Gå til innhold

Kraftig/lubben jente

Fremhevede innlegg

Skrevet
34 minutter siden, Bamse-Brakar skrev:

Unnskyldninger. Hvorfor skal du sitte å gosse i deg majones og sjokolade mens typen din holder seg i form? Disse damene kan selvfølgelig være hotte mens de ennå er i første halvdel av 20, men det er sånne som blir til sånne trillrunde tønneformede konesveiser når de begynner å bli voksen, og da er det plutselig ikke like greit lenger. du burde ta deg sammen

Majones☺️

Anonymkode: e701b...046

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Bamse-Brakar skrev:

Hvorfor ikke bare gå ned i vekt selv i stedet for å håpe på at andre skal ha en lavere standard til deg enn du har til dem

Eller enda bedre - hvorfor ikke finne en mann som liker henne akkurat slik hun er, og har andre standarder enn bare vekten hennes 

• Liker 7
Skrevet (endret)
46 minutter siden, Roci skrev:

Eller enda bedre - hvorfor ikke finne en mann som liker henne akkurat slik hun er, og har andre standarder enn bare vekten hennes 

Hvorfor skal han ha andre standarder enn vekten hennes når hun har vekt som standard for han? Dere kvinnfolk og den kveruleringen og dobbeltmoralen deres. At dere aldri blir lei av dere selv

Endret av Bamse-Brakar
  • Liker 4
Skrevet

Jeg veier nesten dobbelt så mye som typen min + noen cm høyere, og vi har det helt fantastisk, både sosialt og i senga 😊 Jeg liker slanke menn og han like store damer, så her er det bare win-win.

Anonymkode: 55228...2dc

• Liker 8
Skrevet

Jeg var sammen med en mann i 15 år. Jeg er mye større enn han, men han elsket det. Han kunne aldri tenkt seg et "beinrangel", pleide han å si til meg. 

Anonymkode: 5900d...432

• Liker 2
Skrevet

Tredje kvelden vi sov sammen sa kjæresten min til meg "Jeg er så glad du ikke er skinn og bein". Han er nokså trent, jeg er noe overvektig.

Anonymkode: 0ed25...266

• Liker 1
Skrevet
På 24.8.2018 den 11.25, Profectus95 skrev:

Nja, tenker sånn 10-15 kg mer enn det som kanskje hadde vært optimalt. F.eks ei på 165 cm på 70- 75 kg? Det er mye

Men altså.. du er 70 - 75 kg og er 165 høy? Mulig BMI' en viser du er overvektig. Men ellers høres du ganske normal ut.

Anonymkode: 834d3...3f9

Skrevet
12 timer siden, Bamse-Brakar skrev:

Hvorfor skal han ha andre standarder enn vekten hennes når hun har vekt som standard for han? Dere kvinnfolk og den kveruleringen og dobbeltmoralen deres. At dere aldri blir lei av dere selv

Fordi folk har ulike "standarder", kanskje, og legger vekt på ulike egenskaper. Så vidt jeg vet, så er det ikke slik at absolutt alle trente/normalvektige menn kun foretrekker slanke kvinner. Ellers har jeg nå inntrykk at de som roper høyest her på forumet for å forsvare preferansene sine, er mannfolk. Så dobbeltmoral....vet nå ikke helt, jeg.

• Liker 4
Skrevet

Jeg veide 140 kilo da jeg møtte samboeren min på 183 og 90 kilo. Han var jo ikke veldig slank, men absolutt innenfor normalen, og greit trent.

Gikk frem ved å lage meg profil på Sukker. Tok kontakt, snakket i en uke, og så møttes vi. Så gikk det slag i slag.

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, Bamse-Brakar skrev:

Kanskje ts er interessert i en bestemt mann som tilfeldigvis er normalvektig, uten at det er selve grunnen til at hun er interessert? 

Anonymkode: 6aaf1...481

• Liker 2
Skrevet
På 26.8.2018 den 20.57, Bamse-Brakar skrev:

Hvorfor snakker du om standarder?Forbrenning er noe enkelt individer ikke kan styre, og det kommer til de fleste før eller senere i form av høyere vekt. For meg betyr ikke dette noe, om det ikke er helt avsindig noe da, som bunner i helt andre problemer. Både kvinner og menn har da andre kvaliteter som betyr mye mer i det lange løp, som det å passe sammen og ha felles verdier. Hjelper ikke det fnugg om man finner en strøken mann/ kvinne som ellers bommer totalt på alt annet, det kan man iallefall ikke bygge noe på. Så slapp av, ikke vær så enormt grunn.

• Liker 2
Skrevet
På 27.8.2018 den 1.52, AnonymBruker skrev:

Jeg veier nesten dobbelt så mye som typen min + noen cm høyere, og vi har det helt fantastisk, både sosialt og i senga 😊 Jeg liker slanke menn og han like store damer, så her er det bare win-win.

Anonymkode: 55228...2dc

Kan jeg bare spørre hvor mye typen din veier? Siden du veier nesten dobbelt så mye, så må jo han være bitteliten! 

Kjæresten min veier dobbelt så mye som meg, jeg klarer bare ikke se for meg hvordan det hadde vært mulig å veie det dobbelte av han.

Anonymkode: e705c...b3a

Skrevet
På 26.8.2018 den 8.26, veggteppe skrev:

Du teller antall GRAM på vekta? Og mener det er normalt? Oki. 

TS: Det finnes mange menn som synes det er helt OK med noen kilo for mye. Jeg har hatt ekstremt trente kjærester og lubne kjærester. Så kjør på! Lykke til :) 

Ett ord: idrett. Ja, det teller. Ganske mye faktisk. 

Det er vesensforskjell på estetikk og helse. Jeg har ikke noe estetisk problem med lett overvektige kvinner. Det kan være ganske flotte kropper. Helt ok! Et helt annet spørsmål er hvor sunt og godt det er for et individ å kjøre kroppen i dassen. Det er der jeg er på kollisjonskurs med tjukkaser. Det handler vel så mye om interesse for helse og idrett, men ikke nødvendigvis om estetikk. 

På 26.8.2018 den 17.52, AnonymBruker skrev:

Så lenge jeg ikke har en sykelig overvekt og jeg trives med min vekt og livstil, så forfekter jeg vel ikke min overvekt?Den er bare ikke et problem for meg. Jeg har det godt med litt lovehandels og større rompe. Og har ikke en tanke om å gå ned i vekt da den ikke er skadelig for min helse eller står i veien for noe i mitt liv. 

Anonymkode: 40581...2bd

Jo, rent faktisk er du nok ganske usunn. I det hele tatt er store deler av befolkningen ganske usunne. Kan du løpe non stop i 40/50 minutter? Hvis svaret er nei er du ute av form. De færreste overvektige er såkalt 'sunne på innsiden'. Ditt ytre er en refleksjon av et forfall som er blitt naturliggjort, men som rent helsemessig er langt fra optimal normaltilstand for kroppen. Kroppen er utviklet på beinhardt slit. Vi har utviklet oss over tusener av år for å nettopp ikke sitte stille. Det faktum at vi blir overvektige er fordi vi har utviklet en ekstremt effektiv lagring av energi i form fettreserver. Overvektige slåss mot et evolusjonære fortrinn. Det betyr ikke at man er sunn som tjukk. Faktisk er det ganske mange risikoer ved overvekt, som kreft og diabetes, og nei, det begynner ikke ved en magisk grense på 300 kilo. Jeg tror ikke det er lurt å begynne å jatte om definisjoner på overvekt, men det er definivt nærmere alarm enn det mange tjukkaser forteller seg selv. Selvbedraget lenge leve. 

• Liker 4
Skrevet
29 minutter siden, Arcturus skrev:

Det er vesensforskjell på estetikk og helse. Jeg har ikke noe estetisk problem med lett overvektige kvinner. Det kan være ganske flotte kropper. Helt ok! Et helt annet spørsmål er hvor sunt og godt det er for et individ å kjøre kroppen i dassen. Det er der jeg er på kollisjonskurs med tjukkaser. Det handler vel så mye om interesse for helse og idrett, men ikke nødvendigvis om estetikk. 

Jo, rent faktisk er du nok ganske usunn. I det hele tatt er store deler av befolkningen ganske usunne. Kan du løpe non stop i 40/50 minutter? Hvis svaret er nei er du ute av form. De færreste overvektige er såkalt 'sunne på innsiden'. Ditt ytre er en refleksjon av et forfall som er blitt naturliggjort, men som rent helsemessig er langt fra optimal normaltilstand for kroppen. Kroppen er utviklet på beinhardt slit. Vi har utviklet oss over tusener av år for å nettopp ikke sitte stille. Det faktum at vi blir overvektige er fordi vi har utviklet en ekstremt effektiv lagring av energi i form fettreserver. Overvektige slåss mot et evolusjonære fortrinn. Det betyr ikke at man er sunn som tjukk. Faktisk er det ganske mange risikoer ved overvekt, som kreft og diabetes, og nei, det begynner ikke ved en magisk grense på 300 kilo. Jeg tror ikke det er lurt å begynne å jatte om definisjoner på overvekt, men det er definivt nærmere alarm enn det mange tjukkaser forteller seg selv. Selvbedraget lenge leve. 

Huff, det er så trist å lese slike innlegg.

Først av alt: flott at du driver med idrett. Og ja, absolutt, overvekt er ikke bra og noe som er viktig å ha fokus på.

Deretter: Du spyr ut med masse fordommer og negativ stigmatisering av overvektige. Du snakker om selvbedrag, latskap, osv.

Mener du at du, som slank, er mindre lat enn statsministeren vår? Du er nærmest et "bedre menneske" enn noen som kan styre ett land, fordi du kan styre hvor mange gram du veier?? 

De fleste idag lever til de blir 70-80 år. Også de med litt overvekt.

Så ja, fedme er ikke sunt, men enklete (som degselv) overdriver faktisk MASSIVT hvor alvorlige helsekonsekvensene er, av noen kilo for mye.

Denne tråden handler om noen som er "lubben", altså NOEN kilo for mye. Du kommer med en TIRADE som gjør at det høres ut som at overvektige nærmest er heroinavhengige som fullstendig har ødelagt kroppen sin og vil dø i løpet av kjapp tid. Det er en ekstrem overdrivelse og langt ifra sannheten.

Sannheten er at om du er undervektig, så er du den som faktisk mest sannsynlig vil dø først. Uansett hvor hardt det er for deg å tro. For undervekt er en langt farligere helserisiko, enn litt overvekt. 

Men dette blir vanskelig for fanatikere å akseptere. Mange ønsker å tro at de genuint er supermennesker fordi de veier lite. Og at de som veier mye, ja, dem er "undermennesker". 

Ta deg sammen. 

• Liker 7
Skrevet

Ts her

Altså lubben så mener jeg en str M, si 68-75 kg på ei kort dame på rett over 160. Ei som trener ukentlig og er opptatt av sunt kosthold, men som kanskje liker å kose seg for mye i helgene og spiser for mye generelt. Jeg går på fjellet, jobber på avdeling med 22000,- skritt 1-2 dager i uka, men slank er jeg ikke. Har vært slank, men da fulgte jeg kosthold med veiing og psfm dietten. Det gjorde bare at jeg falt utenfor sosialt fordi det er relativt vanlig som student å møtes for en kaffe eller pizza på fredag eller vaffelsøndag. 

Er godt innafor militærets fysiske krav f.eks, men er ganske ok for å være jente iforhold til andre rundt meg men jeg veier og ser større ut likevel :)

Anonymkode: 57ef5...4f8

Skrevet
43 minutter siden, Arcturus skrev:

Du drar alle over en kam, det er stor forskjell på overvekt og fedme, overvekt kan være veldig få kg over normalen, fedme derimot er noe helt annet. Og det finnes faktisk ingen risiko ved å ha litt overvekt. 

Og du, nei kan aldri løpe 50min, har leddgikt.

Anonymkode: 40581...2bd

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker ofte at jeg veier for mye. Mange menn har likevel likt meg nettopp på grunn av formene mine. Jeg har kiloene pent fordelt, ingen utstikkende mage. De fleste mennene jeg har vært med har vært slanke eller normalvektige. Å ha sjanse på det motsatte kjønn handler om den andres preferanser. Disse preferansene kan ha med vekt å gjøre, men det er ofte andre ting som teller mer. Hiv deg ut i det og glem vekta! Lykke til i jakten på kjæreste😊

• Liker 2
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her

Altså lubben så mener jeg en str M, si 68-75 kg på ei kort dame på rett over 160. Ei som trener ukentlig og er opptatt av sunt kosthold, men som kanskje liker å kose seg for mye i helgene og spiser for mye generelt. Jeg går på fjellet, jobber på avdeling med 22000,- skritt 1-2 dager i uka, men slank er jeg ikke. Har vært slank, men da fulgte jeg kosthold med veiing og psfm dietten. Det gjorde bare at jeg falt utenfor sosialt fordi det er relativt vanlig som student å møtes for en kaffe eller pizza på fredag eller vaffelsøndag. 

Er godt innafor militærets fysiske krav f.eks, men er ganske ok for å være jente iforhold til andre rundt meg men jeg veier og ser større ut likevel :)

Anonymkode: 57ef5...4f8

75 kg på 1.60 er faktisk direkte feit med 29.3 i BMI. Farlig overvektig og burde virkelig slanke seg hvis vekten i hovedsak kommer av fett.

Anonymkode: 1a84f...d08

• Liker 3
Skrevet

Èn valk eller to er bare et pluss spør du meg.

Anonymkode: a3d8b...015

• Liker 1
Skrevet
På 25.8.2018 den 10.07, Arcturus skrev:

Jeg ser personen, ikke etuiet. Jeg kunne fint datet en overvektig dame. Når det er sagt vet jeg med meg selv at det ville blitt et problem over tid. Jeg er genuint opptatt av helse og trening. Jeg teller selv gram på vekta. Det ville kollidert med den overvektige før eller senere. Problemet er ikke at hun ser sånn eller sånn ut, men at selvbedrag og latskapen ofte ikke lar seg forene i diskusjoner. Jeg må vekte mine ord når jeg snakker med tjukke folk som ikke erkjenner simple faktum om trening og spising, og da går det jo bare ikke. Lykke til å finne en overvektig dame som har et opplyst og reflektert forhold til hvorfor hun er tjukk. Alt sitter i hodet. Ofte vil overvektige mest av alt gå ned i vekt, men nekter samtidig å gjøre jobben. De later som om de kjører så hardt, også gir de i realiteten opp etter mager innsats.

Oppsummmert: Det er OK å være overvektig rent estetisk, men det psykologiske som omringer det er problematisk. 

Du kunne glatt ha falt om før en overvektig dame. Er nok av dem som trener og holdet på, som faller om i en alder av 40, 50.

Stress og dårlig selvbilde er verre enn en del kilo for mye. 

Anonymkode: f09d5...f1f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...