Gå til innhold

Nekter og dusje etter gymmen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettop starta i 7 klasse og det er gym neste uke. Jeg vil ikke ha gym, fordi vi må dusje etter gymmen og læreren sa vi MÅ dusje. Jeg har slett ikke lyst til og dusje med klassen min (jentene assa) fordi i 5 klasse ble jeg splitta fra ALLE jeg kjente og havna i en klasse med VILJE der jeg ikke kjente noen (vår skole bytter alltid klasser i 5) og jeg får ikke lo og bytte klasse og jeg føler meg sikkelig utrygg på klassen og HATER og ha muntlig presentasjon og svømming og slike ting med klassen siden jeg føler meg sikkelig utrygg): Men får ikke lov og liksom være med en annen klasse når vi hadde svømming og i gymmen og jeg har blitt mye værre i muntlig framføring pga den nye klassen der jeg ikke er trygg på noen): Og jeg vil IKKE dusje naken der jeg føler meg utrygg, ingen andre en meg i klassen har verken fått mensen, hår på tissen og under armene så det SKJER ikke jeg dusjer med dem, jeg slapp unna de to årene men nå er det strengere regler med dusjing): Tips råd? får ikke lov pg bytte klasse, og jeg vil ikke på skolen pga alle jeg kjenner går i a og b mens jeg går i C!!! (Ja, jeg ble delt opp i en sikkelig dårlig klasse og har prøvd og bli kjent med folk men det er komplisert) i tilleg sa læreren min at jeg ble delt opp slik med vilje): TIPPPS RÅD TAKK, vil nyte helgen ikke gråte og føle meg utrygg når vi må dusje!):

Anonymkode: 7478e...45a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan ikke true deg å dusje etter gym. Er ikke lov å true noen mot sin vilje. Hadde snakket med foreldrene, og bedt mor/far skrive lapp til lærer om at du ikke skal dusje. De trenger ikke skrive en grunn. Selv hadde jeg med klut og vasket meg på wc. Selv nå som jeger voksen føler jeg ubehag ved å dusje sammen med andre. Og det er lov å føle det slik.

Anonymkode: a72fa...25a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du be foreldrene dine spørre om det er mulig at du får bruke lærergarderobe? Ikke sammen med lærer, men på skolen vår er det to enegarderober. Pga mobbing får min sønn bruke den ene. 

Det er dumt å ikke dusje. I hvertfall når du allerede er utrygg på klassen din. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig det er litt synd at nakenhet er blitt så problematisk. Men vil du ikke dusje så støtter jeg det også. Selv om skolen sier at du må så er ikke det riktig. De kan ikke gjøre noen ting om du nekter.

Du kan jo selvsagt spørre om du kan få dusje alene. Eller så er det bare å la vær rett og slett. Det verste her er jo egentlig ikke skolen, men hva de andre elevene vil si om du er den eneste som ikke dusjer.

Anonymkode: 3647a...540

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjing etter gym er en selvfølgelighet. For din egen hygiene og andre som må lukte på svetten din etterpå. Du er ikke utrygg når du er inn og ut av dusjen, du er i trygge rammer sammen med jenter som nok er like usikre på kroppen sin som deg. Hvorfor skal du slippe når de andre må?

Du skal ikke bytte klasse, du skal dusje sammen med de andre, og etter hvert så glemmer du av å grue deg for dette. Vi må alle gjøre ting som føles ukomfortabelt. Men sånn er det å vokse opp.

Anonymkode: 524e2...c5f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg et ekstra sett med undertøy, bh og truse på skolen den dagen du har gym. Dusj i det undertøys-settet du har gym i, og skift til tørt undertøy under et håndkle eller på do, etter at du har dusjet. Legg det våte undertøyet i en plastpose, knyt igjen og ta med hjem for vask sammen med gymtøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta med deg bikini eller et ekstra sett undertøy du dusjer i. Da jeg gikk på skolen fikk noen lov til å dusje i lærergarderoben (alene), så kanskje det er en mulighet

Anonymkode: b4d4f...16f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dusjing etter gym er en selvfølgelighet. For din egen hygiene og andre som må lukte på svetten din etterpå. Du er ikke utrygg når du er inn og ut av dusjen, du er i trygge rammer sammen med jenter som nok er like usikre på kroppen sin som deg. Hvorfor skal du slippe når de andre må?

Du skal ikke bytte klasse, du skal dusje sammen med de andre, og etter hvert så glemmer du av å grue deg for dette. Vi må alle gjøre ting som føles ukomfortabelt. Men sånn er det å vokse opp.

Anonymkode: 524e2...c5f

TS

 

Jeg glemmer ikke probleme etterhvert? Det har gått to år? og jeg har ikke glemt det så jeg tror ikke jeg glemmer det forid det ER et problem. Ingen MÅ gjøre ting som føles ukomfortabelt? Du må nesten minne deg på at jeg bare er en 12 år gammel jente, og om jeg syntes det er ukomfortabelt da skal jeg IKKE tvinges. Når man vokser opp er det ikke meningen og føle seg ukomfortabel? 

Anonymkode: 7478e...45a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS

 

Jeg glemmer ikke probleme etterhvert? Det har gått to år? og jeg har ikke glemt det så jeg tror ikke jeg glemmer det forid det ER et problem. Ingen MÅ gjøre ting som føles ukomfortabelt? Du må nesten minne deg på at jeg bare er en 12 år gammel jente, og om jeg syntes det er ukomfortabelt da skal jeg IKKE tvinges. Når man vokser opp er det ikke meningen og føle seg ukomfortabel? 

Anonymkode: 7478e...45a

Helt enig med deg. Jeg er 43 og synes det er ubehaglig å dusje med fremmede mennesker. Derfor jeg hadde med klut og vasket meg på wc i skoleårene. At folk ikke godtar at vi alle er forskjellige, også når det kommer til nakenhet er bare trist. Her helt greit å føle ubehag ved nakenhet med andre. Du skal ikke trues til noe du ikke føler er greit.

Anonymkode: a72fa...25a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dusjing etter gym er en selvfølgelighet. For din egen hygiene og andre som må lukte på svetten din etterpå. Du er ikke utrygg når du er inn og ut av dusjen, du er i trygge rammer sammen med jenter som nok er like usikre på kroppen sin som deg. Hvorfor skal du slippe når de andre må?

Du skal ikke bytte klasse, du skal dusje sammen med de andre, og etter hvert så glemmer du av å grue deg for dette. Vi må alle gjøre ting som føles ukomfortabelt. Men sånn er det å vokse opp.

Anonymkode: 524e2...c5f

TS igjen

 

Og om du leste alt jeg skrev, så sto det jeg er utrygg på klassen og da er jeg utrygg på og gå inn og ut av klassen. Og noen hos oss får faktisk lov og slippe, og jeg er ikke i trygge armer hos de jentene der fordi jeg ikke kjenner dem så godt. Og vi har gym på slutten av timen så da vilken jeg bare dratt hjem og dusja med en gang hjemme! 

Anonymkode: 7478e...45a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

 

Jeg glemmer ikke probleme etterhvert? Det har gått to år? og jeg har ikke glemt det så jeg tror ikke jeg glemmer det forid det ER et problem. Ingen MÅ gjøre ting som føles ukomfortabelt? Du må nesten minne deg på at jeg bare er en 12 år gammel jente, og om jeg syntes det er ukomfortabelt da skal jeg IKKE tvinges. Når man vokser opp er det ikke meningen og føle seg ukomfortabel? 

Anonymkode: 7478e...45a

Jo, det er faktisk slik at vi til tider må gjøre ting vi er ukomfortabel med. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg. I 7 klasse elsket jeg når jeg fikk mensen, latet som om det varte i 2 uker for å få slippe svømming (eller det å være naken sammen med de andre jentene), skultet også en del av svømmingsklassene.

I gymmen måtte jeg desverre bare bite tennene sammen. Jeg brukte håndkle til og fra klærne. Hang det opp på nermeste knagg og fant nærmeste dysj. Fort såpe på og av, og til ane til håndkle. Ble mer katte vask enn annet. Var helt forferdelig!! I 8 klasse når alle de andre jentene også hadde startet å få hår og slikt da tok de andre jentene og innførte «alene» dysjing etter gymmen. Selv var jeg da kommet meg over hele «flaut» stadiet, da for meg handlet det mye om at jeg var absolutt helt alene. De andre jentene begynte også plutselig å ha mensen hver uke i svømmetimen. 

Jeg kan si at ting blir bedre. Men hånd på hjertet. Men hva nå? Enten bite tennene sammen. Eller ikke dysje. Eller ta en kattevask med klut på toalettet. Tror ikke lærerne kan direkte tvinge deg til noe som helst... de kan ikke akkurat dra deg naken inn i dysjen. Kanskje det kan gå utover orden og oppførsel...? 

Du kan jo vurdere å sitte igjen til alle andre er ferdig, og ta en kjapp dysj da :) 

 

Anonymkode: 80e00...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS igjen

 

Og om du leste alt jeg skrev, så sto det jeg er utrygg på klassen og da er jeg utrygg på og gå inn og ut av klassen. Og noen hos oss får faktisk lov og slippe, og jeg er ikke i trygge armer hos de jentene der fordi jeg ikke kjenner dem så godt. Og vi har gym på slutten av timen så da vilken jeg bare dratt hjem og dusja med en gang hjemme! 

Anonymkode: 7478e...45a

Har dere gym i siste time? Det hente oss på ungdomsskolen, da gikk alle, absolutt alle hjem å dysjet! Til og med jeg som da hadde kommet over hele naken tingen gikk hjem. Brydde meg lengre helt over tingen, men er det noen som liker å dysje naken foran andre? 😐 

Og lærerne kunne jo ikke akkruat si noe da, da vi gikk hjem og skolen var over :) 

Anonymkode: 80e00...2a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud så sarte ungdommen er blitt. Gled deg til voksenlivet der en  gjøre en rekke ting man er ukomfortabel med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjing etter gym er ikke så viktig, og de færreste lukter særlig svette.

Bare gå på do og vask deg med klut, og ta på deodorant.

 

Såklart er voksenlivet fullt av gjøremål man ikke nødvendigvis vil gjøre, men nakenhet er såpass personlig, intimt og kan by på såpass mye problemer for enkelte at det ikke er noe noengang kan kunne kreve av deg. Det er din kropp, og du deler den med de du ønsker. 

Anonymkode: de6ad...411

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Herregud så sarte ungdommen er blitt. Gled deg til voksenlivet der en  gjøre en rekke ting man er ukomfortabel med. 

Ingen tvinger voksne til å blotte seg mot sin vilje. Herre min hatt, normalt oppdratte mennesker sammenligner ikke sårbare situasjoner naken - og vanlige gjøremål man ikke "har lyst til". 

Anonymkode: de6ad...411

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har nettop starta i 7 klasse og det er gym neste uke. Jeg vil ikke ha gym, fordi vi må dusje etter gymmen og læreren sa vi MÅ dusje. Jeg har slett ikke lyst til og dusje med klassen min (jentene assa) fordi i 5 klasse ble jeg splitta fra ALLE jeg kjente og havna i en klasse med VILJE der jeg ikke kjente noen (vår skole bytter alltid klasser i 5) og jeg får ikke lo og bytte klasse og jeg føler meg sikkelig utrygg på klassen og HATER og ha muntlig presentasjon og svømming og slike ting med klassen siden jeg føler meg sikkelig utrygg): Men får ikke lov og liksom være med en annen klasse når vi hadde svømming og i gymmen og jeg har blitt mye værre i muntlig framføring pga den nye klassen der jeg ikke er trygg på noen): Og jeg vil IKKE dusje naken der jeg føler meg utrygg, ingen andre en meg i klassen har verken fått mensen, hår på tissen og under armene så det SKJER ikke jeg dusjer med dem, jeg slapp unna de to årene men nå er det strengere regler med dusjing): Tips råd? får ikke lov pg bytte klasse, og jeg vil ikke på skolen pga alle jeg kjenner går i a og b mens jeg går i C!!! (Ja, jeg ble delt opp i en sikkelig dårlig klasse og har prøvd og bli kjent med folk men det er komplisert) i tilleg sa læreren min at jeg ble delt opp slik med vilje): TIPPPS RÅD TAKK, vil nyte helgen ikke gråte og føle meg utrygg når vi må dusje!):

Anonymkode: 7478e...45a

Få med lapp hjemmefra om at du ikke skal dusje, for ellers skal du ikke ha gym. Quite enkelt. Om nødvendig få med erklæring fra fastlegen. 

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Million skrev:

Ta med deg et ekstra sett med undertøy, bh og truse på skolen den dagen du har gym. Dusj i det undertøys-settet du har gym i, og skift til tørt undertøy under et håndkle eller på do, etter at du har dusjet. Legg det våte undertøyet i en plastpose, knyt igjen og ta med hjem for vask sammen med gymtøyet.

Da blir man mobbet for å dusje i undertøyet, så det anbefales ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta med deg bikini eller et ekstra sett undertøy du dusjer i. Da jeg gikk på skolen fikk noen lov til å dusje i lærergarderoben (alene), så kanskje det er en mulighet

Anonymkode: b4d4f...16f

Så kan alle le av at hun dusjer i bikini/trusa? Jadda. Problem solved... De vil ta bilder av henne med mobilen og sende rundt...

Da er det bedre for henne å bare ta seg sammen, kle av seg og dusje uten å tiltrekke seg en masse oppmerksomhet. Sånn som alle andre gjør.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Da blir man mobbet for å dusje i undertøyet, så det anbefales ikke.

Det kan jeg aldri tenke meg blir noe problem. Det er vel uansett et bedre altermativ enn å ikke dusje i det hele tatt, og bli mobbet fordi du lukter vondt og er "grisete".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...