Gå til innhold

Feminisme/ toxic masculinity


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste en veldig interessant artikkel basert rundt et quote
"Men are afraid that women will laugh at them. Women are afraid that men will kill them." -Margaret Atwood

Denne tar for seg at patriarki ikke er bare et problem for damer, men også for menn.

"When we dismiss a man’s voice due to his privilege we enforce the notion that only women are victims of patriarchy, and dismiss the real pain of men's intimate emotions being suppressed by the same societal structures which give them advantages in other areas.
 

https://medium.com/@vasanawrites/what-men-fear-the-most-ffce6e23b3bb

Anonymkode: 289a1...e9e

 

 

Sitatet er forkortet pga. opphavsrett

Endret av Papirfly
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettopp, og ikke bare det men på mange flere områder for menn også. At noen menn er antifeminister ødelegger jo bare for seg selv og andre menn. Og i det hele tatt er det for meg ganske tragisk at noen menn ikke vil støtte kvinners sikkerhet om de ikke får noen goder ut av det selv, så de burde støtte feminismen uansett,  men feminismen jobber altså for menns bedring og rettigheter også så å være antifeminist er å skyte seg selv i foten og vitner om hvor uopplyste , kvinnehatende OG selvutslettende de er . 

 

Anonymkode: 67bdf...597

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken kvinner eller menn mener noe vondt med det de gjør. Så istedet for å polarisere, burde folk prøve å inkludere hverandre. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hører til stadig at menn ikke kan snakke om kvinners opplevelser og alt det der.

Men de er selv eksperter i å vite hva menn visstnok frykter, ønsker, klarer og makter. Og jævla flinke til å fortelle menn hvordan de burde være.

Anonymkode: 43ec9...eef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller aller fleste er jo feminister, de bare nekter å kalle seg det fordi de har bestemt seg for å misforstå hva det handler om.

Antifeminist logic/De som ikke vet hva likestilling er: 

 

FB_IMG_1536665178746.jpg

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hører til stadig at menn ikke kan snakke om kvinners opplevelser og alt det der.

Men de er selv eksperter i å vite hva menn visstnok frykter, ønsker, klarer og makter. Og jævla flinke til å fortelle menn hvordan de burde være.

Anonymkode: 43ec9...eef

Hva sikter du til? 

Det er menns problemer kvinner lytter til som er tatt med i betraktningen her. I motsetning til menn som ikke lytter til kvinners problemer. 

Selvmordstallene er høyere blant menn og gjengangeren er at menn føler de blir sett ned på av å søke hjelp fordi det ikke er "manndig" å være "svak". Svak er liksom en kvinnelig egenskap i følge menn. Den giftige machokulturen er også direkte årsak for psykiske problemer blant menn, mange får store komplekser fordi de for eksempel ikke er store og muskuløse, har lite skjeggvekst, ikke er rike, ikke har status eller er populære, fordi patriarkatet lærer dem at "ekte menn" skal være høye, kjekke, muskuløse, rike og populære. Mange undertrykker også sin egen personlighet og interesser og tør ikke utfolde seg på de måtene de ønsker, for eksempel drive med tegning, design, frisør, dans eller lignende fordi det liksom er "femi", eller opplever å bli grovt mobbet og fysisk angrepet av andre menn fordi de har "umanndige" interesser. 

Menn etterspør også flere rettigheter innafor barnesamvær og feminismen ga de pappaperm. 

Så kan man gå inn på alle de homofile, bifile og transseksuelle mennene - de er jo ikke noe mindre verdt enn "mannemenn" de heller men deres legning er ulovlig i flere land og fortsatt her i Norge blir de undertrykt, hetset og utestengt av andre menn.

Patriarkatet/giftig maskulinitet (de patriarkatiske holdningene om at menn og kvinner forventes å være på visse måter, stor sterk tøff og rik/ydmyk sexy og selvoppofrende) er skadelig for begge kjønn. Det er ikke kvinner som forteller menn hvordan de burde være, så lenge de er greie mot andre, det er patriarkatet og giftig maskulinitet som legger dette presset på menn. 

Feminismen bidrar til et tryggere og mer inkluderende samfunn for ikke bare kvinner men også for millioner av menn. Fordi vi lytter og ser problemene menn har, og ønsker likestilling. 

Anonymkode: 67bdf...597

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, blomsterhei skrev:

De aller aller fleste er jo feminister, de bare nekter å kalle seg det fordi de har bestemt seg for å misforstå hva det handler om.

Antifeminist logic/De som ikke vet hva likestilling er: 

 

FB_IMG_1536665178746.jpg

Egalitarisme heter det.

