AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #61 Skrevet 31. august 2018 På 25.8.2018 den 9.15, AnonymBruker skrev: Hvorfor henger du på singelforumet, hvis du er så fornøyd med dama? Anonymkode: 1a59b...705 Fordi alle trådene havner på forsiden? Duh. Anonymkode: 1ad63...612
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #62 Skrevet 31. august 2018 Min samboer er lettere undervektig, og jeg har en BMI på 22. Selv om jeg er normalvektig, har jeg betraktelig mer kroppsfett enn han, og det plager han ikke overhodet. Han syns bare det er fint med former. Anonymkode: 55a10...d10
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #63 Skrevet 31. august 2018 6 timer siden, Arcturus skrev: Her var det mye opprørte kommentarer. Det er jo ikke spesielt overraskende. Det illustrerer på mange måter hva problemet handler om. Det er den ene unnskyldningen etter den andre. Likevel har jeg aldri hevdet det er enkelt, så jeg blir 'motsagt' på noe jeg aldri har ment. Det er nå så. Så skriver bl.a veggdyr om at jeg mangler kunnskap, men feiler totalt i å i gi et eksempel. Det skaper ikke spesielt gode argumenter for saken å blankt hevde at noen tar feil uten å fortelle hvordan. Overvekt er vanskelig å slåss mot. Det tror jeg alle skjønner. Har du først blitt overvektig er det svært vanskelig å endre på. Det vet vi. Det er likevel ikke umulig. Ingen kom feit ut av en konsentrasjonsleir, for å sette det på spissen. Spørsmålet er vel hvor hardt en er villig til å sette egen helse foran andre behov. Det ble nevnt Erna Solberg. Hun ofrer på sett og vis sin egen helse for å styre landet. Det er beundringsverdig, men likefullt farlig for henne. Enkelte prøver i denne tråden å skape skarpe skillelinjer mellom de som er åpenbart obese, og de som bare har et par ekstra kilo (som om noen her snakker om folk med 5 kilo for mye over matchvekta). Det er et forsøk på å glatte over problemstillingen og overse alt vi vet om hvor farlig overvekt faktisk er for folkehelsa. Mitt forsøk i denne tråden er å peke på at mye sitter i hodet. Mange tror det er umenneskelig å trene 10/15 timer utholdenhet i uka. Så tusler vi til SATS to-tre ganger og tenker at vi har lagt ned godt arbeid. Nå. Nå skal kiloene rase av. Også spiser man knekkebrød med guacamole mens sulten river i magen, og når helgen kommer går det 12 pils, en pose potetgull, kebab, bacon og gudene vet hva, til man repeterer neste ukes 2-3 turer til SATS. Dét hjelper ikke. Faktum er at du må trene minst, 5 ganger så mye, og helt annerledes. "Jo, men så settes igang forbrenningen med vektløfting! Det vet alle!". Som jo kan være sant isolert sett, men det hjelper ikke når du har sammenlagt trening i settene minus pauser på under 40/50 min i uka! Det er ikke en rolig joggetur engang. Vi trener helt feil, spiser helt feil, drikker for mye alkohol, regner ikke kosematen som mat, også eser vi ut. Og hvem tar feil? Arcturus. Som trener flere timer enn du ser på tv og er blant Norges kanskje 30/20% best trente, forsiktig anslått. Men, jeg er vel kanskje kunnskapsløs. For hva vet vel jeg? Dette holder jo ikke folkens. Nei. Overvekt er ikke vanskelig å sloss mot. Det er ikke vanskelig å gå ned i vekt. Som tidligere nevnt i tråden er jeg fortsatt overvektig, men gikk ned 30 kg på 3-4 mnd. Det er faktisk ikke mye som skal til, kjapt oppsummert 30-40 min HIIT eller sprint intervall+ styrke 6 ganger i uka, Max 1200 kcal PR dag, ketogen kost og 36 timers faste en gang PR uke (hvis det er tøft i starten kan man begynne med 24 timer og drikke litt buljong). Jeg satt og regnet dette ut matematisk, at med denne oppskriften er det umulig å ikke gå ned 2 kg PR uke. Dette opplegget er overhodet ikke problematisk. Alle kan klare det. Når det gjelder Erna er det vel ingen unnskyldning å være statsminister. Like fullt ut latskap. For ordens skyld; folk med stoffskiftetrøbbel og folk på spesielle medisiner (som anti psykotisk) er faktisk unnskyldt. og ingen av oss vet noe som helst om hvor godt trent du er. Anonymkode: 3ef8a...3ad
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #64 Skrevet 31. august 2018 Har lest gjennom svarene her, og alle "jeg veier 130 kg og har aldri hatt problemer med å finne meg en mann" stemmer rett og slett ikke med virkeligheten. Sånne historier er fake eller tilhører det absolutte mindretallet. Jeg har selv vært overvektig, ikke i den kategorien, men BMI litt under 30. Det var brutalt for meg på datingfronten. En trent, slank sexy mann som de overvektige damene her claimer å ha fått kunne jeg bare se langt etter. Nå har jeg gått ned i vekt, men er fortsatt litt overvektig, og det er allerede en enorm forskjell. Menn viser interesse ute på byen, og jeg får kommentarer om at jeg er vakker, noe jeg sjeldent fikk høre før. Så lurer litt på om de på over 100 har funnet seg en fat fetisjist eller noe, og jeg aldri var stor nok for å sånne menn. Anonymkode: 6a16b...ab7 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #65 Skrevet 31. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Overvekt er ikke vanskelig å sloss mot. Det er ikke vanskelig å gå ned i vekt. Som tidligere nevnt i tråden er jeg fortsatt overvektig, men gikk ned 30 kg på 3-4 mnd. Det er faktisk ikke mye som skal til, kjapt oppsummert 30-40 min HIIT eller sprint intervall+ styrke 6 ganger i uka, Max 1200 kcal PR dag, ketogen kost og 36 timers faste en gang PR uke (hvis det er tøft i starten kan man begynne med 24 timer og drikke litt buljong). Jeg satt og regnet dette ut matematisk, at med denne oppskriften er det umulig å ikke gå ned 2 kg PR uke. Dette opplegget er overhodet ikke problematisk. Alle kan klare det. Når det gjelder Erna er det vel ingen unnskyldning å være statsminister. Like fullt ut latskap. For ordens skyld; folk med stoffskiftetrøbbel og folk på spesielle medisiner (som anti psykotisk) er faktisk unnskyldt. og ingen av oss vet noe som helst om hvor godt trent du er. Anonymkode: 3ef8a...3ad Jeg går på spesielle medisiner, men er enda ansvarlig for hva jeg putter i meg. Men ja er tøft å overse sulten som konstant er der. Og ja man går på noen smeller, men jeg er ikke mer unnskyldt enn andre med overspisingsproblemer, fordi de gjør det for en grunn. Og den dietten du la ut er faktisik ikke noe alle kan klare, da overspising sitter i hode og de trenger hjelp til å bli kvitt de psykiske problemene med mat. Anonymkode: 40581...2bd
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #66 Skrevet 31. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har lest gjennom svarene her, og alle "jeg veier 130 kg og har aldri hatt problemer med å finne meg en mann" stemmer rett og slett ikke med virkeligheten. Sånne historier er fake eller tilhører det absolutte mindretallet. Jeg har selv vært overvektig, ikke i den kategorien, men BMI litt under 30. Det var brutalt for meg på datingfronten. En trent, slank sexy mann som de overvektige damene her claimer å ha fått kunne jeg bare se langt etter. Nå har jeg gått ned i vekt, men er fortsatt litt overvektig, og det er allerede en enorm forskjell. Menn viser interesse ute på byen, og jeg får kommentarer om at jeg er vakker, noe jeg sjeldent fikk høre før. Så lurer litt på om de på over 100 har funnet seg en fat fetisjist eller noe, og jeg aldri var stor nok for å sånne menn. Anonymkode: 6a16b...ab7 Du vet at selv om man er over 100 så sier det lite før man legger på høyde? Man er ikke smellfeit pga 3 tall på vekta hvis man er høy Anonymkode: 40581...2bd
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #67 Skrevet 31. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Overvekt er ikke vanskelig å sloss mot. Det er ikke vanskelig å gå ned i vekt. Som tidligere nevnt i tråden er jeg fortsatt overvektig, men gikk ned 30 kg på 3-4 mnd. Det er faktisk ikke mye som skal til, kjapt oppsummert 30-40 min HIIT eller sprint intervall+ styrke 6 ganger i uka, Max 1200 kcal PR dag, ketogen kost og 36 timers faste en gang PR uke (hvis det er tøft i starten kan man begynne med 24 timer og drikke litt buljong). Jeg satt og regnet dette ut matematisk, at med denne oppskriften er det umulig å ikke gå ned 2 kg PR uke. Dette opplegget er overhodet ikke problematisk. Alle kan klare det. Når det gjelder Erna er det vel ingen unnskyldning å være statsminister. Like fullt ut latskap. For ordens skyld; folk med stoffskiftetrøbbel og folk på spesielle medisiner (som anti psykotisk) er faktisk unnskyldt. og ingen av oss vet noe som helst om hvor godt trent du er. Anonymkode: 3ef8a...3ad 5 % av Norges kvinner har stoffskifte problemer. I tillegg hvis man tar hormonelle medisiner, for eksempel steroider, så kan man gå opp i vekt. Hilsen ikke-overvektig dame med astma og lavt stoffskifte. Anonymkode: 3572d...423 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #68 Skrevet 31. august 2018 På 24.8.2018 den 11.09, AnonymBruker skrev: Hei, lurer bare på om noen har erfaringer med å være større enn fyren. Eller er løpet litt kjørt for å få seg en trent/normalvektig mann når man er litt stor selv? Hvordan går man isåfall frem..? Anonymkode: 57ef5...4f8 Jeg tenker at det ikke er noe problem. Du går frem med å være deg selv. Da finner du sikkert mange menn som er interessert i deg. Det er superdeilig med lubbne /store jenter/kvinner. Kjempetiltrekkende om man bare skal snakke utseende. Hilsen Mann Anonymkode: 8c580...8e7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #69 Skrevet 31. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du vet at selv om man er over 100 så sier det lite før man legger på høyde? Man er ikke smellfeit pga 3 tall på vekta hvis man er høy Anonymkode: 40581...2bd Med mindre man er under 180, som de aller fleste damer er, så er man i fedmekategorien med over 100 kg. Men selvfølgelig så er det damer som bærer vekten sin bedre enn andre, du har rett i det. Anonymkode: 6a16b...ab7 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #70 Skrevet 31. august 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Overvekt er ikke vanskelig å sloss mot. Det er ikke vanskelig å gå ned i vekt. Som tidligere nevnt i tråden er jeg fortsatt overvektig, men gikk ned 30 kg på 3-4 mnd. Det er faktisk ikke mye som skal til, kjapt oppsummert 30-40 min HIIT eller sprint intervall+ styrke 6 ganger i uka, Max 1200 kcal PR dag, ketogen kost og 36 timers faste en gang PR uke (hvis det er tøft i starten kan man begynne med 24 timer og drikke litt buljong). Jeg satt og regnet dette ut matematisk, at med denne oppskriften er det umulig å ikke gå ned 2 kg PR uke. Dette opplegget er overhodet ikke problematisk. Alle kan klare det. Når det gjelder Erna er det vel ingen unnskyldning å være statsminister. Like fullt ut latskap. For ordens skyld; folk med stoffskiftetrøbbel og folk på spesielle medisiner (som anti psykotisk) er faktisk unnskyldt. og ingen av oss vet noe som helst om hvor godt trent du er. Anonymkode: 3ef8a...3ad Flott at du har løst verdens overvektsproblematikk. Du har klart det ingen andre har klart enda. Rart du ikke er blitt super rik og verdenskjendis. Neida, du har virkelig ikke peilingen, virkelig, virkelig ikke peiling i det hele tatt. Anonymkode: 8c580...8e7 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #71 Skrevet 31. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg går på spesielle medisiner, men er enda ansvarlig for hva jeg putter i meg. Men ja er tøft å overse sulten som konstant er der. Og ja man går på noen smeller, men jeg er ikke mer unnskyldt enn andre med overspisingsproblemer, fordi de gjør det for en grunn. Og den dietten du la ut er faktisik ikke noe alle kan klare, da overspising sitter i hode og de trenger hjelp til å bli kvitt de psykiske problemene med mat. Anonymkode: 40581...2bd Spesielle medisiner? Tydeligvis ikke spesielle nok. Du vet tydeligvis ikke hvordan det er å våkne midt på natten av at du er ihjel sulten. Anonymkode: b8ac9...9f6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #72 Skrevet 31. august 2018 På 25.8.2018 den 10.07, Arcturus skrev: Jeg ser personen, ikke etuiet. Jeg kunne fint datet en overvektig dame. Når det er sagt vet jeg med meg selv at det ville blitt et problem over tid. Jeg er genuint opptatt av helse og trening. Jeg teller selv gram på vekta. Det ville kollidert med den overvektige før eller senere. Problemet er ikke at hun ser sånn eller sånn ut, men at selvbedrag og latskapen ofte ikke lar seg forene i diskusjoner. Jeg må vekte mine ord når jeg snakker med tjukke folk som ikke erkjenner simple faktum om trening og spising, og da går det jo bare ikke. Lykke til å finne en overvektig dame som har et opplyst og reflektert forhold til hvorfor hun er tjukk. Alt sitter i hodet. Ofte vil overvektige mest av alt gå ned i vekt, men nekter samtidig å gjøre jobben. De later som om de kjører så hardt, også gir de i realiteten opp etter mager innsats. Oppsummmert: Det er OK å være overvektig rent estetisk, men det psykologiske som omringer det er problematisk. DU ER FULL AV FORDOMMER, GENERALISERING OG UVITENHET. MAKAN!!! Anonymkode: 8c580...8e7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #73 Skrevet 31. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: DU ER FULL AV FORDOMMER, GENERALISERING OG UVITENHET. MAKAN!!! Anonymkode: 8c580...8e7 What!? Han sier dette på en mye finere måte enn jeg og kompisene noen gang ville sagt. Han sier til og med at han kunne ha datet en overvektig dame. Hisser du deg virkelig opp over dette? Hva slags drømmeverden lever du i? Anonymkode: a2725...159 6
Teethgrinding Skrevet 31. august 2018 #74 Skrevet 31. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: What!? Han sier dette på en mye finere måte enn jeg og kompisene noen gang ville sagt. Han sier til og med at han kunne ha datet en overvektig dame. Hisser du deg virkelig opp over dette? Hva slags drømmeverden lever du i? Anonymkode: a2725...159 Dette underbygger jo bare grunnhypotesen: overvekten sitter i hodet. Av responsen å dømme er det flere ting som kanskje er i veien med hodet enn bare forholdet til mat og bevegelse. 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #75 Skrevet 31. august 2018 24 minutter siden, Arcturus skrev: Dette underbygger jo bare grunnhypotesen: overvekten sitter i hodet. Av responsen å dømme er det flere ting som kanskje er i veien med hodet enn bare forholdet til mat og bevegelse. Du har enda ikke forklare hvordan noen med full jobb og barn skal klare å trene 15 timer i uka. Anonymkode: 3572d...423
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #76 Skrevet 31. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har lest gjennom svarene her, og alle "jeg veier 130 kg og har aldri hatt problemer med å finne meg en mann" stemmer rett og slett ikke med virkeligheten. Sånne historier er fake eller tilhører det absolutte mindretallet. Jeg har selv vært overvektig, ikke i den kategorien, men BMI litt under 30. Det var brutalt for meg på datingfronten. En trent, slank sexy mann som de overvektige damene her claimer å ha fått kunne jeg bare se langt etter. Nå har jeg gått ned i vekt, men er fortsatt litt overvektig, og det er allerede en enorm forskjell. Menn viser interesse ute på byen, og jeg får kommentarer om at jeg er vakker, noe jeg sjeldent fikk høre før. Så lurer litt på om de på over 100 har funnet seg en fat fetisjist eller noe, og jeg aldri var stor nok for å sånne menn. Anonymkode: 6a16b...ab7 Nå er ikke jeg over 100, men ca 88 kg fordelt jevnt på 172 cm, og jeg har det virkelig ikke brutalt på datingfronten.. og jeg er ikke stor nok heller for en fat fetisj fyr. Får masse oppmerksomhet både på byen og på tinder, og varige dates. Jeg tror egentlig at jeg har mer draget nå enn da jeg var yngre og tynnere, og det tror jeg har med selvsikkerhet å gjøre. Nå har jeg vært mye større dog, veide på et tidspunkt 118.. men da var jeg ikke aktiv med dating. Anonymkode: 3ef8a...3ad
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #77 Skrevet 31. august 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har enda ikke forklare hvordan noen med full jobb og barn skal klare å trene 15 timer i uka. Anonymkode: 3572d...423 Hjemmetrening. Kjøp en spinningsykkel og vekter. Anonymkode: 3ef8a...3ad 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #78 Skrevet 31. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjemmetrening. Kjøp en spinningsykkel og vekter. Anonymkode: 3ef8a...3ad Og når skal man tilbringe tiden med barna, kjøre dem på treninger, gå på foreldremøter, lage mat, gjøre husarbeid? I tillegg til full jobb. Anonymkode: 3572d...423
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #79 Skrevet 31. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og når skal man tilbringe tiden med barna, kjøre dem på treninger, gå på foreldremøter, lage mat, gjøre husarbeid? I tillegg til full jobb. Anonymkode: 3572d...423 Jeg gjør alt det der, og trener mellom 22-23. Er det virkelig problematisk? Anonymkode: 3ef8a...3ad 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 #80 Skrevet 31. august 2018 47 minutter siden, Arcturus skrev: Dette underbygger jo bare grunnhypotesen: overvekten sitter i hodet. Av responsen å dømme er det flere ting som kanskje er i veien med hodet enn bare forholdet til mat og bevegelse. Overvekten sitter dypere enn som så, den sitter i samfunnet. Anonymkode: 3ef8a...3ad 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå