Gå til innhold

Er jeg CREEEPY...

Fremhevede innlegg

Skrevet

...dersom jeg sender mail til en dame jeg har sett på Tinder, selv om vi ikke matchet der?

Har seg slik at min sønn var medlem i et fotball-lag ifjor. Når jeg fulgte ham på trening så hendte det at jeg hadde noen veldig hyggelige samtaler med en mor som også har sønnen sin der. Hun virket generelt kontaktsøkende, og kom ofte bort for å slå av en prat. De gangene jeg f.eks. endte opp med å stå og prate med andre foreldre og kun observere henne på avstand, så sendte hun meg ofte et lurt lite hemmelig blikk/smil. 

Synes i utg. pkt. at hun er en tiltrekkende dame, men da det kom frem i en av våre samtaler at hun var gift, gjorde jeg ingen forsøk på å vinne hennes gunst. Nå har jeg ikke sett henne på et halvt år, inntil jeg plutselig så henne på Tinder for etpar dager siden. Kjente hjertet gjorde et lite gledeshopp over å se at hun var singel, og sveipet naturligvis sporenstreks til høyre i håp om at hun skal gjøre det samme.

Nå har det gått ett døgn og det har ikke skjedd. Tinder er en lunefull app. Så jeg tenker at hun enten:

a) Ikke har sett profilen min der fordi tinder ikke har vist den (eller at hun ikke er veldig aktiv på Tinder. Hun virker egentlig ikke som en typisk tinderdame). 

eller 

b) Hun har sett profilen min og sveipet venstre. Og jeg er bare en optimistisk gjøk, som har feiltolket hennes kontaktsøken og Mona Lisa-aktige smil.

For å fjerne tvil og være helt sikker så tenker jeg at det går an å sende henne en mail. Fordi jeg vet fornavnet hennes, har jeg klart å spore opp mailadressen hennes via felles mailutsendelser i fotbalklubben. Kjenner at det ligger et godt stykke utenfor komfortsonen min å gjøre det, og tenker at det kan oppfattes ganske creepy dersom hun har null interesse. Samtidig så tenker jeg at siden gutten min har slutta i fotballen, så slipper jeg å møte henne igjen i klein situasjon dersom hun ikke er interessert.

Hva ville dere gjort? Ventet og sett om det dukket opp en match på tinder (noen som vet om alle jeg kan se på tinder, også ser meg?) eller bare kjørt på og sendt en mail og fått det ut av verden? Svar fra begge kjønn mottas med takk.

Anonymkode: f1923...388

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke legge henne til på Facebook og be henne ut på en kaffe eller noe der? 

Glem tinder og match her og der, god gammeldags måte er best!

Anonymkode: 4fa2f...e22

• Liker 24
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke legge henne til på Facebook og be henne ut på en kaffe eller noe der? 

Glem tinder og match her og der, god gammeldags måte er best!

Anonymkode: 4fa2f...e22

Føler vel fort vekk det blir vel så kleint å legge henne til å tinder. Vi har kun én felles fb-venn (som er ekstremt perifer i mitt liv). I tillegg virker det kanskje litt stalkete å plutselig adde en dame der. Det betyr isåfall at jeg har brukt tid og krefter for å finne ut av etternavnet og søke opp profilen hennes. Det gjelder jo forsåvidt om jeg sender en epost også, men det er virker allikevel litt mere tilforlatelig. 

Skrevet

*legge henne til på Facebook skulle det stå 👆

• Liker 1
Skrevet

Kjør på!!
Den som intet våger intet vinner!
Synes det høres lurt ut med en mail. Gjør det på DIN måte. :)

Anonymkode: d42a2...539

• Liker 4
Skrevet

Jeg sveiper feil på tinder noenganger fordi jeg er ukonsentrert mår jeg bruker den...

Anonymkode: e5cba...e2e

• Liker 5
Skrevet

Bare for å helle litt kaldt vann i blodet ditt: Man er ikke "kontaktsøkende" fordi om man slår av en prat med andre foreldre på en fotballkamp. Man kan smile til kjente uten at det er "hemmelig". Man kan tilogmed like noen som person uten at man er romantisk interessert. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke tar hintet om at hun IKKE har sveipet deg på Tinder?

Anonymkode: a8649...3f3

• Liker 14
Skrevet

Jeg sveiper mye feil på tinder og man har jo kun 1 sjanse...

Gjelder sikkert flere?

Anonymkode: 0bf3f...795

• Liker 2
Skrevet

Hun får ikke opp deg hvis du for eks har alders sortering 25-35 og hun har 36-45 for eksempel, altså hvis du er i en annen aldersgruppe enn det hun har valgt at du for.eks er 34 år. 

Anonymkode: 29e56...03e

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å helle litt kaldt vann i blodet ditt: Man er ikke "kontaktsøkende" fordi om man slår av en prat med andre foreldre på en fotballkamp. Man kan smile til kjente uten at det er "hemmelig". Man kan tilogmed like noen som person uten at man er romantisk interessert. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke tar hintet om at hun IKKE har sveipet deg på Tinder?

Fullt mulig du har rett i alt du skriver. Men når denne personen "tilfeldigvis" alltid søker mot meg når jeg er "ledig" og ikke står og prater med andre foreldre. Og alltid sender et lurt og litt sjenert smil når omstendighetene ikke tillater at vi kan ta oppstilling ved siden av hverandre. Tja... man har da noen antenner... Og selvsagt kan det være at hun ikke er romantisk interessert. Det er jo det jeg har lyst til å finne ut da, smart ass. Jeg har bare lyst til å gjøre det på mest mulig smooth måte, uten å virke stalkete eller påtrengende.  At hun ikke har sveipet høyre på tinder kan naturligvis bety at hun ikke er interessert. Men det kan også bety at hun ikke er særlig aktiv der eller at jeg ikke dukker opp på profilen hennes. Hvem vet. 

• Liker 1
Skrevet

Send en mail☺️

Anonymkode: 0583e...372

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler vel fort vekk det blir vel så kleint å legge henne til å tinder. Vi har kun én felles fb-venn (som er ekstremt perifer i mitt liv). I tillegg virker det kanskje litt stalkete å plutselig adde en dame der. Det betyr isåfall at jeg har brukt tid og krefter for å finne ut av etternavnet og søke opp profilen hennes. Det gjelder jo forsåvidt om jeg sender en epost også, men det er virker allikevel litt mere tilforlatelig. 

Om du legger henne til på FB kan du si at hun  kom opp som venneforslag siden dere har en felles bekjent og at du kjente henne igjen fra samtalene på fotballen.

Anonymkode: f70e0...8e4

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det et creepy når jeg sveiper nei på noen, og de ikke lenge etterpå dukker opp i messenger-innboksen min. Mail er ikke noe bedre, egentlig føler jeg det er verre. 

Anonymkode: 17c3b...11b

• Liker 4
Skrevet

Ja da er du creepy. Gi det noen uker så kanskje du får match. Ga du hun superlike så du vet at hun har sett det allerede så respekterer du at hun ikke er interessert og lar hun være. 

Anonymkode: dcceb...56f

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det et creepy når jeg sveiper nei på noen, og de ikke lenge etterpå dukker opp i messenger-innboksen min. Mail er ikke noe bedre, egentlig føler jeg det er verre. 

Anonymkode: 17c3b...11b

Enig

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fullt mulig du har rett i alt du skriver. Men når denne personen "tilfeldigvis" alltid søker mot meg når jeg er "ledig" og ikke står og prater med andre foreldre. Og alltid sender et lurt og litt sjenert smil når omstendighetene ikke tillater at vi kan ta oppstilling ved siden av hverandre. Tja... man har da noen antenner... Og selvsagt kan det være at hun ikke er romantisk interessert. Det er jo det jeg har lyst til å finne ut da, smart ass. Jeg har bare lyst til å gjøre det på mest mulig smooth måte, uten å virke stalkete eller påtrengende.  At hun ikke har sveipet høyre på tinder kan naturligvis bety at hun ikke er interessert. Men det kan også bety at hun ikke er særlig aktiv der eller at jeg ikke dukker opp på profilen hennes. Hvem vet. 

Søker mot deg? Sjenert smil? Hva mener du man normalt sett skal gjøre, stå å surmule og sende hatblikk til de andre foreldrene og melde seg ut og søke vekk? Du overtolker helt normal oppførsel! 

• Liker 4
Skrevet

Voldsomt til negativt respons i denne tråden. Jeg hadde bare synes det var koselig om jeg skjønte at noen hadde gjort litt effort og søkt meg opp og sånt. Enten jeg var interessert eller ikke. Det hadde utelukkende veid positivt. Så klart det er ubehagelig om noen presser seg på og blir insisterende, men det er langt fra creepy i mine øyne. Støtter legge til på FB, eller en hyggelig mail. 

Anonymkode: 8c87e...16f

• Liker 11
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Du virker ikke spesielt sjarmerende. Men når du tydeligvis allerede har bestemt deg for at hun er interessert, hvorfor spør du oss da? Det er ikke ulovlig å send en mail til noen, hvis det er det du lurer på, så bare gå i gang. 

• Liker 4
Skrevet

Ikke hør på disse feministene som prøver å gi dårlig samvittighet til menn som vil sjekke opp dame. Det er evolusjonsmessig biologisk naturlig at menn sjekker opp damer. Møkk lei bitre gamle kjerringer skal ødelegge for oss andre! Kjør på! Send Mail, legg henne til på Facebook! Do what you gotta do! Verste som kan skje er at hun sier nei. 

• Liker 5
Skrevet

For egen del tror jeg jeg heller ville hatt en FB-forespørsel, da har hun muligheten til å bare ignorere den om hun synes det er "creepy". Selvfølgelig kan man ignorere en email også, men det er en forskjell der jeg ikke helt kan logisk forklare. Uansett synes jeg det er innafor å ta kontakt. Jeg datet noen pappaer i nærområdet da jeg ble singel sist (Tindermatch), det føltes tryggere med noen jeg kjente litt til fra før. Jeg tror folk er litt 50/50 på akkurat dette; mange jeg kjenner sveiper aldri på kjente, andre gjør det gjerne, forutsatt at de finner dem interessante selvfølgelig. Du har ingenting å tape, og hun skal være rimelig lettkrenket for å ta dette negativt opp (så sant du ikke legger ved dick pic i første melding :laugh:).

Bare ikke legg ut om at du føler dere hadde en spesiell connection i fall du har feiltolket totalt og hun bare ville være hyggelig. Ville kanskje innrømmet at du så henne på Tinder (som forklaring på den plutselige interessen), at du husket henne igjen som en hyggelig mamma fra fotballen og om hun kunne tenkt seg å ta en kaffe en dag.

Anonymkode: 9e342...293

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...