MammatilLeander Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Forloveden min gamer ca 7 timer hver dag.. og i helgene fra 08.00-01.00 ca.. vi har en sønn på ca 3måneder og jeg er hjemmeværende med han. Så fort mannen kommer hjem slår han på PlayStation og begynner å game. Ja han går ut med søpla og kysser meg natta liksom, han er i bunn og grunn verdens herligste mann! Men den gamingen gjør at han hverken bruker tid på meg eller sønnen vår.. han holder han av og til, leker litt med han, prater litt men så fort sønnen vår gråter litt så vil han ikke mer da må jeg ha han. Han vil heller ikke prøve å legge sønnen vår fordi jeg er så mye flinkere sier han.. bortsett fra et kyss når han kommer hjem,når vi skal legge oss eller sex når han vil, så er det ikke mye kjærlighet å hente.. han gamer heller. Har prøvd å mase, prøvd å kjefte, prøvd det meste føler jeg,men ingenting hjelper.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre når han blir sint fordi jeg ber han rydde av bordet etter middag, når han blir sint fordi han må rydde ut av oppvaskmaskinen fordi jo han gamer jo.. jeg er jo bare på gulvet,sofaen med sønnen vår eller så er jeg midt i leggingen.. jeg er med sønnen vår 99% av tiden mens han kanskje har han 1% fordi han heller vil game enn å tilbringe tid med meg eller leke med sønnen sin.. please kom med råd!!! fra en fortvilet dame
Gjest BearMama Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 Du gir han et ultimatum. Enten gro et par baller, game når det er tid til overs som enhver hobby og prioritere dame, barn og familie og være en far for barnet deres; eller han flytter ut og du blir alenemor.
Gjest Vanlig fyr Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 4 hours ago, MammatilLeander said: Forloveden min gamer ca 7 timer hver dag.. og i helgene fra 08.00-01.00 ca.. Men den gamingen gjør at han hverken bruker tid på meg eller sønnen vår.. Mannen din har et alvorlig problem. Fjern Playstationen hans mens han er på jobb, gjem den hos en venn eller et annet sted han ikke får tak i den, og ikke gi den tilbake!!! Tving han til å prate med deg om det, og kom frem til et kompromiss hvor han bare får lov til å spille innenfor visse tidsrammer. Du bør også be han skjerpe seg, for det han driver med er ikke voksent. Minn han på at han er far og at han bør være sitt ansvar bevisst. Hvis han ikke gidder kan du enten akseptere at han er en egoist som ikke tar ansvar, eller du kan forlate han.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #4 Skrevet 1. september 2018 Han har jo allerede sagt game over til den lille familien sin og gjort et valg. Få han ut! Anonymkode: 23c50...253 21
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #5 Skrevet 1. september 2018 altså å bli forlovet er en vente tid for dere begge om dere vil fortsette å bo sammen, det er ingen forpliktelse. Men en vente tid til dere skal ha bryllup og bli ektepar. Men jeg leser dere har fått en sønn allerede i ventetiden, og her blir det kluss. Fordi du kunne lett ha brutt forlovelsen uten om det var barn i bildet, og snudd deg 180 grader, og valgt ny vei å gå på. Anonymkode: 24ae1...90c 7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #6 Skrevet 1. september 2018 Jeg hadde sagt at han nå kunne velge om han vil leve i en imnaginær verden med å game, eller delta i den virkelige verden med familien sin. Dersom han velger gaming er det slutte mellom dere og han har mistet familien til fordel for et dataspill. Sett hardt mot hardt. Anonymkode: 62b54...380 17
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #7 Skrevet 1. september 2018 4 timer siden, MammatilLeander skrev: Forloveden min gamer ca 7 timer hver dag. Likevel klarte han å bli forloveden din...Og folk sier damer er kresne Anonymkode: a4da5...342 29
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #8 Skrevet 1. september 2018 Ultimatum: familien eller gaming. Stakkars unge.. Anonymkode: a792b...743 13
ism85 Skrevet 1. september 2018 #9 Skrevet 1. september 2018 Helt vilt! Jeg tenker det er blitt en besettelse/spillegalskap mår det er så mye for en voksen mann som i utgangspunktet har forpliktelser. Mener derfor at spilling må kuttes helt. Ingen spillkonsoll ingen pc-spill, ingen mobilspill (alt må utstyr avhendes, ikke lagres). Dette må gjelde minst til dere begge er trygge på at han ikke får tilbakefall. Blir det for vanskelig å slutte får han legge seg inn på avvenning sammen med andre spill og rusavhengige. Hvis han ikke vil eller klarer det må du gå, det der kan umulig være noe liv for deg? 7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #10 Skrevet 1. september 2018 Han lider jo av spillegalskap, dette er absolutt ikke normalt og han trenger hjelp til å avvenne seg. Anonymkode: e30df...e06 9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #11 Skrevet 1. september 2018 Jeg ville pakka sakene, rolig lagt den ringen på bordet, og dratt med ungen og aldri snudd meg tilbake. Så ringer han vel etter et døgn og lurer på hvor du gikk og om du kan kjøpe med cola på vei hjem og snart lage noe mat for han orker ikke ta pause fra gamingen, og da svarer du ikke engang telefonen, venter til han ser ringen er tatt av, og sender han en melding etter noen dager at du ikke kunne leve lenger i forholdet med han for du vil ha en normal og tilstedeværende og deltakende, engasjert partner og barnet deres fortjener også en barnefar som er det, så siden han ikke vokser opp å oppfører seg som det en kjæreste og far skal så mister han de rollene. Seriøst, du vil få det bedre uten han! Du finner en som elsker deg mye mer, er mye mer deltakende i både ditt liv og barnets liv, og faktisk gjør forholdet til en beundringsverdig og fascinerende relasjon og er godt forbilde for deres barn som farsrolle. Drit i han guttungen du deler seng med nå. Anonymkode: 9c698...420 20
