Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2005 #1 Skrevet 13. mars 2005 Der hvor begge jobber, skulle det være moro å vite hvor ofte din sambo vasker gulv, skurer bad.
Gjest Bellatrix Skrevet 13. mars 2005 #3 Skrevet 13. mars 2005 Her er det stort sett alltid han som vasker.
Gjest Seleena Skrevet 13. mars 2005 #4 Skrevet 13. mars 2005 Trudde det stod : Hvor ofte vasker du din mann?
Gjest Gjesta Skrevet 13. mars 2005 #5 Skrevet 13. mars 2005 Han vasker like ofte som meg, og oftere når det gjelder kjøkkenet. Jeg vasker nok badet oftere enn han gjør.
Vibs Skrevet 13. mars 2005 #6 Skrevet 13. mars 2005 Han vasker like ofte som meg' date=' og oftere når det gjelder kjøkkenet. Jeg vasker nok badet oftere enn han gjør.[/quote'] Hjemme hos oss er det på samme måten.
Gjest Madam Felle Skrevet 13. mars 2005 #8 Skrevet 13. mars 2005 Han vasker like ofte som meg' date=' og oftere når det gjelder kjøkkenet. Jeg vasker nok badet oftere enn han gjør.[/quote'] Sånn er det her også
Gjest Leola Skrevet 13. mars 2005 #9 Skrevet 13. mars 2005 Faktisk så tror jeg ikke min mann noensinne har vasket toalett og bad ... det må i såfall ha vært i forelskelsens rus i begynnelsen Men han er en racer til å rydde - mye mer systematisk enn meg ... Dessuten er det han som stort sett setter inn i oppvaskmaskinen, vasker gulv og støvsuger... og legger sammen klær...
Arkana Skrevet 13. mars 2005 #11 Skrevet 13. mars 2005 Like ofte som meg. Vi har fast vaskedag i uka, han tar dessuten oppvasken (setter i maskin) hver dag, mens jeg lager maten.
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 #12 Skrevet 14. mars 2005 Like ofte som meg, tenker jeg. Mulig at akkurat badet er noe jeg tar, mens han heller tar kjøkkenet. Minner meg om en dag på barneskolen for en del år siden: Lærerinnen ba alle som noen gang i sitt liv hadde sett sin far vaske gulv eller bake brød rekke opp hånda. EN hånd spratt i været, og hele klassen så like forivrra ut. De 15 andre syntes det var meget snålt at jeg hadde sett min far gjøre slikt, og jeg syntes det var meget rart de andre aldri hadde sett sine fedre gjøre slikt, for gulvvask og brødbakst var da mannfolkarbeide! I mitt barndomshjem var det nemlig det. Og ja, brødbaksten er min samboers ansvar, og gulvvasken deler vi i alle fall på.
Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2005 #13 Skrevet 14. mars 2005 Aldri! Men han er flink til å henge opp klær!
Gjest gjesta Skrevet 14. mars 2005 #14 Skrevet 14. mars 2005 Det er utrolig sjelden at han gjør noe sånt. Nå har jeg innført vasking av bad hver uke og da annenhver gang. Det var hans tur i helga, men badet er aboslutt ikke vasket. Må si at jeg føler meg som en hushjelp av og til. Og ja, jeg har sagt i fra. Og jeg legger meg heller ikke oppi hvordan han gjør ting. Har heller ikke støv på hjerne. Har også prøvd å la ting bare skure for å se hvor lenge det tok før han gjorde noe. Funket ikke det heller.
Lula Skrevet 14. mars 2005 #15 Skrevet 14. mars 2005 Han vasker like ofte som meg. Som regel oftere! Han tar gjerne støvsuging, gulvvask, kjøkkenvask, middagslaging ++++++++++ Klesvask deler vi ganske likt på. Badet er min oppgave, og så tar jeg stort sett støvtørking også når det trengs. Resten tar stort sett han faktisk (nå fikk jeg plutselig dårlig samvittighet :o )
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 #16 Skrevet 14. mars 2005 Hm... Aldri på eget initiativ. Men han vasker badet oftere enn meg, når jeg bare ber ham gjøre det, og er flink til å vaske klær etc. Skulle ønske han så behovet, men det gjør han altså ikke. Er litt lei av å mase... :-(
Gjest porselen Skrevet 14. mars 2005 #17 Skrevet 14. mars 2005 Jeg vasker oftere enn han, han har ansvar for det ene badet men det kan gå lang tid imellom hver vask der. Men det skal han ha, de gangene han vasker så gjør han en grundigere jobb enn meg, da flytter han på sofaen og skap og vasker bak alt. Men det han er flinkest til er å si " jammen, jeg hadde jo tenkt å gjøre det". Mye er prøvd for å få fordelingen bedre, lister, fast vaskedag, masing, ignorering....... men ingen hadde den forventede effekt. Ikke har jeg støv på hjernen, og ikke forventer jeg at det blir gjort på min måte.......
magolia Skrevet 14. mars 2005 #18 Skrevet 14. mars 2005 Aldri... Det hender han tar frem støvsugeren.
Gjest lilletroll Skrevet 14. mars 2005 #19 Skrevet 14. mars 2005 Der hvor begge jobber' date=' skulle det være moro å vite hvor ofte din sambo vasker gulv, skurer bad.[/quote'] Vasker gulv : Vel så ofte som meg, helt sikkert oftere!!! Skurer bad : Så godt som aldri - det er "min" jobb. Til gjengjeld gjør han "ekle ting" jeg ALDRI gjør...som f.eks rense sluket i dusjen når det har tettet seg med mitt lange ekle hår.....Mannen min er veldig flink til å gjøre ting hjemme!!
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 #20 Skrevet 14. mars 2005 Tja, han vasket da jeg kom hjem fra fødehjemmet. Og det er 7 år siden... Han støvsuger en gang i uka, hjelper til med å brette sammen klær sånn av og til. Ellers er det så godt som null hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå