Gå til innhold

Hvordan gå ned 6-8 kg innen jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jente 25 år, veier 68 kg og er 167 cm. Målet er å gå ned 6-8 kg innen jul.

Har en aktiv hverdag (jobber i helsevesenet). Har hund så går mellom 6-12 km tur hver dag. Mye i skog og mark. Har også begynt å trene på treningssenter, og skal trene styrke 3 ganger i uka. Tror jeg dropper kondisjonstrening på senteret pga. jeg går så mye tur?

Problemet mitt er hvor mye jeg skal spise. Vet hva som skal til for å gå ned (har gått ned 20 kg tidligere kun ved kosthold, men hadde ikke hund/trente ikke da. Da lå jeg vel på rundt 1500 kcal, men var jo mye tyngre). 

Har hørt man ikke får resultater av styrketrening om man spiser for lite, og det vil jeg jo ikke. Men om jeg spiser vedlikehold går jeg jo ikke ned?

Så hvor mye bør jeg ligge på? 1500 på treningsfrie dager og mer dagene med styrke? Noen med tips eller erfaringer med styrketrening/vektnedgang?

Anonymkode: ed372...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1500 på treningsfrie dager og 200 mer på de dagene du trener styrke høres bra ut. Prøv det, og se om du går ned eller går ned for mye. Man kan godt ligge i underskudd når man trener styrke og er overvektig, men du ligger akkurat innenfor normalvekt, så du skal ikke begrense inntaket for mye når du vil ha effekter av styrketreningen.

Ellers kan du med fordel legge inn noen små joggeetapper når du går tur. Eller hurtig gange i terreng med mye bakker.  Jeg har selv hund, og de turene jeg går med hunden med mye naturlige pauser får ikke opp pulsen nok til å gi noen kardio-effekt. 

Anonymkode: 34960...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...