Gå til innhold

Kraftig/lubben jente

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 timer siden, Arcturus skrev:

Ett ord: idrett. Ja, det teller. Ganske mye faktisk. 

Det er vesensforskjell på estetikk og helse. Jeg har ikke noe estetisk problem med lett overvektige kvinner. Det kan være ganske flotte kropper. Helt ok! Et helt annet spørsmål er hvor sunt og godt det er for et individ å kjøre kroppen i dassen. Det er der jeg er på kollisjonskurs med tjukkaser. Det handler vel så mye om interesse for helse og idrett, men ikke nødvendigvis om estetikk. 

Jo, rent faktisk er du nok ganske usunn. I det hele tatt er store deler av befolkningen ganske usunne. Kan du løpe non stop i 40/50 minutter? Hvis svaret er nei er du ute av form.

Og du tror alle tynne/slanke/normalvektige mennesker kan løpe i 40-50 minutter? Det er flere faktorer enn vekt som avgjør om du er ute av form, så her skyter du litt over mål.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 hours ago, Roci said:

Og du tror alle tynne/slanke/normalvektige mennesker kan løpe i 40-50 minutter? Det er flere faktorer enn vekt som avgjør om du er ute av form, så her skyter du litt over mål.

Hvorfor mener du at alle tynne/slanke/normalvektige skal kunne løpe i 40-50 minutter? For det må vel være det du mener siden det ikke er noen andre som har skrevet det her.

Anonymkode: 1a84f...d08

• Liker 4
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du at alle tynne/slanke/normalvektige skal kunne løpe i 40-50 minutter? For det må vel være det du mener siden det ikke er noen andre som har skrevet det her.

Det er ikke jeg som mener det, det var et svar til en kommentar Arcturus skrev til en annen bruker som mente hun var sunn selv om hun var overvektig: 

"Det er vesensforskjell på estetikk og helse. Jeg har ikke noe estetisk problem med lett overvektige kvinner. Det kan være ganske flotte kropper. Helt ok! Et helt annet spørsmål er hvor sunt og godt det er for et individ å kjøre kroppen i dassen. Det er der jeg er på kollisjonskurs med tjukkaser. Det handler vel så mye om interesse for helse og idrett, men ikke nødvendigvis om estetikk. 

Jo, rent faktisk er du nok ganske usunn. I det hele tatt er store deler av befolkningen ganske usunne. Kan du løpe non stop i 40/50 minutter? Hvis svaret er nei er du ute av form."

I denne konteksten tolket jeg det som om han mener at alle slanke/normalvektige "automatisk" er i god form og kan løpe 40-50 min. sammenhengende. Kommentaren min er selvsagt satt litt på spissen.

Endret av Roci
  • Liker 4
Skrevet
Just now, Roci said:

Det er ikke jeg som mener det, det var et svar til en kommentar Arcturus skrev til en annen bruker som mente hun var sunn selv om hun var overvektig: 

"Det er vesensforskjell på estetikk og helse. Jeg har ikke noe estetisk problem med lett overvektige kvinner. Det kan være ganske flotte kropper. Helt ok! Et helt annet spørsmål er hvor sunt og godt det er for et individ å kjøre kroppen i dassen. Det er der jeg er på kollisjonskurs med tjukkaser. Det handler vel så mye om interesse for helse og idrett, men ikke nødvendigvis om estetikk. 

Jo, rent faktisk er du nok ganske usunn. I det hele tatt er store deler av befolkningen ganske usunne. Kan du løpe non stop i 40/50 minutter? Hvis svaret er nei er du ute av form."

Og hvor her skriver han at han forventer at tynne/slanke/normalvektige skal kunne løpe i 40-50 minutter? Tvert imot skriver han at stroe deler av befolkningen er ganske usunne og at man er ute av form generelt hvis man ikke kan løpe i den tiden. Det er du som er forutinntatt og som lager argumenter mot noe som ikke eksisterer og noe han ikke har sagt eller påstått. Det er meget dårlig debattskikk.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor her skriver han at han forventer at tynne/slanke/normalvektige skal kunne løpe i 40-50 minutter? Tvert imot skriver han at stroe deler av befolkningen er ganske usunne og at man er ute av form generelt hvis man ikke kan løpe i den tiden. Det er du som er forutinntatt og som lager argumenter mot noe som ikke eksisterer og noe han ikke har sagt eller påstått. Det er meget dårlig debattskikk.

Som jeg skrev, så var dette en "valgt" tolkning satt på spissen basert på konteksten svaret var gitt i. Jeg opplever at KG er et forum der det er "innafor". Jeg er ellers ikke uenig i at store deler av befolkningen er i dårlig form, men som jeg også skrev, så er det andre faktorer enn bare vekt som avgjør hvor sunn eller usunn en person er. Var det da noe mer, eller skal vi bli enige om å legge denne avsporingen død?

Skrevet
På 26.8.2018 den 17.40, Bamse-Brakar skrev:

Hvorfor ikke bare gå ned i vekt selv i stedet for å håpe på at andre skal ha en lavere standard til deg enn du har til dem

Kommer jo Ann på om de har flere standarder enn vekt og hvordan de vekter mellom standardene. Jeg for eksempel hadde vektet litt overvekt lavt og snill, morsom og smart ganske høyt. Heller en snill, morsom og smart dame med overvent, enn ei normalvektig ei som du sikkert er som mener de har rett til å fortelle andre at de er "under stabdard". Da er man ikke snill, morsom eller smart. 

Anonymkode: 25031...cf3

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

75 kg på 1.60 er faktisk direkte feit med 29.3 i BMI. Farlig overvektig og burde virkelig slanke seg hvis vekten i hovedsak kommer av fett.

Det er trist når ei som bruker str MEDIUM blir beskrevet som "direkte feit". Da tenker jeg vekta også består av muskler. 

Når det er sagt, er heldigvis alle forskjellige og har preferanser som strekker seg forbi hva kjæresten veier. 

• Liker 2
Skrevet

Når jeg leser denne tråden skjønner jeg hvorfor overvekt er et stort samfunnsproblem på verdensbasis! Unnskyldninger og atter unnskyldninger. Det er HELT ok å være overvektig, men det er ikke sunt! Det har aldri vært sunt, og kommer aldri til å bli sunt! Javisst er det forskjell på et par kilo for mye - men da er du ikke overvektig! Å gå ut med påstander som at det er farligere å være slank enn overvektig er direkte samfunnsfarlig. Å være undervektig er noe helt annet enn å være slank/normalvektig! Undervekt ER farlig, man kan dø. Det samme kan man med sykelig overvekt. Jeg ser også at enkelte sier at det for kvinner er en fordel å ha et par kilo for mye ved overgangsalder og enda senere i livet, fordi man mener at dette forebygger benskjørhet. Det er helt riktig. Det er dog snakk om et par kilo for mye - ikke overvekt! Når man ser utviklingen til feks barn, og hvor mange barn i Norge som i dag er overvektige, er det en skremmende utvikling, syns dere ikke? Men jeg skjønner utviklingen hvis foreldrene deres luller dem inn og sier at det ikke er såååå farlig med overvekt! Jeg blir så provosert! Intet menneske er født overvektig! Livsstil gjør folk overvektige. 

• Liker 4
Skrevet
På 28.8.2018 den 12.12, veggteppe skrev:

Huff, det er så trist å lese slike innlegg.

Først av alt: flott at du driver med idrett. Og ja, absolutt, overvekt er ikke bra og noe som er viktig å ha fokus på.

Deretter: Du spyr ut med masse fordommer og negativ stigmatisering av overvektige. Du snakker om selvbedrag, latskap, osv.

Mener du at du, som slank, er mindre lat enn statsministeren vår? Du er nærmest et "bedre menneske" enn noen som kan styre ett land, fordi du kan styre hvor mange gram du veier?? 

De fleste idag lever til de blir 70-80 år. Også de med litt overvekt.

Så ja, fedme er ikke sunt, men enklete (som degselv) overdriver faktisk MASSIVT hvor alvorlige helsekonsekvensene er, av noen kilo for mye.

Denne tråden handler om noen som er "lubben", altså NOEN kilo for mye. Du kommer med en TIRADE som gjør at det høres ut som at overvektige nærmest er heroinavhengige som fullstendig har ødelagt kroppen sin og vil dø i løpet av kjapp tid. Det er en ekstrem overdrivelse og langt ifra sannheten.

Sannheten er at om du er undervektig, så er du den som faktisk mest sannsynlig vil dø først. Uansett hvor hardt det er for deg å tro. For undervekt er en langt farligere helserisiko, enn litt overvekt. 

Men dette blir vanskelig for fanatikere å akseptere. Mange ønsker å tro at de genuint er supermennesker fordi de veier lite. Og at de som veier mye, ja, dem er "undermennesker". 

Ta deg sammen. 

Her var det mye å ta tak i. Har du hørt om konseptet å bygge en stråmann? Her er det nok av den slags. Her tilegner du meg en god del meninger som jeg aldri har sagt. 

Poenget mitt, om der var uklart, er at kroppen kan sees på som en maskin som trenger vedlikehold. Det vedlikeholdet er noe kontraintuitivt tuftet på hardt arbeid. Nye undersøkelser viser at svært høye treningsdoser, vi snakker flere hundre timer moderat trening i året, gir vesentlige helseeffekter. Derfor anbefaler helsedirektoratet faktisk halvparten, 30 minutter om dagen. Dette er egentlig alt for lite og ikke i nærheten av det forskningen egentlig viser til, men det er et skritt på veien. Det er et far cry fra tjukkaser (beklager ordbruken) som er direkte inaktive.

Jeg ville aldri diskutert enkeltindividers kropp, det er ufint. Men siden du nevner enkelte i media konkret føler jeg behov for å kommentere akkurat det. Alle som jobber høyt i det offentlige eller i det private vet at arbeidsmengden er enorm. Spising og trening er veldig vanskelig når du er på jobb fra 7 om morgenen til 23 om kvelden. Det er forståelig at mange sliter i en tøff hverdag. Det er offeret de gjør. De lever også kortere og kan få store helseplager av det. Å prioritere egen helse er et ansvar alle deler likt. Jeg har aldri sagt at det har vært enkelt, og for noen er det vanskeligere enn andre. Det er derimot få som er statsminister. De fleste av oss har fint to timer tilgjengelig i hverdagen til å ha vare på egen helse. De store tallene teller for samfunnet. Hva Ola og Kari nordmann gjør har konkrete poster i helsevesenet. Sånn sett har vi en plikt for å ta vare på oss selv for å ikke legge unødvendig store byrder på helsesektoren. Røyking, dop, overvekt, kort sagt alle selvpåførte lidelser. Vi har alle et moralsk ansvar for å ikke svikte fellesskapet. Hvor tjukk du er gir konkrete utgiftsposter i enden av tunellen. Derfor er det også ikke bare opp til enhver å kjøre kroppen i dassen. 

Så, ta ansvar. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er (fortsatt) overvektig, men i faktisk veldig god form. Har vært mye større (+30 kg mer), men har trent hardt og regelmessig i et år og har et sunt kosthold. Så å løpe 40-50 minutter er null stress for meg selv om jeg veier 90 kg. Løper også lett 30 min oppoverbakke, dette gjorde jeg også hver dag i hele sommer.

Anonymkode: 3ef8a...3ad

Skrevet
På 24.8.2018 den 11.25, Profectus95 skrev:

Nja, tenker sånn 10-15 kg mer enn det som kanskje hadde vært optimalt. F.eks ei på 165 cm på 70- 75 kg? Det er mye

Det er faktisk ikke så mye, jeg er 165 og veide en periode 72 kg... var ikke akkurat feit eller lubben av den grunn. Hvis jeg veier 60 så er jeg ifølge mange alt for tynn og får kommentarer på å begynne å spise 

Anonymkode: 7a7b9...03a

Skrevet

Når jeg møtte samboeren veide jeg 75 kg (fordelt på 175 cm), jeg var altså rundt 10 kg overvektig. Han veide vel rundt 80 fordelt på 169 cm, men ikke overvektig. Han var veldig muskuløs, uten at jeg kunne se et gram fett på kroppen hans. Så det er fult mulig. 

Jeg var på vei ned i vekt (veide 130 kg 5 år før jeg møtte han) og nå 2 år senere veier jeg 65-66 kg og er relativt muskuløs selv. Han har også gått ned og veier nå 75 kg, fortsatt muskuløs (men heldigvis litt mindre). Han visste dog ikke at jeg hadde planer om å gå ned noe mer før vi ble sammen. Vi er begge opptatt av trening, mat og helse, noe vi begge ser etter i en partner.

Jeg kan likevel ikke løpe 40-50 min sammenhengende, men jeg kan fint ha en hard styrkeøkt på 1-2 timer og sykler istedet for å kjøre bil. Trener 6-7 ganger i uken og er generelt i mye bevegelse. Jeg vil si jeg er i relativt god form. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
5 timer siden, Arcturus skrev:

Her var det mye å ta tak i. Har du hørt om konseptet å bygge en stråmann? Her er det nok av den slags. Her tilegner du meg en god del meninger som jeg aldri har sagt. 

Poenget mitt, om der var uklart, er at kroppen kan sees på som en maskin som trenger vedlikehold. Det vedlikeholdet er noe kontraintuitivt tuftet på hardt arbeid. Nye undersøkelser viser at svært høye treningsdoser, vi snakker flere hundre timer moderat trening i året, gir vesentlige helseeffekter. Derfor anbefaler helsedirektoratet faktisk halvparten, 30 minutter om dagen. Dette er egentlig alt for lite og ikke i nærheten av det forskningen egentlig viser til, men det er et skritt på veien. Det er et far cry fra tjukkaser (beklager ordbruken) som er direkte inaktive.

Jeg ville aldri diskutert enkeltindividers kropp, det er ufint. Men siden du nevner enkelte i media konkret føler jeg behov for å kommentere akkurat det. Alle som jobber høyt i det offentlige eller i det private vet at arbeidsmengden er enorm. Spising og trening er veldig vanskelig når du er på jobb fra 7 om morgenen til 23 om kvelden. Det er forståelig at mange sliter i en tøff hverdag. Det er offeret de gjør. De lever også kortere og kan få store helseplager av det. Å prioritere egen helse er et ansvar alle deler likt. Jeg har aldri sagt at det har vært enkelt, og for noen er det vanskeligere enn andre. Det er derimot få som er statsminister. De fleste av oss har fint to timer tilgjengelig i hverdagen til å ha vare på egen helse. De store tallene teller for samfunnet. Hva Ola og Kari nordmann gjør har konkrete poster i helsevesenet. Sånn sett har vi en plikt for å ta vare på oss selv for å ikke legge unødvendig store byrder på helsesektoren. Røyking, dop, overvekt, kort sagt alle selvpåførte lidelser. Vi har alle et moralsk ansvar for å ikke svikte fellesskapet. Hvor tjukk du er gir konkrete utgiftsposter i enden av tunellen. Derfor er det også ikke bare opp til enhver å kjøre kroppen i dassen. 

Så, ta ansvar. 

Innlegget ditt er ekstremt belærende og nedlatende. Du kan umulig særlig mye om fedme og overvekt men likevel utaler du deg ufattelig bastant. Det er stor forskjell på de som er fem kilo overvektig og de som er femti kilo overvektig, likevel bolker du alle i en gruppe med klar beskjed om at de skal «Ta ansvar» (vifte med pekefingeren)

poenget med statsministeren vår fordi du fremstiller overvektige som LATE og at de IKKE TAR ANSVAR. 

Det er fordommer, stigmatisering og feilinformasjon. Det er trist at du er så uvitende om fedme kombinert med å være så påståelig. 

Noen som er sykelig overvektig har mest sannsynlig en lidelse; overspising er en forstyrrelse på samme måte som anoreksi og bulimi. 

Ville du sagt til en anorektiker at vedkommende må se til å «ta ansvar» ?

uvitenhet lenge leve. 

Endret av veggteppe
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er gift. Lykkelig gift. Håper likevel det er innafor å svare 😀😀😀

Har en pen, kjekk og trent bror som kaller meg for streken. Jeg er trent og tynn. En kropp jeg vet de fleste synes er bra. Men han synes lite om kropper som min.

Derimot damer med noen kilo for mye er nice. Alle hans kjærester har vært overvektig i mine øyne. 

Smaken er som baken.

