Gå til innhold

Forloveden min gamer ca 7timer hver dag...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har ikke jeg lest hele tråden. Jeg ville bestilt time på familievernkontoret, og der fikk han bare møte opp. Kanskje det hjelper at andre, forteller han at dette ikke går an.

Og hvis han nekter å slutte, så må du faktisk gå fra han. Det vil være grusomt for et barn, å bli avvist av faren sin, hver eneste dag, grunnet gaming. 

Anonymkode: d5c59...785

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest BearMama
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er interessant med dere som sier "gi han et ultimatum". Hadde samboer komt med ultimatum til meg hadde jeg vist han døren på flekken. Ikke fordi jeg hadde satt hobby eller lignende framfor han, men fordi jeg gidder faktisk ikke å ha mennesker i livet mitt som gir meg ultimatum. Uavhenging om det er kjæreste, venner eller lignende. 

Anonymkode: 55550...f9b

Når man flere ganger har spurt og diskutert at partner prioriterer gaming foran sin egen familie og baby og vedkommende gir faen, da må det et ultimatum til.

Om du mener at faren til ditt barn ikke er verdt å ha i livet ditt fordi han krever at du faktisk involverer deg i han og ditt eget barn fordi det kommer et ultimatum etter gjentatte diskusjoner om at du nedprioriterer familien og gir faen i din egen baby, da er du et så dårlig og råttent menneske at det like greit at det blir slutt flekken.

Skrevet

Føler med deg ts, dette var trist.

Jeg hadde en slik forlovede selv, men vi hadde ikke barn så det var ganske enkelt å gå og aldri se seg tilbake. Jeg prøvde å løse situasjonen så lenge at jeg mistet følelsene fullstendig. Det er en reell risiko hvis dette får fortsette. Det jeg gjorde feil var å prøve å ordne noe som jeg ikke kunne ordne. Han måtte ordne det selv, og det forutsetter at man ønsker å ordne det.

Så ja.. Jeg støtter Blondies forslag om å sette av tid til å prate. Ikke still ultimatum (enda), men få han med i terapi. Hvis ting ikke bedrer seg så stille tøffe valg senere, da forstår han sikkert bedre hvor det kommer fra. 

Anonymkode: 63aa8...a31

• Liker 4
Skrevet

Den ene gamer og den andre er på KG.

Anonymkode: 56eea...2cd

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den ene gamer og den andre er på KG.

Anonymkode: 56eea...2cd

😆😅😆

Skrevet
19 timer siden, MammatilLeander skrev:

Jeg elsker han! Han er egentlig en fantastisk mann i mine øyne. Jeg har tilbringt mange år sammen med han. Og vi har en sønn er alt for vanskelig å dra.. men har prøvd å prate med han,prøvd å bli enige om kanskje 2timer istedenfor 7 og så kan han spille når sønnen vår sover.. men ifølge han skjønner jeg ingenting og det er vist alt for lite tid..

Det er for lite tid når man gamer, for det et omtrent som å ha en jobb nummer to. Det var derfor min mann kuttet ut gaming - det gikk ikke an å «spille litt», for da klarte man ikke overholde forpliktelser til medspillere, man klarte ikke gjennomføre oppdrag etc. Det lot seg ikke gjennomføre å spille på det nivået OG ha jobb OG ha familie. Noe måtte vike. Heldigvis skjønte han selv at det var spillingen som måtte gå. 

Gaming kan være som narkotikaavhengighet. Det høres ut som om din samboer er verre «rammet» enn min mann var. Du må aldri godta at han fullstendig ignorerer ikke bare dine behov, men ikke minst behovene til barnet deres. Barnet kommer til å bli bare mer og mer krevende. Det vil bli større, mer aktivt, det vil måtte passes på - godt! - for å unngå at det skader seg. Jeg har ettåring i hus nå, så jeg vet hva det går i. Det lar seg ikke forene med gaming så lenge barnet et våkent. Og da har jeg ikke engang begynt å si noe om barnets emosjonelle behov! 

Han må enten ut av avhengigheten, eller så må du gå. For å komme ut av avhengigheten må han ønske det selv. Hvis han ikke skjønner alvoret, er det lite du kan gjøre for ham. 

Anonymkode: 13e48...737

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir gøy når han skal ha pappaperm.... Komme hjem til baby som skriker av sult og med full bleie. 

Det er en ting til du kan prøve, men anbefaler å prøve en del av de andre forslagene først. Sosial skam. Gjør ting med venner av dere som har barn. La han se kamerater som tar seg av barna sine så han kan sammenligne og føle på det å være en ubrukelig far. Få gjerne venninner til å poste skrytebilder av mannen sin som gjør ting med barna. 

Jeg ville ikke anbefalt dette hvis han hadde fødselsdepresjon, men tror ikke det. Mer et klassisk tilfelle av en fyr som tviholder på friheten og rømmer fra ansvar. 

Anonymkode: 3d737...287

Pappaperm vil være direkte skadelig for barnet og umulig å gjennomføre hvis han ikke snur om på livet sitt. 

Han vil sikkert tro at pappaperm blir strålende, da blir det enda mer tid til gaming, for da slipper han å dra på jobb. Når det motsatte er tilfellet! 

• Liker 3
Skrevet
18 timer siden, MammatilLeander skrev:

Alt jeg ønsker! Ønsker ikke å dra fra han. Jeg ba om råd slik at vi kan komme oss gjennom dette. Ikke råd om å dra fra han. Dette er tross alt en mann jeg har brukt mange år sammen med og som jeg elsker veldig høyt selvom han ikke har behandlet hverken meg eller sønnen vår bra de siste månedene.. 

men jeg vil få det til å fungere, jeg vil at vi skal være en familie! Jeg vil at han skal være tilstede og prioritere oss!  Men han vil ikke, så da ber jeg om råd for hvordan jeg skal kunne nå frem til han, hvordan skal jeg få han til å forstå, hvordan skal jeg få han til å ville snakke med meg, finne et kompromiss.. blir helt fortvilet 

Jeg tror dere må få hjelp utenfra. Familievernkontoret, familieterapi, behandling for spillavhengighet.... Helsesøster kan kanskje hjelpe med å finne et tilbud. Ofte har kommuner tilbud til nybakte familier som sliter, det er en krevende livsfase, spesielt det første barnet. 

Men om han ikke ønsker hjelp, er det ingen ting du kan gjøre. Du er avhengig av at han vil det selv. 

• Liker 3
Skrevet

hva med å kle deg ordentlig, og i stil, og bli en kvinne med karakter? Bruk tiden din utenfor hjemmet og skap andre arenaer der dine ressurser kommer til nytte, der du glemmer din mann for en god stund. Den dagen han kommer ut av barnestadiet så får han komme på slep etter deg istedenfor at du skal misbruke dagene dine sammen med han slik som nå. 

Anonymkode: 24ae1...90c

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva med å kle deg ordentlig, og i stil, og bli en kvinne med karakter? Bruk tiden din utenfor hjemmet og skap andre arenaer der dine ressurser kommer til nytte, der du glemmer din mann for en god stund. Den dagen han kommer ut av barnestadiet så får han komme på slep etter deg istedenfor at du skal misbruke dagene dine sammen med han slik som nå. 

Anonymkode: 24ae1...90c

TS er hjemme med en 3 mnd gammel baby. Hun ammer, har nattevåk og rydder opp etter gubben som bare gamer. Hun har ikke mulighet til å sprade rundt i "moteriktige klær" i sentrum. Når ikke engang hans eget barn får ham ut av koma så hjelper det ikke med ei dame som bruker masse penger på klær og sko heller. Hvilken hipp scene tenker du er forenlig med tåteflasker og bleier egentlig? For det er jo tydelig at barnefar ikke gidder å være sammen med sønnen sin.

Anonymkode: d41ff...8de

• Liker 7
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, noe så voldsomt også😅 Er ikke mange fornuftige og gode svar her. Tydeligvis er det beste å starte en krangel og sitte mutters alene med en liten baby?

Anonymkode: 55550...f9b

Hun er allerede alene. Og babyen opplever kun avvisning. Selvfølgelig hadde jeg forlatt en slik taper og sett fremover. Han får fortsette å være en konge i sin lille virtuelle verden og kose seg med trygda si og de møkkete sokkene sine. Det finnes mer enn nok av snille, stabile menn som ønsker et familieliv. TS stiller ikke akkurat urimelige krav til en mann; het er hun faktisk mer enn villig til å kjempe for en fyr som driter i både henne og barnet,  husarbeid og matlaging. Han er jo rett og slett en parasitt som nyter at hun gjør absolutt alt.

Anonymkode: d41ff...8de

• Liker 4
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er in å være alenemor. De føler seg så sterke og uavhengige, men sannheten er noe helt annet. De er totalt avhengige av økonomisk støtte fra både barnefar og nav

Samtidig er mange av disse alenemødrene veldig tomme i toppen som bare tenker på seg selv og sin egen kropp + bidrag. Skammelige er de fleste av dere.

Hilsen selv mamma

Anonymkode: 13535...7dc

Jeg har vært alenemor siden jeg fikk barn. Kr 4 000 i mnd til sammen fra NAV og barnets far er godt å ha, men jeg hadde fint klart meg på egen lønn også. Det ville blitt mer nøysomt, men jeg kjenner folk i samme situasjon som har mindre å rutte med enn det.De fleste jobber vel og forsørger seg selv? Men det er bare rett og rimelig at begge foreldre har gjensidig plikt til å bidra til kostnadene til eget barn.

Anonymkode: d424e...11a

• Liker 5
Skrevet
18 hours ago, Duftavsommerregn said:

Du tar feil, da deltar du ikke i ekte gaming, meg har lagt dette bak meg for veldig mange år siden, og har aldri sett meg tilbake, og det du forteller stemmer overhodet ikke med reaksjonene til ungdommene jeg kjenner til, eller det TS forteller. Ikke om du har dette som en lidenskap iallefall i rette "klikken".

Hahaha "ekte gaming"....
Ja man kan kanskje ikke drive med hardcore "ekte gaming" når man har barn men kan fint game "normalt".

Hvis man er i en guild/gruppe/klikk som ikke godtar at en voksen person må gå AFK for å gjøre voksne ting så er det kanskje på tide å finne andre voksne å spille med? Noe TS sin mann tydeligvis ikke gjør eller så er de en hel gjeng med mannebarn.

Det TS sin mann driver med er ikke greit, forøvrig snakker jeg om din reaksjon på at all gaming er barnslig og/eller uforenelig med ett vanlig liv.

Skrevet

Har nå fått hatt en skikkelig lang prat med forloveden min mens sønnen vår ble passet av Bestemor!

jeg gråt masse, forklarte han alt jeg følte og hvor fortvilet jeg var. For første gang på mange måneder hørte han endelig på meg! Han satt sammen med meg i noen timer og hørte endelig!

Når samtalen var ferdig la han ut PlayStation for salg og ba om unnskyldning og han elsker både meg og sønnen vår! Han lovet å bli bedre og vi skal nå starte i terapi sammen ❤️ 

Tusen takk for gode råd! 

Har endelig troa på at vi blir sterkere og bedre av dette ❤️

Han har nok vært litt deprimert som han sier selv og hatt alt for mye å gjøre på jobb så han har tatt det ut over oss her hjemme, han beklage veldig og lovet å bli mye bedre fordi han ikke ønsker at jeg skal føle meg avvist eller ikke elsket og det samme gjaldt sønnen vår. For han sa også at han elsker oss to mer enn livet ! Så nå er vi på rett vei hvertfall! 

• Liker 9
Skrevet
17 timer siden, Perle skrev:

Buhu!!!!! :baby:

Herregud, han har vert med på å sette et barn til verden! Det er ikke noe tid for furte å surve over en forbannet spillekonsoll! Det er så latterlig og skammelig at jeg mangler ord.

Du har ikke mye innsikt i hvordan mennesker fungerer, skjønner jeg.

Jeg har ikke sagt at gaming 7 timer om dagen er riktig. Jeg har påpekt at den foreslåtte fremgangsmåten ikke nødvendigvis er optimal.

Men fortsett sytingen din du.

Skrevet
16 timer siden, Vanlig fyr skrev:

som TS skrev:

"jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre når han blir sint fordi jeg ber han rydde av bordet etter middag, når han blir sint fordi han må rydde ut av oppvaskmaskinen fordi jo han gamer jo.. jeg er jo bare på gulvet,sofaen med sønnen vår eller så er jeg midt i leggingen.. jeg er med sønnen vår 99% av tiden mens han kanskje har han 1% fordi han heller vil game enn å tilbringe tid med meg eller leke med sønnen sin"

Typen har et stort problem og han lever i sin egen verden. Så lenge han kan flykte til spillverden når ikke TS frem med budskapet sitt. Hun sier hun har prøvd å ta opp problemene flere ganger, men han bare ignorerer henne fordi han spiller. Fjerner hun playstation hans har han ikke noe valg enn å prate med henne og eventuelt få avklart om han er interessert i å ta ansvar for barnet sitt og forholdet sitt. 

Hva så?

Jeg har ikke sagt at ingenting skal gjøres. Jeg har kritisert den foreslåtte fremgangsmåte.

Gjest BearMama
Skrevet
1 time siden, MammatilLeander skrev:

Har nå fått hatt en skikkelig lang prat med forloveden min mens sønnen vår ble passet av Bestemor!

jeg gråt masse, forklarte han alt jeg følte og hvor fortvilet jeg var. For første gang på mange måneder hørte han endelig på meg! Han satt sammen med meg i noen timer og hørte endelig!

Når samtalen var ferdig la han ut PlayStation for salg og ba om unnskyldning og han elsker både meg og sønnen vår! Han lovet å bli bedre og vi skal nå starte i terapi sammen ❤️ 

Tusen takk for gode råd! 

Har endelig troa på at vi blir sterkere og bedre av dette ❤️

Han har nok vært litt deprimert som han sier selv og hatt alt for mye å gjøre på jobb så han har tatt det ut over oss her hjemme, han beklage veldig og lovet å bli mye bedre fordi han ikke ønsker at jeg skal føle meg avvist eller ikke elsket og det samme gjaldt sønnen vår. For han sa også at han elsker oss to mer enn livet ! Så nå er vi på rett vei hvertfall! 

Bra han innså at han må endre seg 🙌

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...