Gå til innhold

Hvorfor mensmopp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke turt å bruke den enda!!!! Er så redd jeg ikke skal få den ut!! Men har ikke igjen tamponger og vil ikke bruke penger på mer.

Anonymkode: 94361...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker menskoppen! Selv om det er litt kluss i begynnelsen, føler jeg har fått skikkelig dreisen på det og digger at jeg slipper å passe på hvor lenge tampongen har sittet i osv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får den ut igjen ;) om den sitter litt hardt så er det vakuumet du ikke har klart å bryte, da lirker du rundt oppi der så vakuumet brytes. Litt kluss i starten kan det være, men Menskopp er Awsome 👏🏼👏🏼👏🏼

Anonymkode: 6d90e...9c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om mensmopp, men det høres ut som noe du bruker når du har glemt å sette i tampong.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, linsejesus skrev:

Har ikke hørt om mensmopp, men det høres ut som noe du bruker når du har glemt å sette i tampong.

Nei, det er en mopp en bruker når en har fått mensblod på gulvet.

Anonymkode: 34a37...b20

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt min i sånn 5 år..beste kjøpet jeg noensinne har gjort tror jeg:pinar: Er bare helt amazing og slippe tampz..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensmopp - for dagene med skikkelig kraftig blødning. :P

Anonymkode: e448a...a66

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min i sikkert fem år nå, og jeg kunne ikke levd uten. Når jeg først fikk den var det uvant og jeg lurte på om det kanskje ikke var for meg, men du må prøve et par ganger før du får dreisen på det. Første gang prøvde jeg å dra den rett ut. Wrong move! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt må den inn? Kan man bruke den når man ikke kan bruke tampong pga livmorprolaps?

Anonymkode: acdbd...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meniskopp er en gave til kvinner!

Jeg var skeptisk og syntes det hørtes ekkelt ut, men ei venninne overtalte meg til å gi det en sjanse😂

Har ikke vært plaget med sopp, bakteriell vaginose eller ubehag under mensen (tørrhet på slimhinner og svie, gjennomblødning, lukt) som jeg hadde med tampong. Blør mye de første dagene men de siste dagene blir mindre og mindre blod, de minste tamponger suger til seg altfor mye i slutten og de større holder ikke første del.

Anonymkode: a2766...c63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensmopp? Er det noe nytt?

Jeg prøvde mensenkopp en gang og fikk panikk da jeg skulle prøve å ta den ut. Jeg fikk den nesten ikke ut. Jeg prøvde å ta den ut i mer enn 15 minutter inne i dusjen før det gikk. Jeg begynte å tro at jeg måtte til legevakten for å få den ut og gråt og stressset. Jeg kommer aldri til å sette inn noe sånt igjen, noensinne. Det er jo farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Rozárka skrev:

Mensmopp? Er det noe nytt?

Jeg prøvde mensenkopp en gang og fikk panikk da jeg skulle prøve å ta den ut. Jeg fikk den nesten ikke ut. Jeg prøvde å ta den ut i mer enn 15 minutter inne i dusjen før det gikk. Jeg begynte å tro at jeg måtte til legevakten for å få den ut og gråt og stressset. Jeg kommer aldri til å sette inn noe sånt igjen, noensinne. Det er jo farlig.

Selv jeg trøblet ikke så mye, og jeg la den bort etter et par halvhjertede forsøk. Hadde du lest bruksanvisningen skikkelig?

Anonymkode: e448a...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv jeg trøblet ikke så mye, og jeg la den bort etter et par halvhjertede forsøk. Hadde du lest bruksanvisningen skikkelig?

Anonymkode: e448a...a66

Ja, det hadde jeg. Men den ville ikke gi slipp pga vakum og jeg trodde en lege måtte fjerne den for meg. Det er farlig hvis den setter seg fast. Jeg fikk smerter og påførte meg hevelser i underlivet (som blåmerker) av kampen med å få den ut. Det kunne skadet meg ordentlig og jeg tror det er mange som må ha skadet seg av det vakumet. Det kan umulig være bra og man vil kunne få prolaps av det eller livmorframfall på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å bruke for å få ut sæd også? Bruker tampong for å få ut jævelskapen nå :fnise:

Anonymkode: 89de8...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2018 den 9.05, AnonymBruker skrev:

Hvor langt må den inn? Kan man bruke den når man ikke kan bruke tampong pga livmorprolaps?

Anonymkode: acdbd...4d1

Mener å huske at det var frarådet å bruke det ved prolaps. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.8.2018 den 9.58, Rozárka skrev:

Ja, det hadde jeg. Men den ville ikke gi slipp pga vakum og jeg trodde en lege måtte fjerne den for meg. Det er farlig hvis den setter seg fast. Jeg fikk smerter og påførte meg hevelser i underlivet (som blåmerker) av kampen med å få den ut. Det kunne skadet meg ordentlig og jeg tror det er mange som må ha skadet seg av det vakumet. Det kan umulig være bra og man vil kunne få prolaps av det eller livmorframfall på sikt.

Det er derfor jeg lurte på om du hadde lest bruksanvisningen. På min sto det nemlig at du skal stikke en finger inn og bryte vakuumet ved å trykke lett på siden/kanten av koppen, om den ikke vil ut. (Eller noe liknende - det er mange år siden jeg prøvde.)

Anonymkode: e448a...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2018 den 14.42, AnonymBruker skrev:

Nei, det er en mopp en bruker når en har fått mensblod på gulvet.

Anonymkode: 34a37...b20

😂 😂 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 23.8.2018 den 14.24, AnonymBruker skrev:
 

Har ikke turt å bruke den enda!!!! Er så redd jeg ikke skal få den ut!! Men har ikke igjen tamponger og vil ikke bruke penger på mer.

Anonymkode: 94361...42b

Mensmopp?😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...