Gå til innhold

Jeg, kvinne, synes det er vanskelig å prate med andre kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymus Notarius
1 time siden, Jordbæra skrev:

Det er vel ingen hemmelighet at de fleste damer elsker å prate om det selv og sitt. Som flere sier her still spørsmål om de og deres ting så går det så lett, uansett hvor kjedelig. Jeg ser at jeg har spesielt ei slik i min omgangskrets og minst 10 jenter som besvarer og tømmer seg for alle spørsmål. 

Det er bare ikke meg å sitte å føre en kjedelig samtale kun for å prate.

Det er vel ingen hemmelighet at de fleste mennesker elsker å prate om seg og sitt, vil jeg si. Vi lever jo i en ganske navlebeskuende kultur (jfr sosiale medier etc). Er det noen forskjell på menn og kvinner der vil jeg heller si menn er mer "meg og meg" enn kvinner, da jeg har inntrykk av at flere kvinner enn menn er flinkere til å slippe andre til. Lange monologer om seg selv og egne interesser har jeg fått mest av fra menn. 

Å gnåle i vei om fotball eller sportsfiske er vel ikke noe bedre eller høfligere enn å gnåle om unger og matlaging? Eller kalles det ikke å snakke om seg og sitt så lenge det er typiske mannsinteresser man snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Det er vel ingen hemmelighet at de fleste mennesker elsker å prate om seg og sitt, vil jeg si. Vi lever jo i en ganske navlebeskuende kultur (jfr sosiale medier etc). Er det noen forskjell på menn og kvinner der vil jeg heller si menn er mer "meg og meg" enn kvinner, da jeg har inntrykk av at flere kvinner enn menn er flinkere til å slippe andre til. Lange monologer om seg selv og egne interesser har jeg fått mest av fra menn. 

Å gnåle i vei om fotball eller sportsfiske er vel ikke noe bedre eller høfligere enn å gnåle om unger og matlaging? Eller kalles det ikke å snakke om seg og sitt så lenge det er typiske mannsinteresser man snakker om?

Mennene jeg kjenner best snakker mest om jobben og barna, ikke seg selv i den forstand jeg mener her. 

Jeg mener ikke noe om at menn er bedre i mitt innlegg, hvis du tror det så leser du noe som ikke er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
2 minutter siden, Jordbæra skrev:

Mennene jeg kjenner best snakker mest om jobben og barna, ikke seg selv i den forstand jeg mener her. 

Jeg mener ikke noe om at menn er bedre i mitt innlegg, hvis du tror det så leser du noe som ikke er der.

Du var i alle fall veldig negativ/nedlatende overfor kvinner i innlegget ditt.

Må jo si jeg synes jobben og barna er "seg og sitt", jeg da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Du var i alle fall veldig negativ/nedlatende overfor kvinner i innlegget ditt.

Må jo si jeg synes jobben og barna er "seg og sitt", jeg da... 

Da misforstår du eller så ordlegger jeg meg dårlig. Sikkert en blanding. 

Det og sitt som kvinnene prater om er sexliv, kvinnehelse, mensen, hvordan en fødsel føles etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jordbæra skrev:

Da misforstår du eller så ordlegger jeg meg dårlig. Sikkert en blanding. 

Det og sitt som kvinnene prater om er sexliv, kvinnehelse, mensen, hvordan en fødsel føles etc.

De venninnene jeg har prater ikke om dette. Altså, det kan jo nevnes, men vi har ikke noe av dette som hovedtematikk. Synes det høres ganske stereotypisk ut. Jeg mener, jeg ville jo heller ikke giddet å snakke om dette hele tiden, like lite som jeg gidder å snakke om fotball og biler - som er i andre ytterenden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lava Anne skrev:

De venninnene jeg har prater ikke om dette. Altså, det kan jo nevnes, men vi har ikke noe av dette som hovedtematikk. Synes det høres ganske stereotypisk ut. Jeg mener, jeg ville jo heller ikke giddet å snakke om dette hele tiden, like lite som jeg gidder å snakke om fotball og biler - som er i andre ytterenden.

Eller så kan temaene være hvem som ikke er der. Dette kan menn også gjøre, men jeg ser ingen grunn til å dra inn det egentlig da det er kommunikasjon med kvinner som er det store temaet her .

Jeg liker ikke snakke så privat om meg selv, jeg liker ikke å baksnakke andre. Å høre om andre fortelle om så intime ting om seg selv blir for kleint. Så jeg går.

Ellers opplevde jeg forrige gang jeg satt samlet med jenter at ei skulle fortelle om sin siste utenlandsreise. Helt ok samtaleemne, men å fortelle om alle samtaler til og fra, hvert eneste minutt av en helgetur. Altså for meg ble det veldig kjedelig, dro ut så veldig, så jeg dro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Jordbæra skrev:

Eller så kan temaene være hvem som ikke er der. Dette kan menn også gjøre, men jeg ser ingen grunn til å dra inn det egentlig da det er kommunikasjon med kvinner som er det store temaet her .

Jeg liker ikke snakke så privat om meg selv, jeg liker ikke å baksnakke andre. Å høre om andre fortelle om så intime ting om seg selv blir for kleint. Så jeg går.

Ellers opplevde jeg forrige gang jeg satt samlet med jenter at ei skulle fortelle om sin siste utenlandsreise. Helt ok samtaleemne, men å fortelle om alle samtaler til og fra, hvert eneste minutt av en helgetur. Altså for meg ble det veldig kjedelig, dro ut så veldig, så jeg dro.

Men det er fremdeles ikke på den måten jeg snakker med venninnene mine. Det er nok ikke et så dumt råd du har fått lengre opp her, å finne andre mennesker, andre damer, hvis du da har lyst på venninner. Eller så kan du jo bare ha mannlige venner, det går an det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lava Anne skrev:

Men det er fremdeles ikke på den måten jeg snakker med venninnene mine. Det er nok ikke et så dumt råd du har fått lengre opp her, å finne andre mennesker, andre damer, hvis du da har lyst på venninner. Eller så kan du jo bare ha mannlige venner, det går an det også.

Jeg har prøvd nok venninner 😉 men jeg godtar heller ikke mannlige venner, opplever at de kun er ute etter en ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 12.9.2018 den 10.30, AnonymBruker skrev:

Du har faktisk helt rett, det er et oppmerksomhetsbehov og narsissistisk trekk hos begge kjønn. Lærte dette da min eksmann viste seg å være narsissist og jeg lærte av en psykolog at de som går overens med bare det motsatte kjønn, hr problemer med tilpasninger og sosiale koder, de tror ikke de har nok å tilby som person så det samme kjønn liker deg. Vennskapet med mennene er basert på at menn liker jo dame, jeg er dame så. Så få deg bedre selvtillit ts, så går dette bra.

Anonymkode: d08a5...a18

Tåpelig og dømmende fra en psykolog og deg 😂

Anonymkode: 877a2...1f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt omvendt.

Føler det er mye lettere å prate med og være venner med kvinner. Snakker ikke om mensen eller sexliv men det går i karriere, reiser, politikk, samfunn og barn.

Har hatt mannlige venner. De vil helst snakke om festing og sex. Og 9 av 19 blir forelska, 10 av 10 vil pule. NEI TAKK.

Holder bevist litt avstand. Er lykkelig gift.

Anonymkode: 8436a...a0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...