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #12 Skrevet 1. september 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har jo allerede sagt game over til den lille familien sin og gjort et valg. Få han ut! Anonymkode: 23c50...253 Enig. Om det er din leilighet ts, så pakk sakene hans, sett de ved døra. Skulle til å si kast playstationen ut av vinduet, men går jo an å ikke lage uvennskap ut av det og sette den utenfor døra også med resten av tingene hans. Ring familien eller kompisen hans på forhånd og si at han vil trenge støtte (og boplass fremover). Så setter du bare alt utafor døra med en lapp, si at han skal gi langt faen i å prøve å låse seg inn og sørg for at du ikke er hjemme tilfelle han gjør det allikevel. Ha tlf avskrudd en ukes tid. Han skjønner selv og trenger ikke din forklaring fler ganger. Når dere skal møtes for å snakke om barnefordeling og han levere deg husnøkkelen og evn annet, så sørg for at det gjøres på offentlig plass, som en senter-parkeringsplass eller cafe, hvor han ikke får muligheten til å holde seg fast og kysse deg og prøve å ha makeup sex og late som alt er bra igjen. Anonymkode: 9c698...420 7
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. september 2018 #13 Skrevet 1. september 2018 4 timer siden, MammatilLeander skrev: Forloveden min gamer ca 7 timer hver dag.. og i helgene fra 08.00-01.00 ca.. vi har en sønn på ca 3måneder og jeg er hjemmeværende med han. Så fort mannen kommer hjem slår han på PlayStation og begynner å game. Ja han går ut med søpla og kysser meg natta liksom, han er i bunn og grunn verdens herligste mann! Men den gamingen gjør at han hverken bruker tid på meg eller sønnen vår.. han holder han av og til, leker litt med han, prater litt men så fort sønnen vår gråter litt så vil han ikke mer da må jeg ha han. Han vil heller ikke prøve å legge sønnen vår fordi jeg er så mye flinkere sier han.. bortsett fra et kyss når han kommer hjem,når vi skal legge oss eller sex når han vil, så er det ikke mye kjærlighet å hente.. han gamer heller. Har prøvd å mase, prøvd å kjefte, prøvd det meste føler jeg,men ingenting hjelper.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre når han blir sint fordi jeg ber han rydde av bordet etter middag, når han blir sint fordi han må rydde ut av oppvaskmaskinen fordi jo han gamer jo.. jeg er jo bare på gulvet,sofaen med sønnen vår eller så er jeg midt i leggingen.. jeg er med sønnen vår 99% av tiden mens han kanskje har han 1% fordi han heller vil game enn å tilbringe tid med meg eller leke med sønnen sin.. please kom med råd!!! fra en fortvilet dame Begynte han med gaming da sønnen ble født?
Gjest GiftMann38 Skrevet 1. september 2018 #14 Skrevet 1. september 2018 Mange her som tar utrolig lett på å bli alenemor. Stakkars barn...
Mousj Skrevet 1. september 2018 #15 Skrevet 1. september 2018 Forstår han selv at han bruker for mange timer fremfor skjermen? Går det an å finne et tidspunkt der dere snakker rolig sammen, og du forklarer at dette ikke går, og at forholdet er i fare? Bli enige om rammer for spillingen? Anklager, kjeft og sure miner sender ham bare i sutrete forsvar, her må han forstå alvoret, og at han har et problem om han ikke er villig til å endre rutinene sine. 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #16 Skrevet 1. september 2018 2 minutter siden, GiftMann38 skrev: Mange her som tar utrolig lett på å bli alenemor. Stakkars barn... Hun er jo allerede alenemor. Hun får råd om å pakke sakene sine og flytte for å øke sjansen for å finne en stefar for ungen. Du, av alle, burde støtte det. Anonymkode: a4da5...342 32
Perle Skrevet 1. september 2018 #17 Skrevet 1. september 2018 2 minutter siden, GiftMann38 skrev: Mange her som tar utrolig lett på å bli alenemor. Stakkars barn... Bedre å være alenemor til én unge enn til to hvor den ene eter, driter og roter dobbet så mye som en selv. 25
Supernova17 Skrevet 1. september 2018 #18 Skrevet 1. september 2018 5 timer siden, MammatilLeander skrev: 08.00-01.00 Jeg får ikke dette til å bli 7 timer. Spiller han fra 08:00 om morgenen til 01:00 om natten eller til 13:00 om dagen? 1
Ild Skrevet 1. september 2018 #19 Skrevet 1. september 2018 Hvordan er bosituasjonen deres? (Eier/leier/din/hans/felles) 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #20 Skrevet 1. september 2018 2 minutter siden, GiftMann38 skrev: Mange her som tar utrolig lett på å bli alenemor. Stakkars barn... Er enig i det. Utrolig mange her som selvsikkert kommer med "hiv Playstation ut vinduet, sett tingene utenfor døra, ikke ta tlf, ring familien og kompiser og be de være klare, ta av ringen og flytt" Veldig lett å snakke sånn når man bare får ett lite innblikk i situasjonen og ikke ser ts alle sine dype følelser som rommer alt fra kjærlighet, håp, sorg, ønske osv. Dere tror det for henne bare er å pakke sammen og stikke når man sitter der mes en 3 mnd gammel baby. Anonymkode: e30df...e06 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå