AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #21 Skrevet 27. august 2018 Har ikke de fleste klasser enten alle sammen, bare alle jentene eller alle guttene? Anonymkode: 14ef3...7b0 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #22 Skrevet 27. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg også, men hva om hun ikke svarer? Er det da greit å informere lærer ? Anonymkode: ee4c4...940 Jaa informer lærer om hun ikke svarer. Dette er utestenging! Anonymkode: 08c83...79f 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #23 Skrevet 27. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og har ts snakket med datteren sin? Er de uvenner kanskje? Har de kranglet om noe? Leker de sammen på skolen? Osv. Anonymkode: f26f4...64a De er ikke uvenner, de lekte på skolen i dag, venninna sa hun viste ikke. Anonymkode: ee4c4...940
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #24 Skrevet 27. august 2018 Høres ut som det har skjedd en glipp da, håper virkelig det. Og bra du sendte melding, jeg hadde absolutt ønsket å få vite om det dersom jeg hadde gjort en sånn feil, så jeg hadde muligheten til å gjøre det godt igjen. Anonymkode: dbb60...f9a 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #25 Skrevet 27. august 2018 DETTE er noe lærere har noe med, ja! Barna bruker mye mer tid på skolen enn hjemme, og å ikke bli inkludert på fritiden vil føre til utestenging i skoletiden. Ta det opp med læreren dersom det ikke var en misforståelse. Anonymkode: a6bb6...da9 9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #27 Skrevet 28. august 2018 7 timer siden, altflyter skrev: Hvordan gikk det, ts? FIkk du svar? Nei...så nå tenkte jeg å ta det opp på foreldremøte i kveld. Anonymkode: ee4c4...940 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #28 Skrevet 28. august 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei...så nå tenkte jeg å ta det opp på foreldremøte i kveld. Anonymkode: ee4c4...940 Hei TS. Jeg håper virkelig dette var en missforståelse. Det er utrolig kjipt å bli ekskluder når man er barn. Jeg opplevde dette en gang fra en venn på ungdomskolen selv om vi var venner. Kan tenke meg hva jenta di føler. Ta det opp du. Det har du all rett til. Og svarer ikke mora, så involverer du læreren ja. Gi oss gjerne beskjed på hva som var årsaken. Anonymkode: ffb45...551
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #29 Skrevet 28. august 2018 Det er absolutt IKKE ok. Anonymkode: f462b...f88 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #30 Skrevet 28. august 2018 Herregud, ikke ta det opp på foreldremøte! Snakk nå med foreldrene først. Kan hende jenta underslo invitasjon til din datter uten at foreldrene visste det? Du sendte melding i går kveld, kanskje etter leggetid, kan vel hende de vil snakke med barnet også. Kan du ikke ta moren/faren til side i kveld? Tipper 99% av foreldrene ber alle de bør i bursdag. Utrolig pinlig på foreldremøte å ta opp en sak som gjelder ett enkelttilfelle og liksom henge ut denne familien før om du vet hva som ligger bak hendelsen. Kan ikke helt se for meg foreldre som sier at det er greit at datteren ber alle unntatt en etter alt skriving om dette i media. Is i magen, tenk ikke det verste med en gang, ta direkte kontakt med et åpent sinn. Anonymkode: ec260...948 25
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #31 Skrevet 28. august 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei...så nå tenkte jeg å ta det opp på foreldremøte i kveld. Anonymkode: ee4c4...940 Ble innbydelsene delt ut på skolen ? Det er uansett ikke greit, om det stemmer at ikke hun skulle bli invitert begynner jeg å lure på foreldrene til denne jenta som tillater dette. Samme skjedde min datter i 2.klasse, innbydelser ble delt ut på skolen, de var kun 8 jenter i klassen og 2 ble ikke invitert. Hun ville invitere jentene og 2 gutter. Tok det direkte med moren og også læreren, og moren følte seg rimelig teit, min datter fikk invitasjon etterpå men det ble aldri helt det samme. Var utrolig sårt når min datter hadde spurt henne om hvorfor hun ikke fikk invitasjon og fikk svar at hun ville ha to gutter istedenfor Lærer tok dette opp på foreldre møter hvert år hvor viktig det er å inkludere, spesielt i små skolen. Har vært streng med mine to, det er ikke alltid de ønsker alle skal bli invitert, men da får de valget mellom å invitere alle eller ikke ha selskap for klasse venninner Anonymkode: d4b0e...7b8 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #32 Skrevet 28. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, ikke ta det opp på foreldremøte! Snakk nå med foreldrene først. Kan hende jenta underslo invitasjon til din datter uten at foreldrene visste det? Du sendte melding i går kveld, kanskje etter leggetid, kan vel hende de vil snakke med barnet også. Kan du ikke ta moren/faren til side i kveld? Tipper 99% av foreldrene ber alle de bør i bursdag. Utrolig pinlig på foreldremøte å ta opp en sak som gjelder ett enkelttilfelle og liksom henge ut denne familien før om du vet hva som ligger bak hendelsen. Kan ikke helt se for meg foreldre som sier at det er greit at datteren ber alle unntatt en etter alt skriving om dette i media. Is i magen, tenk ikke det verste med en gang, ta direkte kontakt med et åpent sinn. Anonymkode: ec260...948 Kan be lærer ta dette opp på generelt grunnlag, og om ikke moren svarer i løpet av dagen så har ts en god grunn. Hun kan svare noe om at jo alle skulle bli invitert, skal høre med min datter og svarer deg etterpå, et eller annet. Alle i dag er på telefon ofte så hun bør svare uansett. Anonymkode: d4b0e...7b8 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #33 Skrevet 28. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, ikke ta det opp på foreldremøte! Snakk nå med foreldrene først. Kan hende jenta underslo invitasjon til din datter uten at foreldrene visste det? Du sendte melding i går kveld, kanskje etter leggetid, kan vel hende de vil snakke med barnet også. Kan du ikke ta moren/faren til side i kveld? Tipper 99% av foreldrene ber alle de bør i bursdag. Utrolig pinlig på foreldremøte å ta opp en sak som gjelder ett enkelttilfelle og liksom henge ut denne familien før om du vet hva som ligger bak hendelsen. Kan ikke helt se for meg foreldre som sier at det er greit at datteren ber alle unntatt en etter alt skriving om dette i media. Is i magen, tenk ikke det verste med en gang, ta direkte kontakt med et åpent sinn. Anonymkode: ec260...948 Nå tenkte jeg å ta det opp på et generelt grunnlag. Anonymkode: ee4c4...940 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #34 Skrevet 28. august 2018 Fint at du tar det opp, TS. Det er viktig. At dette blir snakket om nå, ved starten av skoleåret. Og på foreldremøtene i småskolen er dette noe som ofte blir tatt opp uansett (kanskje pga foreldre som opplever at barna blir utestengt). Vi har til og med hatt egne foreldremøter der temaet kun har vært bursdager og hvordan man skal gjøre det med invitasjoner, hvor mye som skal gis i gave, etc. Utrolig rart og irriterende at du ikke får svar på tekstmeldinga! Kan det være at foreldrene er skilte, og at far har hatt ansvar for bursdagen, og mor ikke har hatt noe med dette å gjøre? Uansett merkelig at du ikke fikk svar med en gang..... Anonymkode: 8af53...078
Arkana Skrevet 28. august 2018 #35 Skrevet 28. august 2018 Selvfølgelig har lærer noe med forholdet mellom elevene. Det angår klassemiljø og det angår enkeltelevers psykososiale miljø. 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #36 Skrevet 28. august 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå tenkte jeg å ta det opp på et generelt grunnlag. Anonymkode: ee4c4...940 Det synes jeg er riktig, men for jenta di er skaden kanskje allerede et faktum. Det er 40 år siden det samme skjedde meg, at jeg ble utestengt. Inkludering ble tatt opp på generelt grunnlag i etterkant, og jeg ble alltid bedt etter det, men etter en stund begynte jeg å takke nei fordi det var så tydelig at jeg var uønsket, og at det var en pliktinnbydelse. (Utfrysningen ble ekstra tydelig når jeg var i selskapet og ingen ville være sammen med meg). Spoiler Grunnen til utestengelsen var at vi var innflyttere ("arbeiderklasse") i et område med mye "gamle" penger, og jeg passet ikke inn i det miljøet med mine hjemmesydde klær, dialekt, og ingen tilknytning til stedet. (Det het seg at man var ikke tilhørende der før familien hadde bodd der i 7 generasjoner, og mange hadde et syn som levde opp til det gamle "ordtaket") Anonymkode: 84ef2...2c8 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #37 Skrevet 28. august 2018 Det kan jo hende det er moren som har valgt å ikke invitere henne. På barneskolen ble jeg kjent med en som gikk i parallellklassen, og vi begynte å henge sammen på skolen. Jeg var med henne hjem en gang, og etter det fikk jeg aldri lov til å komme tilbake eller henge med henne på skolen igjen. Moren sa til venninna mi at det var fordi jeg ikke hadde ryddet tallerkenen min av bordet og inn på kjøkkenet etter middag. Når jeg tenker tilbake på det nå, så tror jeg heller det var fordi både jeg og hun hadde litt alternativ klesstil, og hun mente sikkert jeg hadde dårlig innslytelse på henne. Men det var ganske kjipt at vi ikke fikk lov til å være venner, når begge ville. Ingen av oss hadde så veldig mange venner heller. Anonymkode: 18251...d06 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #38 Skrevet 28. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå tenkte jeg å ta det opp på et generelt grunnlag. Anonymkode: ee4c4...940 Joda, men det gjennomskuer vi med en gang.... Har hørt mange ta opp "generelle" saker som etter to minutter viser seg å være helt spesifikke problemstillinger om eget barn. Du kan ta det opp generelt ETTER AT DU HAR SNAKKET MED JENTAS FORELDRE og vet hva saken gjelder. Anonymkode: ec260...948 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #39 Skrevet 28. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, men det gjennomskuer vi med en gang.... Har hørt mange ta opp "generelle" saker som etter to minutter viser seg å være helt spesifikke problemstillinger om eget barn. Du kan ta det opp generelt ETTER AT DU HAR SNAKKET MED JENTAS FORELDRE og vet hva saken gjelder. Anonymkode: ec260...948 Hva så? Å gi en generell påminnelse til foreldrene om at de bør være litt ekstra påpasselige mtp at det kan forekomme utfrysing i klassen er en god ting, selv om bakgrunnen er en konkret hendelse. Kanskje kan foreldrene bli oppfordret til å skrive "si i fra om du kommer eller ikke", slik at manglende svar kan føre til at uteblitt invitasjon oppdages? Anonymkode: 84ef2...2c8 6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #40 Skrevet 28. august 2018 Om moren ikke svarer så viile jeg ha fint invitert jentene i klassen til overnatting med film i helgen og enkelt ikke invitert denne jente. Få smake egen medisin. ..og ja, la dette gå over HENNES helt uskyldig datter slik at MOREN kan få kjenne litt om hvordan det er å trøste et barn som har blitt det eneste utelatt av en klassefest. Anonymkode: f462b...f88 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå