Gå til innhold

Henna


Gjest manic

Anbefalte innlegg

Gjest manic

Nå har jeg tatt henna i håret! Og jeg er helt shaky, synes egentlig det er dritskummelt. Det er litt vaarmt i hodet, skal det være det? Noen som har gjort det før som kan berolige meg? Huffse...hva har jeg gjort!

Tipper jeg står fint i stil til avataren min i morgen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

En viss varmeutvikling er normalt. Hvor lenge skal du sitte med det i? Venninna mi pleier å sitte i ca en time, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manic

Har lyst til å skylle ut nå :hår: Men tenkte jeg skulle ha det i to timer :) Det står på pakken at man kan ha det i opptil fem timer, med siden det er første gangen tar jeg ei sjangsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manic

Ja, jo , kanskje det :)

Håret mitt er farget fra før av med sånn mild country colours farge så jeg er litt redd, har ikke fått helt svar på om det går greit. Men jeg er en modig dame, og skalla jenter er jo veldig fint... (hvis jeg må kvitte meg med håret :grine: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manic

Jeg klarte å overvinne angsten og satt i fire timer!

Og det ble kjempebra! I'm sooo happy :hoppe:

Synes ikke det var særlig vanskelig eller sølete, faktisk lettere å rydde opp og skylle ut enn vanlig kjemisk hårfarge.. Tar lang tid, men late søndager er det jo flust av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jeg klarte å overvinne angsten og satt i fire timer!

Og det ble kjempebra! I'm sooo happy  :hoppe:  

Synes ikke det var særlig vanskelig eller sølete, faktisk lettere å rydde opp og skylle ut enn vanlig kjemisk hårfarge.. Tar lang tid, men late søndager er det jo flust av :)

Åhh! Så flott! Hvordan ble fargen? Brukte du en fra Body shop?Ble det kjemperødt? Hvor mørkt var håret ditt fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manic

Jeg brukte "raging red" fra Body Shop. Fargen ble veldig varm mørk rød.

Jeg hadde matt stygg farget mørkerød farge fra før av :) Den orginale hårfargen var kommunebrungrå :-?

Man kan ikke bruke annen hårfarge oppå, men jeg tviler på at jeg noen ganger kommer til å gå tilbake til lysere hårfarge. Så hvis jeg skulle bli litt mere konservativ og døll med åra så farger jeg det henna-brunt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som noe jeg burde gjøre det der, men håret mitt er alt fullt av kjemisk farge så kanskje jeg ikke skal prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manic

Det går jo helt fint å samle hår fra en hårbørste og farge det, da kan du se om håret tåler det og om fargen blir bra.

Du bør uansett vente over to uker siden sist kjemiske hårfarging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rådet. Det er mer enn to uker siden sist jeg farget håret, det begynner å bli på tide å gjøre det igjen for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest manic

Den ble vel sånn mørkerød :) Er veldig fornøyd, bortsett fra at jeg ikke fikk farget en bitteliten flekk ved begge ørene.

De kom ikke under plast-wrappingen (som er veldig viktig for prosessen) og ble ikke holdt fuktige og varme..

Hadde jeg gjort det igjen så tror jeg at jeg hadde brukt en jalla farge fra sånn afrikansk hårbutikk og blandet i litt paprikapulver eller vin :)

Her er forresten en super side om Henna hårfarging :

http://www.hennaforhair.com/ppd/index.html

Hvis du går inn på mixes så får du se ulike oppskrifter folk bruker og resultatene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg gjort det igjen så tror jeg at jeg hadde brukt en jalla farge fra sånn afrikansk hårbutikk og blandet i litt paprikapulver eller vin :)

Hvorfor det? Btw, plastwrappingen følger vel med i pakkene fra Body shop, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manic

Fordi det går rykter om at Body Shop har metall-salter i hennaen sin, og da kan du ikke blande Body Shop Hennaen med andre typer henna :)

Det følger ikke med plast :) Plastfolien bør sitte tett på, jeg varmfønte håret noen ganger etter at jeg leste at varme er bra for prosessen :)

Hvis du dypper hodet i en bøtte med varmt vann en stund, blir det lettere å skylle ut hennaen etterpå. Dette er lettest å gjøre i dusjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest manic

I tilfelle det sitter noen der ute og lurer litt på henna så kan jeg frambringe mere erfaring!

Nå har jeg nemlig gjort det igjen. Jeg følte ikke at hennaen til bodyshop var helt perfekt, det ble veldig bra men fargen kunne vært litt mere klar og sterk. Så jeg kjøpte billig-henna fra en indisk sjappe og satte i gang igjen.

Denne gangen ble fargen helt fantastisk knall og klar mørkerød! Jeg vet ikke helt hvorfor body shops henna ikke er optimal, men uansett så anbefaler jeg nå slik henna du får i innvandrer-sjapper! Jeg betalte 20 kr og har aldri hatt så fin rødfarge noengang. Og det beste er jo at det styrker håret og gjør det til silke. Jeg er def. frelst :) Aldri mere kjemisk dritt i håret mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manic

I billig-variantene kan du få svart henna, og du kan eventuelt blande den røde hennaen med kaffe for og få en brunere tone. Jeg blanda min med paprika-pulver.

Du kan også blande med rødvin eller indigo-pulver for mere lilla-toner! Men rødtonene vil du vel aldri helt bli kvitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...