Gå til innhold

Lov å spise mens man kjører, men ikke å holde mobil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser ikke logikken?

Det er lov med mye rart, som å trykke på radiokanaler etc, men å snakke i telefon er fyfy?

fordi man kan bli distrahert over en krangel på telefon? Ja vel, men det kan man også bli over høyttaleren på en fastmontert telefon...

Anonymkode: 78aea...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke logikken?

Det er lov med mye rart, som å trykke på radiokanaler etc, men å snakke i telefon er fyfy?

fordi man kan bli distrahert over en krangel på telefon? Ja vel, men det kan man også bli over høyttaleren på en fastmontert telefon...

Anonymkode: 78aea...b3d

Hva er problemet ditt i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten skal være eksepsjonelt god for at du blir like distrahert av å spise den som av å betjene en smarttelefon.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det er mindre farlig å spise en lefse enn å skrive sms er maaange, men for det første trenger jeg ikke å se på lefsa og taste på den mens jeg kjører.

Anonymkode: e892a...dce

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar gjerne litt lenger tid å lese noe på telefonen enn det gjør å se hvor man skal sette tenna.

Endret av penny_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tdm900 skrev:

Hva er problemet ditt i dag?

Snakker du med deg selv nå?

Anonymkode: fea86...111

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo litt an på. Spiser du en slapp burger er det litt å holde styr på vs. å bare trykke på "godta" hvis det ringer, men generelt sett bør vel alt slikt unngås i bil?

Faren til en venninne ble tatt for å lese avis på motorveien...

Anonymkode: e75a6...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Norge, her setter de bare opp lover og regler uten å tenke 

Endret av BMW 5-serie 535D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke gitt st enhver handling i bilen er lovlig. Går spising, skifte av CD m.m. ut over konsentrasjonen, slik at kjøringen ikke er «aktpågivende og varsom» JF. Veitrafikklovens bestemmelser, er den ikke tillatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Vi bor i Norge, her setter de bare opp lover og regler uten å tenke 

Generelt sett tror jeg at Norge har svært gode, konsekvente og riktige lover. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Brunello skrev:

Generelt sett tror jeg at Norge har svært gode, konsekvente og riktige lover. 

Nei, de er kun laget for å skaffe staten mest penger. Jeg er av den oppfatning av at lover er til for å brytes, bruker telefonen når jeg kjører om jeg må det på kjøreturen uten å stoppe. Blir jeg tatt så blir jeg tatt, får bare betale den dumme boten da, heldigvis finnes det mange steder hvor man blir tipset om kontroller, når jeg blandt annet får meldinger om det sjekker jeg selvfølgelig det når jeg kjører 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Nei, de er kun laget for å skaffe staten mest penger. Jeg er av den oppfatning av at lover er til for å brytes, bruker telefonen når jeg kjører om jeg må det på kjøreturen uten å stoppe. Blir jeg tatt så blir jeg tatt, får bare betale den dumme boten da, heldigvis finnes det mange steder hvor man blir tipset om kontroller, når jeg blandt annet får meldinger om det sjekker jeg selvfølgelig det når jeg kjører 

Din oppfatning er feil. Dine evner til å resonnere på er manglende.

Nettopp derfor finnes det enkle regler for de som ikke klarer å resonnere selv på korrekt måte.

Anonymkode: b6194...a83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at mange er så utrolig trege og arrogante når det kommer til dette...

Det er ikke forbudt å holde en mobiltelefon i bil. Men det er umulig for politi å se om telefonen bare blir holdt, eller brukt. Og bruk er farlig, da det å lese, tenke, skrive, tar oppmerksomheten bort fra kjøringen på en helt annen måte enn det en slurk kaffe gjør. 

Og kanskje akkurat DU er veldig flink til dette, og vant med mobilbruk samtidig som du er en utmerket sjåfør. Men hva hjelper det deg når ditt barn blir påkjørt av en person som ikke klarer å gjøre to ting på en gang. 

Anonymkode: a3dfe...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, T-Rex skrev:

Maten skal være eksepsjonelt god for at du blir like distrahert av å spise den som av å betjene en smarttelefon.

:Knegg:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Din oppfatning er feil. Dine evner til å resonnere på er manglende.

Nettopp derfor finnes det enkle regler for de som ikke klarer å resonnere selv på korrekt måte.

Anonymkode: b6194...a83

Hører hva du sier og tar det til meg 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...