Anonymkode: f9f43...092

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sikter du til? 

Det er menns problemer kvinner lytter til som er tatt med i betraktningen her. I motsetning til menn som ikke lytter til kvinners problemer. 

Selvmordstallene er høyere blant menn og gjengangeren er at menn føler de blir sett ned på av å søke hjelp fordi det ikke er "manndig" å være "svak". Svak er liksom en kvinnelig egenskap i følge menn. Den giftige machokulturen er også direkte årsak for psykiske problemer blant menn, mange får store komplekser fordi de for eksempel ikke er store og muskuløse, har lite skjeggvekst, ikke er rike, ikke har status eller er populære, fordi patriarkatet lærer dem at "ekte menn" skal være høye, kjekke, muskuløse, rike og populære. Mange undertrykker også sin egen personlighet og interesser og tør ikke utfolde seg på de måtene de ønsker, for eksempel drive med tegning, design, frisør, dans eller lignende fordi det liksom er "femi", eller opplever å bli grovt mobbet og fysisk angrepet av andre menn fordi de har "umanndige" interesser. 

Menn etterspør også flere rettigheter innafor barnesamvær og feminismen ga de pappaperm. 

Så kan man gå inn på alle de homofile, bifile og transseksuelle mennene - de er jo ikke noe mindre verdt enn "mannemenn" de heller men deres legning er ulovlig i flere land og fortsatt her i Norge blir de undertrykt, hetset og utestengt av andre menn.

Patriarkatet/giftig maskulinitet (de patriarkatiske holdningene om at menn og kvinner forventes å være på visse måter, stor sterk tøff og rik/ydmyk sexy og selvoppofrende) er skadelig for begge kjønn. Det er ikke kvinner som forteller menn hvordan de burde være, så lenge de er greie mot andre, det er patriarkatet og giftig maskulinitet som legger dette presset på menn. 

Feminismen bidrar til et tryggere og mer inkluderende samfunn for ikke bare kvinner men også for millioner av menn. Fordi vi lytter og ser problemene menn har, og ønsker likestilling. 

Anonymkode: 67bdf...597

Du har rett i mye av det du skriver, men patriarkat og samfunn bidrar også til internalisering. Mange kvinner vil nå ikke ha "feminine" eller følsomme menn, fordi vi lenge har levd på en tiltrekningsstandard der menn skal være av et machoideal. Det blir for dumt å si at kvinner ikke også er med på å videreføre denne kulturen.

Anonymkode: b2ce5...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere merket i filmer så gjør man kvinner om til menn for at de skal være tøffe?

Altså man gir dem typiske mannlige egenskaper.

De forteller kvinner at for kvinner å være tøffe så må de være som menn.

 

Av en eller annen grunner aksepterer kvinner dette. Selv om det er en veldig nedlatende holdning til kvinner.

Anonymkode: f9f43...092

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett i mye av det du skriver, men patriarkat og samfunn bidrar også til internalisering. Mange kvinner vil nå ikke ha "feminine" eller følsomme menn, fordi vi lenge har levd på en tiltrekningsstandard der menn skal være av et machoideal. Det blir for dumt å si at kvinner ikke også er med på å videreføre denne kulturen.

Anonymkode: b2ce5...38e

Det stemmer det at noen kvinner også er hjernevasket av de patriarkatiske holdningene.  Vi feminister jobber for å viske ut disse.  Hva noen tiltrekkes av bør ikke forme et menneske vekk fra den de er. Selvom jeg har lært at menn tiltrekkes av stille, samtykkende, sexy pyntejenter som danser ballett og strikker, driver jeg allikevel med sport fordi det er min lidenskap og kler meg i de klærne jeg er komfortabel i, og jeg har aldri hatt problemer med å tiltrekke meg menn fordet. Selvom menn lærer at kvinner tiltrekkes av rike høye populære menn så sier og viser kvinner gang på gang at det er ikke det vi går etter i realiteten, og både fattige, uføre, lave og spinkle menn får jo kjæreste de også så lenge de er snille og greie. Menn som driver med dans, er frisør eller opptatt av mote eller utseendet sitt blir ikke utelukket som kjærestemateriale av den grunn, det er kun andre menn med patriarkatiske holdninger som ser ned på menn og kvinner som ikke passer inn under den giftige "normen" og forventningene som er til kjønn. 

Anonymkode: 67bdf...597

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feminismen bidrar til et tryggere og mer inkluderende samfunn for ikke bare kvinner men også for millioner av menn. Fordi vi lytter og ser problemene menn har, og ønsker likestilling. 

Det jeg lurer mest på, - er hvorfor flere tar selvmord under behandling og i helsevesenet enn utenfor helsevesenet?

Hvorfor øker helsevesenet selvmordrisikoen og hvorfor anbefaler mennesker å søke hjelp i helsesektoren når selvmordrisikoen øker under behandling?

Fortell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky

Helsikes spetakkel denne feminismen.

Feminisme er anti-humanisme og anti-egalitært.

Det er en hat-ideologi og burde forbys i alle samfunnledd, nasjonalt som internasjonalt.

Samtidig kan man gi såkalte "kjønnsforskere" et kraftig spark i skinkene i det de kastes ut av kontorene, så sparer vi noen skattekroner.

Kjenner flere tilfeller av ren indoktrinering av unge kvinner, der de gikk fra normale, sunne individer til å spy ut radikal-feministisk hat hver eneste gang de åpnet kjeften.

 

Nei....bli kvitt dritten og reduser de steile frontene gjennom samarbeid og gjensidig respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, waco skrev:

Det jeg lurer mest på, - er hvorfor flere tar selvmord under behandling og i helsevesenet enn utenfor helsevesenet?

Hvorfor øker helsevesenet selvmordrisikoen og hvorfor anbefaler mennesker å søke hjelp i helsesektoren når selvmordrisikoen øker under behandling?

Fortell!

Det at de faktisk har behov for helsevesen forteller jo at de er syke i utgangspunktet, enten de er psykisk syke, strever med masse smerter etc. Da er det jo ikke rart at selvmordsterskelen er lavere for noen av disse enn folk som er friske, dvs ikke trenger behandling. 

Anonymkode: d9bb2...120

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer det at noen kvinner også er hjernevasket av de patriarkatiske holdningene.  Vi feminister jobber for å viske ut disse.  Hva noen tiltrekkes av bør ikke forme et menneske vekk fra den de er. Selvom jeg har lært at menn tiltrekkes av stille, samtykkende, sexy pyntejenter som danser ballett og strikker, driver jeg allikevel med sport fordi det er min lidenskap og kler meg i de klærne jeg er komfortabel i, og jeg har aldri hatt problemer med å tiltrekke meg menn fordet. Selvom menn lærer at kvinner tiltrekkes av rike høye populære menn så sier og viser kvinner gang på gang at det er ikke det vi går etter i realiteten, og både fattige, uføre, lave og spinkle menn får jo kjæreste de også så lenge de er snille og greie. Menn som driver med dans, er frisør eller opptatt av mote eller utseendet sitt blir ikke utelukket som kjærestemateriale av den grunn, det er kun andre menn med patriarkatiske holdninger som ser ned på menn og kvinner som ikke passer inn under den giftige "normen" og forventningene som er til kjønn. 

Anonymkode: 67bdf...597

Så de kvinner som ikke har nøyaktig samme mening som deg er hjernevasket og kan ikke tenke selv?

 

Hva er grunnen til at du tror at kvinner ikke kan tenke selv?

Anonymkode: f9f43...092

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, waco skrev:

Det jeg lurer mest på, - er hvorfor flere tar selvmord under behandling og i helsevesenet enn utenfor helsevesenet?

Hvorfor øker helsevesenet selvmordrisikoen og hvorfor anbefaler mennesker å søke hjelp i helsesektoren når selvmordrisikoen øker under behandling?

Fortell!

Har du kilder på dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, HankySpanky skrev:

Helsikes spetakkel denne feminismen.

Feminisme er anti-humanisme og anti-egalitært.

Det er en hat-ideologi og burde forbys i alle samfunnledd, nasjonalt som internasjonalt.

Samtidig kan man gi såkalte "kjønnsforskere" et kraftig spark i skinkene i det de kastes ut av kontorene, så sparer vi noen skattekroner.

Kjenner flere tilfeller av ren indoktrinering av unge kvinner, der de gikk fra normale, sunne individer til å spy ut radikal-feministisk hat hver eneste gang de åpnet kjeften.

 

Nei....bli kvitt dritten og reduser de steile frontene gjennom samarbeid og gjensidig respekt.

Da vet ikke du hva feminisme er

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, waco skrev:

Det jeg lurer mest på, - er hvorfor flere tar selvmord under behandling og i helsevesenet enn utenfor helsevesenet?

Hvorfor øker helsevesenet selvmordrisikoen og hvorfor anbefaler mennesker å søke hjelp i helsesektoren når selvmordrisikoen øker under behandling?

Fortell!

Fordi helsevesenet har fanget opp de som har størst sannsynlighet for å begå selvmord. 

Det er en grunn til at de er til behandling. 

Det ville vært oppsiktsvekkende om det IKKE var sånn. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...