AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #81 Skrevet 31. august 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjør alt det der, og trener mellom 22-23. Er det virkelig problematisk? Anonymkode: 3ef8a...3ad Det er problematisk når jeg skal opp kl 5. Under 6 timer med søvn er alt for lite. For øvrig, hvordan får du en time om dagen til å bli 15 timer i uka? Anonymkode: 3572d...423
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #82 Skrevet 31. august 2018 I tillegg så må man jo ha tid med partner, ellers visner forholdet. Og da har den timen mellom 22 og 23 gått. Anonymkode: 3572d...423
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #83 Skrevet 31. august 2018 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er problematisk når jeg skal opp kl 5. Under 6 timer med søvn er alt for lite. For øvrig, hvordan får du en time om dagen til å bli 15 timer i uka? Anonymkode: 3572d...423 Herlighet, du må da søren meg ikke trene 15 timer i uken for å gå ned i vekt. Mat er kilo, trening er gram. Anonymkode: 6a16b...ab7 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #84 Skrevet 31. august 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herlighet, du må da søren meg ikke trene 15 timer i uken for å gå ned i vekt. Mat er kilo, trening er gram. Anonymkode: 6a16b...ab7 Jeg skal ikke ned i vekt. Det er bare en bruker her som påstår at alle som ikke trener 10 til 15 timer i uka er usunne. Anonymkode: 3572d...423 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #85 Skrevet 31. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Spesielle medisiner? Tydeligvis ikke spesielle nok. Du vet tydeligvis ikke hvordan det er å våkne midt på natten av at du er ihjel sulten. Anonymkode: b8ac9...9f6 Æææ jo.Gikk opp 30 kg i løpet av få mnd pga medisiner som ga meg hunger. Var syltynn, så var ikke krise, men må hver eneste dag tenke på hva jeg har spist og om jeg trenger å spise, for sulten er jeg konstant. Det er faktisk en kamp hver dag, men en kamp jeg må vinne. Og det blir lettere å lettere fordi jeg i mange år har kjempet i mot hungeren. Anonymkode: 40581...2bd
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #86 Skrevet 31. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og når skal man tilbringe tiden med barna, kjøre dem på treninger, gå på foreldremøter, lage mat, gjøre husarbeid? I tillegg til full jobb. Anonymkode: 3572d...423 Au pair, vel. Anonymkode: 68c26...bcd
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #87 Skrevet 1. september 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Æææ jo.Gikk opp 30 kg i løpet av få mnd pga medisiner som ga meg hunger. Anonymkode: 40581...2bd Nettopp, så ikke si at det ikke er en unnskyldning. Jeg har selv nettopp sluttet på medisiner og kan si at hunger er null problem nå som jeg ikke går på de lenger. Anonymkode: b8ac9...9f6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #88 Skrevet 1. september 2018 På 31.8.2018 den 9.15, AnonymBruker skrev: Og så har du oss med lavt stoffskifte. Jeg er 166 høy og veier 65 kilo. Ikke overvektig med andre ord, men har litt valker her og der. Ifølge legen vil jeg aldri kunne gå ned i vekt så lenge jeg går på Levaxin. Jeg trener 4 ganger i uka, men mest for å få fine former. Spiser sunt. Men hvis jeg skal ned i vekt til f eks 60 kilo, må jeg leve på 800 kalorier om dagen, noe som selvfølgelig ikke er gjennomførbart. Så det er ikke alltid det sitter i hodet. Anonymkode: 3572d...423 Atte hæ...? Jeg har gått på levaxin siden jeg var femten år, da jeg fikk påvist lavt stoffskifte. Har siden den gang (er nå 27) gått ned totalt 30 kg. Er nå normalvektig/ slank. Det er ikke en myte at stoffskifte gjør at man legger på seg fortere enn andre (stoffskifte påvirker forbrenningen ekstremt) men at legen sier til deg du ikke kan gå ned i vekt? Da bør du finne deg en ny lege- med en gang. Jeg var inne på Balder klinikken (stoffskifte spesialister) og fikk vite alt der. Anonymkode: 748cf...87a 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #89 Skrevet 1. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Atte hæ...? Jeg har gått på levaxin siden jeg var femten år, da jeg fikk påvist lavt stoffskifte. Har siden den gang (er nå 27) gått ned totalt 30 kg. Er nå normalvektig/ slank. Det er ikke en myte at stoffskifte gjør at man legger på seg fortere enn andre (stoffskifte påvirker forbrenningen ekstremt) men at legen sier til deg du ikke kan gå ned i vekt? Da bør du finne deg en ny lege- med en gang. Jeg var inne på Balder klinikken (stoffskifte spesialister) og fikk vite alt der. Anonymkode: 748cf...87a Min kropp responderer ikke på Levaxin godt nok. Har prøvd armour, og den ga god effekt. Men har ikke råd til å gå på den. Anonymkode: 3572d...423
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #90 Skrevet 1. september 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nettopp, så ikke si at det ikke er en unnskyldning. Jeg har selv nettopp sluttet på medisiner og kan si at hunger er null problem nå som jeg ikke går på de lenger. Anonymkode: b8ac9...9f6 Det har jeg da ikke sagt, det jeg sier at vi uansett er ansvarlig for hva vi putter i munnen og man ikke kan skylde på medisinen. Men heller lære seg å lese bivirkninger å legge opp kostholdet til den. Man MÅ ikie spise selv med sult, man må lære seg at sultfølelsen ikke er skrik etter mat, men en bivirkinning. Anonymkode: 40581...2bd 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #91 Skrevet 1. september 2018 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min kropp responderer ikke på Levaxin godt nok. Har prøvd armour, og den ga god effekt. Men har ikke råd til å gå på den. Anonymkode: 3572d...423 Man kan fortsatt klare å gå ned i vekt med lavt stoffskifte. Man legger på seg fort, ja, men er man streng nok (som man må og bør være ved vektnedgang) så er det ikke umulig som din lege sa til deg. Mener ikke å være for brå her, men blir så lei når folk skylder på stoffskiftet, når det ikke er sanning i. Jeg hadde så lavt at jeg ble innlagt i fire måneder, feildiagnotisert i tre år. Det er ikke umulig. Anonymkode: 748cf...87a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #92 Skrevet 1. september 2018 59 minutter siden, AnonymBruker said: Det har jeg da ikke sagt, det jeg sier at vi uansett er ansvarlig for hva vi putter i munnen og man ikke kan skylde på medisinen. Men heller lære seg å lese bivirkninger å legge opp kostholdet til den. Man MÅ ikie spise selv med sult, man må lære seg at sultfølelsen ikke er skrik etter mat, men en bivirkinning. Anonymkode: 40581...2bd lol er du seriøs? Du burde ha skrevet på pakningvedleggene til antidepressiva og antipsykotika slik at folk kan unngå å gå opp i vekt.. Det er ikke bare å ikke spise når du våkner opp klokka 3 om natta og er ihjel sulten. Hvis du skal være i arbeid så MÅ du sove. Den siste uka har jeg levd på ca 500 kalorier om dagen fordi jeg skal ned i vekt, og det er overhodet ikke noe problem. Jeg har også hatt perioder med fasting hvor jeg ikke har spist på 3 dager og det er heller ikke noe problem. Men når jeg gikk på medisinene.....ja da hadde jeg er umenneskelig hunger som jeg ikke klarte ignorere. Denne type medisiner påvirker alle forskjellig. Noen går faktisk ikke særlig opp i vekt mens andre går opp veldig mye. Å hevde at dette skal dreie seg om selvdisiplin eller lignende er noe forbanna tull. Anonymkode: b8ac9...9f6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #93 Skrevet 1. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan fortsatt klare å gå ned i vekt med lavt stoffskifte. Man legger på seg fort, ja, men er man streng nok (som man må og bør være ved vektnedgang) så er det ikke umulig som din lege sa til deg. Mener ikke å være for brå her, men blir så lei når folk skylder på stoffskiftet, når det ikke er sanning i. Jeg hadde så lavt at jeg ble innlagt i fire måneder, feildiagnotisert i tre år. Det er ikke umulig. Anonymkode: 748cf...87a Jeg har som sagt ikke problem med overvekt, men ønsker å gå ned rundt 5 kilo for min egen skyld. Og jeg har funnet ut at jeg må ligge på rundt 800 kalorier om dagen for å gå ned. Det går ikke, sier seg selv. Anonymkode: 3572d...423
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #94 Skrevet 2. september 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Min kropp responderer ikke på Levaxin godt nok. Har prøvd armour, og den ga god effekt. Men har ikke råd til å gå på den. Anonymkode: 3572d...423 Hva med å få en endokrinolog til å søke om fritak på en medisin som inneholder en blanding av tyroksin og liotyronin? Anonymkode: 68da6...033
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå