Gå til innhold

Feminisme/ toxic masculinity


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle jeg omgås er feminister! Til og med de som stemmer borgerlig👍 Er også gift med en mann som er feminist. Så tror du bare prøver å belyse din redsel for feminisme og det norske samfunnssystemet som er helt og holdent tuftet på feminisme. Kanskje er du rett og slett sjalu på feministisk teori/vitenskap?

Uten feminisme er det ingen sikkerhet for kvinner eller svake / utsatte grupper.  Det har århundrer med historie vist oss. 

Anonymkode: 9d63f...0bd

Artig. Jeg viser deg en undersøkelse som viser at de aller, aller færreste i Norge, kvinner som menn, er feminister, og ditt svar er å vise til at du kjenner mange feminister. 

Jeg synes du representerer feministene på en ypperlig måte ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, GiftMann38 skrev:

"Antall kvinnelige toppledere er altfor lavt! 

(antall kvinnelige søppelkjørere er helt ok...)"

Klassisk eksempel på en som vil ha uten å yte det som er nødvendig for å lykkes. Takk for at du illustrerte poenget mitt! 

Skal kvinner få toppstillinger, kreves i praksis at de er langt dyktigere enn mennene de konkurrerer med om stillingen. Menn foretrekkes, selv om de gjør en elendig jobb. Kvinner hindres aktivt i sin karriere, hvilket er en naturlig konsekvens av at vi lever i et samfunn der det meste av makta er kapret av menn. Patriarkatene sørger for å klamre seg til hegemoniet.

Anonymkode: d4a7a...9d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det skremmende er at du tror på dette tøvet. 

Anonymkode: f9f43...092

Det er skremmende at ikke kvinner kjemper mer aktivt på barrikadene for å rive ned dagens tyranniske mannssamfunn. Menn ønsker selvfølgelig ikke å innse hvilken skade de gjør på halve befolkningen i landet.

Anonymkode: d4a7a...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Arginur3 said:

Toxic femininity er værre eller "Giftig feminitet på norsk" maskulinitet er mye bedre enn å være sabla femi. Feminine folk er kun flink på klær og å sy. Men det å være feminin handler generelt å gjøre upraktiske dumme ting, maskulinitet handler om å prioritere handlinger og faktisk være praktisk og nyttig. Dette er noe alle tjener på. Litt femininitet er greit som empati, men mest maskulinitet er bedre. Det å spre giftig feminine elementer fører bare til å gå i ring og ikke gjøre noe nyttig, de klager, og sminker seg og bruker så mye dum tid på ingenting nyttig.

Ergo maskulinitet er den beste formen. Heller giftig maskulinitet over giftig femininitet når som helst. Du blir ikke mer flinkere av å google opp søte ting, du blir bare dummere av det. Ser poenget?

Her var det mye rart. Er du veldig ung?

Anonymkode: 9d55c...e26

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg er redd feminister er at de er noen straffelystne formyndere. Og da er det ikke rart at mennesker som liker å eie egne liv blir litt betenkte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal kvinner få toppstillinger, kreves i praksis at de er langt dyktigere enn mennene de konkurrerer med om stillingen. Menn foretrekkes, selv om de gjør en elendig jobb. Kvinner hindres aktivt i sin karriere, hvilket er en naturlig konsekvens av at vi lever i et samfunn der det meste av makta er kapret av menn. Patriarkatene sørger for å klamre seg til hegemoniet.

Anonymkode: d4a7a...9d0

Joda, jeg ser hvor mange hindre det er i veien for at vi får likestilling på feltene "fysisk tungt arbeid", "søppeltømmer" og "kloakkarbeider". Det er hele ett! Vilje...

Anonymkode: 4c64e...e99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, waco skrev:

Forskning.no skriver at det kun finnes en behandling som er bedre mot depresjon enn placebo,

Placebo ja, men det er likevel bedre enn ingen behandling. 

I artikkelen står det :

«For de fleste pasientene er ett eller annet bedre enn ingenting (de fleste behandlingene virker bedre enn ingen behandling), og for de fleste pasientene er det ikke noe som er bedre enn noe annet (det betyr lite hva du gjør, så lenge du gjør ett eller annet).»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Alle jeg omgås er feminister! Til og med de som stemmer borgerlig👍 Er også gift med en mann som er feminist. Så tror du bare prøver å belyse din redsel for feminisme og det norske samfunnssystemet som er helt og holdent tuftet på feminisme. Kanskje er du rett og slett sjalu på feministisk teori/vitenskap?

Uten feminisme er det ingen sikkerhet for kvinner eller svake / utsatte grupper.  Det har århundrer med historie vist oss. 

Anonymkode: 9d63f...0bd

 

DU er en løgner. 

Det finnes ikke noe som heter feministisk vitenskap. Det finnes en god del feministiske teorier, men de er i samme kategori som de som mener at jorda er flat. 

 

Anonymkode: fddcd...309

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, jeg ser hvor mange hindre det er i veien for at vi får likestilling på feltene "fysisk tungt arbeid", "søppeltømmer" og "kloakkarbeider". Det er hele ett! Vilje...

Anonymkode: 4c64e...e99

Likestilling handler om like rettigheter. Ikke at vi skal gjøre det samme. Men sltså det er da fullt lovlig for kvinner å søke på slike jobber. Trengs flere menn i barnehager og

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Maleficenta said:

Likestilling handler om like rettigheter. Ikke at vi skal gjøre det samme.

 

Hvorfor handler likestilling i dag om "kvinner i styrerommene"? Vi har alle like rettigheter, men for feminister handler alt om makt og penger. 

Feminisme LOL! 

Anonymkode: fddcd...309

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvorfor handler likestilling i dag om "kvinner i styrerommene"? Vi har alle like rettigheter, men for feminister handler alt om makt og penger. 

Feminisme LOL! 

Anonymkode: fddcd...309

Fordi kvinner klarer en slik jobb på lik linje som menn. Krever ikke fysisk styrke. Og klart kvinner og liker penger like mye som menn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, GiftMann38 skrev:

"Antall kvinnelige toppledere er altfor lavt! 

(antall kvinnelige søppelkjørere er helt ok...)"

Klassisk eksempel på en som vil ha uten å yte det som er nødvendig for å lykkes. Takk for at du illustrerte poenget mitt! 

Ja selvsagt er antall kvinnelige ledere for lavt👍

Det er viktig at makta deles! Du ville no ikke likt heller at kun kvinner satt i alle ledende maktroller tenker jeg ... Alle menneskegrupper skal være representert i et samfunn! Fordi vi alle ser litt forskjellig på ting og vektlegger ulike ting. Så det er meget viktig at makten og ledere ikke er bare menn. 

«Antall søppelkjørere» hva mener du her? Tenker du på at kvinner skal jobbe mer som søppelkjørere? I såfall må jo det da komme noen og erstatte den jobben jeg og mest kvinner gjør!

Det er ikke alle som passer til å gjøre min jobb på et sykehjem. Noen føler ubehag i stellsituasjober hvor mye avføring og urin som er hver dag. Noen liker ikke rense væskende eller infekterte sår. Noenklarer ikke tunge løftsituasjpner og forflytning. Mange pasienter kan veie opp mot 90 kilo selv om vi prøver å bruke mest mulig heis. Påkledning , forflytning, noen ganger veldig tungt. Min kollega fikk desverre sparket ut en tann i forrige uke da hun skulle ta på skoene til en av våre som har senil demens og er mye redd.   Hennes og vår omsorg for denne gamle mannen som sliter med sykdom er helt nødvendig i yrket! Liker man ikke omsorg kan man ikke puttes inn i et omsorgsyrke. 

«Vil ha uten å yte?» «lykkes»? Ser du på min flotte jobb som mislykket? Tenk om du selv en dag trenger stell og pleie? Hva vil du da si til disse kvinnene du kaller mislykkede nek? 70% av. norske kvinner jobber i det offentlige og ofte i omsorg. 

Jeg synes du burde se feministene og deres enorme innsats for velferdsnorge i stedet for å kalle kvinner nek. Takket være feministene begynte kvinner å jobbe og for første gang fikk vi lønn til og med! Før 2. Verdenskrig var omsorgsarbeid nesten aldri lønnet bortsett fra legene da som selvsagt var menn.

Anonymkode: 9d63f...0bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Joda, jeg ser hvor mange hindre det er i veien for at vi får likestilling på feltene "fysisk tungt arbeid", "søppeltømmer" og "kloakkarbeider". Det er hele ett! Vilje...

Anonymkode: 4c64e...e99

Jeg har både fysisk og noen ganger psykisk tungt jobb. Men elsker jobben min. Jobber på sykehjem på senilavd. Mange tunge løft, utagering med slag/spark osv, og mye stell/pleie/sårstell/påkledning/mat. Men jeg bryr meg om jobben min og er stolt selv om mange menn her trakkaserer på KG!

hvis jeg skulle jobbe i kloakken ville ikke lukten vært så annerledes enn det jeg til daglig jobber med morgenstell etc. Det bryr jeg meg ikke så mye om. Men i kloakken ville jeg ikke kunne møte de fantastiske gamle menneskene som trenger min omsorg! 

