Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes bare SÅ SYND på fetteren!! Hvilket h*elvete har ikke han måttet gå gjennom med alle de avhørene, fengsels-oppholdene, mediestyret, sannsynligvis sosial utestengelse både fra slekt og ellers, og nok også vanskeligheter med å få seg arbeid vil jeg tro? Jeg har fulgt med på serien på TV 2 Sumo, samt lest artikkelen på Dagbladet som det ble linket til her i tråden. Det er jo bare hårreisende at de var så "på han" fra første stund! Politiet var mer oppsatt på å få en person inn i båsen som gjerningsmann, enn å få den rette personen siktet, virker det som. 

Forresten: Er det ingenting som kan tyde på at siktede kan være en jente/dame?

For øvrig synes jeg at den personen som overfalt psykologen sin, høres mest sannsynlig ut som en gjerningsperson, men jeg vet jo ikke noe nå i forhold til DNA på åstedet vs denne personen sitt DNA..

Anonymkode: 4f485...f24

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes bare SÅ SYND på fetteren!! Hvilket h*elvete har ikke han måttet gå gjennom med alle de avhørene, fengsels-oppholdene, mediestyret, sannsynligvis sosial utestengelse både fra slekt og ellers, og nok også vanskeligheter med å få seg arbeid vil jeg tro? Jeg har fulgt med på serien på TV 2 Sumo, samt lest artikkelen på Dagbladet som det ble linket til her i tråden. Det er jo bare hårreisende at de var så "på han" fra første stund! Politiet var mer oppsatt på å få en person inn i båsen som gjerningsmann, enn å få den rette personen siktet, virker det som. 

Forresten: Er det ingenting som kan tyde på at siktede kan være en jente/dame?

For øvrig synes jeg at den personen som overfalt psykologen sin, høres mest sannsynlig ut som en gjerningsperson, men jeg vet jo ikke noe nå i forhold til DNA på åstedet vs denne personen sitt DNA..

Anonymkode: 4f485...f24

Kan ei dame gjøre så stor skade? Har de finkjemmet vannet ved siden av? Finkjemmet de område rundt? De kan ha dykkere i vannet. Litt rart at det ikke kom en eneste bil inn gamle Sundveg på tidspunktet og. Hvem kan hårene ha tilhørt? Blitt plantet der? Mange uløste spm her.

Anonymkode: 48a71...158

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han læreren til fetteren som blir intervjuet, bare lurer på om han bor i området enda eller om han flyttet til østlandet i de nærmeste årene etter drapet? Er noe så sinnsykt kjent med han, men klarer ikke å dra kjensel på navnet... 

Anonymkode: 99a64...b60

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han læreren til fetteren som blir intervjuet, bare lurer på om han bor i området enda eller om han flyttet til østlandet i de nærmeste årene etter drapet? Er noe så sinnsykt kjent med han, men klarer ikke å dra kjensel på navnet... 

Han bor i området fremdeles. 

Anonymkode: b8c9d...aa0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han bor i området fremdeles. 

Anonymkode: b8c9d...aa0

Takk for svar :) Da har han nok en dobbeltgjenger i hjembyen min på østlandet.. Er veldig likt i både utseendet og dialekt/snakkemåte.. Men får ikke helt navnet til å passe, men kjenner han ikke så godt heller, så kunne jo vært meg som surra :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom DNA spor er gamle slik de er i denne saken , går det an å gjenskape en persons dna med dna fra foreldrene ?

Endret av Gladgutten79
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

Dersom DNA spor er gamle slik de er i denne saken , går det an å gjenskape en persons dna med dna fra foreldrene ?

Tror det skal gå an å få DNA fra nær slekt. Men jeg vet ikke ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sol79 skrev:

Har faren og onkelen kontakt eller ødela dette slekta?

0 kontakt pga de tror enda fetteren gjorde det. Pga tilståelsen var så detaljert. At han hadde klær uten blod, ingen tekniske bevis, fotavtrykk på gjerdet var ikke hans sko, ingen dna fra han og at politiet selv utleverte detaljer fra drapet selv talt visst ikke. Hvis de finner rette morder etter tv serien tviler jeg på de tar opp kontakten. Det er jo gått 20 år siden frifinnelsen. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

0 kontakt pga de tror enda fetteren gjorde det. Pga tilståelsen var så detaljert. At han hadde klær uten blod, ingen tekniske bevis, fotavtrykk på gjerdet var ikke hans sko, ingen dna fra han og at politiet selv utleverte detaljer fra drapet selv talt visst ikke. Hvis de finner rette morder etter tv serien tviler jeg på de tar opp kontakten. Det er jo gått 20 år siden frifinnelsen. 

det var noen som nevnte at mange på Karmøy står med foreldrenes syn. Betyr det at familien til fetteren er utenfor også på andre måter i lokalsamfunnet?

Anonymkode: 87f7c...632

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det var noen som nevnte at mange på Karmøy står med foreldrenes syn. Betyr det at familien til fetteren er utenfor også på andre måter i lokalsamfunnet?

Nja, meg bekjent er fetterens foreldre godt likt og meget sosiale i lokalsamfunnet, tengs paret er båtfolk og sosiale der

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han bor i en annen by. Vet ikke hvordan han lever nå. Vet ikke hvordan foreldrene har det nå. Forstår virkelig at faren har stått på for å renvaske sønnen. Dette skulle kommet ut mange år før. Etter boken, podcasten og serien fikk jeg et helt annet syn på saken. Og den det gjelder oppi her er litt glemt. Det var Birgitte det burde handle om. Det var hun som mistet livet på brutal måte. Og jakten på morderen bør aldri slutte. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er igjen ryddet for ryktespredning og spekulasjoner til skade for omtalte og etterlatte. 

Mynona, mod. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, spesiell sak. Det virker som at de som jobbet med saken var besatt av dogmer som at 90% av alle drap utføres av familie eller noen man kjenner, og at det derfor nesten måtte være fetteren som hadde utført drapet - til tross for at fetteren hadde alibi og ingenting annet tydet på at det var han. Det er også rart å se hvordan de som var en del av apparatet i dag skylder på hverandre og Finsdal med sin dårlige hukommelse og beskyldninger om løgn. 

Det var nok heller ikke enkelt å skulle oppklare saken 2 år etter selve drapet. Den største feilen som ble gjort var kanskje at de ikke umiddelbart sjekket personene de fikk tips om, men de ble kanskje blendet av dette "hår-sporet". Jeg vil anta at Birgitte hadde hår som var ca 30cm langt siden det var såpass langt, og gjerningsmannen skulle også ha hår som var 30cm? Man burde kanskje skjønt at det faktisk kunne være hennes hår? Sett i ettertid bærer det preg av en Mikke Mus-etterforskning. 

Anonymkode: 45342...f9b

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var nok heller ikke enkelt å skulle oppklare saken 2 år etter selve drapet. Den største feilen som ble gjort var kanskje at de ikke umiddelbart sjekket personene de fikk tips om, men de ble kanskje blendet av dette "hår-sporet". Jeg vil anta at Birgitte hadde hår som var ca 30cm langt siden det var såpass langt, og gjerningsmannen skulle også ha hår som var 30cm? Man burde kanskje skjønt at det faktisk kunne være hennes hår? Sett i ettertid bærer det preg av en Mikke Mus-etterforskning. 

Anonymkode: 45342...f9b

Ja. Og spm er. Hvorfor lå hennes egne hår i hendene? Hva kan ha skjedd? Spm vi nok aldri får svar på.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Og spm er. Hvorfor lå hennes egne hår i hendene? Hva kan ha skjedd? Spm vi nok aldri får svar på.

Hun han ha blitt holdt i håret og motvirket luggingen ved at hun drar i sitt eget hår.

Anonymkode: b3ced...4fc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...