Gå til innhold

Hva tror vi om Eirik Jensen?

Mkigjen

Anbefalte innlegg

På 20.6.2020 den 12.50, Neste skrev:

Nå er det mye korrupsjon i politiet og staten generelt som ikke blir avdekket, men skjules.

Denne saken er jo veldig tvilsom, hva er han dømt for? Er jo det som er problemet, strafferammen henger heller ikke på greip.

Det er lite korrupsjon i Norge sammenlignet med andre land.

Han er dømt for blant annet grov korrupsjon. Dommen i seg selv bør vel illustrere at korrupsjon ikke godtas i dette landet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20.6.2020 den 21.19, Geirfuglen skrev:

Det er ikke alle polititjenestemenn som tenker på rusavhengige som kriminelle, heldigvis. Moren min har aldri gjort en flue fortred, og han tok ikke i henne med silkehansker, for å si det sånn. Han likte makt og han misbrukte den. 

Det kan godt være at han er/var en drittsekk, men det har ingen betydning for spørsmålet om hans skyld i denne saken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2020 den 22.28, I Grosny skrev:

Når vitnet er en superkriminell så bør utsagnene tas med massevis av klyper salt.

De vil ettergå påstander som kommer frem i avhør. Hvis de har funnet at utsagnene hans støttes av andre bevis så styrkes forklaringen hans.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2020 den 22.46, Cati skrev:

Hvem fra politiet tør heretter å være spaner, komme seg på innsiden av hardbarka kriminelle miljøer? Man trenger da sånne typer som Jensen, det funker ikke med skrivebordstyper med skjorte og slips. De lukter purk lang vei. Man må selvsagt gjøre en hel del valg som er på kanten av lovlig og kanskje til og med over kanten. Jeg vil tro man tester ut lojalitet på flere måter. Så mange kriminelle som Jensen har satt i fengsel, så mange gode gjerninger. Så blir han kastet til ulvene av de andre toppene som febrilsk prøver å redde sin egen ræv. Det er helt selvsagt at Jensen har levd på kanten og over kanten med disse kriminelle, og da spesielt Cappelen som har vært informant. Hvordan gjøre jobben ellers? 

Det er mange som tør å være spanere. De trenger bare å følge prosedyrer, lover og regler. TIng gjøres nok også på en ganske annen måte nå og mer regelstyrt og med formelle ting på plass, enn da Jensen herjet som verst.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Villja said:

Skjønner poenget ditt. Jeg tror heller ikke at han er blitt brukt av Cappelen. Men at at kan ha blitt noe "rolle-forvirret" og, som hans egen samboer uttalte i et intervju, strukket strikken for langt i flere retninger. Jeg er ikke sikker på at han er korrupt, og om han hadde vært det, tror jeg samfunnet generelt hadde vært fornøyd med halvert straff. 21 år er alt for mye.

Når du tar imot penger for å hjelpe kriminelle, er det ikke snakk om å tøye grensene littegrann. Det er korrupsjon. I retten ble det vist at Jensen hadde et overforbruk av penger i forhold til inntekten, og det ble vist at Cappelen betalte flere hundre tusen for baderomsoppussingen til Jensen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, jabx skrev:

Men hvor er justismordet? Hvis Jensen faktisk har gjort det han er dømt for så er det jo ikke noe justismord. Og politiet har kontakt med kriminelle hele tiden de, uten at de blir siktet for korrupsjon.

Hold deg til Amerikanske presidenter du, dette her har du 0 begrep om. Har du overhode satt deg inn i saken i det hele tatt ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, jabx skrev:

Du glemte at han også er dømt for grov korrupsjon.

Jeg siktet i innlegget kun til den delen av dommen der han ble dømt for å ha hjulpet med innførsel av narkotika, som svar på et innlegg som kun fokuserer på at han er dømt for å ha medvirket til innførsel av narkotika og med det mener at han har ødelagt utallige menneskers liv. Det mener jeg er en overdramatisering av hvilken grad av skade man risikerer ved bruk av hasj. Jeg synes at Jensens videreformidling av tjenestene til en torpedo er det mest alvorlige Jensen har foretatt seg overfor Cappelen (forutsatt at Cappelen snakker sant da). Grov vold er verre enn hasjbruk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinne487

For å sette det helt på spissen da,så har Erik Jensen fått «samme» dom som ABB. Og det i seg selv er jo helt hinsides! Typisk Norge! Blir flau over det rettssystemet vi har her. Voldtekt, overgrep mot barn, 6 mnd. Massedrap av 80 personer 21 år. Smugling av narko og litt korrupsjon 21 år! 😂🤣 er jo helt på trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kvinne487 skrev:

For å sette det helt på spissen da,så har Erik Jensen fått «samme» dom som ABB. Og det i seg selv er jo helt hinsides! Typisk Norge! Blir flau over det rettssystemet vi har her. Voldtekt, overgrep mot barn, 6 mnd. Massedrap av 80 personer 21 år. Smugling av narko og litt korrupsjon 21 år! 😂🤣 er jo helt på trynet.

Han har ikke fått forvaringsdom, så han har ikke fått «samme» dom som Anders Behring Breivik. Jeg tror kanskje ikke du evner se rekkevidden av hva konsekvensene kan bli ved tiltakende korrupsjon i politiet. At en massedrapsmann får lovens strengeste straff betyr ikke at en korrupt politimann ikke fortjener en dom på 21 års fengsel.

Endret av Klossmajor
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kvinne487 said:

Nå skal jo høyesterett vurdere straffutmålingen. Jeg tviler på at Jensen får noen strafferabatt fordi han fremstår som en likandes kar, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, jabx skrev:

Men da ikke til personlig vinning, men som ledd i en sak der de har fulgt formelle prosedyrer.

Det har vel neppe noen juridisk betydning? Uten at jeg er ekspert, så er det vel handlingen det er snakk om. Tror neppe det finnes prosedyrer, der politiet kan begå lovbrudd for å hindre lovbrudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villja
27 minutter siden, jabx skrev:

Du glemte at han også er dømt for grov korrupsjon.

Er vel ingen som har glemt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villja
22 minutter siden, T-Rex skrev:

Når du tar imot penger for å hjelpe kriminelle, er det ikke snakk om å tøye grensene littegrann. Det er korrupsjon. I retten ble det vist at Jensen hadde et overforbruk av penger i forhold til inntekten, og det ble vist at Cappelen betalte flere hundre tusen for baderomsoppussingen til Jensen.

Likevel, 21 år er for meget! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, jabx skrev:

Det er lite korrupsjon i Norge sammenlignet med andre land.

Han er dømt for blant annet grov korrupsjon. Dommen i seg selv bør vel illustrere at korrupsjon ikke godtas i dette landet.

Vi skal ikke sammenligne oss med andre land.

I norge bør det ikke finnes noen form for korrupsjon, men det gjør det i høyeste grad. Altfor mye.

Dommen forsvarer 21års fengsel, jeg tror og håper han får tatt opp saken på nytt.

Tenk på innsatsen han har gjort for samfunnet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bullehurk skrev:

Hold deg til Amerikanske presidenter du, dette her har du 0 begrep om. Har du overhode satt deg inn i saken i det hele tatt ?

Nei, jeg har ikke fulgt voldsomt nøye med på saken. Men hva har det å si? Jeg ber deg jo om å begrunne påstanden din.

Tydeligvis klarer du ikke det. Da hjelper det ikke å skryte på deg å ha satt deg inn i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ArneA skrev:

Det har vel neppe noen juridisk betydning? Uten at jeg er ekspert, så er det vel handlingen det er snakk om. Tror neppe det finnes prosedyrer, der politiet kan begå lovbrudd for å hindre lovbrudd?

Selvsagt har det juridisk betydning om en handling er utført ulovlig og som korrupsjon, eller om det er en lovlig tjenestehandling.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
30 minutter siden, Neste skrev:

Vi skal ikke sammenligne oss med andre land.

I norge bør det ikke finnes noen form for korrupsjon, men det gjør det i høyeste grad. Altfor mye.

Dommen forsvarer 21års fengsel, jeg tror og håper han får tatt opp saken på nytt.

Tenk på innsatsen han har gjort for samfunnet.

Selvsagt burde det ikke finnes korrupsjon, men som sagt, det er lite av det i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kvinne487 skrev:

Jensen og Breivik har ikke fått samme straff. Straffene for voldtekt og overgrep mot barn er også høyere enn du påstår.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, jabx skrev:

Selvsagt burde det ikke finnes korrupsjon, men som sagt, det er lite av det i Norge.

Lite er vel en underdrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Neste skrev:

Lite er vel en underdrivelse.

Relativt sett er det veldig lite korrupsjon i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...