Gå til innhold

Snapchat mens man kjører lastebil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Cocosa skrev:

Jeg er helt sjokkert over hvor mange som synes dette er greit!! Selv om det er «vanlig» betyr ikke det at det ikke er farlig! Jeg hadde ikke nølt ett sekund å ringe politiet om jeg hadde vært vitne til noe lignende 😱😱😱 Tenk om sjåføren etter 100 meter hadde drept mitt, ditt eller naboens barn/far/kone/bror? Seriøst folkens! Skjerp dere!!!

Og hvor hadde det tatt deg?

Saken hadde blitt henlagt med en gang, er ikke nok bevis.

Skulle man ringt politiet hver eneste gang man så noen på tlf?

Har ikke noe å si om man har gjort det en gang eller 100, har man gjort det så har man gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Yorker skrev:

Og hvor hadde det tatt deg?

Saken hadde blitt henlagt med en gang, er ikke nok bevis.

Skulle man ringt politiet hver eneste gang man så noen på tlf?

Har ikke noe å si om man har gjort det en gang eller 100, har man gjort det så har man gjort det.

Er jo bare å lagre bildet/filmen som vedkommende legger ut. Uansett om de ikke hadde hatt nok bevis, har i alle fall jeg gjort mitt for å stanse livsfarlig oppførsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere syke mennesker, som forsvarer dette.

Dere mener altså, at å si ifra om potensielle drapsmenn som dette, er helt horribelt og gjør deg til et dårlig menneske?

Skumle holdninger ..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.8.2018 den 5.52, R730 skrev:

Ja, det er helt normalt. De fleste jeg kjenner som kjører gjør det og jeg kjenner til og med en som legger mobilen i instrumentpanelet og ser på film 

hvorfor skal han se på film mens han kjører? ja, jeg vet det ikke er så farlig å kjøre på en oversiktlig strekke å ikke se konstant på veien, men hva om bilen foran han bråbremser?? :( i det han har øynene sine på filmen :( dette er slik "det skjer ikke meg" holdning. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus. Skjønner ikke folk som gjør dette eller forsvarer det. Jeg kjefter hver gang jeg får en snap fra noen som kjører i mer enn 30 km/t.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Jesus. Skjønner ikke folk som gjør dette eller forsvarer det. Jeg kjefter hver gang jeg får en snap fra noen som kjører i mer enn 30 km/t.

det er veldig tydelig at folk ikke tror at andre tenker over at de som ser videoen faktisk tenker over at man sitter og kjører. detter er like farlig som å sitte og skrive. og det mest idiotiske er at de tror det er såpass interessant for andre å se at de kjører, at de er villige til å sette liv i fare. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meld fra til politiet og arbeidsgiver asap. 

Du kan redde liv!

Anonymkode: 80461...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish
19 timer siden, BiancaWhite skrev:

hvorfor skal han se på film mens han kjører? ja, jeg vet det ikke er så farlig å kjøre på en oversiktlig strekke å ikke se konstant på veien, men hva om bilen foran han bråbremser?? :( i det han har øynene sine på filmen :( dette er slik "det skjer ikke meg" holdning. 

 

Det vet jo ikke jeg, men regner med det er samme grunn som når man ellers ser på tv/film. Han kjører langtransport så det er vel mye rette strekninger og bare sette cruisekontrollen på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2018 den 9.09, AnonymBruker skrev:

Det er lov å filme mens man kjører

Uhm, nei det er det ikke🙄🤦‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokkert over holdningene til enkelte her, spesielt de som skriver at arbeidsgiverne selv bruker Snapchat under kjøring, og bare ville ledd dersom man sa fra om at en av deres ansatte daglig filmer og tar bilder. Håper virkelig ikke dette er vanlig i transportbransjen, og prøver hardt å ikke miste all respekt for den..

Saken her er jo at vedkommende daglig filmer mens han kjører, ikke at han har filmet en gang eller to. Regner med denne personen da aktivt bruker telefonen bak rattet til andre ting også, som å åpne snapper, kanskje skrive meldinger og lignende. Eller ser på film, som en her skriver om?! Hvordan kan folk her mene det er hysterisk å reagere på? At vi som reagerer blir "krenket" og at det er et "angiversamfunn"? Helt utrolig at folk tenker slik. Begynner nå å forstå hvorfor det skjer så mange ulykker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Scoop skrev:

At vi som reagerer blir "krenket" og at det er et "angiversamfunn"? Helt utrolig at folk tenker slik.

Helt enig. Hva er det neste, at vi ikke skal melde overgripere og mordere til politiet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er faktisk sjokkert over at en del av dere syns dette er greit! Den ENESTE formen for mobilaktivitet som er tillatt under kjøring, er å snakke i handsfree, men til og med dette tar vekk noe av oppmerksomheten til bilføreren. Lastebiler er store og tunge biler som lett knuser en vanlig personbil.

Anonymkode: c958e...da9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lastebilsjåfører er ikke akkurat av den skarpeste kniven.

 

Anonymkode: 5dc1c...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2018 den 10.33, Yorker skrev:

Kan dere fortelle meg at dere har aldri brytet en eneste lov gjennom tiden deres i verden?

Forskjell å bryte en lov som setter deg selv i fare kontra å bryte en lov som setter andre i fare i tillegg. 

 

På 9.9.2018 den 10.33, Yorker skrev:

Å risikere en annens livsbrød pga han bryter en lov som sikkert 8/10 har gjort.

Altså, han som velger å sitte på mobilen, noe han vet er helt ulovlig, da får han ta konsekvensene. 

 

På 9.9.2018 den 10.33, Yorker skrev:

Regner med arbeidavgiveren hadde bare ledd hvis noen hadde ringt inn ang det, vet hvertfall jeg hadde gjort det.

Men nå er jo ikke du arbeidsgiver, og det er ganske lett å se på dine holdninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.9.2018 den 11.59, Scoop skrev:

Jeg er sjokkert over holdningene til enkelte her, spesielt de som skriver at arbeidsgiverne selv bruker Snapchat under kjøring, og bare ville ledd dersom man sa fra om at en av deres ansatte daglig filmer og tar bilder. Håper virkelig ikke dette er vanlig i transportbransjen, og prøver hardt å ikke miste all respekt for den..

Saken her er jo at vedkommende daglig filmer mens han kjører, ikke at han har filmet en gang eller to. Regner med denne personen da aktivt bruker telefonen bak rattet til andre ting også, som å åpne snapper, kanskje skrive meldinger og lignende. Eller ser på film, som en her skriver om?! Hvordan kan folk her mene det er hysterisk å reagere på? At vi som reagerer blir "krenket" og at det er et "angiversamfunn"? Helt utrolig at folk tenker slik. Begynner nå å forstå hvorfor det skjer så mange ulykker.

På min jobb filmer samtlige sjåfører når de kjører lastebil og legger det inn på en felles gruppe hvor sjefene også ser det. Ingen som hever et bryn for det. Det går i snap 

Anonymkode: 5ee3d...6d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

På min jobb filmer samtlige sjåfører når de kjører lastebil og legger det inn på en felles gruppe hvor sjefene også ser det. Ingen som hever et bryn for det. Det går i snap 

Anonymkode: 5ee3d...6d9

Håper dere slipper å få liv på samvittigheten på grunn av uoppmerksomhet, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Scoop skrev:

Håper dere slipper å få liv på samvittigheten på grunn av uoppmerksomhet, da.

Ja, jeg har hvertfall skjerpet meg mye 

Anonymkode: 5ee3d...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

På min jobb filmer samtlige sjåfører når de kjører lastebil og legger det inn på en felles gruppe hvor sjefene også ser det. Ingen som hever et bryn for det. Det går i snap 

Anonymkode: 5ee3d...6d9

Kan du vennligst opplyse hvilket firma dette gjelder så vi kan gå til politiet med det og få inndratt samtlige førerkort siden dere åpenbart ikke er i stand til å forvalte førerretten deres på en forsvarlig måte?

Dere kjører det farligste kjøretøyet i trafikken, og dere har null respekt for medtrafikantene deres. At dere tilbringer så mye tid på veien gjør dere ikke til perfekte sjåfører, tvert i mot gjør det at dere blir uoppmerksomme og handler utelukkende av automatikk.

Jeg blir skremt når jeg leser slikt. Og hvorfor faen skal dere filme og laste det opp i en gruppe? Er dere 12 år?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...