Gjest Vanlig fyr Skrevet 1. september 2018 #61 Skrevet 1. september 2018 (endret) 4 minutter siden, GiftMann38 said: Mannen har åpenbart trøbbel. Wooo fremskritt! Quote Det sier det meste om folk som skriver her at det første man tenker er at kvinnen bør bryte opp familien. Og det sier mye om mentaliteten i dagens samfunn at familien betyr så lite for så mange. Tror du er ganske forutinntatt og ikke vil se hva dette dreier seg om. TS sitter ikke rundt bordet med en mann, hun sitter alene ved bordet for mannen har meldt seg helt ut. De er med andre ord ikke to likeverdige parter som forhandler. At TS spør om råd her viser at hun bryr seg. Forloveden bør få sjansen til å skjerpe seg, og hvis han ikke gjør det bør TS for sin egen skyld dumpe han tvert. Barnet har heller ikke godt av en far som gir faan i sin egen familie. Endret 1. september 2018 av Vanlig fyr skriveleif
eller Skrevet 1. september 2018 #62 Skrevet 1. september 2018 Jeg er enig i at dere trenger hjelp. Du må fortelle ham hvordan situasjonen er for deg, om han i sin spilleavhengighet ikke skjønner det. Når ikke det hjelper (det er neppe mer enn å så et frø), så er familievernkontoret et naturlig neste sted. Det er fint at noen andre vil sette grenser for ham, så er ikke du alene om å være den som ikke forstår ham. Fra hans side ser det nok sånn ut, at det er du som ikke forstår ham. Var han en gang en fin mann, kan han bli det igjen, men det kan være en tøff prosess før den tid, og i den er det du som må være sterk og ville komme ut på den andre siden. Han har det sikkert utmerket som det er nå. 3
Gjest GiftMann38 Skrevet 1. september 2018 #63 Skrevet 1. september 2018 1 minutt siden, Vanlig fyr said: Tror du er ganske forutinntatt og ikke vil se hva dette dreier seg om. TS sitter ikke rundt bordet med en mann, hun sitter alene ved bordet for mannen har meldt seg helt ut. De er med andre ord ikke to likeverdige parter som forhandler. At TS spør om råd her viser at hun bryr seg. Forloveden bør få sjansen til å skjerpe seg, og hvis han ikke gjør det bør TS for sin egen skyld dumpe han tvert. Barnet har heller ikke godt av en far som gir faan isin egen familie. Overser den smakløse sarkasmen din og påpeker heller at all forskning viser at barn har godt av å vokse opp i en samlet familie. At en mann spiller litt spill er ikke verdens undergang, så får man heller prøve å finne underliggende årsaker til at han (åpenbart) har problemer. Holdningene i denne tråden er skremmende og bygger opp under atomiseringen av samfunnet. Trist!
Fotballmamma Skrevet 1. september 2018 #64 Skrevet 1. september 2018 Ett råd: Familievernkontoret NÅ! (Eller på mandag da..) Du har prøvd å snakke med han uten at det hjelper, han blir til og med sint. Da trenger dere hjelp fra noen som kan råde dere til veien videre. 6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #65 Skrevet 1. september 2018 Dra på helaften og overnattingsbesøk hos en venninne eller familie, så får han lære seg å ta litt ansvar. Anonymkode: 21869...e8f 2
Gjest Vanlig fyr Skrevet 1. september 2018 #66 Skrevet 1. september 2018 1 minutt siden, GiftMann38 said: Overser den smakløse sarkasmen din og påpeker heller at all forskning viser at barn har godt av å vokse opp i en samlet familie. Forskning viser at barn med fraværende far er mer utsatt for diverse sosioøkonomiske feller, men dette gjelder både fedre som er helt fraværende og de som er emosjonelt fraværende. Quote Holdningene i denne tråden er skremmende og bygger opp under atomiseringen av samfunnet. Trist! Nei, det er forloveden til TS som er problemet. Han oppfører seg som en tenåring som ikke vil ta ansvar, han er ikke mye til mann. Det er han som bidrar til "atomiseringen av samfunnet".
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #67 Skrevet 1. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Også sammenligner du samboeren, kjæresten og den man har skapt barn med, med en tilfeldig afrikaner? Hvor mange sokkepar har du røyka i dag egentlig? At noen her inne på forumet tar deg seriøst i noen tråder fatter ikke jeg, for du driver jo bare å skriver piss. Anonymkode: 9c698...420 https://en.wikipedia.org/wiki/Sambo_(racial_term) Anonymkode: 75dbb...037 5
Gjest GiftMann38 Skrevet 1. september 2018 #68 Skrevet 1. september 2018 5 minutter siden, Vanlig fyr said: Forskning viser at barn med fraværende far er mer utsatt for diverse sosioøkonomiske feller, men dette gjelder både fedre som er helt fraværende og de som er emosjonelt fraværende. Har du en link eller referanse til denne forskningen?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #69 Skrevet 1. september 2018 49 minutter siden, GiftMann38 skrev: Når man får barn så er man ikke hovedpersonen i sitt eget liv lenger. Nettopp, det er noe du skal si til denne typen (for håpentligvis eksen) til ts, ikke til ts . Det han driver med er jo grov omsorgssvikt!!! Anonymkode: 9c698...420 6
Gjest Vanlig fyr Skrevet 1. september 2018 #70 Skrevet 1. september 2018 Just now, GiftMann38 said: Har du en link eller referanse til denne forskningen? Jeg gidder ikke gjøre din hjemmelekse bare fordi du refererer til forskning du tydeligvis ikke har lest.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #71 Skrevet 1. september 2018 3 timer siden, Vanlig fyr skrev: Mannen din har et alvorlig problem. Fjern Playstationen hans mens han er på jobb, gjem den hos en venn eller et annet sted han ikke får tak i den, og ikke gi den tilbake!!! Tving han til å prate med deg om det, og kom frem til et kompromiss hvor han bare får lov til å spille innenfor visse tidsrammer. Du bør også be han skjerpe seg, for det han driver med er ikke voksent. Minn han på at han er far og at han bør være sitt ansvar bevisst. Hvis han ikke gidder kan du enten akseptere at han er en egoist som ikke tar ansvar, eller du kan forlate han. Fullstendig feil. Her har mannen valgt hva han vil bruke tid på. Om ikke TS sin samboer ikke selv er fornøyd med hvordan han bruker tiden sin, får hun da fjerne seg fra situasjonen. Om et menneske havner i en situasjon de ikke trives med, er det personen selv som må ta egne grep for å bedre situasjonen. Man griper ikke inn i andre sitt liv og skal overstyre de, bare for at en skal få det bedre med seg selv. Dette er et grovt overtramp over andre sin selvråderett og selvstendighet. Jeg har ofte stusset over hva mennesker her på KG tror de har rett til å gjøre ovenfor og mot andre mennesker. Om de ikke har det bra i en situasjon, ta egne grep for å bedre situasjonen! Ikke overstyr andres valg og deres prioriteringer! Anonymkode: e05b7...dc5 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #72 Skrevet 1. september 2018 20 minutter siden, GiftMann38 skrev: Overser den smakløse sarkasmen din og påpeker heller at all forskning viser at barn har godt av å vokse opp i en samlet familie. At en mann spiller litt spill er ikke verdens undergang, så får man heller prøve å finne underliggende årsaker til at han (åpenbart) har problemer. Holdningene i denne tråden er skremmende og bygger opp under atomiseringen av samfunnet. Trist! Såklart, men når den familien er dårlig har de uten tvil bedre av å vokse opp med en mindre familie eller nytt medlem i familien. Familie er ikke nødvendigvis blod, men de som opptrer og er der for deg som en familie. Å bli oversett av faren sin og oppleve at man bare er til plage, at faren er fraværende både mot sin mor og mot seg er grovt skadelig for barnet. Kan ikke fatte at du gidder å prøve å forsvare det, du må ha veldig mye dødtid som troller av deg så mye fjas her inne bare for å holde kverulering gående i tråder. Anonymkode: 9c698...420 11
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #73 Skrevet 1. september 2018 Jeg er gift med en gamer. Han spilte også mye når vi fikk barn og til slutt var det så ille at han fikk et ultimatum. Jeg spurte han om hva han ville, flytte hjem igjen på gutterommet og game, eller ha en familie. Jeg sa det var greit å game, men kun etter at barnet var lagt. Han valgte familie. Han gamer fortsatt men som lovet, kun når hun har lagt seg eller når hun ikke er hjemme. Anonymkode: a4f8d...a49 6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #74 Skrevet 1. september 2018 Jeg var i en lik situasjon. Mannen det mannen holdt på med var: jobbr litt, spille, spille mer og spille hele natten. Uavhengig av hvilken dag det var. Julaften? Spilling. 