Gå til innhold

Alle ble invitert i bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei i klassen til min datter inviterte alle jentene i bursdag utenom min datter, noe jeg og hun syns var veldig merkelig, for de er gode venner og leker sammen. Hva kan det være? Skal jeg ta det opp med lærer? De går i 4.kl 

Anonymkode: ee4c4...940

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei i klassen til min datter inviterte alle jentene i bursdag utenom min datter, noe jeg og hun syns var veldig merkelig, for de er gode venner og leker sammen. Hva kan det være? Skal jeg ta det opp med lærer? De går i 4.kl 

Ja. Ta det opp. Dette er ikke greit

• Liker 25
Skrevet

Ring til moren til jenta og spør. Kanskje en innbydelse har blitt glemt. Det kan være mange uskyldige grunner til at hun ikke har blitt bedt. Uansett er det greit å snakke med moren om hva som er problemet hvis det er et problem. 

Hvis det er et problem kan du kontakte lærer om dette. 

Det er IKKE greit ekskludere andre

Anonymkode: 1538e...3d4

• Liker 36
Skrevet (endret)

Jeg ville tatt det opp med foreldrene til jenta, ikke lærer. Bare sende en melding og si at du ser at alle de andre jentene i klassen har fått invitasjon, unntatt din, og du lurer på om hennes har blitt glemt eller om noe har skjedd. Kanskje er det noe helt uskyldig (glemt eller mistet invitasjon, datteren din har rotet den bort/glemt den nederst i sekken e.l.) og hvis det er noe mer bak har du anledning til å ta tak i det med en gang. 

Endret av Arkana
  • Liker 35
Skrevet

Hvorfor blande inn læreren? Hvorfor sender du ikke bare en melding til jentas mor/far og spør om invitasjonen er kommet bort eller om det er en annen grunn til at datteren deres ikke er invitert?

Anonymkode: 09d81...41d

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, Arkana skrev:

Jeg ville tatt det opp med foreldrene til jenta, ikke lærer. Bare sende en melding og si at du ser at alle de andre jentene i klassen har fått invitasjon, unntatt din, og du lurer på om hennes har blitt glemt eller om noe har skjedd. Kanskje er det noe helt uskyldig (glemt eller mistet invitasjon, datteren din har rotet den bort/glemt den nederst i sekken e.l.) og hvis det er noe mer bak har du anledning til å ta tak i det med en gang. 

Hun har ikke fått invitasjon, bursdagen var i går, hun fikk vite det på fotballtreningen at de andre hadde vært i bursdag i går

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blande inn læreren? Hvorfor sender du ikke bare en melding til jentas mor/far og spør om invitasjonen er kommet bort eller om det er en annen grunn til at datteren deres ikke er invitert?

Anonymkode: 09d81...41d

Mulig greit å gjøre det i første omgang ja

• Liker 1
Skrevet

Altså, det er begrenset hva en stakkars lærer skal måtte ta seg av UTEN at du har snakket med foreldrene.

Anonymkode: 22949...34b

• Liker 25
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har ikke fått invitasjon, bursdagen var i går, hun fikk vite det på fotballtreningen at de andre hadde vært i bursdag i går

Jeg ville uansett tatt det opp med foreldrene. Hvis hun bevisst har blitt utelatt er det viktig å få nøstet opp i det med en gang. For alt du vet kan foreldrene være helt uvitende om ekskluderingen, hun har blitt sendt på skolen med invitasjon til alle, men latt være å gi en til din jente, så greit å få dem på banen også. Evt er de kanskje foreldre som synes det er greit å ekskludere en enkeltelev og da er en epost til lærer på sin plass slik at han/hun kan minne om at dette ikke er ok. Uansett tenker jeg at man snakker med foreldrene først.

Endret av Arkana
  • Liker 16
Skrevet
Akkurat nå, Arkana skrev:

Jeg ville uansett tatt det opp med foreldrene. Hvis hun bevisst har blitt utelatt er det viktig å få nøstet opp i det med en gang. For alt du vet kan foreldrene være helt uvitende om ekskluderingen, hun har blitt sendt på skolen med invitasjon til alle, men latt være å gi en til din jente, så greit å få dem på banen også. Evt er de kanskje foreldre som synes det er greit å ekskludere en enkeltelev og da er en epost til lærer på sin plass slik at han/hun kan minne om at dette ikke er ok. Uansett tenker jeg at man snakker med foreldrene først.

Tar å skriver melding til moren, får bare håpe hun svarer.

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tar å skriver melding til moren, får bare håpe hun svarer.

Håper virkelig det er en misforståelse. 

Anonymkode: 5a7f0...f33

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Håper virkelig det er en misforståelse. 

Anonymkode: 5a7f0...f33

Jeg også, men hva om hun ikke svarer? Er det da greit å informere lærer ?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja

Anonymkode: 92f8a...961

• Liker 11
Skrevet

Si hvordan det går, da. TS

Anonymkode: d3b93...3f7

• Liker 3
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det synes jeg at det er. Har jenta di selv spurt venninnen hvorfor hun ikke var invitert?

Endret av Arkana
Skrevet

Kan du ikke heller ringe mor eller ta en tur bortom? Så slipper dere de unødvendige SMS-misforståelsene. Vanskelige ting er alltid lurt å ta muntlig, så mottakeren ikke tolker dine ord mye verre enn de er. 

Selv om jeg forstår hvis det oppleves enklere å sende en melding. 

• Liker 9
Skrevet

Som andre sier, dette er ikke noe lærere har noe med. De skal undervise unger, ikke løse foreldres problemer. Det er en sånn sak som kan tas opp på et klassemøte, men da som et åpent spørsmål om hva foreldre mener om å be alle eller ikke.

Anonymkode: 335b2...da4

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Arkana skrev:

Ja, det synes jeg at det er. Har jenta di selv spurt venninnen hvorfor hun ikke var invitert?

Og har ts snakket med datteren sin? Er de uvenner kanskje? Har de kranglet om noe? Leker de sammen på skolen? Osv. 

Anonymkode: f26f4...64a

Skrevet

Åh!!!! Nei! Så kjip opplevelse for jenta di - uansett om misforståelse eller ei. Håper alt ordner seg og at hun ikke ble alt for lei seg av dette 

• Liker 3
Skrevet

Nå har jeg sendt melding, da er det bare å vente...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...