrdestund, og rett før slutten så fikk jeg helt enorme smerter i livmoren!!! Kan ikke gå oppreist og heller ikke sitte normalt, da kjennes det ut som jeg får en pinne fra skjeden og langt opp i magen :(

ringer man legevakt for sånn?

Anonymkode: 65c9c...a3d

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir så oppgitt over folk som bruker forum/facebook som lege! Ring nå legevakten, eller føden om du er gravid forbi første trimester.

Anonymkode: 341a0...c5c

Dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blør du?

Jeg opplevde dette en gang - enorme smerter etter et samleie. Hos meg var det en cyste på en av eggstokkene som hadde sprukket, og det gav indre blødninger. Da jeg til slutt kom meg på legevakta (5-6 timer etterpå tror jeg) ble jeg sendt til sykehuset og hasteoperert. Cysten ble "brent" bort for å stoppe blødningen. Jeg hadde blødd 1,5 liter blod ut i buken. Ville jo blødd i hjel dersom jeg ikke hadde kommet meg til sykehus...

Men hvis du blør fra skjeden har du jo "kontroll" på blødningen.

Anonymkode: 218fb...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Kitcat skrev:

Øker smertene på istedenfor å avta så drar du til legevakten, istedenfor å ringe og bli avvist en gang til. 

Høres egentlig litt ut som du kan ha hatt en vanncyste på eggstokk som har sprukket. Det kan arte seg slik. I så tilfelle er det vanlig og helt ufarlig og smertene vil gi seg gradvis i løpet av noen timer. 

AB over. Det stemmer, men som jeg skrev så kan det i noen spesielle tilfeller (legen fortalte at det var sjelden) så kan denne cysten begynne å blø, og da MÅ blødningen stoppes!

Anonymkode: 218fb...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Javell, hvis du hadde lest så ser du at jeg har ringt og de ville ikke ta meg inn!

Anonymkode: 65c9c...a3d

Ja, AB #c5c ville lest det om ikke h*n allerede hadde gjort det. Men uansett kontakter man legevakta, ikke kg. For som det står i regelverket her; man vet ikke hvilken kompetanse som ligger bak svarene man får. Nå som legevakta har sagt at de ikke vil ta deg inn så er det ikke så alvorlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...