17. Mai? Spilling. Jeg var den som måtte ta alle nettene med ungen, vaske, rydde, kjøre til/ fra bhg, handle, ja, allt. Jeg snakket med han, kjefte, grein, ropte. Ingen ting hjalp. Han satt å spillte til alle døgnets tider. Det å være alenemor i et forhold, er slitsomt å tøfft. Du kommer til å bli utslitt av håp om at han kanskje skal hjelpe til i dag, kanskje han tar en oppvask eller har ungen i 5 minutter. Hvis du har snakket med han om dette før, og ting ikke har endret seg, skjer det nok ikke nå heller. Avlys alt, ta med deg ungen din og flytt ut. Du kommer til å få det enklere psykisk og fysisk av å ikke ha han i huset eller familien din. Jeg brukte 6 år på å skjønne det, for din egen del, og jeg vet det er tøfft, se det nå, og ikke om 6 år som meg. Anonymkode: a0803...e29 7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #75 Skrevet 1. september 2018 1 time siden, GiftMann38 skrev: Det er ikke gitt at hun finner en stefar som stiller opp for barna og det er selvsagt noe helt annet å ha et forhold til sin biologiske far. All forskning tilsier at det går dårligere med barn (på populasjonsnivå) som vokser opp med en alenemor enn med to foreldre. Men barnet vokser ikke opp med to foreldre... En far som bare gamer, får man ikke noe forhold til. Hva sier forskningen om barn som vokser opp med en dysfunksjonell far, du som kan dette så godt? Anonymkode: 6b9d4...f5d 11
Sinsiew Skrevet 1. september 2018 #76 Skrevet 1. september 2018 33 minutter siden, GiftMann38 skrev: Overser den smakløse sarkasmen din og påpeker heller at all forskning viser at barn har godt av å vokse opp i en samlet familie. At en mann spiller litt spill er ikke verdens undergang, så får man heller prøve å finne underliggende årsaker til at han (åpenbart) har problemer. Holdningene i denne tråden er skremmende og bygger opp under atomiseringen av samfunnet. Trist! Du må jo trolle. Ser det i nær sakt alle innlegg du poster her. Har du ikke liv? 7 timer spilling om dagen og spilling fra 08-01 er ikke "litt spilling" og barnet får ikke en samlet familie. Det som er så moro er at du ikke klarer provosere en gang. Man syns helle litt synd på deg for at du gidder å prøve så hardt, men feiler enda hardere. 12
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #77 Skrevet 1. september 2018 Verdens mest herlige mann?? Hva gjør han for å bli kalt det? Det skjønner jeg virkelig ikke. Han virker helt blåst og uinnteressert i sin egen familie. Han har også en alvorlig avhengighet som han må ta tak i. Spilte han like mye før dere fikk barn? I så fall skjønner jeg ikke hvorfor du ville ha barn med han eller forlove deg med han. Anonymkode: ee293...426 7
Gjest Blondie65 Skrevet 1. september 2018 #78 Skrevet 1. september 2018 Jeg tror du må "bestille tid" med mannen for en alvorlig samtale. Du må rett og slett forklare han at Xdag kl Y skal dere snakke om hvordan dere skal ha det og at du forventer at han er våken, uthvilt og klar for å snakke seriøst. Poenget med å gi det litt tid til forberedelse er at han også skal komme i et modus der han forstår at nå er det alvor, at kjefting og suring ikke er aktuelt. Du skal KUN stille ultimatum dersom du har tenkt å gjennomføre det. Truer du med å bryte ut av forholdet dersom ikke endring skjer, må du også være klar for å gjøre akkurat det. Din forberedelse må være at du må ha klart for deg hvor mye gaming du kan tolerere. Et godt alternativ er selvsagt når barnet er lagt eller ikke hjemme, MEN gaming hele natten som går ut over familielivet, nattevåk o.l. bør du ikke akseptere. Du kan også like godt først som sist innføre ansvarskvelder: det vil si en eller flere kvelder i uken er barnet hans ansvar. Det er min påstand - ut fra egen erfaring - at slike kvelder må være gamingfrie da man har en tendens til å bli svært oppslukt og "glemme tid og sted" og en liten en som trenger oppmerksomhet må kunne høres. De kveldene han har ansvar kan du bruke til noe annet - trene, gå tur, med tiden venninner osv. Jeg tenker at alvorspraten er et siste forsøk på å få ting til å fungere. Vil han ikke ta praten, tar han den ikke seriøst eller ting sklir ut på tross av klare avtaler etter alvorspraten - da er ikke forholdet liv laget. Jeg tipper at en av grunnene til at han blir sur og kjefter (urimelig) er at du forsøker å nå frem til han mens han spiller. Det tror jeg ikke vil fungere. Du må sette av tid på forhånd til denne praten, før han synker ned i "vil ikke bli forstyrret" modus. Jeg unnskylder ikke oppførselen hans på noen måte - og det kan godt være at ingenting hjelper overhodet - men noen ganger må man se på hvordan man kommuniserer før en gir opp. Når et barn er med i bildet synes jeg dette er ekstra viktig.
Anciol Skrevet 1. september 2018 #79 Skrevet 1. september 2018 Før jeg og mannen min fikk barn , så var vi 100% gamers! Raidet BWL og MC høygravid:) Men etter at ungene kom så gamet vi etter at de hadde lagt seg, slik som er vanlig:) Men nå er ungene med og gamer WOW med meg:) MEn selvsagt moderer vi oss:) 2
Rights Skrevet 1. september 2018 #80 Skrevet 1. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Også sammenligner du samboeren, kjæresten og den man har skapt barn med, med en tilfeldig afrikaner? Hvor mange sokkepar har du røyka i dag egentlig? At noen her inne på forumet tar deg seriøst i noen tråder fatter ikke jeg, for du driver jo bare å skriver piss. Anonymkode: 9c698...420 @GiftMann38 som du hakker på der, har i det minste en sans for humor 😂 Skal gi deg et hint: Sambo is a term for a person with African heritage... 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå