Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror han er skyldig.

• Liker 2
  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og da er de begge dømt igjen. Cappelen med litt mer strafferabatt, 13 år, og Jensen 21 år. Det ble mye mindre omtale om saken mens den gikk i lagmannsretten enn tingretten. De fleste hadde vel gjort seg opp en mening allerede.

Skrevet

Hvordan klarer man å nekte for noe man er skyldig i egentlig? Altså, det finnes så mange bevis for at han er skyldig, men likevel nekter han for noe av det. Det gjelder ikke bare han, men alle som er skyldige i en straffbar handling og påstår de ikke har gjort det. Jeg bare skjønner ikke hvordan de klarer det. Og de blir jo avhørt gang på gang, men tviholder på at de ikke har gjort det. 

• Liker 3
Skrevet

Oj, det var lang straff for å være i Norge. Man får jo mindre om man voldtar og dreper... Jeg antar han er skyldig siden han blir dømt til så lang straff, hvis ikke er det jo en katastrofe. Merkelig sak, veldig unorsk...

Skrevet

Straffen er vel ekstra streng fordi han var politimann.

• Liker 6
Gjest Atheena
Skrevet

Jeg klarer ikke å bli helt overbevist om at han er skyldig. 

Skrevet

Sola skinner og kontoret er tynt bemanna.

• Liker 4
Skrevet

Herregud !   Justismord. Her snakker man om at Viggo Kristiansen er uskyldig dømt, men dette .......

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, bullehurk skrev:

Herregud !   Justismord. Her snakker man om at Viggo Kristiansen er uskyldig dømt, men dette .......

Hvordan er det justismord?

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, Pollen skrev:

Hvordan er det justismord?

Hinsides skammelig, dette er ikke en rettstat verdig !   Hvordan kan nå noen i politiet ha kontakt med kriminelle for å avdekke kriminelle handlinger.  De kriminelle går gode tider i møte, og skadelidende blir det norske folk.

Og Cappelen som får strafferabatt, hvor mange liv har ikke han ødelagt ?  Og Jensen, hva har ikke han gjort i kriminalforebyggende arbeid i åra som politimann. Gjengprosjektet X-ray, informantprosjektet Omega osv.osv. Lederen av justiskomiteen på stortinget vil nå ha en full ekstern gransking av Oslopolitiet, på høy tid.

Nei, dette er bare trist. Han har en ankemulighet igjen (ikke på skyld, men på straffeutmåling), håper han bruker den.

• Liker 8
Gjest Trykksjakta
Skrevet (endret)

For en politiskandale dette er.

Hvordan kan man stole på politiet fremover? Her har de hatt en korrupt politimann i 20 år som har beskyttet hardbarka kriminelle og bidratt til smugling av tonnevis av hasj. Narkotikaens skadevirkninger er enorme, og Jensens kriminelle virksomhet har hatt enorme menneskelig konsekvenser i form av personlige tragedier der mennesker har havnet i avgrunnen p.g.a. narkotika.

Dette har altså Oslopolitiet latt skje foran sin egen nese over 20 år. Dette har selvsagt ikke skjedd uten at mange andre har visst om det. Det er åpenbart at det må satses tungst på å etterforske og granske hele politiet, og røyke ut alle som har medvirket, slik at også de kan stilles for retten.

De ansvarlige i Oslopolitiet som enda er i politiet bør avskjediges, da de er strippet for all tillit.

Endret av Trykksjakta
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan det går an å fortsatt forsvare denne mannen og rope opp om justismord. 
Hvorfor er det noen som tror de har bedre oversikt over saken enn de som har jobbet med denne saken nå i flere år, som har total oversikt over alle dokumenter, avhør, mobilutskrifter og annet?
Joda, jeg skjønner at politiet ofte må ty til litt "på kanten" for å fange de store skurkene, men her snakker vi jo systematisk hjelp av en storfisk. Det at Jensen var såpass høyt oppe i systemet og det faktum at han var delaktig i å starte opp prosjekt som skulle avdekke nettopp slike ting gjør jo bare at han bør straffes enda hardere. 
Jeg har overhodet ingen tro på at så mange instanser og fagfolk har feil i denne saken, mens den vanlige mann i gata, som har sin info fra VG, har rett.....
Jeg legger merke til at på min venneliste på FB så er det de som kommer i fra en litt vanskelig bakgrunn selv, som har gått "livets harde skole" eller som rett og slett er litt "korte" som mener dette er justismord...😏

• Liker 8
Skrevet

Må innrømme at jeg ikke har fulgt alle detaljer i saken. 21 år hørtes mye ut da det ikke er snakk om drap og lignende. Har sett noen serier og filmer hvor det gjøres til dels ulovlige og hemmelige oppdrag for å få tatt storkriminelle. Men har i grunn tro på rettsvesenet og at de har grundige bevis i saken mot ham. Men 21 år hørtes mye ut når Cappelen fikk mye mildere dom?

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ingen formenning om Erik Jensen er skyldig eller ei, da jeg ikke har fulgt saken godt nok for å ha min menning. Men i dag blir jeg slått ut av bildene fra rettsalen, han ser helt knust ut, en ferdig mann. Det er bare så utrolig trist å se på. 

• Liker 10
Gjest Villja
Skrevet

Veldig drøyt å dømme han til 21 års fengsel, sammenliknet med andre som får 21 år. Vel, så er han politi, men likevel, han er ingen drapsmann, voldtektsmann, pedofil osv. Han var vel den letteste å peke ut som syndebukk i denne saken, er garantert flere andre som burde sittet bak lås og slå i dag. Sender min støtte til han og samboeren og håper han er en fri mann igjen snart! 

Skrevet
1 time siden, Villja skrev:

Veldig drøyt å dømme han til 21 års fengsel, sammenliknet med andre som får 21 år. Vel, så er han politi, men likevel, han er ingen drapsmann, voldtektsmann, pedofil osv. Han var vel den letteste å peke ut som syndebukk i denne saken, er garantert flere andre som burde sittet bak lås og slå i dag. Sender min støtte til han og samboeren og håper han er en fri mann igjen snart! 

Korrupte politifolk er utrolig farlig. 

• Liker 7
Skrevet
On ‎2‎/‎4‎/‎2019 at 8:52 PM, timbar said:

Jeg har lyst og si til alle dere som synes så synd i Jensen at han kommer ikke til å måtte søke 20 år i fengsel etter så lang tid. For det første soner man bare 2/3 deler av straffen her i Norge hvis man oppfører seg pent. Dernest kommer varetektsfengsel til fradrag, i tillegg har det gått så mange år før dom faller at jeg tipper det blir maks 10 år ( mest sannsynlig mindre) 

Så vær snill og tenk fornuftig når dere vurderer dette og ikke synes så veldig synd i han.

Norge er helt sykt sted. At man kan voldta og drepe barn og få mindre enn 21 år (det har skjedd flere ganger) og i tillegg så blir det omtrent aldri i nærheten av den tiden som er satt opp. Ja til strengere straffer i Norge for drap og voldtekt! Slik det er i dag har jeg jo forståelse for at folk som sliter gjør det når man er 18-22 år så er du ute av fengsel med full utdannelse, oppsparte midler og oppfølging når du er 28-32 år og kan starte livet ditt, mens du har tatt livet fra et annet menneske som aldri får den sjangsen og ødelagt livene til familiemedlemmene. 

Ja til 60-år straff i Norge for drap. At Jensen fikk 21 år som er mye strengere enn andre har fått for drap syntes jeg er helt hinnsides. Ingenting er verre enn å ta et annet liv. 

• Liker 10
Skrevet
2 timer siden, Villja skrev:

Ja, virkelig. Håper Elden anker straffeutmålingen til Høyesterett. Tjenesteførsømmelse ok, men like mye straff som f.eks Breivik og Treholt....?????    😲   Har i grunn ikke sterke nok uttrykk akkurat nå.  😡🤬

• Liker 11
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor folk som uttaler seg om denne saken ofte sier:

»Jeg forstår ikke at han får like streng straff som ABB»

Vel, det gjør han ikke. ABB fikk forvaring, som er langt verre.

• Liker 9
Gjest Villja
Skrevet
1 time siden, Kågebruker skrev:

Korrupte politifolk er utrolig farlig. 

Tviler på at Eirik Jensen er så farlig, heller en rett frem type med høy røst. De er oftest de letteste å felle, mens andre mer utspekulerte typer som holder kjeft, de er de farligste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...