Gå til innhold

Betennelse i hullene i ørene


Tusseline

Anbefalte innlegg

Har hull i ørene, og nå har jeg nettopp oppdaget at jeg har fått betennelse (?) i to av dem. Det gjør ikke vondt, men dersom jeg snur øreflippen har liksom hullet utvidet seg veldig og det er litt klumpete hud. :roll: Bør jeg bruke øredobber, eller la hullene få "komme seg" litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

Når jeg har fått det (i ferske hull) har jeg klemt ut verken med en bomullsdott vætet med klorhexidin, spylt så godt jeg har fått til med mer klorhexidin og latt øredobbene sitte i sånn at ikke hullet skal gro igjen. Ikke pell på det hvis du ikke renser etterpå, og rens flere ganger om dagen så bør det gå over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunkent vann med havsalt i. Kok vannet opp, ha i salt, nok til at det blir tåresalt, avkjøl til rett varme og bad øreflippene i vannet.

Eventuelt samme prosedyre med grønnsåpe fra apoteket.

Begge deler "drar ut" betennelser.

Enkelte benytter også uttynnet tea tree olje mm.

Sjekk www.bmezine.com om du lurer mer, de har en FAQ som er veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt betennelse i alle ørehullene. Det går bort av seg selv. Men jeg bruker kun gull eller sølv i de øverste som er nærmest brusket og i brusket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Butterfly ik pålogget

Jeg tok hull for 1 år siden og de er fortsatt røde og litt såre. Bruker jeg ikke øreringer på flere dager så tetter de seg i igjen. var hos legen og fikk erymax, men hjalp ikke veldig mye. bruker gull. noen som kan hjelpe meg og? kanskje jeg burde dra til en hudlege eller noe...innmari rart synes jeg da, hull som ikke vil gro.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Har hull i ørene' date=' og nå har jeg nettopp oppdaget at jeg har fått betennelse (?) i to av dem. Det gjør ikke vondt, men dersom jeg snur øreflippen har liksom hullet utvidet seg veldig og det er litt klumpete hud. :roll: Bør jeg bruke øredobber, eller la hullene få "komme seg" litt?[/quote']

Høres ut som symptomer på nikkelallergi. I såfall må du bruke øreringer i sølv(pass på at sølvet ikkeer utblandet for mye), gull eller plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har man nikkelallergi skal man holde seg unna sølv og gull og andre blandede materialer. Da bør man skaffe seg øreringer i niobium eller titan som er garantert umulig å reagere på. Slikt får man tak i hos et godt piercingstudio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får stadig betennelse i de to øverste hullene i øret, ikke det nederste.

Jeg bytta fra dobb til ring og da ble det mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...