Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror dere politiet på Karmøy fortsatt tror det er fetteren når de aldri fant tekniske bevis? 

Anonymkode: 48a71...158

tror de det da? Jeg ser et par gamle gubber som ikke evner å ta selvkritikk, men ellers er jo politiet i cold casesaken tydelige på at fetteren ikke er mistenkt. 

Anonymkode: 87f7c...632

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tror de det da? Jeg ser et par gamle gubber som ikke evner å ta selvkritikk, men ellers er jo politiet i cold casesaken tydelige på at fetteren ikke er mistenkt. 

Anonymkode: 87f7c...632

De som ikke er på tv tror det. Foreldre tror og det pluss halve Karmøy. Det er så leit. Håper alle ser serien. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin oppsummering. Savner litt en programleder som kanskje oppsummerer litt mer og slikt. Litt vanskelig å holde rede på alt når mye er bare synsing og meninger fra gammelt politi som ikke evner å si at de kunne gjort en bedre jobb/gjort ting annerledes. 

(og takk for skuespillerliste til den som postet!)

Anonymkode: 10bef...cb0

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror dere politiet på Karmøy fortsatt tror det er fetteren når de aldri fant tekniske bevis? 

Innen vitenskapen har man de samme problemene. Man har de vise og lærde som mener å ha greie på alt. Når så deres teorier blir fullstendig tilbakevist, så tar de ikke dette til seg. Da tilpasser de funnene til modellen de har laget og så begår de urett.

Det er fort gjort å forveksele utdannelse med intelligens, for å si det sånn! 😉 I alle fall så blir disse avhengig av at deres teorier blir stående om de skal vise at de duger i jobben.

Det jeg synes er litt verdt å merke seg, og det går igjen i hele historien, det er at det er stort sett lekmannen som har gjort de største og viktigste oppdagelsene her i verden. De vise og lærde som burde stå for dette har en tendens til å kjøre seg fast i teorier som ikke stemmer for så å kjempe med nebb og klør for at ingen skal ødelegge for dem.

Tror nok at det er andre enn politiet som løser saken til slutt, men at politiet vil kalle dette et resultat av et grunndig etterforskningsarbeid.

Anonymkode: b3ced...4fc

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som ikke er på tv tror det. Foreldre tror og det pluss halve Karmøy. Det er så leit. Håper alle ser serien. 

Spesielt blandt bedehus folk og frimenigheter i Karmøy er han den skyldige ennå, må huske på han var ikke i noe bedehus miljø, hadde de stilt seg annerledes om han var det ? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gladgutten79 skrev:

Spesielt blandt bedehus folk og frimenigheter i Karmøy er han den skyldige ennå, må huske på han var ikke i noe bedehus miljø, hadde de stilt seg annerledes om han var det ? 

De er vel gjerne vant til å tro på hva som helst, uten å måtte tenke igjennom saker og ting på egenhånd? Skal man ha en egen intelligent mening om en sak, så er man nødt til å kjenne til mest mulig om en sak. Setter man seg skikkelig inn i saken, så ser man også at fetteren overhode ikke kan ha gjort det. Nytter ikke å gå i en saueflokk og si at han har gjort dette når politiet har sjekket han 100 prosent ut av saken. Det er bare sånt kirkesladder der noe skikkelig jævelskap har fått grofeste og som burde ha vært ryddet opp i. De leser i Bibelen at de ikke skal dømme. Da får de rette seg etter boka, synes jeg!

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er færre og færre som virkelig tror at fetteren har gjort det.  Heldigvis. Dessuten er denne serien en øyeåpner for mange. 

Håper at saken blir oppklart, men om den ikke blir det så har ihvertfall folk fått sett hvor usannsynlig teorien om fetteren var...

Anonymkode: b8c9d...aa0

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er vel gjerne vant til å tro på hva som helst, uten å måtte tenke igjennom saker og ting på egenhånd? Skal man ha en egen intelligent mening om en sak, så er man nødt til å kjenne til mest mulig om en sak. Setter man seg skikkelig inn i saken, så ser man også at fetteren overhode ikke kan ha gjort det. Nytter ikke å gå i en saueflokk og si at han har gjort dette når politiet har sjekket han 100 prosent ut av saken. Det er bare sånt kirkesladder der noe skikkelig jævelskap har fått grofeste og som burde ha vært ryddet opp i. De leser i Bibelen at de ikke skal dømme. Da får de rette seg etter boka, synes jeg!

Enig, mange som er født på 90 tallet som ikke husker noe av dette rundt BT saken, deres oppfatning av saken er gjennom media, bygdedyret og bedehuset.

I følge dem er han skyldig for det har de hørt 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

Enig, mange som er født på 90 tallet som ikke husker noe av dette rundt BT saken, deres oppfatning av saken er gjennom media, bygdedyret og bedehuset.

Er nok dessverre sant.

De sa det regnet mye den natten. Kunne de ikke da sett om sykkelen og klærne var våte? Og stakkars B.T som lå ute i det regnet. Det er henne det er synd på. Hun ble frarøvet livet på den måten. Mulig noe spor ble regnet bort?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

Har selv vært i et kirkesamfunn og valgte å gå der i fra på grunn av hensynsløs slarving. Opplevde at disse kirkegjengerne hadde en kolossalt behov for å dømme og tråkke ned andre og i tillegg så elsket de å rotte seg sammen mot enkeltpersoner som ikke danset etter deres pipe. Som oftest var ideene deres helt ville og så langt fra sannheten som det gikk an å komme. Nei, jeg stakk til slutt!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har selv vært i et kirkesamfunn og valgte å gå der i fra på grunn av hensynsløs slarving. Opplevde at disse kirkegjengerne hadde en kolossalt behov for å dømme og tråkke ned andre og i tillegg så elsket de å rotte seg sammen mot enkeltpersoner som ikke danset etter deres pipe. Som oftest var ideene deres helt ville og så langt fra sannheten som det gikk an å komme. Nei, jeg stakk til slutt!

Skal være sagt jeg er som mange andre fra Karmøy oppvokst i et kristent hjem å har tatt vare på verdiene, men thats it,

Det flere svindlere/bedragere i det kristelige miljø i karmøy også, helt greit å gjøre slikt, de bare får tilgivelse så er allting greit

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

Skal være sagt jeg er som mange andre fra Karmøy oppvokst i et kristent hjem å har tatt vare på verdiene, men thats it,

Det flere svindlere/bedragere i det kristelige miljø i karmøy også, helt greit å gjøre slikt, de bare får tilgivelse så er allting greit

Vi er bare mennesker og vi påvirkes og formes av omgivelsene vi befinner oss i. Med en masse med ensidig informasjon, sympati med de pårørende, så forstår jeg lett hvor påvirket man kan bli. Men dersom man velger å ha sin egen objektive mening og ser på alle forhold i saken, så ser vi gjerne at dette bare er et resultat av en stor sorg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også til bedehusmiljøet fra innsiden, og det er jammen de som roper høyest om kristendom som er de verste til å dømme...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt fullstendig overbevist om at bloddråpene på vesken hennes ha tilhørt gjerningsmannen og ikke Birgitte selv. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt fullstendig overbevist om at bloddråpene på vesken hennes ha tilhørt gjerningsmannen og ikke Birgitte selv. 

Jeg også. Jeg er spent på om denne blir tatt prøver av! Veldig merkelig at dette ikke er blitt gjort.... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Vampyrina skrev:

Jeg også. Jeg er spent på om denne blir tatt prøver av! Veldig merkelig at dette ikke er blitt gjort.... 

Har de vesken enda?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og den tikroningen hun hadde på Karmel. Det går an å søke etter den med metallsøker. Hva om den ligger der hun ble funnet? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Vampyrina skrev:

I 2012 ble det sikret blodprøver fra klærne. Vesken er ikke nevnt med et ord. Disse blodprøvene ble ikke sendt inn etter anbefaling fra folkehelseinstituttet som igjen hadde fått dette anbefalt fra rettsmedisinske kommisjon.

Jeg tror grunnen kan være at regnværet ville ha blandet begges blodtyper fordi klærne var virkelig gjennomtrukket av blod. Dette ville vanskeligjøre prøvene, vil jeg tro.

Vesken derimot hadde Birgitte i bilen til denne "Perry" om det skulle være denne kanidaten. Birgitte må i så fall ha skadet hånden hans slik at han blødde kraftig. Grunnen til at dette må ha skjedd i bilen, er at det nytter ikke med karate for å skade han såpass i hånden at han får behov for å forbinde hånden senere. Hun må ha funnet seg et redskap hun kunne slå med og jeg vil tro at det ville bli vanskelig utenfor bilen med en mann som vil ta deg.

Dersom hun på et tidligere tidspunkt har begynt å føle seg truet, ville hun automatisk ha begynt å se etter noe å slå med om noe skulle skje. 

Jeg tror gjerningsmannen har beskyttet seg mot slag og dermed har hånden blitt skadet. Tror og at det er denne handlingen som utløste drapet ved at gjerningsmannen gikk over i svartsinne.

Så om det på det tidspunktet bare er gjerningsmannen som blør og han sloss med Birgitte som er på vei ut av bilen, så er det kun hans blod som kan være på vesken.

Alternativet er at han på et senere tidspunkt snubler i en steinrøys og tar seg for, men det blir liksom litt for komplisert.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og den tikroningen hun hadde på Karmel. Det går an å søke etter den med metallsøker. Hva om den ligger der hun ble funnet? 

Jeg tror ikke at denne mynten betyr noe. Tror heller man kan satse på å finne gjenstanden hun ble drept med. Rettsmedisinerene utelukker stein, og foreslår en avrundet gjenstand som f.eks en hammer, noe jeg tviler på at det er av flere grunner. Jeg tror det er noe lettere enn en hammer på 450 gram og noe som samtidig er litt mer kantete ut i fra de mindre skadene på kraniet. Jeg tror det er en pipenøkkelskralle man leter etter og at den er kastet i et nærliggende vann tett til veien. Tror også om man leter der så finner man dette redskapet også.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...