Fru Blå Skrevet 14. mars 2005 #21 Skrevet 14. mars 2005 Nå jobber jeg som vikar og de dagene jeg ikke får oppdrag er det jeg som vasker og rydder. Jobber jeg ekstra mye blir det ekstra rotete hjemme. Mannen kan rydde koppene i oppvaskmaskinen, sette på en klesvask og en sjelden gang støvsuge, resten styrer jeg med.. Han er nok litt bortskjemt ja..
Gjest Sesselja Skrevet 14. mars 2005 #22 Skrevet 14. mars 2005 Vi jobber omtrent like mye og vasker omtrent like mye. Hver uke vasker vi leiligheten sammen, og det tar vel ikke mer enn en 20 minutter. Oppgavene er fordelt etter hva vi foretrekker å gjøre. Vi lager middag annenhver dag, og den som lager maten tar også oppvasken for den dagen (har ikke oppvaskmaskin). Generell rydding av kjøkken og leiligheten for øvrig tar vi begge - han kanskje litt oftere enn meg - men siden det bare er oss to, er det sjeldent det flyter av rot her i huset.
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 #23 Skrevet 14. mars 2005 Min kjære samboer vasker og støvsuger hele leiligheten ca en gang i uka, jeg gjør det sjelden. Men jeg vasker alltid badet! (ser det er flere som har det på den måten ja) Jeg har prøvd å få han til å tørke støv, men det gjør han aldri på eget initiativ. Men han tar ofte oppvaska, selv om han hater det. Syns han er kjempeflink jeg, han vasker og støvsuger mye mer nøye enn det jeg gjør......
Veslejenta Skrevet 14. mars 2005 #25 Skrevet 14. mars 2005 Golvvasken er det ofte jeg som tar, men han er flink til å støvsuge, vaske kjøkkenet og å vaske badet. Så vi pleier å dele på det: En tar kjøkkenet, en tar badet, han støvsuger og jeg vasker... Ofte så lager han middag også, men jeg er flinkere til å vaske klær enn ham. Han sliter fortsatt med å faktisk SE på vaskeanvisninger på klærne..
Gjest Gjesta Skrevet 14. mars 2005 #26 Skrevet 14. mars 2005 Sambo vasker stua, så tar jeg badet. Kjøkkenet tar vi sammen. Den som får maten servert tar oppvasken. (Vi lager mat til hverandre ca annenhver dag) Har det veldig greit med tanke på rydding,.. (sånn bortsett fra at vi er to rotehoder begge to,..)
Amanja Skrevet 15. mars 2005 #27 Skrevet 15. mars 2005 Han pleier alltid å tilby seg når han ser meg begynne på vasken eller jeg nevner at det er skittent, men jeg syns det er gøy å vaske så jeg vil gjøre det selv, hehe.. Da sier jeg alltid at han kan støvsuge i stedet, det syns jeg er så kjedelig. Han er veldig flink til å gjøre husarbeid, og han gjør egentlig mer enn meg..
Belba Skrevet 15. mars 2005 #28 Skrevet 15. mars 2005 Sorry, men jeg syntes det stod: "hvor ofte vasker du din mann?" ... :o
Gjest Gjesta Skrevet 15. mars 2005 #29 Skrevet 15. mars 2005 Min mann er støvsugesjef, og vsaker det ene badet hver uka. Alt ellers av husarbeid gjør jeg. Men jeg måker aldri snø, klipper aldri gress, mekker aldri bil, maler aldri hus, hogger aldri ved............
diddi Skrevet 15. mars 2005 #30 Skrevet 15. mars 2005 Hmmmm... etter nesten en hel flaske rødvin på en tirsdagskveld så leste jeg overskriften som "hvor ofte vasker du din mann"!!! :oops:
Gjest Cerise Skrevet 16. mars 2005 #31 Skrevet 16. mars 2005 Deler vel ganske 50/50 på dette. jeg tar all klesvask,han tar all oppvask. Også vasker vi sammen ca 1 gang i uken, bytter litt på oppgavene da. Ellers tar han gjerne frem støvsugeren i ny og ne, er veldig glad i den, hehe
koldbruna Skrevet 17. mars 2005 #32 Skrevet 17. mars 2005 Aldri! Men han er flink til å henge opp klær! Skriver under på denne jeg. Koldbruna
Tusseline Skrevet 17. mars 2005 #33 Skrevet 17. mars 2005 Nå er ikke vi samboere, men han er veldig flittig å rydde hjemme hos seg selv. Håper det fortsetter slik når vi flytter sammen.
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #34 Skrevet 18. mars 2005 Hm... Aldri på eget initiativ. Men han vasker badet oftere enn meg, når jeg bare ber ham gjøre det, og er flink til å vaske klær etc. Skulle ønske han så behovet, men det gjør han altså ikke. Er litt lei av å mase... :-( Bare lurte på en liten ting :klø: i året 2005, hvordan blir man "flink til å vaske klær"?? Går det an å være dårlig til å vaske klær, jeg mener, det er vel bare å trykke på knappen til vaskemaskinen??
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #35 Skrevet 18. mars 2005 Jeg jobber 50 % og hjemme hos oss er det min mann som vasker hus og lager mat. Han vasker alt en gang i uken, og støvsuger 2-3 ganger i uken. Det holder stort sett for meg. han er utrolig nøye, og kjempeflink til å lage mat. Min jobb er å gå ut med søpla. Han elsker hagen, og steller der hele sommeren, planter og luker klipper og steller. Dette er nesten litt flaut, men vi trives med dette begge to. :dagensrose: Lurer på hvorfor det ikke var rift om han...
Gjest Ninakanin Skrevet 18. mars 2005 #36 Skrevet 18. mars 2005 Jeg leste feil!! Jeg leste: "Hvor ofte vasker du din mann?"
ringblomst Skrevet 18. mars 2005 #37 Skrevet 18. mars 2005 Hos oss er det delt opp slik: Han: oppvask, støvsuging, vask av fellestrapp 1 gang i måneden, lager mat på hverdagene Jeg: klesvask (vi bretter begge to ), gulvvask, vask av fellestrapp 1 gang i måneden, vask av bad, lager mat når jeg har fri Veldig grei fordeling synes vi begge (helst skulle vi begge sluppet alt som het renhold).
Morea Skrevet 18. mars 2005 #39 Skrevet 18. mars 2005 Jeg er vel den som gjør husarbeidet oftest. Jeg jobber imidlertid mye, og er ganske travel på fritiden også. Så det blir på en måte aldri helt strøkent, men evig ryddig nok etter min smak. Han kan imidlertid få en raptus et par ganger i året ( :o )der han setter i gang med storstilte ryddeprosjekter som kan vare en hel helg. Da skal taket vaskes og matvarene i skapet sorteres. Det kjøpes da inn alle mulige vidunder-rensemidler (en for krom, en for dass, en for flis på vegg, en for flis på gulv, en for flis på gulv som grenser mot porselen på dass osv). Mens vi rydder går han rundt og mumler og banner for seg selv om hvor rotete vi har det. Etterpå skal han ha konfetti og stående ovasjoner (OK, overdriver litt..) Kan si at det driver meg en smule til vannvidd der og da. Men jeg kan heldigvis le av det mellom disse anfallene. Uansett er han ustoppelig mens det pågår. Kanskje han er besatt, hva vet jeg? Klesvask er vel det vi er flinkest til å dele på. Dersuten har jeg fobi mot søppel, og så lenge han tar det tar jeg gjerne på meg ganske mye annet...
Potetskrell Skrevet 18. mars 2005 #40 Skrevet 18. mars 2005 Nå er han sjelden hjemme, så det naturlige er at jeg tar meg av det meste av husarbeid, mens han lager absolutt all mat (bortsett fra å skjære salat)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå