Gå til innhold

Frustrert av lite sex

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Mann 25 år her, sammen med en kvinne på samme alder. Vi har vært sammen i over 1 år.

Fram til for 3-4 måneder siden, hadde vi sex hver dag, ofte flere ganger om dagen, men de siste månedene har dette blitt redusert betraktelig. Vi har nå sex ca. 1 gang i uken, noe jeg synes er for lite. Vi har snakket om dette flere ganger, og at jeg synes hun tar lite iniativ (trolig under 5 ganger på 3-4 måneder). 

Det største problemet er unnskyldningene for å ikke ha sex. Hvis det er en morgen vi har god tid, å jeg begynner å vise interesse for å kos, må hun plutselig opp for å spise frokost. Hvis jeg viser interesse når vi legger oss, er hun for trøtt. Hvis jeg prøver når vi kommer hjem igjen, er hun for sulten, og etter middag - er hun for mett, etter noen timer er hun for trøtt/sliten. Eller så føler hun at hun må dusje først, å etter hun har dusjet er min "forespørsel" om samleie glemt. Noen ganger passer det rett og slett ikke når begge har lyst, da sier hun at vi må vente til vi legger oss, men heller da skjer ingenting. Hun sier det har ingenting med meg å gjøre, men jeg skjønner ikke dette, for hvis hun har lyst, må vel sex prioriteres?

Kjenner ofte på savnet av å være nakne sammen, leke, kose og medfølgende samleie. Har snakket flere ganger om dette, uten at det blir noe bedre fra hennes side, å jeg framstilles som en sexgal kjæreste som bruker henne bare for sex, noe som absolutt ikke stemmer. I tillegg til at å hele tiden bli avslått, går ut over selvtillitten og selvfølelsen min.

Forholdet er veldig bra på alle andre måter, savner bare mer nærhet fra min kjære kjæreste som jeg elsker så høyt.

Noen tips eller synspunkter?

Anonymkode: c1091...5d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her. Kan tilføye at sexen er god. Hun kommer hver gang, aldri noen klager.

Skrevet

Vær glad du ikke er sammen med en nymf. Ikke mas for mye, du begjærer henne fordi hun holder igjen. 

• Liker 2
Skrevet

Hadde det slik i et tidligere forhold. Tragisk å høre "Nei, jeg er for trøtt" før hun deretter legger seg ned og spiller candy crush/surfer på facebook i 1-2 timer. Jeg fant aldri ut av løsningen, men sexen var angivelig super og hun sa at hun ikke hadde noe å klage på i forholdet. Gjerne oppdater tråden dersom dere kommer frem til en løsning.

Anonymkode: 9a562...36a

• Liker 2
Skrevet

Helt siden jeg kom i puberteten har jeg hatt følelsen av å få for lite sex. Nå, mange år senere, begynner jeg å tro at det faktisk er meningen med livet. Sier ikke dette i frustrasjon, men tror egentlig det skal være slik, og har akseptert det som det er. Om ikke alle kommer helt dit, tror jeg likevel mange kan gjøre klokt i å akseptere forskjeller mellom personer og kjønn.

m

Anonymkode: c583f...271

• Liker 1
Skrevet

Hva sier hun rundt dette?

Sexlysten varierer iløpet av livet, det er normalt. Spesielt om man er meget stresset i en periode, f.eks.

Skrevet

Hvis forholdet er bra så er rådet mitt å lære deg å leve med det. God sex en gang i uka er et hav bedre enn medioker sex hver dag. God sex hver dag skal man ha helt ekstremt god kjemi og energinivå (og kanskje ikke så mange jern i ilden ellers i livet) for å ha i flere år med samme partner.

Anonymkode: 2a16a...a10

• Liker 5
Skrevet

Hva sier hun når dere snakker skikkelig om det? Når dere har en samtale på et tidspunkt der ingen av dere har frustrerte/sure følelser?

Jeg tror de fleste har svært mye sex i begynnelsen, og så stabiliserer det seg litt på lavere frekvens. Dette trenger ikke å være negativt. Dersom det har skjedd veldig plutselig vil jeg dog tenke at det kanskje ligger noe annet til grunn. Er hun stresset, jobber hun mye, er det mye som skjer i hodet eller i følelseslivet hennes for tiden? Har du fokus på hvorfor og hvordan og ikke bare på å være furten fordi du blir avvist? 

Anonymkode: 9ab8e...bd0

• Liker 1
Skrevet

TS her. Har snakket om det i etterkant, så ingen sure/frustrerte følelser når vi tar tatt det opp. Hun sier hun vet at hun ikke har blitt bedre på iniativtaking eller frekvens på sex, men at hun ikke vet hvorfor, men forsikrer meg om at hun har lyst. De siste gangene har hun blitt irritert på meg når jeg tar det opp, å sier at hun vet hva jeg skal si, å der stopper samtalen. Gidder ikke kjefte på henne eller bli irritert tilbake, men forklarer mine tanker/følelser/spørsmål rundt det og om hun kan tenke seg om hvorfor det er slik.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje ting hadde endret seg radikalt om du ikke forventet at hun skulle ta initiativ. Det er i hvertfall den største turn-off jeg kan tenke meg.

Anonymkode: cbc42...2d5

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Har snakket om det i etterkant, så ingen sure/frustrerte følelser når vi tar tatt det opp. Hun sier hun vet at hun ikke har blitt bedre på iniativtaking eller frekvens på sex, men at hun ikke vet hvorfor, men forsikrer meg om at hun har lyst. De siste gangene har hun blitt irritert på meg når jeg tar det opp, å sier at hun vet hva jeg skal si, å der stopper samtalen. Gidder ikke kjefte på henne eller bli irritert tilbake, men forklarer mine tanker/følelser/spørsmål rundt det og om hun kan tenke seg om hvorfor det er slik.

Hadde ikke giddet å mase mer i hvert fall. Når har det noen gang funket for en mann å snakke seg til mer sex? Eller kvinne i samme situasjon for den saks skyld? 

Hvis du på død og liv må ha mer sex så får du finne ut av hvordan du kan motivere henne mye mer indirekte. De fleste som har vært sammen en stund og er litt oppmerksomme vet hva som virkelig får partneren til å fyre. Jeg vet nøyaktig hva som skal til for å få samboeren til å insje nesten uansett humør og det er veldig greit å ha i bakhånd.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt siden jeg kom i puberteten har jeg hatt følelsen av å få for lite sex. Nå, mange år senere, begynner jeg å tro at det faktisk er meningen med livet. Sier ikke dette i frustrasjon, men tror egentlig det skal være slik, og har akseptert det som det er. Om ikke alle kommer helt dit, tror jeg likevel mange kan gjøre klokt i å akseptere forskjeller mellom personer og kjønn.

m

Anonymkode: c583f...271

Det er store forskjeller på kjønn. Når man overlater initiativ til kvinner, så kan det gå utover sexlysten totalt.

For dere som ønsker å omgå denne praksisen, kan det være lurt å si fra, f.eks. at hun kan få slippe å ta initiativ hvis du slipper å bli avvist.

Hvis hun etter det ikke er fornøyd, så ville jeg brutt opp. Kvinner trenger også sex, og hvis de ikke prioriterer det, så går det utover forholdet. Og hvem gidder å være sammen med noen som ikke bryr seg om forholdet? Det er som å sette utfor i nedoverbakke, før eller siden, når man bunnen.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke giddet å mase mer i hvert fall. Når har det noen gang funket for en mann å snakke seg til mer sex? Eller kvinne i samme situasjon for den saks skyld? 

Hvis du på død og liv må ha mer sex så får du finne ut av hvordan du kan motivere henne mye mer indirekte. De fleste som har vært sammen en stund og er litt oppmerksomme vet hva som virkelig får partneren til å fyre. Jeg vet nøyaktig hva som skal til for å få samboeren til å insje nesten uansett humør og det er veldig greit å ha i bakhånd.

Enig! Ikke mas eller prøv de samme greiene igjen og igjen. Har du ingen mer indirekte triks i bakhånd? 

• Liker 2
Skrevet

Kunne skrevet det innlegget selv, bare at jeg er kvinne og han er mann. Og vi har hatt sex fem ganger siden april... Vi har ikke vært sammen et år engang. Det går hardt utover både forhold og selvfølelse.

Anonymkode: aa811...38e

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke snakke seg til sex, men man kan - og bør! - stille krav eller ultimatum. Det å ikke kreve noe man ønsker, betyr at man ser på seg selv som mindre verdt, dette skjer ubevisst, og dermed ser også partneren på en som mindre verdt, dette skjer også ubevisst, og hvem vil vel ha sex med noen de synes er mindre verdt?

Vær obs på å sette deres egen verdi høyt! 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Ikke mas eller prøv de samme greiene igjen og igjen. Har du ingen mer indirekte triks i bakhånd? 

TS her. Jeg maser ikke, men etter en måned med ukentlig sex, eller mindre, må jeg få lov til å spørre hvorfor når hun selv sier at hun har lyst?

Triksene fungerer bare delvis lengre. Det kan ende med at vi kliner litt, før hun forsvinner for å rydde eller vaske klær. og JA alle damer her inne, vi deler husarbeid 50/50! Prøver forsåvidt også nye ting, har f.eks kjøpt inn div leketøy jeg vet hun liker, men disse ligger enda i esken.

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg maser ikke, men etter en måned med ukentlig sex, eller mindre, må jeg få lov til å spørre hvorfor når hun selv sier at hun har lyst?

Triksene fungerer bare delvis lengre. Det kan ende med at vi kliner litt, før hun forsvinner for å rydde eller vaske klær. og JA alle damer her inne, vi deler husarbeid 50/50! Prøver forsåvidt også nye ting, har f.eks kjøpt inn div leketøy jeg vet hun liker, men disse ligger enda i esken.

Enig i at det må være lov å spørre og det går jo en del i utover selvfølelsen når man blir avvist gang på gang. Har dette pågått lengre enn en måned? Er det noe hun er misfornøyd med i livet generelt? Sykdom, økonomi eller lignende?

Gjør dere ting som et par? Av og til kan det funke å sette av tid til kjæresteting som feks en date-kveld, men at man på forhånd avtaler at man IKKE skal ha sex. Dette fjerner en del av presset rundt det og slik som du beskriver det virker det som om hun kanskje føler seg angrepet eller presset av at du har spurt en del rundt dette. (Ja, jeg skjønner at dette mest sannsynlig ikke var intensjonen bak det.)

Endret av studerende
  • Liker 1
Skrevet

Ts, prøv å gå litt «cold turkey» en uke eller to. Ikke ta intiativ til hverken sex eller kos. Før eller senere kommer hun til å lure på hvorfor i alle dager du ikke spør mer. Da kommer hun til å forstå. 

Hilsen kvinne som var som din kjæreste. Stresset så mye i hverdagen at sex ble et evig ork. Innså til slutt at jeg måtte prioritere annerledes, for uten sex over lengre tid mister man hverandre litt. Ene i forholdet vil bli den første til å føle det, og nå er det deg. 

Anonymkode: 8732d...acd

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts, prøv å gå litt «cold turkey» en uke eller to. Ikke ta intiativ til hverken sex eller kos. Før eller senere kommer hun til å lure på hvorfor i alle dager du ikke spør mer. Da kommer hun til å forstå. 

Hilsen kvinne som var som din kjæreste. Stresset så mye i hverdagen at sex ble et evig ork. Innså til slutt at jeg måtte prioritere annerledes, for uten sex over lengre tid mister man hverandre litt. Ene i forholdet vil bli den første til å føle det, og nå er det deg. 

Anonymkode: 8732d...acd

Enig i dette, men tror det er lurt å ikke bare unngå å ta initiativ. De to ukene kan fort forsvinne på et blunk uten at dama di tenker et sekund på at det er lenge siden sex. Hvis du kombinerer det med å være litt sexy, gjøre ting du vet hun tenner på, men bare litt og litt, små tegn, så kan hun kanskje kjenne litt på frustrasjon. Hvordan er selvfølgelif individuelt og noe du må finne ut av.

• Liker 1
Skrevet

Altså, de er i midten av tyveårene og har vært sammen ett år! Hvis ikke dama er moden nok til å forstå viktigheten av sex, så er det bare dumt å skulle begynne å drive opplæring. Finn heller noen som er motivert for et forhold, vet det mest grunnleggende om forhold, og som er med på å trekke lasset fra første stund. Ellers velger man egentlig sin egen skjebne. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...