Gå til innhold

Samletråd for RFSU tester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flottelotte skrev (1 time siden):

Ja det kan ta tid, jeg sluttet på prevensjon mai 2018, ble gravid juni 2019, mistet i MA august 2019, ble gravid igjen oktober 2019, som resulterte i frøkna ❤ vi bestemte oss for at jeg ikke skulle begynne med prevensjon igjen, siden vi ville ha 2 relativt tette. Fikk tilbake mensen nå i april. Snakket da om å begynne å prøve til høsten, så klaffet det visst den første mnd vi prøvde 🙈😍 vi fikk faktisk positiv test samme dato som vi mistet den første i 2019 🥰 

Jeg ble gravid på p-piller i 2017, sa sept 2017. Fant en cyste på eggstokken, så alt kom på en gang og kroppen min var i kaos. Så fikk heller ikke gå på noe prevensjon før kroppen hadde normalisert seg. Skulle begynne på p-piller i juli 2018, men mens kom ikke 😅 så fikk sønnen mars 2019 🥰 vi ville også ha 2 tette, men sønnen min hadde kraftig kolikk til å begynne med også melkeallergi, og nå asma. Så han har vært krevende og veldig lite søvn. Så ble fort enig om å vente litt, men ble enig i april om å ikke ta ny sprøyte for å prøve på ny baby 🥰 begynte å blø idag, så regner med der ikke ble noe denne mnd, får bare prøve igjen neste mnd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flottelotte skrev (2 timer siden):

Ååh, da er september deres måned og juni baby❤ masse lykke til 🥰

Håper det 🥰 takk 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Skyggestrek eller?

D1AB5A12-399D-4DF4-88D3-F468BD8B2973.jpeg

6B628EA1-C5A3-4861-AFC4-B388F3CD3C03.jpeg

Anonymkode: c32fa...e02

Det kan det være. Ta en ny test om et par dager. Hvor mange dpo er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juneasi skrev (1 time siden):

Det kan det være. Ta en ny test om et par dager. Hvor mange dpo er du?

Har sykt rare/uregelmessige sykluser, så aner ikke når el var.. hadde bare en følelse på at jeg måtte teste idag 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c32fa...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Har sykt rare/uregelmessige sykluser, så aner ikke når el var.. hadde bare en følelse på at jeg måtte teste idag 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c32fa...e02

Ok. Men da tenker jeg du venter et par dager, så tar du ny test. Når hadde du sist mens da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juneasi skrev (10 timer siden):

Ok. Men da tenker jeg du venter et par dager, så tar du ny test. Når hadde du sist mens da?

 

Har småblødninger av og til imellom mens. Så usikker på hva som er hva. Men blødde sist forje mandag (30/8), gikk også på antibiotika rundt samme tid. Vet ikke om det kan ha noe betydning. Var ferdi med kuren søndag kveld (5/9). Blødningen varte til onsdag/tordag også var det bare litt rosa resten av uken

Anonymkode: c32fa...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min erfaring med rfsu test ofte og hvordan den utviklet seg for meg. Fikk negativ 12 dpo med en annen test, så svak positiv 13 dpo med rfsu test ofte (fikk da også positiv digital 1-2)651D7C0D-A740-45A1-A0AA-6EA0F0A2D7C1.thumb.jpeg.1aff469255902a0b33eaea72f9d29991.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katekate skrev (På 8.9.2021 den 11.30):

Her er min erfaring med rfsu test ofte og hvordan den utviklet seg for meg. Fikk negativ 12 dpo med en annen test, så svak positiv 13 dpo med rfsu test ofte (fikk da også positiv digital 1-2)651D7C0D-A740-45A1-A0AA-6EA0F0A2D7C1.thumb.jpeg.1aff469255902a0b33eaea72f9d29991.jpeg

Samme erfaringer med disse testene her. De trenger mye hcg for å slå ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.9.2021 den 10.08):

Har småblødninger av og til imellom mens. Så usikker på hva som er hva. Men blødde sist forje mandag (30/8), gikk også på antibiotika rundt samme tid. Vet ikke om det kan ha noe betydning. Var ferdi med kuren søndag kveld (5/9). Blødningen varte til onsdag/tordag også var det bare litt rosa resten av uken

Anonymkode: c32fa...e02

Har du testet noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er det noen som har erfaring med RFSU graviditetstest og skyggestreker? Jeg er usikker om denne er positiv eller om det er skyggestrek? 3-4 dager før forventet menstruasjon. Den ene tok jeg i går kveld og den andre i dag med morgenurin. Begge fikk utslag innen 5 minutter, men de har ligget en  stund når jeg tok bildet. 

FBC12813-11C1-4D9B-8906-5FAC592B4D25.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker958 skrev (1 minutt siden):

Hei. Er det noen som har erfaring med RFSU graviditetstest og skyggestreker? Jeg er usikker om denne er positiv eller om det er skyggestrek? 3-4 dager før forventet menstruasjon. Den ene tok jeg i går kveld og den andre i dag med morgenurin. Begge fikk utslag innen 5 minutter, men de har ligget en  stund når jeg tok bildet. 

FBC12813-11C1-4D9B-8906-5FAC592B4D25.jpeg

Positive vil jeg si! 

Anonymkode: 8d05e...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usikker958 skrev (10 minutter siden):

Hei. Er det noen som har erfaring med RFSU graviditetstest og skyggestreker? Jeg er usikker om denne er positiv eller om det er skyggestrek? 3-4 dager før forventet menstruasjon. Den ene tok jeg i går kveld og den andre i dag med morgenurin. Begge fikk utslag innen 5 minutter, men de har ligget en  stund når jeg tok bildet. 

FBC12813-11C1-4D9B-8906-5FAC592B4D25.jpeg

Hvis streken er rosa og den kom før 5 mim er gått så er det i følge pakningsvedlegget positiv. Minuset her er at de testene ofte gir falske streker. Legger ved bilde av mon falske strek. Grunnen til at jeg vet den var falsk er at jeg testet med 2 andre tester i samme urin, 1 med samme følsomhet og en digital. Begge de var negative. Samt alle tester etter denne. Har opplevd i ettertid at jeg har fått skyggestreker uten å være gravid også.

 

Ville rådet deg til å teste med et annet merke. Sier ikke at du har falske streker her altså, men når de testene så ofte gir sterke skygger  så kan det være greit å bruke et annet merke før man slipper jubelen løs.

Screenshot_20210819-121510_Chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juneasi skrev (39 minutter siden):

Har du testet noe mer?

Hadde noen tester fra normal liggende. Så tok en idag. Ser noe, men regner med det bare var en skyggestrek

38447B27-EB8F-4CB5-91C9-20A55E23616F.jpeg

24814EFD-3F98-4B9A-9132-F8621103AEE7.jpeg

Anonymkode: c32fa...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juneasi skrev (13 minutter siden):

Hvis streken er rosa og den kom før 5 mim er gått så er det i følge pakningsvedlegget positiv. Minuset her er at de testene ofte gir falske streker. Legger ved bilde av mon falske strek. Grunnen til at jeg vet den var falsk er at jeg testet med 2 andre tester i samme urin, 1 med samme følsomhet og en digital. Begge de var negative. Samt alle tester etter denne. Har opplevd i ettertid at jeg har fått skyggestreker uten å være gravid også.

 

Ville rådet deg til å teste med et annet merke. Sier ikke at du har falske streker her altså, men når de testene så ofte gir sterke skygger  så kan det være greit å bruke et annet merke før man slipper jubelen løs.

Screenshot_20210819-121510_Chrome.jpg

Jeg har tatt tre tester totalt med RFSU og alle har samme strek. men jeg er helt enig. Jeg har testet med rsfu og fått skyggestrek men aldri så tydelig som på de tre jeg har tatt nå, og heller aldri på flere etter hverandre. Tenker jeg tester igjen om noen dager med et annet merke. Takk for svar:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Usikker958 skrev (På 10.9.2021 den 14.35):

Jeg har tatt tre tester totalt med RFSU og alle har samme strek. men jeg er helt enig. Jeg har testet med rsfu og fått skyggestrek men aldri så tydelig som på de tre jeg har tatt nå, og heller aldri på flere etter hverandre. Tenker jeg tester igjen om noen dager med et annet merke. Takk for svar:)

Hvordan gikk det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 14.24):

Hadde noen tester fra normal liggende. Så tok en idag. Ser noe, men regner med det bare var en skyggestrek

38447B27-EB8F-4CB5-91C9-20A55E23616F.jpeg

24814EFD-3F98-4B9A-9132-F8621103AEE7.jpeg

Anonymkode: c32fa...e02

Hvordan gikk det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med RFSU sine tidlig tester er dårlig… forrige gang jeg var gravid testet jeg med den tre dager før IKM, ingen strek. Dagen etter kjøpte jeg billigtest fra normal, som man egentlig skal ta på dagen for forventet mens, men den viste en tydelig strek til og med to dager før IKM. Denne gang skjedde akkurat det samme. Jeg testet meg i går senest med RFSU sin tidlig test, så såvidt en strek, klarte ikke se om det var skyggestrek eller hva, så kjøpte testen fra normal igjen idag, topakningen. Testet med begge i samme kopp urin, kveldsurin forresten, og de er begge tydelig positiv. Vet ikke hvorfor ikke RFSU slår ut ordentlig? Men en billigtest fra normal funker så mye bedre, for meg i allefall. Så anbefales❤️❤️

Endret av Mammafor1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...