Gå til innhold

Har "alle" bloggere tatt utvidet sommerferie?


Korpsnerden

Anbefalte innlegg

Vi vanlige folk har tre uker sommerferie. Mange bloggere er nå på sin niende uke virker det som, mtp bloggopodateringer.

Nå er jeg lei av bloggere som ikke gidder å oppdatere. Tror de at folk følger de uansett innhold? 

Jeg pleier å ta bloggrunden en gang om dagen, og da forventer jeg egentlig et nytt innlegg om dagen, minimum annenhver dag. Når det går en uke mellom innleggene, og innleggene i tillegg enten er dårlige eller inneholder kun reklame så synes jeg det er for dårlig. 

Snap og Instagram oppdaterer de, for det trenger de ikke jobbe for. 

Anne Brith, MtM, Pilotfrue og Lene Orvik er eksempler på bloggere som jeg mener driter i leserne sine for tiden. Kan de ikke heller legge ned bloggen hvis de er så lei, eller sååå opptatt med andre ting? Mye vil ha mer.. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De må bare ha pause. Pilotfrue er vel i permisjon? Får vel ikke lønn og blogge samtidig da? Men hva vet vel jeg.  Bloggere gjør som de vil uansett. Nå vises det meste på snap og instagram, så hva mer kan de mase om...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, MarianneE skrev:

Spør du meg så må de gjerne ta sommerferie frem til jul.

Og begynne på neste års sommerferie rett etter nyttår. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Xstrella skrev:

De må bare ha pause. Pilotfrue er vel i permisjon? Får vel ikke lønn og blogge samtidig da? Men hva vet vel jeg.  Bloggere gjør som de vil uansett. Nå vises det meste på snap og instagram, så hva mer kan de mase om...

Hvis det er tilfelle må hun ta permisjon fra reklameinntektene og reklameinnleggene også. 

Jeg er selv i mammaperm, men jeg rekker å følge opp mitt frivillige verv, jeg står opp med de andre barn, lager matpakker og middag, vasker hus og klær, kjører på fritidsinteresser mm. Pilotfrue har kun babyen så hun hadde fint rukket å blogge mer om det var prioritet. Hun velger selv å ikke prioritere bloggen eller ikke, men hvorfor ikke bare ta helt pause i stedenfor å gjøre ting så halvveis? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Korpsnerden skrev:

Hvis det er tilfelle må hun ta permisjon fra reklameinntektene og reklameinnleggene også. 

Jeg er selv i mammaperm, men jeg rekker å følge opp mitt frivillige verv, jeg står opp med de andre barn, lager matpakker og middag, vasker hus og klær, kjører på fritidsinteresser mm. Pilotfrue har kun babyen så hun hadde fint rukket å blogge mer om det var prioritet. Hun velger selv å ikke prioritere bloggen eller ikke, men hvorfor ikke bare ta helt pause i stedenfor å gjøre ting så halvveis? 

Pilotfrue har mest sannsynlig, som mange andre selvstendig næringsdrivende, tatt gradert permisjon. Hvis hun skulle tatt pause fra bloggen hele permisjonstiden, så har hun jo ikke noe levebrød å komme tilbake til, så det skjønner jeg godt hun ikke gjør. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Veslefrikk skrev:

Og begynne på neste års sommerferie rett etter nyttår. 

Selvsagt, da er det tid for juleferie og jula varer som kjent til påske. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de har lesere i det hele tatt sier vel bare noe om leserene og. Er jo pga dem de kan leve et slikt liv. Operere seg, reklamere for det ene og andre, og så litt sutreinnlegg innimellom. De burde jo hylle dere lesere som gir dem millioninntekt på svada.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy

De må jo ha lang ferie med tanke på at de har det så sykt "travelt" og arbeider "hele" tiden (btw ironi her om noen ikke tok den 😛 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge en bløgg er helt gratis for meg å lese så ser jeg ikkje helt at det er på sin plass av meg å kreve hyppige oppdateringer. Hadde det derimot vært en webside eller magasin som krevde abonnement eller like de ville jeg stilt krav både mtp innhold, kvalitet og regelmessighet av oppdatering 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lill3My skrev:

Så lenge en bløgg er helt gratis for meg å lese så ser jeg ikkje helt at det er på sin plass av meg å kreve hyppige oppdateringer. Hadde det derimot vært en webside eller magasin som krevde abonnement eller like de ville jeg stilt krav både mtp innhold, kvalitet og regelmessighet av oppdatering 

Sant nok, men de lever faktisk av at vi klikker oss inn på bloggen. Hvis jeg ikke får nye ting å lese så slutter jeg å klikke meg inn og da taper de penger. Derfor bør de som lever av å blogge ta vare på leserne sine ved å oppdatere jevnlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Daisy
3 minutter siden, Korpsnerden skrev:

Sant nok, men de lever faktisk av at vi klikker oss inn på bloggen. Hvis jeg ikke får nye ting å lese så slutter jeg å klikke meg inn og da taper de penger. Derfor bør de som lever av å blogge ta vare på leserne sine ved å oppdatere jevnlig. 

Ja de lever av oss brukere, men om de ikke oppdaterer jevnlig ja da forsvinner jo klikk også gjør dem ikke - blir ihvertfall færre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2018 den 9.48, Korpsnerden skrev:

Sant nok, men de lever faktisk av at vi klikker oss inn på bloggen. Hvis jeg ikke får nye ting å lese så slutter jeg å klikke meg inn og da taper de penger. Derfor bør de som lever av å blogge ta vare på leserne sine ved å oppdatere jevnlig. 

Ja, men det der blir jo en litt tom trussel. Du engasjerer deg jo åpenbart i disse bloggerne (jfr dette innlegget), så jeg tipper du klikker deg inn ganske ofte for å se om de har oppdatert? Det beste vi kan gjøre er vel å ignorere dem? 😀

Endret av Fju
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.8.2018 den 9.10, Korpsnerden skrev:

Hvis det er tilfelle må hun ta permisjon fra reklameinntektene og reklameinnleggene også. 

Jeg er selv i mammaperm, men jeg rekker å følge opp mitt frivillige verv, jeg står opp med de andre barn, lager matpakker og middag, vasker hus og klær, kjører på fritidsinteresser mm. Pilotfrue har kun babyen så hun hadde fint rukket å blogge mer om det var prioritet. Hun velger selv å ikke prioritere bloggen eller ikke, men hvorfor ikke bare ta helt pause i stedenfor å gjøre ting så halvveis? 

Ja, men hvis DU rekker å gjøre alt det der i mammaperm, så må jo alle andre gjøre det og. For alle babyer er jo like, såklart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...