Anonymkode: 9d63f...0bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du rulle inn. Det norske samfunssystemet er utviklet over lang tid, over mye lenger tid en vi har vært opptatt av kvinnerettigheter. Fint å være feminist, men man kan ikke skrive om historien for det. 

Anonymkode: 70153...e30

Faktisk ikke. Kvinners inntog i arbeidslivet skapte løftet i omsorg og velferdstjenestene vi har i dag! Det er feminismen som har drevet frem behovet for offentlig omsorg, før stelte kvinnene de gamle på et kammers på loftet uten verken heis eller annen hjelp. De gamle råtnet i prinsippet bort mange ganger. Andre omsorgsytelser har også kommet fordi kvinner og feminister satte lys på typiske kvinnesaker.

Anonymkode: 9d63f...0bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en veldig lite produktiv hersketeknikk som får deg til å fremstå latterlig og han fornuftig. Just saying. 

Anonymkode: 70153...e30

Er det hersketeknikk at man må svare kort fordi man må på jobb??

Anonymkode: 9d63f...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo akkurat bevist at han har et poeng, du er ikke i stand til å argumentere så du bruker hersketeknikk.

Anonymkode: f9f43...092

Her i denne tråden er det ingen menn som har noen poeng. Dere menn her på Kvinneguiden gjør ikke annet enn å vise forakt for feminister og kvinner, kaller oss nek enda vi kanskje jobber på sykehjemmet som steller deres besteforeldre! 

Dere menn her som har så mye i mot feminisme : vær med meg noen dager på jobb og se om det gjør dere mere takknemlige mot vårt fantastiske Norge!

Anonymkode: 9d63f...0bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her i denne tråden er det ingen menn som har noen poeng. Dere menn her på Kvinneguiden gjør ikke annet enn å vise forakt for feminister og kvinner, kaller oss nek enda vi kanskje jobber på sykehjemmet som steller deres besteforeldre! 

Dere menn her som har så mye i mot feminisme : vær med meg noen dager på jobb og se om det gjør dere mere takknemlige mot vårt fantastiske Norge!

Anonymkode: 9d63f...0bd

Dere kvinner skriver like mye dritt om menn. Så du får seg deg selv i speilet.

Anonymkode: f9f43...092

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi må kunne legge feminisme bak oss i et moderne samfunn, og rasisme. Kvinner trenger ikke særbehandling, og det gjør ikke folk med mørk hud heller. Vi burde ha like muligheter, men ikke prøve å "rigge spillet" så vi får et likt utfall.

Noen er flink til det, andre er flink til det. Noen har mørk hud, andre har lys hud. Noen er kvinner, andre er menn. Kan vi ikke heller begynne å jobbe litt sammen her istedenfor denne splittende identitetspolitikken. 

Anonymkode: 189e7...5eb

Men for å begynne å jobbe sammen så må man jo dele på makta??!

Ville du som mann trives hvis alle samfunnstopper, sjefer, ledere med stor innflytelse i samfunnet bare skulle være kvinner? Dvs ville du ikke trives bedre hvis du visste at antallet menn med makt var omtrent det damme som antallet kvinner med makt ?? Hvis bare kvinner skulle styre så ville kanskje samfunnet bare bli opptatt av kvinnesinn og kvinner ville ikke klare å se samme perspektiv som feks en mann... akkurat slik er det for kvinner! Når kun menn styrer vil fokuset ofte bli typisk mannlige prioriteringer. Samfunnet trenger at makta balanseres med samfunnet alle ulike grupperinger. 

Tenk om det bare skulle være mennesker over 60 år som bestemte eller at alle med makt var Max 25 år??? 

Selv de det er færre av vil bli representert i makta, feks vil funksjonshemmede ha en stemme med i laget! Kanskje ingen som tenkt på rullestolrampe før en i rullestol faktisk fikk makt og kunne bli hørt!

 

Anonymkode: 9d63f...0bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stan skrev:

Placebo ja, men det er likevel bedre enn ingen behandling. 

I artikkelen står det :

«For de fleste pasientene er ett eller annet bedre enn ingenting (de fleste behandlingene virker bedre enn ingen behandling), og for de fleste pasientene er det ikke noe som er bedre enn noe annet (det betyr lite hva du gjør, så lenge du gjør ett eller annet).»

Du har nok rett i det stan, bare det å gjøre noe virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...