AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #41 Skrevet 28. august 2018 Jeg ville tatt en tlf til lærer i forkant av foreldremøte så de kunne tatt opp dette på møte. På mine barns skole er dette noe lærere tar opp jevnlig. At enten inviterer man alle jentene eller guttene, eller så får man ikke levere ut innbydelser på skolen og ikke snakke om bursdagen på skolen. Dette for å hindre utfrysing og ekskludering. Lærere har bedt foreldre ta kontakt med en gang hvis nettopp slike ting som dette skjer, for at de skal være ekstra påpasselig i feks friminutt og observere nøye for å se om det er starten på mobbing/utfrysing/ekskludering. Og jeg er så takknemlig for at lærerens på mine barns skole tar dette såpass alvorlig. Når alle jentene i en klasse blir invitert foruten en, kan dette være første tegn på at noe er på gang. Og det er ofte at de fortsatt oppfører seg som såkalte venner. Men etterhvert kan det bli styggere hendelser. Nettopp derfor lærerens hos oss har bedt om å informere dem. For da er de obs på dette, og informerer alle lærere at de skal være ekstra påpasselig i friminutt og se interaksjon mellom barn XX og XX. Må si at det er utrolig merkelig at du ikke har fått noe svar fra moren. Hadde jo vært normalt å svare. Og om hun trenger å sjekke nærmere som noen skriver, hadde det vært normalt å si, beklager det visste jeg ikke men skal sjekke med XX hva som har skjedd her og gi deg tilbakemelding. Anonymkode: c586c...eb0
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #42 Skrevet 28. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om moren ikke svarer så viile jeg ha fint invitert jentene i klassen til overnatting med film i helgen og enkelt ikke invitert denne jente. Få smake egen medisin. ..og ja, la dette gå over HENNES helt uskyldig datter slik at MOREN kan få kjenne litt om hvordan det er å trøste et barn som har blitt det eneste utelatt av en klassefest. Anonymkode: f462b...f88 Dette synes jeg absolutt ikke er OK uansett. Man ekskluderer ikke barn, selv ikke i denne situasjonen, da man ikke vet hva som har skjedd. Hva hvis det her er moren som har valgt å ikke invitere TS sin datter til bursdagen, og datteren er helt uskyldig i det hele. Eller hva om det har skjedd en feil, at innbydelsen har blitt borte. Per nå sier jo TS at barna er venner. Anonymkode: c586c...eb0 19
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #43 Skrevet 28. august 2018 Ts her, fikk melding nå, det viser seg at min datter har misforstått det var alle jentene i B klassen som var bedt, mi går i A klassen. Nå ble jeg lettet. Anonymkode: ee4c4...940 16
solmåneogstjerner Skrevet 28. august 2018 #44 Skrevet 28. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om moren ikke svarer så viile jeg ha fint invitert jentene i klassen til overnatting med film i helgen og enkelt ikke invitert denne jente. Få smake egen medisin. ..og ja, la dette gå over HENNES helt uskyldig datter slik at MOREN kan få kjenne litt om hvordan det er å trøste et barn som har blitt det eneste utelatt av en klassefest. Anonymkode: f462b...f88 Dette er ikke noen god løsning på noe som helst. Det er barna og deres selvfølelse og deres behov for tilhørighet vi snakker om her. Ikke at mødrene er populære eller føler på noe. Barna!!!! Det er det som er viktig, ikke om mødrene føler et eller annet 6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #45 Skrevet 28. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette synes jeg absolutt ikke er OK uansett. Man ekskluderer ikke barn, selv ikke i denne situasjonen, da man ikke vet hva som har skjedd. Hva hvis det her er moren som har valgt å ikke invitere TS sin datter til bursdagen, og datteren er helt uskyldig i det hele. Eller hva om det har skjedd en feil, at innbydelsen har blitt borte. Per nå sier jo TS at barna er venner. Anonymkode: c586c...eb0 Det synes DU men ikke jeg. Datteren til ts er også uskyldig. Synes noen av dere mødre trenger et kurs om oppdragelse. Kanskje jeg ville ha latt det går noen dager slik alle jentene kunne skravle om overnatting før jeg ringt opp moren for å invitere hennes datter og sagt nå skjønner du litt av hva barn som er eksludert går gjennom og det ER IKKE GREIT! Anonymkode: f462b...f88 1
solmåneogstjerner Skrevet 28. august 2018 #46 Skrevet 28. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her, fikk melding nå, det viser seg at min datter har misforstått det var alle jentene i B klassen som var bedt, mi går i A klassen. Nå ble jeg lettet. Anonymkode: ee4c4...940 Bra! Da kan du fortelle det til barnet ditt. Ingen skade skjedd. Selvsagt helt forståelig at man setter slike grenser (som til og med barna forstår hvis de bare blir forklart det) 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #47 Skrevet 28. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her, fikk melding nå, det viser seg at min datter har misforstått det var alle jentene i B klassen som var bedt, mi går i A klassen. Nå ble jeg lettet. Anonymkode: ee4c4...940 I hovedinnlegget skriver du jo at hun går i samme klasse. Rimelig sært å be alle i paralell-klassen i bursdag, men ingen i egen klasse? Dette skurrer i mine ører... Anonymkode: 41bae...241 6
Zinatara Skrevet 28. august 2018 #48 Skrevet 28. august 2018 Har dere en foreldregruppe for klassen på Facebook? Hos oss er det vanlig å legge inn en post på Facebookgruppen om at det blir levert ut bursdagsinvitasjoner. Da slipper man at de forsvinner i sekken eller at unger velger å ikke gi invitasjon til en av ungene. Det kan være mer produktivt å foreslå noe sånt på foreldremøte, heller enn å ta opp denne enkeltsaken i plenum. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #49 Skrevet 28. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I hovedinnlegget skriver du jo at hun går i samme klasse. Rimelig sært å be alle i paralell-klassen i bursdag, men ingen i egen klasse? Dette skurrer i mine ører... Anonymkode: 41bae...241 Det reagerte jeg på også. Anonymkode: 84ef2...2c8 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #50 Skrevet 28. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I hovedinnlegget skriver du jo at hun går i samme klasse. Rimelig sært å be alle i paralell-klassen i bursdag, men ingen i egen klasse? Dette skurrer i mine ører... Anonymkode: 41bae...241 De går begge i 4. kl. og når de sier helle klassen tenker jeg på trinnet. Anonymkode: ee4c4...940
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #51 Skrevet 28. august 2018 Selvsagt har det skjedd en misforståelse! Maken til hysteri.... sender melding sent på kvelden og forventer å få svar med det samme. Folk har mer enn nok med å få barna avgårde på morgenen og komme seg på jobb. Anser vel ikke dette som en hastesak, men noe en kan svare på etter jobb i det minste. Ha litt tillit til folk og ro ned! Bra det ordnet seg, men det her var virkelig helt unødvendig mas. Anonymkode: 7c56b...dd1 6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #52 Skrevet 28. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De går begge i 4. kl. og når de sier helle klassen tenker jeg på trinnet. Anonymkode: ee4c4...940 Det er da ingen som ber hele trinnet i bursdag. Da kan man fort ende opp med 60 stykker i et selskap. Du må jo skille mellom klassen og trinnet. Anonymkode: f26f4...64a 6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #53 Skrevet 28. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De går begge i 4. kl. og når de sier helle klassen tenker jeg på trinnet. Anonymkode: ee4c4...940 Du må orientere deg litt bedre, ha litt tro på folk. Anonymkode: 7c56b...dd1 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #54 Skrevet 28. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det synes DU men ikke jeg. Datteren til ts er også uskyldig. Synes noen av dere mødre trenger et kurs om oppdragelse. Kanskje jeg ville ha latt det går noen dager slik alle jentene kunne skravle om overnatting før jeg ringt opp moren for å invitere hennes datter og sagt nå skjønner du litt av hva barn som er eksludert går gjennom og det ER IKKE GREIT! Anonymkode: f462b...f88 Det er sant at datteren til TS også er uskyldig her. Men så ser du kanskje videre at TS har fått svar, og at dette var en ren misforståelse og at det var den andre klassen som var invitert. Det er ikke ekskludering og utestengelse. Og hvis hun da hadde ringt denne moren og sagt det du foreslår her, ville hun neppe ha bidratt til god stemning mellom jentene, og kunne ødelagt ett vennskap. Mine barn er oppdratt riktig, og jeg har alltid påpekt at man skal være snill mot andre, ikke akseptabelt med mobbing eller utestengelse, og at de skal være snille og få med de som ikke ser ut som de har noen å være med inn i leken. Og ja, jeg vet hvordan utestengelse føles, da jeg ble utestengt, ertet, og etterhvert kraftig mobbet gjennom hele skolegangen min. Først på videregående slapp jeg dette. Så ikke prøv å fortelle meg at din anbefaling er OK. Selv om mange mødre burde fått seg en tankevekker ift egne barn, og egen oppdragelse lar man det ikke gå utover barna på den måten du foreslår. Det vil absolutt ikke bedre forholdene for noen, det ville mest sannsynlig forverret alt. Anonymkode: c586c...eb0 8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #55 Skrevet 28. august 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om moren ikke svarer så viile jeg ha fint invitert jentene i klassen til overnatting med film i helgen og enkelt ikke invitert denne jente. Få smake egen medisin. ..og ja, la dette gå over HENNES helt uskyldig datter slik at MOREN kan få kjenne litt om hvordan det er å trøste et barn som har blitt det eneste utelatt av en klassefest. Anonymkode: f462b...f88 Dette er noe av det teiteste jeg har lest.. Slik gjør ikke voksne mennesker.. Ta hevn ved å la det gå utover et barn? Noe så gement. Det hører ingensteds hjemme. At du i det hele tatt kan tenke tanken, sier mye om din mennesketype og hvorfor sanfunnet er som det er.. Anonymkode: 53110...003 13
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #56 Skrevet 28. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ingen som ber hele trinnet i bursdag. Da kan man fort ende opp med 60 stykker i et selskap. Du må jo skille mellom klassen og trinnet. Anonymkode: f26f4...64a Jo, det har hendt at noen har bedt både A og B klassen, da enten bare guttene eller bare jentene, og da blir det ikke ca 60 stykker. Anonymkode: ee4c4...940
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #57 Skrevet 28. august 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ei i klassen til min datter inviterte alle jentene i bursdag utenom min datter, noe jeg og hun syns var veldig merkelig, for de er gode venner og leker sammen. Hva kan det være? Skal jeg ta det opp med lærer? De går i 4.kl Anonymkode: ee4c4...940 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her, fikk melding nå, det viser seg at min datter har misforstått det var alle jentene i B klassen som var bedt, mi går i A klassen. Nå ble jeg lettet. Anonymkode: ee4c4...940 Bare tull dette her. Anonymkode: b037e...066 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #58 Skrevet 28. august 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tatt en tlf til lærer i forkant av foreldremøte så de kunne tatt opp dette på møte. På mine barns skole er dette noe lærere tar opp jevnlig. At enten inviterer man alle jentene eller guttene, eller så får man ikke levere ut innbydelser på skolen og ikke snakke om bursdagen på skolen. Dette for å hindre utfrysing og ekskludering. Lærere har bedt foreldre ta kontakt med en gang hvis nettopp slike ting som dette skjer, for at de skal være ekstra påpasselig i feks friminutt og observere nøye for å se om det er starten på mobbing/utfrysing/ekskludering. Og jeg er så takknemlig for at lærerens på mine barns skole tar dette såpass alvorlig. Når alle jentene i en klasse blir invitert foruten en, kan dette være første tegn på at noe er på gang. Og det er ofte at de fortsatt oppfører seg som såkalte venner. Men etterhvert kan det bli styggere hendelser. Nettopp derfor lærerens hos oss har bedt om å informere dem. For da er de obs på dette, og informerer alle lærere at de skal være ekstra påpasselig i friminutt og se interaksjon mellom barn XX og XX. Må si at det er utrolig merkelig at du ikke har fått noe svar fra moren. Hadde jo vært normalt å svare. Og om hun trenger å sjekke nærmere som noen skriver, hadde det vært normalt å si, beklager det visste jeg ikke men skal sjekke med XX hva som har skjedd her og gi deg tilbakemelding. Anonymkode: c586c...eb0 Herlighet. Dette blir igså for teit.. Regner med at på denne skolen skal man ikke snakke om familie i tilfelle noen har mister nære, ikke lage noe til morsdag eller farsdag, ikke snakke om ferier eller hva man fikk til jul? Rart umger vokser opp til å.bli veike individer som tror de er like gode som verdensmestere i alt og ikke tåler noen ting.. Generasjon psyk oppdrar vi. Det ser vi her. Barn skal lære at alle er like, tydeligvis.. Anonymkode: 53110...003
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #59 Skrevet 28. august 2018 Denne tråden bør slettes da det er enkelt å identifisere de berørte. Anonymkode: eca25...bf6
Splittbinders Skrevet 28. august 2018 #60 Skrevet 28. august 2018 16 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er noe av det teiteste jeg har lest.. Slik gjør ikke voksne mennesker.. Ta hevn ved å la det gå utover et barn? Noe så gement. Det hører ingensteds hjemme. At du i det hele tatt kan tenke tanken, sier mye om din mennesketype og hvorfor sanfunnet er som det er.. Anonymkode: 53110...003 Heldigvis tror jeg de fleste lærer barna sine at hevn på denne måten ikke er riktig, og aldri fører noe godt med seg. Hevn er aldri veien til forsoning. Og forsoning vil jeg anta er noe de fleste ønsker for sine barn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå