Gå til innhold

Forståelig at han ikke svarte noe mer? Hvordan slutte å føle meg som en idiot med en gang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg matchet med en fyr på tinder for en stund siden. Ettersom det først ble sommerferie og jeg deretter har vært syk, har vi ennå ikke møttes, men forhåpentligvis får vi det til veldig snart. 

Vi har derimot tekstet en del, samt snappet. Og det er i disse tilfellene jeg føler meg så ekstremt idiot. Jeg er en person som gjerne kommer med en kommentar "for mye" enn en for lite. Normalt synes jeg det er helt greit at jeg er den som "har det siste ordet". Men med denne matchen (som jeg er skikkelig interessert i, det virker som vi har SYKT god kjemi), føler jeg meg som en idiot når jeg ikke får noe mer respons... Altså, det er jo ikke noe mer å si, men jeg føler meg da idiotisk fordi jeg heller ikke hadde behøvd å komme med den siste kommentaren. 

Konkret eksempel: 

Jeg sendte et videoklipp som viste at en kunde var fysisk med meg. 

Han svarte: "Folk er så flinke" 

Min respons: "Ja, jeg bøyer meg i hatten og tørker av meg støvet for evnen til å være gjennomført douche". 

... ikke noen kommentar. Ikke et "haha" en gang. Jeg vet at han var på jobb, men allikevel. 

 

Hva tenker dere? Forståelig at han ikke svarte noe mer? Behøver det bety at han synes jeg var teit? Kan han ha humret for seg selv uten at han skrev "haha"? 

 

Jeg er 24 år og mitt forrige forhold var veldig destruktivt. Derfor er jeg så usikker. Ønsker ikke utvise dette overfor ham. Bør jeg føle meg som en idiot? Evt. Hvordan la være å tenke at han synes jeg er idiot som kommer med en siste kommentar? 

Anonymkode: a5748...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke dere har "sykt god kjemi" når du som regel blir hengende igjen med siste kommentaren. 

Hold litt igjen og vent til dere faktisk møtes. 

Anonymkode: 73041...870

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke dere har "sykt god kjemi" når du som regel blir hengende igjen med siste kommentaren. 

Hold litt igjen og vent til dere faktisk møtes. 

Anonymkode: 73041...870

Jeg tenker ikke at dette har noe med kjemi å gjøre. I såfall i positiv forstand; hun er hakket mer pratsom enn ham. Litt stereotypisk etter kjønn. Et sted må samtalen stoppe. 

 

Tror absolutt ikke han tenker at du er idiot, TS. Men jeg skjønner du blir usikker. Det er vanskelig når man ikke har møttes. Prøv å senke skuldrene, og prøv eventuelt å ikke komme med den siste kommentaren og se om du føler deg bedre da. 

 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk legger generelt altfor mye i slike ting. Har man ikke den fulle oppmerksomhet er hundreogett ute. Det handler ikke om responstid eller antall likes. Folk er forskjellige. Også på SoMe. Se heller hvordan det blir når dere evt møtes. Han kan jo ha åpnet, så blitt avbrutt av noe på jobb, og siden glemt det. Så nei, du skal ikke føle deg som en idiot. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille magefølelsen inni magen som forteller deg at det mangler respons, har som regel rett.

I starten tenker man: jaja han er bare sånn, det betyr ikke noe osv.

Til slutt vil du innse at denne type kommunikasjon ikke er riktig for DEG! Ergo, dere har kanskje ikke den kjemien du føler.

Årsaken til at jeg sier dette er fordi jeg har opplevd N Ø Y A K T I G det samme selv i sommer.

Viste seg at han hadde veldig mye i munnen, men lite aksjon når det kom til stykket!
Min anbefaling er at du forsøker å la samtalen henge litt i luften selv og ser an. Se hva han gjør. Møt han, og gi han en sjanse - uten tvil! Men ikke gå på kompromiss med hva du føler er riktig i form av kommunikasjon, og da mener jeg overfor deg selv!

DIN standard! Ikke nødvendigvis hans, men din standard er annerledes :) Lykke til!

Anonymkode: 183a5...e3a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så slitsomt med sånne som skal være så morsomme hele tiden. Kanskje han tenker sånn? Det blir påtatt. 

Anonymkode: ae5f7...ecd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i all verden var det du sendte video av - en kunde var fysisk med deg? Wtf?

Men generelt:

1)Slutt å overtolke alt som (ikke) skjer i SoMe og prioriter å faktisk treffe hverandre - det er vanskelig å bare kommunisere digitalt når man ikke kjenner hverandre IRL.

2)Hvis dere virkelig har "SYKT god kjemi", skal ikke en enkeltkommentar - uansett hvor teit -  ha noe å si.

3)Ja, det skjer stadig vekk at jeg ler for meg selv av en snap uten å faktisk formidle dette til avsender. 

Anonymkode: 51760...ae3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den lille magefølelsen inni magen som forteller deg at det mangler respons, har som regel rett.

I starten tenker man: jaja han er bare sånn, det betyr ikke noe osv.

Til slutt vil du innse at denne type kommunikasjon ikke er riktig for DEG! Ergo, dere har kanskje ikke den kjemien du føler.

Årsaken til at jeg sier dette er fordi jeg har opplevd N Ø Y A K T I G det samme selv i sommer.

Viste seg at han hadde veldig mye i munnen, men lite aksjon når det kom til stykket!
Min anbefaling er at du forsøker å la samtalen henge litt i luften selv og ser an. Se hva han gjør. Møt han, og gi han en sjanse - uten tvil! Men ikke gå på kompromiss med hva du føler er riktig i form av kommunikasjon, og da mener jeg overfor deg selv!

DIN standard! Ikke nødvendigvis hans, men din standard er annerledes :) Lykke til!

Anonymkode: 183a5...e3a

Ser poenget ditt, har brent meg på å tenke "han er bare sånn" selv. Men jeg tror mye av min usikkerhet nå ligger i det at vi ennå ikke har møttes, altså, jeg vet med meg selv at jeg normalt senker skuldrene ti hakk etter å ha møtt vedkommende. Da har han et bedre inntrykk av meg, og jeg det samme av han. Mye enklere enn å hele tiden danne seg inntrykk og bekymre seg for hvordan man selv fremstår via SoMe. 

Og innerst inne håper jeg at denne bekymringen bare er at jeg overanalyserer. 

Anonymkode: a5748...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal respondere på hver eneste melding, så blir man jo aldri ferdig med å skrive til hverandre.  Er ikke alt man trenger å kommentere/svare på.

Du overanalyserer noe veldig.  Slapp av:)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hårstrikk79 skrev:

Hvis man skal respondere på hver eneste melding, så blir man jo aldri ferdig med å skrive til hverandre.  Er ikke alt man trenger å kommentere/svare på.

Du overanalyserer noe veldig.  Slapp av:)

Takk for "støtten". Jeg håper som sagt selv at jeg "bare" overanalyserer, men godt å se at andre tenker det samme. :)

Anonymkode: a5748...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte en kompis om det, og fikk raskt til svar at det var noe han overhode ikke ville tenkt på. Tror det gjelder de fleste menn, de er "enklere" på slike ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere her har sagt, et sted må samtalen slutte. 

Føler du selv at det er noe galt, så er det mye mulig at det er virkeligheten. Aldri undervurder magefølelsen din!! 
Syntes du skal gi det en sjanse uansett, dra å møt han og ha noen flere samtaler med han. La det henge litt i luften, som noen andre her sa. Bli bedre kjent, istedenfor å sende random ting til hverandre.. 

Hadde noen skrevet det til meg, slik du avsluttet samtalen, så hadde heller ikke jeg hatt behov for å svare på dette. Jeg er kvinne, ikke mann, men uansett. 

Anonymkode: 12a9e...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville tatt det helt piano. Kanskje han lo, kanskje dere ikke har samme humor, kanskje han fikk dårlig tid, kanskje blablabla. Uansett ingen grunn til at du skal føle deg som en idiot. Tenk litt på hvor utrolig mye idiotisk du selv kunne hørt fra han, men likevel fortsatt å like han:fnise: Du har ikke engang sagt noe teit. 

Anonymkode: 644ed...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser kleint ut når man ikke klarer å skrive ordspill riktig.

Anonymkode: 0d036...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste menn tenker nok mye mindre på sånn en oss. Han jeg driver med jobber i perioder ekstremt mye, da hender det jeg føler det samme som deg. Men når han har roligere perioder kan han sende melding, hvis jeg ikke svarer i løpet av noen timer sender han ofte ny melding med et spørsmål, tror han driter i akkurat det overtenker ikke som meg. 

Anonymkode: 99fd1...f32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Puh, litt lavere skuldre nå. Overanalysering går jo bare utover meg, nå velger jeg å tro at han ikke har ofret dette en tanke. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De fleste menn tenker nok mye mindre på sånn en oss. Han jeg driver med jobber i perioder ekstremt mye, da hender det jeg føler det samme som deg. Men når han har roligere perioder kan han sende melding, hvis jeg ikke svarer i løpet av noen timer sender han ofte ny melding med et spørsmål, tror han driter i akkurat det overtenker ikke som meg. 

Anonymkode: 99fd1...f32

Og ja, jeg har merket at dersom han har en roligere periode og/eller det er lenge siden han har hørt noe fra meg, kommer det gjerne en snap eller to :)

Anonymkode: a5748...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan fysisk kunden var mot deg, men synes hans utsagn: "Folk er så flinke", var rart. Men ditt siste utsagn, synes jeg ikke nødvendigvis krevde noe svar. Det kunne høres ut som et sluttpoeng i samtalen. Selv om du jo rota det uttrykket skikkelig til da. :)

Anonymkode: e6ec5...4fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvordan fysisk kunden var mot deg, men synes hans utsagn: "Folk er så flinke", var rart. Men ditt siste utsagn, synes jeg ikke nødvendigvis krevde noe svar. Det kunne høres ut som et sluttpoeng i samtalen. Selv om du jo rota det uttrykket skikkelig til da. :)

Anonymkode: e6ec5...4fe

Det var en kunde som tok meg under haka, tilsynelatende for å kysse meg, men jeg dyttet han vekk før han fikk gjort noe mer. Responsen hans var litt rar, ja, men slik jeg "kjenner" ham, tror jeg han mente å uttrykke frustrasjon på mine vegne. "Folk er så flinke til å være idioter" eller sånn. 

 

Jeg rotet til uttrykket med vilje (har hørt andre bruke det, en slags viderekluss etter Heidi Wengs "bøyer meg i hatten" for noen år siden) trodde det var så åpenlyst at det ble søtt, men kanskje han også trodde jeg ikke hadde kontroll... Jaja, akkurat dét stresser jeg ikke med. Han vet at jeg er mer oppegående enn som så (basert på jobb og utdanning bl.a.)

Anonymkode: a5748...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en kunde som tok meg under haka, tilsynelatende for å kysse meg, men jeg dyttet han vekk før han fikk gjort noe mer. Responsen hans var litt rar, ja, men slik jeg "kjenner" ham, tror jeg han mente å uttrykke frustrasjon på mine vegne. "Folk er så flinke til å være idioter" eller sånn. 

 

Jeg rotet til uttrykket med vilje (har hørt andre bruke det, en slags viderekluss etter Heidi Wengs "bøyer meg i hatten" for noen år siden) trodde det var så åpenlyst at det ble søtt, men kanskje han også trodde jeg ikke hadde kontroll... Jaja, akkurat dét stresser jeg ikke med. Han vet at jeg er mer oppegående enn som så (basert på jobb og utdanning bl.a.)

Anonymkode: a5748...d87

Filmet du dette selv? Det virker litt rart kanskje og sende det.. Prøvde du og få en slags sjalu reaksjon av han? Eller type, se det er andre som vil ha meg også = du bør føle deg heldig..

Anonymkode: 1d343...f7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...