Gå til innhold

Nekter og dusje etter gymmen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg aner ikke hvorfor de ikke tok noe hensikt, det eneste læreren sa når det ble et nei til og bytte var «Det var meningen og splitte deg fra X og X og så ble det bare sånn at du havna i denne klassen» Og da sa jeg Hæ? ble jeg splitta pga X og X, og liksom vi går overens og vi er venner osv?!! Og jeg synes det var ganske så dårlig gjort og havne i en sånn klasse, der alle andre fikk sine ønsker og var meget fornøyde og jeg kom med folk som ja... ikke er min type selvom jeg har prøvd og bli kjent med dem, så føler meg meg falsk og blir utestengt av alt som skjer i klassen min): 

Anonymkode: 7478e...45a

Siden dette har blitt gjort med hensikt, bør du ha fått vite hvorfor. Ble dette gjort i samabeid med foreldrene dine? Vet foreldrene dine om dette i det hele tatt? 

Anonymkode: ccec9...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Siden dette har blitt gjort med hensikt, bør du ha fått vite hvorfor. Ble dette gjort i samabeid med foreldrene dine? Vet foreldrene dine om dette i det hele tatt? 

Anonymkode: ccec9...03f

dette ble ikke gjort i sammarbeid med foreldrene mine, nei. De har prøvd ganske hard og få meg til og få ny klasse, og hvorfor vil de at jeg skulle ha mistrives? Ingen foreldre fikk lov og samarbeide under klasse bytte. Dette var gjort av lærerne

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg aner ikke hvorfor de ikke tok noe hensikt, det eneste læreren sa når det ble et nei til og bytte var «Det var meningen og splitte deg fra X og X og så ble det bare sånn at du havna i denne klassen» Og da sa jeg Hæ? ble jeg splitta pga X og X, og liksom vi går overens og vi er venner osv?!! Og jeg synes det var ganske så dårlig gjort og havne i en sånn klasse, der alle andre fikk sine ønsker og var meget fornøyde og jeg kom med folk som ja... ikke er min type selvom jeg har prøvd og bli kjent med dem, så føler meg meg falsk og blir utestengt av alt som skjer i klassen min😞

Anonymkode: 7478e...45a

Og derfor vil du ikke dusje? Nå skjønner jeg ikke hva du vil fram til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(ts igjen)

 

Jeg vil også nevne at jeg hadde lagt ut en link til en anonym post at folk kunne skrive anonymt til meg

 

Jeg fikk mange kommentarer om hvorfor jeg bruker bh og at de har sett jeg har flat (nei jeg er ikke flat)

 

Og at hvorfor bruker du push up? (har aldri vist bhen min til noen unatt når jeg måtte skifte i gymmen)

 

Føler det var extra ubehagelig men fikk masse støtte av vennene mine at folk må ta seg sammen osv så ja💓

Anonymkode: 7478e...45a

Så da har du venner?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Tøytigern skrev:

Så da har du venner?

 

JA Jeg har hele tiden sakt at alle vennene mine går i de to andre klassene. DET er probleme, at alle vennene mine er i de andre klassene

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Tøytigern skrev:

Og derfor vil du ikke dusje? Nå skjønner jeg ikke hva du vil fram til.

nei-.- jeg føler meg utrygg, og noen spurte om og forklare en litt annen sak. Så ja, men jeg føler meg utrygg på dem fordi ingen gidder og bli kjent med meg engang!!!!

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nei-.- jeg føler meg utrygg, og noen spurte om og forklare en litt annen sak. Så ja, men jeg føler meg utrygg på dem fordi ingen gidder og bli kjent med meg engang!!!!

Anonymkode: 7478e...45a

Virker ikke som du gjør noen særlig innsats selv heller, akkurat. Hvis du gir inntrykk av at du ikke er interessert i å bli kjent med jentene, tenker de kanskje at det er best å bare la deg være i fred.

Anonymkode: 36acd...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JA Jeg har hele tiden sakt at alle vennene mine går i de to andre klassene. DET er probleme, at alle vennene mine er i de andre klassene

Anonymkode: 7478e...45a

Ok, da forstår jeg. Godt du har kontakt med dem, da. :)

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nei-.- jeg føler meg utrygg, og noen spurte om og forklare en litt annen sak. Så ja, men jeg føler meg utrygg på dem fordi ingen gidder og bli kjent med meg engang!!!!

Anonymkode: 7478e...45a

Da forstår jeg at det føles ubehagelig for deg, siden du er sårbar. Men siden du sier foreldrene dine har støttet deg hele tiden må det vel gå an å få dem til å støtte at du skal få slippe å kle deg naken og dusje? Har du spurt dem om dette? Eller går du bare ut fra at det ikke fins en løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden dette har blitt gjort med hensikt, bør du ha fått vite hvorfor. Ble dette gjort i samabeid med foreldrene dine? Vet foreldrene dine om dette i det hele tatt? 

Anonymkode: ccec9...03f

Det er sikkert gjort fordi TS var for knyttet til X og X, slik at skolen ville fasilitere at hun fikk nye og flere venner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Virker ikke som du gjør noen særlig innsats selv heller, akkurat. Hvis du gir inntrykk av at du ikke er interessert i å bli kjent med jentene, tenker de kanskje at det er best å bare la deg være i fred.

Anonymkode: 36acd...ad1

Jeg har prøvd og bli kjent, men de bare gidder ikke og bli kjent med meg. Og nei, er ikke særlig gira på og bli kjent med dem for og være ærlig

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Tøytigern skrev:

Det er sikkert gjort fordi TS var for knyttet til X og X, slik at skolen ville fasilitere at hun fikk nye og flere venner...

Var ikke knyttet til X og X

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke knyttet til X og X

Anonymkode: 7478e...45a

Men, du klarer jo ikke å finne andre venner enn dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nappetass1 skrev:

Herregud så sarte ungdommen er blitt. Gled deg til voksenlivet der en  gjøre en rekke ting man er ukomfortabel med. 

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

jojo, men det er vel ikke og dusje naken etter gymmen? 

Anonymkode: 7478e...45a


Kanskje ikke så vanlig, men det eksisterer definitivt arbeidsplasser der man mer eller mindre må dusje etter endt arbeid. Da ville det virket veldig rart og fremfor alt umodent med en medarbeider som heller dusjet hjemme.

Litt dårlig eksempel; men hva med en voksen fotballspiller på landslaget som hadde den holdningen? Det er så absurd at man ikke engang vurderer problemstillingen.

Anonymkode: b2227...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Vampen skrev:

Jo, det er faktisk slik at vi til tider må gjøre ting vi er ukomfortabel med. 

Unødvendig å kommentere dette til et 12 år gammelt barn. Rett og slett forkastelig, det at man må gjøre ting man er ukomfortabel med er jeg enig i. Men det å dusje nakne sammen i gym har vært et sentralt tema i skolene her i Norge, i flere år. Absolutt ingen som føler seg utrygge, eller ikke vil dusje eller kle av seg med andre mennesker MÅ gjøre det. Skolen tilrettelegger. 

Så til deg TS; Prat med foreldrene dine, og prat med kontaktlæreren din, skolen kan fint tilrettelegge slik at du enten kan dusje alene i en annen garderobe. Eller så kan du dusje hjemme, regner ikke med at du blir så utrolig svett av 60 minutter med kanonball uansett.. Hvis gymtimen er på slutten av dagen, kan du fint gå hjem å dusje der istedenfor!

Så alt i alt, prat med foreldrene dine og skolen din. Selv når jeg gikk på ungdomsskole var dette et aktuelt tema for alle jentene i min klasse, mange dusja ikke og flere dusja enten med truse, eller VENTA med å dusje til alle de andre jentene var ferdig med å dusje. Så du har mange muligheter her :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Tøytigern skrev:

Men, du klarer jo ikke å finne andre venner enn dem?

jo? Det er jo det som probleme er, vi pleier og være 15 stk sammen i frimenutte og de X og X er der ikke forid jeg er ikke uvenn med dem eller noe men liksom jeg er venn med dem men har har mangeeee andre venner jeg er mere knyttet til. Både jenter og gutter. 

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal fortelle til en voksen (tydeligvis ikke læreren) at du ikke føler deg trygg i klassen, ikke har noen venner der og at du har plagdes i to år med dette. Dette har gått ut over skolearbeidet ditt, ved at du sliter med å holde muntlige presentasjoner og delta i gym. Dette har med stor sannsynligvis også gått ut over selvbildet ditt, og setter deg i risikogruppen for å utvikle spiseforstyrrelser, angst eller andre psykiske problemer.

Du bør derfor snakke med foreldre, lærer (din egen eller andre på skolen), helsesøster, fastlege eller en hvilken som helst voksen du stoler på. Det er faktisk ikke meningen at du skal mistrives på skolen, og siden du er barn skal det faktisk finnes voksne som kan hjelpe deg når du trenger det.

Det er ikke sikkert løsningen er at du bytter klasse. Kanskje er det gode grunner til at du er i den klassen og ikke kan bytte. Likevel er det helt galt av skolen å la deg være i en klasse der du etter to år ennå ikke er trygg, uten å sette inn tiltak for å gjøre det levelig for deg.

 

Ellers bør skolen klare å finne en løsning på at du ikke vil dusje sammen med de andre. Det er alltid noen som av en eller annen grunn ikke kan/vil dusje med de andre, og skolen skal klare å håndtere det. Hvis ikke er klut, såpe og rene klær alltid en brukbar løsning, selv om den ikke er ideell.

Anonymkode: 936ed...1d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen liker å dusje med andre, mann deg opp.

Anonymkode: 5ceec...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Rosatoast skrev:

Unødvendig å kommentere dette til et 12 år gammelt barn. Rett og slett forkastelig, det at man må gjøre ting man er ukomfortabel med er jeg enig i. Men det å dusje nakne sammen i gym har vært et sentralt tema i skolene her i Norge, i flere år. Absolutt ingen som føler seg utrygge, eller ikke vil dusje eller kle av seg med andre mennesker MÅ gjøre det. Skolen tilrettelegger. 

Så til deg TS; Prat med foreldrene dine, og prat med kontaktlæreren din, skolen kan fint tilrettelegge slik at du enten kan dusje alene i en annen garderobe. Eller så kan du dusje hjemme, regner ikke med at du blir så utrolig svett av 60 minutter med kanonball uansett.. Hvis gymtimen er på slutten av dagen, kan du fint gå hjem å dusje der istedenfor!

Så alt i alt, prat med foreldrene dine og skolen din. Selv når jeg gikk på ungdomsskole var dette et aktuelt tema for alle jentene i min klasse, mange dusja ikke og flere dusja enten med truse, eller VENTA med å dusje til alle de andre jentene var ferdig med å dusje. Så du har mange muligheter her :) 

Nå nevnte jeg vel faktisk ikke dusjingen med et ord? Men at barn og unge skal leve i troen på at man ikke må gjøre ting man ikke har lyst til, gruer seg til, synes er kjedelig, er umotivert for eller ukomfortabel med, er jeg uenig i. Det var også det innlegget jeg svarte på gikk, at ingen må gjøre ting de ikke er komfortable med. 

Det betyr ikke nødvendigvis at fellesdusjing er en av de tingene. Skolen kan heller ikke tvinge noen til å dusje. Siden gymtimen er i siste time, så ser jeg heller ikke problemet, da bør man bare få gå hjem. Men å normalisere dusjing er i seg selv også et poeng, iom at de fleste har svømmeundervisning på et eller annet tidspunkt, og da må alle dusje. Så her kan det være vel så relevant å finne ut av og jobbe med problemet, i klassen, som å oppfordre til å bare unngå det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tøytigern skrev:

Det er sikkert gjort fordi TS var for knyttet til X og X, slik at skolen ville fasilitere at hun fikk nye og flere venner...

Det kan være mange andre grunner til at venner ikke nødvendigvis bør være i samme klasse. Både for egen del, og for klassen sin del. Det er ikke nødvendigvis slik at læringsmiljøet blir best av at alle går i klasse med vennene sine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

 

 

føler alle har gått fra det spørsmåle mitt var egentelig til klassen min🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...