Anonymkode: 62371...dec

• Liker 1
Skrevet
På 25.8.2018 den 10.07, Arcturus skrev:

Jeg ser personen, ikke etuiet. Jeg kunne fint datet en overvektig dame. Når det er sagt vet jeg med meg selv at det ville blitt et problem over tid. Jeg er genuint opptatt av helse og trening. Jeg teller selv gram på vekta. Det ville kollidert med den overvektige før eller senere. Problemet er ikke at hun ser sånn eller sånn ut, men at selvbedrag og latskapen ofte ikke lar seg forene i diskusjoner. Jeg må vekte mine ord når jeg snakker med tjukke folk som ikke erkjenner simple faktum om trening og spising, og da går det jo bare ikke. Lykke til å finne en overvektig dame som har et opplyst og reflektert forhold til hvorfor hun er tjukk. Alt sitter i hodet. Ofte vil overvektige mest av alt gå ned i vekt, men nekter samtidig å gjøre jobben. De later som om de kjører så hardt, også gir de i realiteten opp etter mager innsats.

Oppsummmert: Det er OK å være overvektig rent estetisk, men det psykologiske som omringer det er problematisk. 

Og så har du oss med lavt stoffskifte. Jeg er 166 høy og veier 65 kilo. Ikke overvektig med andre ord, men har litt valker her og der. Ifølge legen vil jeg aldri kunne gå ned i vekt så lenge jeg går på Levaxin. Jeg trener 4 ganger i uka, men mest for å få fine former. Spiser sunt. Men hvis jeg skal ned i vekt til f eks 60 kilo, må jeg leve på 800 kalorier om dagen, noe som selvfølgelig ikke er gjennomførbart. Så det er ikke alltid det sitter i hodet. 

Anonymkode: 3572d...423

Skrevet
På 29.8.2018 den 14.15, Arcturus skrev:

Så, ta ansvar. 

Jeg har full jobb, fire barn og en del reisetid. Jeg har faktisk ikke to timer om dagen til trening. Barnløse folk med 8-16 jobb har nok det. 

Skrevet
På 29.8.2018 den 8.50, AnonymBruker skrev:

Å kunne løpe 50 minutter sammenhengende betyr ikke at man er automatisk sunn. Har to venninner som går toppturer, sykler og kan løpe 10 km på 49 minutter. Begge to er i 90 kilos klasse. Spiser masse godteri og sånt. Jeg er ikke overvektig, selv om jeg ønsker å gå ned rundt 5 kilo for min egen del. Trener mye styrke. Men har ikke sjanse i havet på å løpe 50 minutter i et strek. For jeg har lungekapasitet på 42 %. Det betyr dog ikke at jeg er usunn eller lat. 

Skrevet

Her var det mye opprørte kommentarer. Det er jo ikke spesielt overraskende. Det illustrerer på mange måter hva problemet handler om. Det er den ene unnskyldningen etter den andre. Likevel har jeg aldri hevdet det er enkelt, så jeg blir 'motsagt' på noe jeg aldri har ment. Det er nå så. Så skriver bl.a veggdyr om at jeg mangler kunnskap, men feiler totalt i å i gi et eksempel. Det skaper ikke spesielt gode argumenter for saken å blankt hevde at noen tar feil uten å fortelle hvordan. 

Overvekt er vanskelig å slåss mot. Det tror jeg alle skjønner. Har du først blitt overvektig er det svært vanskelig å endre på. Det vet vi. Det er likevel ikke umulig. Ingen kom feit ut av en konsentrasjonsleir, for å sette det på spissen. Spørsmålet er vel hvor hardt en er villig til å sette egen helse foran andre behov. Det ble nevnt Erna Solberg. Hun ofrer på sett og vis sin egen helse for å styre landet. Det er beundringsverdig, men likefullt farlig for henne. Enkelte prøver i denne tråden å skape skarpe skillelinjer mellom de som er åpenbart obese, og de som bare har et par ekstra kilo (som om noen her snakker om folk med 5 kilo for mye over matchvekta). Det er et forsøk på å glatte over problemstillingen og overse alt vi vet om hvor farlig overvekt faktisk er for folkehelsa. 

Mitt forsøk i denne tråden er å peke på at mye sitter i hodet. Mange tror det er umenneskelig å trene 10/15 timer utholdenhet i uka. Så tusler vi til SATS to-tre ganger og tenker at vi har lagt ned godt arbeid. Nå. Nå skal kiloene rase av. Også spiser man knekkebrød med guacamole mens sulten river i magen, og når helgen kommer går det 12 pils, en pose potetgull, kebab, bacon og gudene vet hva, til man repeterer neste ukes 2-3 turer til SATS. Dét hjelper ikke. Faktum er at du må trene minst, 5 ganger så mye, og helt annerledes. "Jo, men så settes igang forbrenningen med vektløfting! Det vet alle!". Som jo kan være sant isolert sett, men det hjelper ikke når du har sammenlagt trening i settene minus pauser på under 40/50 min i uka! Det er ikke en rolig joggetur engang. Vi trener helt feil, spiser helt feil, drikker for mye alkohol, regner ikke kosematen som mat, også eser vi ut. Og hvem tar feil? Arcturus. Som trener flere timer enn du ser på tv og er blant Norges kanskje 30/20% best trente, forsiktig anslått. Men, jeg er vel kanskje kunnskapsløs. For hva vet vel jeg? Dette holder jo ikke folkens. 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Arcturus skrev:

Her var det mye opprørte kommentarer. Det er jo ikke spesielt overraskende. Det illustrerer på mange måter hva problemet handler om. Det er den ene unnskyldningen etter den andre. Likevel har jeg aldri hevdet det er enkelt, så jeg blir 'motsagt' på noe jeg aldri har ment. Det er nå så. Så skriver bl.a veggdyr om at jeg mangler kunnskap, men feiler totalt i å i gi et eksempel. Det skaper ikke spesielt gode argumenter for saken å blankt hevde at noen tar feil uten å fortelle hvordan. 

Overvekt er vanskelig å slåss mot. Det tror jeg alle skjønner. Har du først blitt overvektig er det svært vanskelig å endre på. Det vet vi. Det er likevel ikke umulig. Ingen kom feit ut av en konsentrasjonsleir, for å sette det på spissen. Spørsmålet er vel hvor hardt en er villig til å sette egen helse foran andre behov. Det ble nevnt Erna Solberg. Hun ofrer på sett og vis sin egen helse for å styre landet. Det er beundringsverdig, men likefullt farlig for henne. Enkelte prøver i denne tråden å skape skarpe skillelinjer mellom de som er åpenbart obese, og de som bare har et par ekstra kilo (som om noen her snakker om folk med 5 kilo for mye over matchvekta). Det er et forsøk på å glatte over problemstillingen og overse alt vi vet om hvor farlig overvekt faktisk er for folkehelsa. 

Mitt forsøk i denne tråden er å peke på at mye sitter i hodet. Mange tror det er umenneskelig å trene 10/15 timer utholdenhet i uka. Så tusler vi til SATS to-tre ganger og tenker at vi har lagt ned godt arbeid. Nå. Nå skal kiloene rase av. Også spiser man knekkebrød med guacamole mens sulten river i magen, og når helgen kommer går det 12 pils, en pose potetgull, kebab, bacon og gudene vet hva, til man repeterer neste ukes 2-3 turer til SATS. Dét hjelper ikke. Faktum er at du må trene minst, 5 ganger så mye, og helt annerledes. "Jo, men så settes igang forbrenningen med vektløfting! Det vet alle!". Som jo kan være sant isolert sett, men det hjelper ikke når du har sammenlagt trening i settene minus pauser på under 40/50 min i uka! Det er ikke en rolig joggetur engang. Vi trener helt feil, spiser helt feil, drikker for mye alkohol, regner ikke kosematen som mat, også eser vi ut. Og hvem tar feil? Arcturus. Som trener flere timer enn du ser på tv og er blant Norges kanskje 30/20% best trente, forsiktig anslått. Men, jeg er vel kanskje kunnskapsløs. For hva vet vel jeg? Dette holder jo ikke folkens. 

Men fortsatt er du singel selv om du er så fantastisk. Og ikke forstår du at de fleste som har full jobb, partner og barn ikke har tid til å trene 15 timer i uka. Og at damer ikke skal trene så mye kardio for da blir de flate. Og flate damer vil dere ikke ha. 

• Liker 1
Skrevet

Aldri opplevd som noen problem. Jeg har veid alt fra 75 til 130. Ikke hatt noen problemer med forhold eller finne noen å ha sex med. 

Anonymkode: 6131f...13e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...