Gå til innhold

Tantebarn som er utrolig lat!!!

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det som ikke er normalt for deg er normalt for andre.

Anonymkode: 2704a...582

Å ikke klare å ta vare på hverken jobb, studier eller venner er ikke helt normalt for velfungerende personer, nei. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Når det handler om noen man ev veldig glad i, passer man ikke bare sine egne saker...

Anonymkode: c9c02...702

Jeg har visst gått glipp av den delen av innlegget til ts der hun viser kjærlighet for dette tantebarnet

Anonymkode: bab35...e38

• Liker 7
Skrevet

Høres virkelig ut som om det er noe hun sliter med som de ikke forteller, og det skal de få lov til. 

Å bli dratt med ut med andres venner er ikke alltid så gjevt. Man kan fort få følelsen av at det er veldedighet. Selv om jeg forstår at du gjorde det med en god hensikt. 

PS: tantebarn og søskenbarn er ikke det samme. 

Anonymkode: e27e2...0a8

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har visst gått glipp av den delen av innlegget til ts der hun viser kjærlighet for dette tantebarnet

Anonymkode: bab35...e38

Ingen som bryr seg... :) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres virkelig ut som om det er noe hun sliter med som de ikke forteller, og det skal de få lov til. 

Å bli dratt med ut med andres venner er ikke alltid så gjevt. Man kan fort få følelsen av at det er veldedighet. Selv om jeg forstår at du gjorde det med en god hensikt. 

PS: tantebarn og søskenbarn er ikke det samme. 

Anonymkode: e27e2...0a8

Det er NOE, det merker vi alle. Men ingen har noensinne sagt noe. Vi har alle prøvd å spørre litt sånn generelt, som i normal samtale: Hvordan det går med studiene? Hva med job? Prøver å finne ut av hva hun driver med på fritiden osv osv. Men man får aldri ett ordentlig svar. De går liksom rundt grøten, sier masse ord og setninger, men i prinsippet så forteller de ikke noe som helst. Je gblir imponert over hvordan enkelte kan prate så mye uten å faktisk fortelle noe konkret...

Tenker bare det hadde vært så mye enklere å bare være helt åpen. Det må da være jævlig å ha det slik og føle at det må hemmeligholdes. Hvis det er noe da...

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er NOE, det merker vi alle. Men ingen har noensinne sagt noe. Vi har alle prøvd å spørre litt sånn generelt, som i normal samtale: Hvordan det går med studiene? Hva med job? Prøver å finne ut av hva hun driver med på fritiden osv osv. Men man får aldri ett ordentlig svar. De går liksom rundt grøten, sier masse ord og setninger, men i prinsippet så forteller de ikke noe som helst. Je gblir imponert over hvordan enkelte kan prate så mye uten å faktisk fortelle noe konkret...

Tenker bare det hadde vært så mye enklere å bare være helt åpen. Det må da være jævlig å ha det slik og føle at det må hemmeligholdes. Hvis det er noe da...

Jeg forstår at dere er nysgjerrige men når det kommer tydelig frem at de ikke ønsker å svare er det vel på tide å ta hintet? De ønsker ikke å snakke om det og dere har ingenting med dette å gjøre. 

• Liker 10
Gjest Irened75
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen,

TS her.

Til dere med negative tilbakemeldinger, om at jeg ikke skal bry meg osv osv. Dere kan fint hoppe over tråden! :)

Jeg er ikke irritert. Jeg er GLAD i mitt søskenbarn! Ønsker gjerne å hjelpe, men når liksom ikke frem. Hasr prøvd å ta henne med på forskjellige aktiviteter, men det blir liksom kun den ene gangen. Hun inviterer aldri meg på noe som helst. Har også invitert henne på en fest hos meg, men også det blir den ene gangen.

Er hun søskenbarnet eller tantebarnet ditt? Tråden har overskriften " tantebarn som er utrolig lat!!! " men her skriver du at dette er søskenbarnet ditt. 

Skrevet
2 timer siden, Kattugla skrev:

Å ikke klare å ta vare på hverken jobb, studier eller venner er ikke helt normalt for velfungerende personer, nei. 

Kan fint være normalt for mange:-)

Skrevet

Stusser på at du er så veldig bekymret for henne når du konkluderer allerede i overskriften at hun blir nødt til å være lat. Meget mulig er det noe helt annet som plager henne som hun ikke forteller.

Anonymkode: 50222...9bf

• Liker 4
Skrevet

Hva med å si det til henne? Vis henne det du har skrevet. Synes det er fint å vite hva folk egentlig tenker om meg jeg. Da blir jeg bedre kjent med de liksom. 

Anonymkode: d4139...638

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen,

TS her.

Til dere med negative tilbakemeldinger, om at jeg ikke skal bry meg osv osv. Dere kan fint hoppe over tråden! :)

Jeg er ikke irritert. Jeg er GLAD i mitt søskenbarn! Ønsker gjerne å hjelpe, men når liksom ikke frem. Hasr prøvd å ta henne med på forskjellige aktiviteter, men det blir liksom kun den ene gangen. Hun inviterer aldri meg på noe som helst. Har også invitert henne på en fest hos meg, men også det blir den ene gangen.

Hvem er tantebarnet? (overskrift)

Anonymkode: c71da...d87

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan fint være normalt for mange:-)

Det er sikkert "normalt" for mange som sliter, uten at det betyr at det er normen i samfunnet at ikke klare å fullføre skole, danne vennskap eller forsørge seg selv når man er nesten 30 år.. 

Endret av Kattugla
  • Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Lurer på hva dere synnes om denne personen og noen som i det hele tatt klarer å forstå dette? Kan dette være sunt? Her er situasjonen:

Jeg har ett søskenbarn som er dame på 28 år. Bor litt utenfor Oslo. Hun har så å si ALLTID vært ekstremt lat. De er nesten ikke til å tru. Gidder nesten ingenting, ingen fritidsaktiviteter, svært få eller ingen venner. Som student hoppet hun frem og tilbake mellom flere studier uten å fullføre noe som helst. Som 28-åring idag har hun fortsatt ikke fullført noen studium, og jeg tviler på at hun noen sinne vil gjøre det. Fast jobb har hun ALDRI hatt. I hele sitt liv har hun kun hatt 2 deltidsjobber, og det er minimalt med jobbing! Kanskje annenhver helg. Men når du snakker med hun, så inbiller hun seg at hun er verdens smarteste. Kan absolutt ALT om ALT! Ja dere skjønner tegningen....

Og ikke nok med det, foreldrene kjøpte en leilighet til henne. Og det er jo fint det. Synnes bare det er flott at foreldre hjelper sine barn om de har mulighet til det. Men det kan umulig være slik at hun betaler regningene sine, for hun tjener jo ingenting... Hun har mistet retten på studielån pga at hun ikke fullførte noen studium helt fra starten av. Så, det eneste alternativet er jo at foreldrene betaler alt... Men jeg mener foreldrene gjør en STOR feil her ved å tilrettelegge alt for henne. Hun trur tydligvis penger vokser på trær... Altså bor hun alene, men trur ikke hun tenker så mye over hvor mye dette koster. Mar, felleskostnader i boretslaget, strøm, internett... ja dere skjønner!

Kjæreste? Ehh.. aldri hatt det...

Jeg tror at både hun selv og foreldrene er klar over situasjonen, men at de hele tiden gjemmer seg bak denne fasaden, og hele tiden hjelper henne.

Hva tenker dere om dette? Har noen erfaringer?

Jeg tenker at dersom dette var mitt barn, så hadde jeg kuttet navlestrengen for lengst så fikk hun klare seg selv i den reelle verden. Det kan da umulig være sunt!

Jeg tenker at du framstår som en utrolig usympatisk person med dette innlegget.

Virker som du misunner henne materielle goder, mens du forakter henne fordi hun er mislykket. Misunnelse og forakt er ikke særlig gode trekk å ha, ts. 

Refleksjonsoppgave:

Tror du muligens hun ville byttet bort leiligheten mot god utdanning, fast deltidsjobb, vennekrets og kjæreste? Eller tror du hun blåser i alt hun mangler av anerkjennelse, mestring og kjærlighet så lenge hun har tak over hodet?

Anonymkode: 3db20...b8f

• Liker 5
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at du framstår som en utrolig usympatisk person med dette innlegget.

Virker som du misunner henne materielle goder, mens du forakter henne fordi hun er mislykket. Misunnelse og forakt er ikke særlig gode trekk å ha, ts. 

Refleksjonsoppgave:

Tror du muligens hun ville byttet bort leiligheten mot god utdanning, fast deltidsjobb, vennekrets og kjæreste? Eller tror du hun blåser i alt hun mangler av anerkjennelse, mestring og kjærlighet så lenge hun har tak over hodet?

*HELtidsjobb

Skrevet
31 minutter siden, Kattugla skrev:

Det er sikkert "normalt" for mange som sliter, uten at det betyr at det er normen i samfunnet at ikke klare å fullføre skole, danne vennskap eller forsørge seg selv når man er nesten 30 år.. 

Neiiida:-). Jeg har det slik og sliter slett ikke:-). Mye som er normalt:-)

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen,

TS her.

Du ønsker å hjelpe henne og du er glad i henne? Les det første innlegget en gang til. Du klarer virkelig å si mye ufordelaktig og stygt om dette søskenbarnet (eller er det tantebarn?) som du er så glad i. Du har jo ikke en eneste fin ting å si om henne.  I tillegg trekker du inn ting som er ganske irrelevant - som at hun ikke har hatt kjæreste og at hun «innbiller seg at hun er verdens smarteste»... 

Jeg tenker at du bør passe sine egne saker. Ingen lever slik uten å ha utfordringer som går forbi «vanlig» latskap. Kanskje det begynte som det, men det er nok mer til historien. 

Nei, det er jo ikke normalt å leve slik hun gjør. Det vet jo du også. Men det er som regel alltid grunner til at noen oppfører seg unormalt. Hvis du virkelig vil hjelpe henne bør du prøve å fokusere litt på hennes gode egenskaper og slutte å henge henne ut på nett om hvor dum, lat og mislykket hun er. For det er det eneste jeg klarer å lese ut av det første innlegget.

Anonymkode: 14f26...fe4

• Liker 8
Skrevet

Tantebarn =/= tantes barn. 

Du fremstiller deg som tanten hennes i tittelen. 

Anonymkode: 13ba6...992

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som en barndomsvenninne av meg.Hun fikk diagnosen Add og sosial angst som voksen.I en alder av 35 har hun vel jobbet tilsammen 1 år.Men hun tror oppriktig at hun skal i jobb igjen og vil ikke bli ufør.Selv om alle rundt henne ser at dette ikke er realistisk.

Men tenker at for sånne er det viktig at di har et håp om at ting kanskje blir bedre.

Anonymkode: fcfdc...35f

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som ikke er normalt for deg er normalt for andre.

Javel? Dette er overhodet ikke normalt det TS skriver om, så ikke lat som om det er det. Problemet er når slike mennesker mister sine foreldre, og det ikke er mer å hente! Da begynner lidelsen og NAV karusellen. Uten utdannelse, aldri hatt jobb når du biikker 30 er ikke bra. Da blir det NAV når pengestrømmen tar slutt. Om hun da ikke har veldig rike foreldre hun arver av.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Duftavsommerregn skrev:

Javel? Dette er overhodet ikke normalt det TS skriver om, så ikke lat som om det er det. Problemet er når slike mennesker mister sine foreldre, og det ikke er mer å hente! Da begynner lidelsen og NAV karusellen. Uten utdannelse, aldri hatt jobb når du biikker 30 er ikke bra. Da blir det NAV når pengestrømmen tar slutt. Om hun da ikke har veldig rike foreldre hun arver av.

Er normalt for meg, så ikke krisemaksimer:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...