Gå til innhold

Korte bein


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei,

Hva slags lengder kanman bruke på buksene når man har korte bein ?

Er 158 og 60 kg.. sikkert alt for tykk også for noen av dere her :-)

Håper på skikkelige svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helst lange, men du passer nok til de fleste lengder. jeg ville unngått bukser som sitter lavt nede på hoftene, da blir bena ennå kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Prøv med bukser som er forholdsvis lange. Dvs. bruker du hæler, kan du med fordel la buksen nå et stykke ned på hælen. Det trikset bruker jeg for å virke både høyere og litt mer langbent. :wink: Jeg er 1,60. Mørke farger virker slankende, det samme med striper på langs. Unngå striper på tvers - da ser man bare kortere ut.

Hæler forlenger jo alltid - men det er også en vanesak å bruke det. Bruker du f. eks capri-bukser, vil jeg absolutt anbefale hæler for forlengelse av bena. Prøv deg litt frem. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rimfrost

Hva med skjørt ? Hva slags skjørt bør man bruke når man er litt lubben og kort ?

Jeg ser på bilder fra i sommer, hvor jeg gikk rundt i et lyserosa skjørt som rakk meg til litt under kneet, og FY SØREN så lite elegant jeg ser ut !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også litt lubben og ikke så høy. Men er veldig glad i skjørt, da. Også har jeg funnet frem til noen modeller som jeg kler. Jeg elsker sko med hæler - tror det er litt alfa og omega hvis skjørt skal se elegant ut på oss som er små. Unngå sånne skjørt som er skåret på tvers, og miniskjørt. Helt lange skjørt, eller skjørt til leggen, er ofte lekkert på oss som er små, fordi det får oss til å virke høyere. Og så er det viktig å balansere farger og mønstre i skjørtet og toppen. Ikke bruk lange vide topper over skjørtet, men heller ikke noe som sitter som et pølseskinn. Velg heller noe som følger kroppen og fremhever de delene du ønsker å fremheve. Ikke tversoverstriper i toppen - heller striper på langs. Bruk gjerne ensfarget skjørt til fargerik topp, men pass på at en av fargene i toppen er den samme som i skjørtet. Det samme gjelder for fargerikt skjørt med ensfarget topp. Disse triksene funker for meg iallefall. Håper du fant noe fornuftig i dem. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...