Gå til innhold

hvor ofte vasker din mann?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min samboer har støv på hjernen. Det har absolutt ikke jeg. Så gjett hvem som er først til å ta fram støvsugeren og vaskebøtta... :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Bare lurte på en liten ting :klø:

i året 2005, hvordan blir man "flink til å vaske klær"??

Går det an å være dårlig til å vaske klær, jeg mener, det er vel bare å trykke på knappen til vaskemaskinen??

:hoho:

Du blir flink til å vaske klær dersom du gjør det på eget initiativ, sorterer riktig, bruker riktig vaskepulver, bretter klærne pent sammen og legger dem i skapet. :tunge1:

Skrevet

Min sambo hjelper ofte til med vasken av hus, klær, hund og det som måtte trenges ellers, men som andre her inne sier... det må hintes ganske kraftig før det skjer.

Han kan godt invitere folk inn i det jeg ser som bomba hus....

Men han er flink til å hjelpe til da. Han tar alltid ut av vaskemaskinen, vasker alltid vinduene og stryker som oftest sine egne skjorter.

Jeg klager IKKE :)

Greit å finne seg en mann som har bodd litt alene på hybel og derfor vært nødt til å lære seg en ting og to om mat, klær og hus :)

Gjest Rimfrost
Skrevet
mens han lager absolutt all mat (bortsett fra å skjære salat)

Sånn har vi det og :-) Jeg fikser grønnsakene mens han gjør det andre :)

Og når det gjelder husarbeidet gjør vi nok like mye. Det er f.eks ikke snakk om at en av oss skurer gulver mens den andre sitter og drar seg foran tvn.

Gjest Xavia
Skrevet
Der hvor begge jobber' date=' skulle det være moro å vite hvor ofte din sambo vasker gulv, skurer bad.[/quote']

Ha gjør det like ofte som meg.

Vi er begge i full jobb, har ett barn og hver våre fritidssysler som vi holder på med. Vasking synes ingen av oss er gøy, men vi synes begge to det er deilig når det er gjort. Og vi liker begge å ha det "respektabelt" hjemme. (Les: å kunne ta imot uventa besøk uten å gremmes over hvordan det ser ut hjemme.)

Det går mye fortere når man er to, så vi gjør det alltid sammen. Setter på annlegget, blåser i fløyta, og kaster oss over støvsuger og vaskefiller.

:husarbeid:

Skrevet

Han vasker hus hver gang jeg gjør det, for vi gjør det sammen. Vi deler opp huset i etasjer og tar hver sin etasje. Også er det bestandig han som vasker bad, vinduer og speil

Gjest Anonymous
Skrevet

Du blir flink til å vaske klær dersom du gjør det på eget initiativ, sorterer riktig, bruker riktig vaskepulver, bretter klærne pent sammen og legger dem i skapet. :tunge1:

Gjør ikke klærne dette selv da. :klø: , jeg legger alltid mine klær på gulvet når jeg er ferige med dem, og etter to dager ligger de nyvasket og pent sammenbrettet i skapet. I alle år har jeg trodd at en slags mekanisme i klærne sørget for dette, men kanskje det er min kone?? Da er det kanskje mer hun gjør hjemme som jeg ikke skjønner :kysse:

Gjest gjesta
Skrevet

Gjør ikke klærne dette selv da. :klø: , jeg legger alltid mine klær på gulvet når jeg er ferige med dem, og etter to dager ligger de nyvasket og pent sammenbrettet i skapet. I alle år har jeg trodd at en slags mekanisme i klærne sørget for dette, men kanskje det er min kone?? Da er det kanskje mer hun gjør hjemme som jeg ikke skjønner :kysse:

Det er det samboer tror også.

Og jeg bare venter på at klærne mine skal finne den mekanismen som gjør at de havner pent i mitt klesskap også :wink:

Skrevet

Rart det der med at klærene som blir slengt på gulvet ligger i skapet etter noen dager... Samboeren min lurer også på hvordan det skjer for han legger de aldri til vask og setter i hvertfall ikke på noen vask. Men han er flink til å vaske og rydde på kjøkkenet da.

Skrevet

Min samboer vasker aldri gulv på eget initiativ, men han gjør det uten å mukke hvis jeg ber ham om det. Man han vasker klær og lager ofte middag og så har han, jeg og sønnen hver vår uke hvor vi tømmer oppvaskmaskinen og går ut med søpla.

Skrevet

Min mann liker ikke å gjøre noe særlig husarbeid,han ser aldri hva som må gjøres :-( men visst vi blir enige om hva han skal gjøre først så gjør han det.

Jeg jobber for øyeblikket bare 50% stilling så jeg har mye tid hjemme,og siden han også har en jobb som medfører mye jobbing med vakter så tar jeg meste parten.

Middagen lager vi sammen

jeg vasker opp

han skifter sengetøy hver uke

han tar på plass klær

han tar ut søppel

han rydder på kontoret sitt

vi deler på å rydde etter middagen

han vasker aldri bad,vasker aldri gulv,tørker aldri støv og støvsuger bare om han får beskjed om å gjøre det.

Men til hans store glede så eeeeelsker jeg å vaske og rydde :-)

Skrevet

Vi har fast arbeidsfordeling. Samboeren min vasker bad og kjøkken, og tar seg av oppvask(jada vi har maskin, men får gi han kredit for den allikevel :) ) Resten av rengjøringen pluss klesvask tar jeg gladelig- så lenge jeg slipper å skrubbe toalettet :wink: Men han vasker bilen min, det skal han ha.

Gjest Anonymous
Skrevet

Aldri frivilig. Nå er det iallefall tre mnd siden han tok i en mopp. Ser ikke at bad må tas osv.

han er en racer med støvsuger da...og han tømmer oppvaskmaskin.

Skrevet

:hoho: Hallo...nå begynner det visst å gå rundt for meg! Jeg har sett overskriften på denne tråden flere ganger, og lest den slik: "Hvor ofte vasker du din mann?" Det er jo så mye rart folk spør om her inne, så jeg reagerte nesten ikke på det, engang!!! :roll:

Vel, min kjære vasker kanskje litt oftere enn meg; men vi pleier å bytte på det. Det blir stort sett jeg som vasker klær, smårydder og tørker støv, så han tar gjerne oppvask, støvsuger og vasker golv. Fungerer fint for oss!

Gjest Spacegirl
Skrevet

Vi vasker omtrent like mye, men klesvasken er det jeg alene som tar. Til gjengjeld er det nesten alltid han som lager middag...

:husarbeid:

Gjest Anonymous
Skrevet

Han vasker badet og doen (det har jeg så godt som aldri gjort :oops: ) og støvsuger og vasker opp nå som oppvaskmaskinen har reist sin vei. Det er utrolig hva menn får til! Jeg er kjeeeempefornøyd! :sjarmor:

Begynner selv å lure på hva JEG egentlig gjør, men kommer fram til at arbeidsoppgavene er nokså jevnt fordelt. Vi tar det litt som det kommer.

Skrevet
han tar dessuten oppvasken (setter i maskin) hver dag' date= mens jeg lager maten.

Vi har ikke oppvaskmaskin, men vi har samme fordeling - jeg lager mat, han vasker opp. Veldig grei fordelig, jeg elsker å lage mat, men hater å vaske opp! ;)

Ellers tenker jeg at vi gjør 50/50 med husarbeid, han kanskje litt mer enn meg.

Skrevet

aldri, men han er en god kokk og super duper pappa :wink:

Skrevet

Nei, gulvet vasker han meget sjelden. Og aldri på eget initiativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...