Gå til innhold

Når du ikke kjenner din egen far og hans lenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min far jobber offshore. Han har også hus i spania som han og hans kosne bor i om vinteren. Når de først er i hjemtraktene er de travle med oppussing, fester, familiemiddager osv.

ett! Besøk har han giddet å ta seg tid til denne sommeren... og når jeg spør om de har tid til besøk, så er de som regel opptatt me maling eller noe. 

På toppen av alt, så var ene familieselskapet de skulle på da vi ikke komme i helgen, hos mine besteforeldre. Samtlige! Av mine tanter, onkler og søskenbarn som bor i hjemtraktene var invitert, utenom meg og mitt barn... 

jeg kjente at jeg ble utrolig såret, og føler meg utstøtt av egen familie.. 

kan jeg kutte de ut? 

 

Anonymkode: 7bc0f...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hans familie, skulle det stå 👍🏻

Anonymkode: 7bc0f...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kan jeg kutte de ut? 

Det gjør du som du vil. 

Men det er ikke det lureste du gjør. Hvertfall med tanke på at du har barn. Du kan jo invitere selv?

Anonymkode: 16eae...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør du som du vil. 

Men det er ikke det lureste du gjør. Hvertfall med tanke på at du har barn. Du kan jo invitere selv?

Anonymkode: 16eae...912

Jeg skriver over her, at jeg gjør det... 

Jeg sendte de en melding om de var hjemme denne helgen.. Fikk en laaaang melding med alt de skulle få gjort, hvor de skulle og at de hadde det såååå travelt..

Anonymkode: 7bc0f...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i lik situasjon selv, bortsett fra at jeg har resignert. Har ikke aktivt kuttet kontakten. Det ville ikke hatt noen hensikt siden det ikke har noen praktisk betydning. Møtes så sjeldent uansett. Det ville bare vært for å markere noe (i håp om en reaksjon), og kanskje gjort det vanskelig i fht øvrige familiearrangement i fremtiden. 

Såfremt du enten har tatt det opp at du ønsker mer kontakt, eller vet at det ikke vil ha noen effekt, er det beste du kan gjøre å jobbe med deg selv. Du får ikke tvunget frem interesse hos en uinteressert forelder. Jo mindre du forventer, jo mindre skuffet blir du. Fungerer veldig bra her. 

Anonymkode: 0d1a1...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo virke som din gfar ikke er særlig int i å treffe deg slik du beskriver det. Og hvis det er tilfellet så kan jo ikke du gjøre så mye med det annet enn å godta det. Han har jo lov til å mene det han gjør og da må du bruke energi på det du KAN gjøre noe med og ikek det du ikke får gjort noe med. Vet det er vanskelig men han er neppe verdt energien hvis han er slik og da er du nok best tjent med å kutte ham ut.

Om resten av familien mente noe med den helgen ville jeg ikke automatisk tro. Det kan vøære som de sier eller andre ting de ikke vil si men som gjorde at det ble slik. Avvent og se åssen det blir fremover og om det skjer igjen. Oppfør deg som om alt er normalt og se ting an.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville kanskje spurt mine besteforeldre hva som var grunnen til at jeg ikke ble invitert. Bare passivt mottatt svaret, altså ikke gi reaksjon på det. Hvis de sier at de glemte deg så svarer du at du bare lurte og at det var greit å få svar, hvis de sier at de ikke ønsker kontakt med deg så sier du at du bare lurte og at det var greit å få svar. 

Når det gjelder din far går jeg ut ifra at det ikke har noen hensikt å gjøre noe særlig. For min del inviterer jeg f.eks. alle i familiebursdag til ungene mine, men prøver å snakke så lite som mulig med mamma. Jeg besøker henner heller ikke lenger, fordi jeg vet at det bare ender opp med krangel. Vi matcher absolutt ikke og jeg beskytter meg selv der jeg kan. 

Anonymkode: e9eff...5ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...