Gå til innhold

Ingen utlendinger i klassen til mine barn, takk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og kan du forklare grunnen til at du synnes dette er greit?

Anonymkode: ab370...974

Ja det kan jeg. Om jeg hadde flyktet for livet fra et land i krig og søkt tilflukt i et fredelig land, hadde jeg vært glad bare for å komme inn i det landet, så ta ting som det kommer uten å kreve noe. 

Det er bare å se på de nye medborgere som kommer hit til landet, finnes ikke synd på mange av de, kommer hit kun for penger og en drøm om å ta over landet. Tar såklart ikke alle under en kam, men store deler kriminelle og skulle vert kastet ut med en gang. De som kommer hit betaler flerfoldige tusen til menneskesmuglere for å få hjelp til å komme hit, de det er synd på i verden er fattige og har ikke den muligheten. 

Dessuten, hvorfor skal de komme hit å kreve så himla mye og aldri bli fornøyde?

Hvorfor skal de dra på ferie til et land de har rømt fra pga krig og elendighet?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er flott at ungene mine går på en skole med mangfold. Når det er sagt så skjønner jeg på et vis at man er skeptisk til å få inn flere flyktningbarn i klassen til barnet sitt. Det handler ikke om rasisme, men om å ønske det beste for barnet sitt.

For de fleste norske kommuner sliter med økonomien, og de færreste fyller på med nok ressurser i skolen ifm med mottak av flyktninger. Allerede knappe ressurser settes under press, noe som igjen påvirker alle elevene i en klasse.

Nå er det selvsagt forskjell på flyktninger. Et barn fra Øst-Europa vil sikkert klare seg bedre enn et barn fra feks Somalia. Noe som handler om kultur, men også skolegangen man har hatt før man kommer til Norge. 

Jeg mener det er høyst akseptabelt å være skeptisk til mottak av flyktninger i skolevesen, kommune og stat med ressurser som begrunnelse. For at det er enormt ressurskrevende å ta imot flyktninger bør det ikke være noen som helst tvil om.

Anonymkode: 2204e...858

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts sitt innlegg er i dag ikke en aktuell problemstilling, heldigvis er vi kommet videre som samfunn.

Mye har forandret seg, og vi er i dag mye flinkere til å ta hensyn til det faktum at vi alle er ulike, tenker da på absolutt alle, ikke bare i forhold til rase, både på friske og syke, og mennesker med ulike handicap. Men jeg mener det er helt feil å kalle noen rasister dersom det reageres på et stort antall innvandrere i en norsk skoleklasse. Det er en grov forenkling av problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pode hadde skolestart i går. Jeg ble ganske overrasket over å se at ca halvparten av barna hadde minoritetsbakgrunn. Vi ser jo ikke mange med andre etnisiteter i nabolaget vårt, og storebror noen klassetrinn lenger opp har ikke mange fremmedspråklige i klassen. Ser på klasselisten at alle bor i samme vei, og det er en kommunal bolig som ligger innenfor skolekretsen. Det er nok nytt for skolen, dette, og rektor hadde sitt svare strev med å uttale navnene da det var opprop første skoledag. Rektor sa at det var mange som hadde individuelle ønsker dette året, og at skolen skulle gjøre sitt beste, men at det ikke gikk an å oppfylle alle disse ønskene. Jeg skjønte ikke helt hva hun mente. Men så gikk jeg forbi "plan for dagen" på en tavle. Elev XX skal tas ut av undervisning og ha bønnetid ml 13:15 - 13:30. Elev XX skal ha bønnetid fra 12:00 - 12:15. osv.

Jeg ble ganske overrasket at seksåringer skal tas ut av undervisningen for å be i skoletiden, og at skolen skal passe på at dette blir overholdt. Er det virkelig lov?

Anonymkode: 0ae4e...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min pode hadde skolestart i går. Jeg ble ganske overrasket over å se at ca halvparten av barna hadde minoritetsbakgrunn. Vi ser jo ikke mange med andre etnisiteter i nabolaget vårt, og storebror noen klassetrinn lenger opp har ikke mange fremmedspråklige i klassen. Ser på klasselisten at alle bor i samme vei, og det er en kommunal bolig som ligger innenfor skolekretsen. Det er nok nytt for skolen, dette, og rektor hadde sitt svare strev med å uttale navnene da det var opprop første skoledag. Rektor sa at det var mange som hadde individuelle ønsker dette året, og at skolen skulle gjøre sitt beste, men at det ikke gikk an å oppfylle alle disse ønskene. Jeg skjønte ikke helt hva hun mente. Men så gikk jeg forbi "plan for dagen" på en tavle. Elev XX skal tas ut av undervisning og ha bønnetid ml 13:15 - 13:30. Elev XX skal ha bønnetid fra 12:00 - 12:15. osv.

Jeg ble ganske overrasket at seksåringer skal tas ut av undervisningen for å be i skoletiden, og at skolen skal passe på at dette blir overholdt. Er det virkelig lov?

Anonymkode: 0ae4e...94e

Nå finner du på ting. Ingen religion forplikter 6 åringer til å be, ikke minst i skoletiden.

Anonymkode: f55dc...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå finner du på ting. Ingen religion forplikter 6 åringer til å be, ikke minst i skoletiden.

Anonymkode: f55dc...211

 

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min pode hadde skolestart i går. Jeg ble ganske overrasket over å se at ca halvparten av barna hadde minoritetsbakgrunn. Vi ser jo ikke mange med andre etnisiteter i nabolaget vårt, og storebror noen klassetrinn lenger opp har ikke mange fremmedspråklige i klassen. Ser på klasselisten at alle bor i samme vei, og det er en kommunal bolig som ligger innenfor skolekretsen. Det er nok nytt for skolen, dette, og rektor hadde sitt svare strev med å uttale navnene da det var opprop første skoledag. Rektor sa at det var mange som hadde individuelle ønsker dette året, og at skolen skulle gjøre sitt beste, men at det ikke gikk an å oppfylle alle disse ønskene. Jeg skjønte ikke helt hva hun mente. Men så gikk jeg forbi "plan for dagen" på en tavle. Elev XX skal tas ut av undervisning og ha bønnetid ml 13:15 - 13:30. Elev XX skal ha bønnetid fra 12:00 - 12:15. osv.

Jeg ble ganske overrasket at seksåringer skal tas ut av undervisningen for å be i skoletiden, og at skolen skal passe på at dette blir overholdt. Er det virkelig lov?

Anonymkode: 0ae4e...94e

Hei,

Jeg er selv muslim og reagerer STERKT på dette! Jeg har full forståelse for din fortvilelse. Desverre er det slik at dette ikke direkte har mye med islam å gjøre, men kultur. Som mange av dere kjenner, så ber muslimer 5 ganger om dagen. De som gjør det da...

Men så er det slik at disse bønnene IKKE må utføres til bestemte tider på døgnet. Disse kan man fint ta igjen på kveldstid om man ønsker. Islam er fleksibel og lar det tiplasse religionen etter omgivelser, etter lovverk som gjelder i det landet du bor i, etter sammnfunsregler, skole, arbeid osv osv.

DESVERRE er det en del sånne fanatikere som trur de vet best og som tvinger barn til å be 5 ganger om dagen til faste tidspunkt slik du nevner. Jeg tipper jentene i klassen muligens hadde på seg slør også? For tru meg, de aller fleste muslimer reagerer mot dette selv! Vi snakker om barn her. I følge islam er det absolutt ikke PÅKREVD at barn skal bruke slør. Det gjelder voksne kvinner, men dette er opp til hver enkelt kvinne å bestemme.

Jeg ser mange slike eksempler hver dag. Jeg ser jenter ned til 4-5 års alderen bruke slør... Det er helt uhørt. Tenkt deg barn som springer og leker rundt i varmen slik som i sommeren har vært i år, og så må jentene ha på seg slør?

Tru meg, jeg ser slike eksempler hver dag. Også slike som du beskriver. Men husk dette: Dette kommer som regel fra folk som ikke vil integreres, en kultur der mange foreldre sitter på NAV, der mange foreldre så vidt kan uttale 3 ord riktig på norsk. I slike familier/kulturer er det helt uhørt at kvinner skal jobbe.

Ja denne listen er lang. Jeg kunne forklart deg så mye mer. Men jeg vil bare påpeke det som er viktig her. Jeg, og de aller fleste muslimer i Norge har full forståelse for din situasjon. Og vi er selv imot dette som du beskriver! Det verste er at dette skaper utrolig dårlig bilde av oss muslimer og skaper missnøye blant folk nettopp pga folk som dette.

Eller så kan det hende at du troller med dette inlegget. For det er faktisk litt vanskelig å forstå for meg som muslim....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er diskriminering. 1-2 har ingen stor betydning fra eller til heller. Nå er dette 20 år siden og nå husker ikke jeg hvor flyktningene kom fra da, men det var en periode hvor mange var redd for at flykningebarn var voldelige og utagerende etter de traumene de hadde opplevd. Rettferdiggjør det ikke, bare at slike ting ofte bunner i frykt. Nå om dagen hadde heldigvis ikke en slik avstemning blitt avholdt.

Anonymkode: 9b662...c10

Sånn rent statistisk... så... er det jo en korrelasjon mellom ikke-norsk opprinnelse og lav sosioøkonomisk status, og en kausal sammenheng mellom lav sosioøkonomisk status og kriminalitet. Så.... 

Anonymkode: 6553f...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med at det kun er norske barn i mitt barns klasse. Det er ingen kommunale boliger innenfor skolekretsen, dette sjekket vi opp før vi flyttet. Fint at andre vil at deres barn skal være prøvekaniner i dette sinnssyke multikulturelle sirkuset, men det ønsker ikke jeg.

Anonymkode: 9ea76...6f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, antebiotic skrev:

 

Hei,

Jeg er selv muslim og reagerer STERKT på dette! Jeg har full forståelse for din fortvilelse. Desverre er det slik at dette ikke direkte har mye med islam å gjøre, men kultur. Som mange av dere kjenner, så ber muslimer 5 ganger om dagen. De som gjør det da...

Men så er det slik at disse bønnene IKKE må utføres til bestemte tider på døgnet. Disse kan man fint ta igjen på kveldstid om man ønsker. Islam er fleksibel og lar det tiplasse religionen etter omgivelser, etter lovverk som gjelder i det landet du bor i, etter sammnfunsregler, skole, arbeid osv osv.

DESVERRE er det en del sånne fanatikere som trur de vet best og som tvinger barn til å be 5 ganger om dagen til faste tidspunkt slik du nevner. Jeg tipper jentene i klassen muligens hadde på seg slør også? For tru meg, de aller fleste muslimer reagerer mot dette selv! Vi snakker om barn her. I følge islam er det absolutt ikke PÅKREVD at barn skal bruke slør. Det gjelder voksne kvinner, men dette er opp til hver enkelt kvinne å bestemme.

Jeg ser mange slike eksempler hver dag. Jeg ser jenter ned til 4-5 års alderen bruke slør... Det er helt uhørt. Tenkt deg barn som springer og leker rundt i varmen slik som i sommeren har vært i år, og så må jentene ha på seg slør?

Tru meg, jeg ser slike eksempler hver dag. Også slike som du beskriver. Men husk dette: Dette kommer som regel fra folk som ikke vil integreres, en kultur der mange foreldre sitter på NAV, der mange foreldre så vidt kan uttale 3 ord riktig på norsk. I slike familier/kulturer er det helt uhørt at kvinner skal jobbe.

Ja denne listen er lang. Jeg kunne forklart deg så mye mer. Men jeg vil bare påpeke det som er viktig her. Jeg, og de aller fleste muslimer i Norge har full forståelse for din situasjon. Og vi er selv imot dette som du beskriver! Det verste er at dette skaper utrolig dårlig bilde av oss muslimer og skaper missnøye blant folk nettopp pga folk som dette.

Eller så kan det hende at du troller med dette inlegget. For det er faktisk litt vanskelig å forstå for meg som muslim....

Hvorfor blander du inn muslimer i dette? Hvem nevnte muslimer hvor i disse innleggene?

Anonymkode: f55dc...211

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blander du inn muslimer i dette? Hvem nevnte muslimer hvor i disse innleggene?

Anonymkode: f55dc...211

Feil tråd... sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at flere tror jeg kanskje troller, men det er faktisk sant at flere elever var skrevet opp med tidspunkt for bønn og lengde på bønn i skolens dagsplan. Tipper at skolen ikke helt vet hvordan de skal hanskes med dette, da det er nytt at kommunen har et mottak/boligblokk der det bor mange minoritetsspråklige innenfor vår skolekrets. Det var kanskje derfor rektor sa at de ikke kunne garantere at de kunne innfri alle spesielle ønskene for enkeltelever...

Og dette er ikke Oslo, men en litt mindre by lenger nord.

Anonymkode: 0ae4e...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og DETTE er akkurat det jeg mener.  Ønsker du å bo her så skal pokkern ikke skole må sette av bønnetid til hjernevasket økonomiske migranter. Rart de flykter fra regimer men begynne med akkurat samme bullshit i et nytt vestlige land. 

Anonymkode: 0212f...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig hadde de grunn til det. Alt som ikke er kjent er fremmed. Det som er fremmed er noen ganger skummelt, enten det er reelt eller ikke. Når det kommer til innvandring er det stort sett reelt.

Vi hadde tre stk fra Bosnia i klassen. De måtte gå i samme klasse fordi de kjente hverandre fra før. Hva gjorde det? Jo at de tre bare hang med hverandre. De kjente hverandre, det var trygt for de, de trengte ikke bli kjent med oss norske. De snakket nedsettende om oss og holdt seg for seg selv. De måtte til og med ha egen garderobe i gymmen.

Dette er 20 år siden.

Hvor langt har vi kommet i integreringen siden den gang? Ingensteds. Det er ikke krav til noe som helst. De skal bare få og få og få og vi skal tilpasse oss. Vi må tilpasse oss de som kommer. De skal ikke tilpasse seg, vi må jo ta hensyn, de er jo en minoritet må vite. 

Anonymkode: 2e02d...a7d

Barna mine hadde flyktninger fra Bosnia i sine klasser, og de var ikke slik.

Fordelt på 7 trinn var det 8 elever totalt.  Alle ble først plassert i klassen til mitt yngste barn for å lære seg norsk, før de ble flyttet til sine respektive klassetrinn når de kunne klare å følge undervisningen.ø

Alle ble tatt godt imot, og alle integrerte seg raskt.

Anonymkode: e01ad...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at flere tror jeg kanskje troller, men det er faktisk sant at flere elever var skrevet opp med tidspunkt for bønn og lengde på bønn i skolens dagsplan. Tipper at skolen ikke helt vet hvordan de skal hanskes med dette, da det er nytt at kommunen har et mottak/boligblokk der det bor mange minoritetsspråklige innenfor vår skolekrets. Det var kanskje derfor rektor sa at de ikke kunne garantere at de kunne innfri alle spesielle ønskene for enkeltelever...

Og dette er ikke Oslo, men en litt mindre by lenger nord.

Anonymkode: 0ae4e...94e

Jeg tror på det. Det er synd at skolen ikke setter ned foten for dette tullet, for de har de full rett til å gjøre. 

Anonymkode: abe8f...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Ja det kan jeg. Om jeg hadde flyktet for livet fra et land i krig og søkt tilflukt i et fredelig land, hadde jeg vært glad bare for å komme inn i det landet, så ta ting som det kommer uten å kreve noe. 

Det er bare å se på de nye medborgere som kommer hit til landet, finnes ikke synd på mange av de, kommer hit kun for penger og en drøm om å ta over landet. Tar såklart ikke alle under en kam, men store deler kriminelle og skulle vert kastet ut med en gang. De som kommer hit betaler flerfoldige tusen til menneskesmuglere for å få hjelp til å komme hit, de det er synd på i verden er fattige og har ikke den muligheten. 

Dessuten, hvorfor skal de komme hit å kreve så himla mye og aldri bli fornøyde?

Hvorfor skal de dra på ferie til et land de har rømt fra pga krig og elendighet?

 

Jo, du tar alle over en kam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kjempefornøyd med at det kun er norske barn i mitt barns klasse. Det er ingen kommunale boliger innenfor skolekretsen, dette sjekket vi opp før vi flyttet. Fint at andre vil at deres barn skal være prøvekaniner i dette sinnssyke multikulturelle sirkuset, men det ønsker ikke jeg.

Anonymkode: 9ea76...6f7

Nå finnes det svensker, islendinger, russere, tyskere osv som ikke bor i kommunale boliger da... 

Anonymkode: 28446...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå finnes det svensker, islendinger, russere, tyskere osv som ikke bor i kommunale boliger da... 

Anonymkode: 28446...f9f

De færreste utlendinger bor i kommunal bolig. De fleste eier eller leier på privatmarkedet.

Anonymkode: f55dc...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit jeg. Barna våre går på privatskole, en dyr sådann, så vi slipper akkurat det der

Anonymkode: 023a6...962

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, antebiotic skrev:

 

Hei,

Jeg er selv muslim og reagerer STERKT på dette! Jeg har full forståelse for din fortvilelse. Desverre er det slik at dette ikke direkte har mye med islam å gjøre, men kultur. Som mange av dere kjenner, så ber muslimer 5 ganger om dagen. De som gjør det da...

Men så er det slik at disse bønnene IKKE må utføres til bestemte tider på døgnet. Disse kan man fint ta igjen på kveldstid om man ønsker. Islam er fleksibel og lar det tiplasse religionen etter omgivelser, etter lovverk som gjelder i det landet du bor i, etter sammnfunsregler, skole, arbeid osv osv.

DESVERRE er det en del sånne fanatikere som trur de vet best og som tvinger barn til å be 5 ganger om dagen til faste tidspunkt slik du nevner. Jeg tipper jentene i klassen muligens hadde på seg slør også? For tru meg, de aller fleste muslimer reagerer mot dette selv! Vi snakker om barn her. I følge islam er det absolutt ikke PÅKREVD at barn skal bruke slør. Det gjelder voksne kvinner, men dette er opp til hver enkelt kvinne å bestemme.

Jeg ser mange slike eksempler hver dag. Jeg ser jenter ned til 4-5 års alderen bruke slør... Det er helt uhørt. Tenkt deg barn som springer og leker rundt i varmen slik som i sommeren har vært i år, og så må jentene ha på seg slør?

Tru meg, jeg ser slike eksempler hver dag. Også slike som du beskriver. Men husk dette: Dette kommer som regel fra folk som ikke vil integreres, en kultur der mange foreldre sitter på NAV, der mange foreldre så vidt kan uttale 3 ord riktig på norsk. I slike familier/kulturer er det helt uhørt at kvinner skal jobbe.

Ja denne listen er lang. Jeg kunne forklart deg så mye mer. Men jeg vil bare påpeke det som er viktig her. Jeg, og de aller fleste muslimer i Norge har full forståelse for din situasjon. Og vi er selv imot dette som du beskriver! Det verste er at dette skaper utrolig dårlig bilde av oss muslimer og skaper missnøye blant folk nettopp pga folk som dette.

Eller så kan det hende at du troller med dette inlegget. For det er faktisk litt vanskelig å forstå for meg som muslim....

Flott innlegg. Det Norge trenger, er at flere liberale muslimer som deg tar del i samfunnsdebatten. At dere klart og tydelig står opp mot de mer ekstreme formene for Islam, og viser hvordan liberale muslimer både kan praktisere sin religion og integreres i det norske samfunnet uten at dette går på kompromiss av hverandre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er greit jeg. Barna våre går på privatskole, en dyr sådann, så vi slipper akkurat det der

Anonymkode: 023a6...962

Ja for ingen med utenlandsk bakgrunn har råd til privatskole...

Anonymkode: f55dc...211

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...