Gå til innhold

Føler ikke jeg ble kjent med noen i løpet av fadderuka. Flere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Lager en tråd for jeg tenker det sikkert er flere i samme situasjon som meg.

Jeg deltok på alt som ble arrangert i fadderuka og prøvde mitt beste å starte samtaler og ta initiativ. Uken er heldigvis over nå, men jeg sitter igjen og tenker at jeg egentlig ikke ble kjent med noen. Jeg går inn i en stor forelesningssal og det er umulig å finne igjen noen kjente fjes fra faddergruppen.

Så jeg lurer på, hva nå? Man kan alltids være aktiv i studentforeninger o.l, men jeg har jo lyst til å stifte bekjentskap i klassen også.

Noen med tips eller erfaringer å dele? 😄

- Jente 20

Anonymkode: e32ce...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare sett deg sammen med noen og ta kontakt. Ingen kjenner hverandre etter første uka uansett og nesten alle er ute etter nye venner og bekjente. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, SVK said:

Bare sett deg sammen med noen og ta kontakt. Ingen kjenner hverandre etter første uka uansett og nesten alle er ute etter nye venner og bekjente. 

Enig! Etter fadderuka i fjor var jeg veldig nedstemt og trist fordi jeg følte at jeg ikke hadde noen venner og at alle andre sikkert allerede hadde stiftet bekjentskaper og dannet grupper. Det var helt feil! Alle vennene jeg har nå, et år seinere, fikk jeg høsten etter fadderuka via gruppeprosjekter i fagene, noen jeg tilfeldigvis satt ved siden av og kom i prat med osv. Ikke stress, det går av seg selv! :) 

Anonymkode: fa140...39c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke venner før 2 semester, så det er håp! 😊

Anonymkode: 1c90f...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg begynte å studere for sju år siden ga jeg opp fadderuka etter to dager fordi alle bare tørrjukket på hverandre (bokstavelig talt) og aktivitene var så kjønnsdiskriminerende og kvinnefiendtlige at det var til å grine av.

Jeg ble kjent med noen i seminar etter noen måneder, og de kjente noen, og slik ballet det på seg. Fikk en fin kollokviegruppe og har fortsatt god kontakt med tre studievenner. Det ordner seg. Fadderuka kan være en ganske liten sosial plattform, og om den ikke passet for deg, passet den helt sikkert ikke for dine fremtidige studievenner heller ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar litt lenger enn en liten uke å stifte vennskap. Alle prøver å bli kjent med alle og det er mye som skjer hele tiden. Vær litt tålmodig og fortsett som du gjør. Du har ikke feilet, sjansen for vennskap varer hele studietiden, ikke bare første uka. Syns det er så synd med dem som stresser så med denne fadderuka. 😕 

Anonymkode: 39249...397

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg deltok ikke på fadderuken i det hele tatt, pga lang reiseveg mellom bolig og studiested, men fikk nære venner i klassen likevel. Fikk dem via gruppearbeid, kollokvie og praksis.

Anonymkode: 61ec7...152

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av min beste venner gjennom livet traff jeg i en kø utenfor en forelesning. Hun lurte på om jeg kunne passe på sekken hennes mens hun stakk bortom kiosken. Sendte med henne penger for å kjøpe noe til meg. Hun ble veldig overrasket, hun var den råeste pønkere på Blindern. Vi ble gode venner.

De fleste er ferske og ønsker seg ny venner. Smil, si hei og spør om du kan sette deg ned. Strekk fram hånden og presenter deg. Dere har jo allerede felles interesse i faget. 

Lykke til!

Anonymkode: 5e6d5...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... så mange tråder om den forbaska fadderuka. Altså, jeg trudde dere studenter var litt smartere. Hele deres verden handler tydligvis om fadderuka nå for tiden.

Skjerp deg... kom i prat med folk og så vil du etter hvert bli kjent med noen...

Anonymkode: 8076e...1a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke kjent med noen andre enn fru klamydia.

Mulig jeg blir bedre kjent med tre gutter jeg må prøve å få fatt i for å gi beskjed🙈

Anonymkode: bb2db...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg droppet fadderuka, det er ikke min greie å tvangssosialiseres med en haug folk i et fast opplegg som andre har planlagt. Selv om jeg også var på utkikk etter venner, på min måte.

Var en del alene i starten av studiene, men så fant jeg plutselig "mine" folk. Folk som man ikke ser med en gang, som går litt stille ved dørene, men som delte mine interesser. Vi hadde felles musikksmak, gikk på konserter sammen, og oppdaget hverandre gjennom band-t-skjorter utenfor universitetsområdet. På den tida var det kult å røyke (jepp, lenge siden jeg var student!), og røykehjørnet var et fast møtepunkt, de samme fjesene som jeg etter hvert begynte å hilse på og prate med. De ble til gode venner som jeg hadde gjennom hele studietiden.

Anonymkode: d175c...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...