Gladgutten79 Skrevet 7. september 2018 #721 Del Skrevet 7. september 2018 (endret) 8 minutter siden, Kardinal skrev: Står i boka også. Hva slags dokumentar var det? Lokal tv for noen år siden https://hnytt.no/2015/05/06/kan-de-ha-funnet-drapsvapenet/ Endret 7. september 2018 av Gladgutten79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #722 Del Skrevet 7. september 2018 Jeg lurer sånn på hvordan forholdet mellom fetteren og Birgittes foreldre er nå som han er helt renvasket.. Og forholdet mellom fetterens side av familien og Birgittes side... Håper de kan få et normalt forhold igjen, hvis det er mulig Vet noen forresten om fetteren har søsken eller er han enebarn? Anonymkode: e279b...ce6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #723 Del Skrevet 7. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer sånn på hvordan forholdet mellom fetteren og Birgittes foreldre er nå som han er helt renvasket.. Og forholdet mellom fetterens side av familien og Birgittes side... Håper de kan få et normalt forhold igjen, hvis det er mulig Vet noen forresten om fetteren har søsken eller er han enebarn? Anonymkode: e279b...ce6 han har flere søsken Anonymkode: 87f7c...632 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #724 Del Skrevet 7. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så vanskelig å se på skadene at man er påkjørt. Og ingen hadde sett henne langs veien. Hun ble plutselig borte fra sentrum. Anonymkode: dd86a...653 Man får heller ikke en stor rift i skjedeåpningen av å bli påkjørt. Anonymkode: 303ea...b41 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 7. september 2018 #725 Del Skrevet 7. september 2018 Dette med klærne hadde gått meg hus forbi. Dersom man finner ut hvem drapsmannen er, og han i dag er død, kan han bli dømt post mortem? Eller hvordan gjør man det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 8. september 2018 #726 Del Skrevet 8. september 2018 2 timer siden, Vampyrina skrev: Dette med klærne hadde gått meg hus forbi. Dersom man finner ut hvem drapsmannen er, og han i dag er død, kan han bli dømt post mortem? Eller hvordan gjør man det? Nei man kan ikke bli dømt post mortem. Man skal jo ha mulighet til å forsvare seg. Men saken vil bli vurdert som oppklart, og avsluttet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #727 Del Skrevet 8. september 2018 6 timer siden, Gladgutten79 skrev: Lokal tv for noen år siden https://hnytt.no/2015/05/06/kan-de-ha-funnet-drapsvapenet/ Hm! Svært interessant videointervju. takk for den. Hvis det er sånn som faren til fetteren sier, er det hårereisende fra politiet sin side. Må igjen berømme måten han står opp med dette på. Så man har altså bilder som beviser at politiet har bøyd på dørhåndtaket mens de har beholdt det?? Og alt den vegringen som vi hører politiet har. Hvorfor har de den? Er her noe virkelig muffens? Det kan vel ikke være så galt at de politiene som var der om natten har noe med det å gjøre, og at det blir forsøkt dekket over? Kan vanskelig tro det, og de var jo to. Dette med den grinda og.. Nei dette er rare greier altså. Anonymkode: 9c943...b6b 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #728 Del Skrevet 8. september 2018 På 6.9.2018 den 12.04, miss summers skrev: Bilen var opprinnelig grønn. Så gul og så turkis. Eller? Jeg oppfattetdet som at bilen originalt var gul i grunnfarge, så lakket grønn, deretter turkis? Altså at den var grønn på drapstidspunktet. Anonymkode: 9e22a...716 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #729 Del Skrevet 8. september 2018 Jeg hengte meg opp i en liten detalj i en av de siste episodene. Det ble nevnt at BT tidligere på kvelden hadde litt penger på seg (rundt 10 kr?). Da hun ble funnet var de borte, og det ble nevnt at hun muligens hadde ringt til noen. Vel, slik telefonkioskene virket betyr det at hun må ha fått svar (hvis hun altså brukte pengene til å ringe noen). Hvis den man ringte ikke tok telefonen kom pengene i retur når man la på røret. Så hun kan ha ringt en eller annen bekjent som hadde bil og kom og hentet henne i sentrum. Jeg tror ikke det har blitt nevnt at noen så henne i nærheten av en telefonkiosk, og jeg husker ikke hvor det var telefonkiosker i Kopervik på den tida. Mobiltelefon var langt fra allemannseie på den tida, men noen få hadde. Det var veldig dyrt å bruke mobil, så hun kan i teorien også ha betalt for å låne en (lite sannsynlig, siden ingen har meldt at de lånte bort mobilen til ei jente som passet til beskrivelsen av BT). Men hvem ringte hun da eventuelt til? Hvorfor har ikke vedkommende meldt seg? Anonymkode: 18eb4...3f8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladgutten79 Skrevet 8. september 2018 #730 Del Skrevet 8. september 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: han har flere søsken Anonymkode: 87f7c...632 Han har en en eldre bror, en yngre, samt en søster født 1995, denne saken har alltid eksistert for henne, å hun har sannsynligvis aldri lært å kjenne sin tante og onkel pga omstendighetene 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #731 Del Skrevet 8. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hengte meg opp i en liten detalj i en av de siste episodene. Det ble nevnt at BT tidligere på kvelden hadde litt penger på seg (rundt 10 kr?). Da hun ble funnet var de borte, og det ble nevnt at hun muligens hadde ringt til noen. Vel, slik telefonkioskene virket betyr det at hun må ha fått svar (hvis hun altså brukte pengene til å ringe noen). Hvis den man ringte ikke tok telefonen kom pengene i retur når man la på røret. Så hun kan ha ringt en eller annen bekjent som hadde bil og kom og hentet henne i sentrum. Jeg tror ikke det har blitt nevnt at noen så henne i nærheten av en telefonkiosk, og jeg husker ikke hvor det var telefonkiosker i Kopervik på den tida. Mobiltelefon var langt fra allemannseie på den tida, men noen få hadde. Det var veldig dyrt å bruke mobil, så hun kan i teorien også ha betalt for å låne en (lite sannsynlig, siden ingen har meldt at de lånte bort mobilen til ei jente som passet til beskrivelsen av BT). Men hvem ringte hun da eventuelt til? Hvorfor har ikke vedkommende meldt seg? Anonymkode: 18eb4...3f8 Bra observasjon. Husker selv den tiden med telefon kiosk ja. Fikk vi ikke svar så vi pengene i retur. Så hun kan ha snakket med noen i en telefon kiosk. Eller har hun mistet tieren, eller kjøpt noen for den. Men hvem kan hun ha snakket med? Er det mulig å finne logg tilbake til den tiden og finne hvilken nr som er ringt ut i det området i kopervik ? Anonymkode: 191de...31a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse788 Skrevet 8. september 2018 #732 Del Skrevet 8. september 2018 Slett politiarbeid gjør vel at feks telefonkiosklogg ikke ble sjekket ut. Jeg syntes det er helt utrolig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladgutten79 Skrevet 8. september 2018 #733 Del Skrevet 8. september 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer sånn på hvordan forholdet mellom fetteren og Birgittes foreldre er nå som han er helt renvasket.. Og forholdet mellom fetterens side av familien og Birgittes side... Håper de kan få et normalt forhold igjen, hvis det er mulig Vet noen forresten om fetteren har søsken eller er han enebarn? Anonymkode: e279b...ce6 Iskaldt forhold, begravelsen av fetterens/birgittes felles bestefar, foregikk i stillhet, etterpå var alle i familien samlet hos ekteparet tengs, familien til fetteren var utelatt, fetterens bestemor ringte dem å sa hun kunne betale smørbrød om de ville bestille det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #734 Del Skrevet 8. september 2018 25 minutter siden, Gladgutten79 skrev: Iskaldt forhold, begravelsen av fetterens/birgittes felles bestefar, foregikk i stillhet, etterpå var alle i familien samlet hos ekteparet tengs, familien til fetteren var utelatt, fetterens bestemor ringte dem å sa hun kunne betale smørbrød om de ville bestille det Trist det ble slik. Er det slik at de tror det er fetteren? Anonymkode: 48a71...158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 8. september 2018 #735 Del Skrevet 8. september 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trist det ble slik. Er det slik at de tror det er fetteren? Anonymkode: 48a71...158 Faren til Birgitte sa jo i første episode; «han har jo sagt at han har gjort det» og i podcasten forstår han ikke at det går an å tilstå noe en ikke har gjort. Og at fetteren er kynisk og kald, siden han klarte å ta eksamen dagen før domsavsigelsen... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #736 Del Skrevet 8. september 2018 Jeg har også hørt podcasten nå, anbefaler flere å gjøre det! Og der sier de at familien til fetteren gjerne vil sende hårene som ble funnet til analyse i England, men de får ikke lov av politiet!!! Dvs politimesteren som også var der under saken? Aktor Harald Grønlien? De har fortsatt masse makt! Og leder for cold case gruppen er Espen Erdal fra Kripos som også var i Kripos under saken i 1995?? Det virker så forferdelig korrupt! På spørsmål om hvorfor ikke alt /alle spor analyseres på nytt for å renvaske uskyldige, nei det ser ikke politiet på som fornuftig, de ønsker ikke lukke noen dører!! Jeg er faktisk litt rystet nå. Hva er de vil skjule? Jeg håper at TV 2 serien får fram flere svar nå, og får flere til å snakke om dette! Anonymkode: 07c9c...50b 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 8. september 2018 #737 Del Skrevet 8. september 2018 Tråden er ryddet for persondebatt. Mynona, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #738 Del Skrevet 8. september 2018 42 minutter siden, Vampyrina skrev: Faren til Birgitte sa jo i første episode; «han har jo sagt at han har gjort det» og i podcasten forstår han ikke at det går an å tilstå noe en ikke har gjort. Og at fetteren er kynisk og kald, siden han klarte å ta eksamen dagen før domsavsigelsen... Han har heller aldri gått til dem og sagt at han ikke har gjort det. Jeg bare lurer hvordan det kan ha skjedd når det sies det må være bil inkludert. Anonymkode: 48a71...158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #739 Del Skrevet 8. september 2018 47 minutter siden, Vampyrina skrev: Faren til Birgitte sa jo i første episode; «han har jo sagt at han har gjort det» og i podcasten forstår han ikke at det går an å tilstå noe en ikke har gjort. Og at fetteren er kynisk og kald, siden han klarte å ta eksamen dagen før domsavsigelsen... Jeg synes ikke at faren til avdøde er så flink til å snakke for seg. Faren til fetteren har en mye mer reflektert måte å uttrykke seg på. Og det blir for dumt å tro at noen er «iskald» bare fordi en klarer å ta eksamen. Kanskje det var det fokuset på noe annet som klarte å holde fetteren gående? Anonymkode: 07c9c...50b 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #740 Del Skrevet 8. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har heller aldri gått til dem og sagt at han ikke har gjort det. Jeg bare lurer hvordan det kan ha skjedd når det sies det må være bil inkludert. Neivel? Det kan man merke seg i såfall. Det burde han vel kunne gjøre? Kunne jo likt å høre faren (til fetteren altså) si hva han tenker om det, hvorfor kan ikke sønnen gå bort og fortelle dem face to face at han ikke gjorde det? Hørte av en som kjenner foreldrene, si at de var skråsikker på at det er han. Begrunnelsen var at han aldri hadde vist seg hos dem og snakket med dem etterpå. Men som faren sier i det lokale videoklippet: Hvorfor skulle fetteren ha vært sterk pådriver for å få saken opp på nytt, og at de skulle gjøre nye DNA analyser hvis det er han? Og det virker jo sant nok absurd. Det at han ikke var affisert under eksamen før domsavsigelsen, sier meg helst at det er pga at han er uskyldig. Da tror jeg det er naturlig at han ikke var tynget av det på den måten. Anonymkode: 9c943...b6b 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå