Gå til innhold

Ingen utlendinger i klassen til mine barn, takk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet. Vi flytta ut av Oslo når ungene skulle begynne på skolen, man er ikke rasist fordi man vil sitt eget barn vel.

Anonymkode: 0ca49...c35

Nei så søren heller. Og heller ikke om man er skeptisk til den innvandringspolitikken som blir ført. Dere må slutte å bruke ordet rasist i enhver sammenheng.  Jeg har selv slektninger som er adoptert, som er brune i huden. Og deres barn, selv om de har norsk far, har mer asiatiske trekk.  Jeg har da for pokker ikke noe i mot mørkhuda personer, selv om jeg er imot politikken, byråkratiet og systemet sånn som det er blitt.

Så vennligst slutt å dra rasismekortet til alle og enhver som er det minste uenig med dere.

Anonymkode: 4614b...4c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som bosnier velger jeg ikke å tro på det du skriver. Det var ingen som ba om eller fikk spesialbehandling dengang. I dag er bosnierne den best integrerte minoriteten i landet. Faktisk oppnår vi visse ting, som eks høyere utd, mer enn etniske nordmenn. Det at du tar integrering over en kam og stempler alle som uintegrerbare blir bare for dumt.

Anonymkode: f55dc...211

Ja det er jo selvfølgelig veldig bekvemt å ALDRI gløtte litt på de enorme skylappene, og leve videre i hva man selv TROR - isteden for å innse at noen andre kanskje har litt andre meninger og erfaringer... 

Anonymkode: 39801...929

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er jo selvfølgelig veldig bekvemt å ALDRI gløtte litt på de enorme skylappene, og leve videre i hva man selv TROR - isteden for å innse at noen andre kanskje har litt andre meninger og erfaringer... 

Anonymkode: 39801...929

Når all statistikk viser det motsatte av disse "erfaringene" så er man tilbøyelig til å tro på statistikken, ja. 

Anonymkode: 28446...f9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig svak unnskyldning vil jeg si. Kan aldri  huske å ha hørt om et barn på barneskolen bli voldtatt av en medelev, ei heller blitt tvunget til å praktisere en religion? 

Anonymkode: a0e72...3c3

Du hører ikke om det fordi det er rasistisk å å snakke om det. Det er rasistisk å snakke om at gutter fra visse deler av verden lærer helt fra barnsben av at jenter er horer som de kan gjøre som de vil med.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9gKPr/lat-min-vans-dotter-bli-den-sista-flickan-som-blivit-sexuellt-ofredad

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/Vy6j6/60-poang--da-far-man-valja-tjej-att-tafsa-pa

Jeg kan ikke linke til nettsteder som har funnet identiteten til barna for det blir bare slettet, men kke tro et sekund at det er snakk om canadiske eller kinesiske barn. Det er det ikke. Det er barn fra en helt spesifikk kultur som lærer dette hjemme.

Anonymkode: d2227...4b1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør ikke være sånn at foreldre kan si nei til å ha utenlandske barn i klassen til sine barn. Det er jo helt vanvittig! Glad det ikke var sånn da jeg gikk på skolen, selv om jeg er fra et lite sted med få utenlandske. Hadde tre i min klasse, og det var jo bare spennende å lære om andre land og kulturer

Anonymkode: 58839...d6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig synd dette har endret seg. De kunne gått i en egen klasse og la de etnisk norske få ha klassen for seg selv.

Eller det beste av alt, de kunne latt være å komme til Norge.

Anonymkode: f5faf...652

Et godt eksempel på en komentar der en idiot har klart å få de gjenstående 3 hjerneceller til å fungere optimalt...

Anonymkode: ab370...974

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, Engel said:

Heldigvis har verden gått fremover på det området på 20 år. Skjønner ikke helt poenget med å dra fram slike saker? Mener ikke at rasisme ikke forekommer fortsatt, men heldigvis er du uaktuelt at noen får reagere på den måten nå. Men du har et poeng om at man bør tørre å stå opp når man møter på den type diskriminering, uansett hva det går på.

 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Noen foreldre tenker at de heller tar stemplet som rasist enn at barna skal bli utsatt for seksuell trakkassering, voldtekt og krav om å følge en bestemt religion. Foreldre er som regel beredt til å gjøre hva som helst for sine barn, inkludert å ofre seg ved å ta stemplet.

Anonymkode: d2227...4b1

Det var en økning av overgrep mellom "barn" i 2015 til 2016 (dobbelt).
Det var også en statestikk i Finnland att utlendinger fra Midtøsten og Afrika var 17 ganger så sannsynlig å gjøre noe krimminelt enn lokal befolkningen.
Hele greia er helt sykt.

Anonymkode: 1ca27...639

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er jo selvfølgelig veldig bekvemt å ALDRI gløtte litt på de enorme skylappene, og leve videre i hva man selv TROR - isteden for å innse at noen andre kanskje har litt andre meninger og erfaringer... 

Anonymkode: 39801...929

Hva gjelder bosniere taler ssb statistikken alt. Da trenges hverken min eller andres synsing og mening. Selv om jeg med rette kan påstå å kjenne den bosniske kultur og levemåte bedre enn «anonym Olsen».

Anonymkode: f55dc...211

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da vil jo ingen gifte seg med nordmenn lenger. Tanken på at man plutselig må reise fra barna sine og aldri få se dem igjen vil gjøre at norske menn ikke vil ha mulighet til å gifte seg med andre enn norske damer. 

Anonymkode: 28446...f9f

Hvem er det som har snakket om de som innvandrer pga jobb og kjærlighet her? Ingen! Selv jeg har en utenlandsk kjæreste, utrolig nok, men jeg ønsker ikke at han skal få norsk statsborgerskap likevel, fordi han er ikke norsk og kommer aldri til å bli norsk.

Anonymkode: 2e02d...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det som har snakket om de som innvandrer pga jobb og kjærlighet her? Ingen! Selv jeg har en utenlandsk kjæreste, utrolig nok, men jeg ønsker ikke at han skal få norsk statsborgerskap likevel, fordi han er ikke norsk og kommer aldri til å bli norsk.

Anonymkode: 2e02d...a7d

Så du vil at han risikerer å bli sendt ut av landet sånn plutselig? Tråden handler om utenlandske barn. Den spesifiserer ikke om foreldrene har kommet hit på grunn av jobb, kjærlighet osv. 

Anonymkode: 28446...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du vil at han risikerer å bli sendt ut av landet sånn plutselig? Tråden handler om utenlandske barn. Den spesifiserer ikke om foreldrene har kommet hit på grunn av jobb, kjærlighet osv. 

Anonymkode: 28446...f9f

Det lages så klart egne regler for flyktninger og asylsøkere som ikke blir gjeldene for innvandrere vi har behov for. Det er forskjell på utlendinger og det er forskjell på type innvandring. Da kan det ikke behandles likt heller. Om jeg hadde fått barn med kjæresten min så hadde barnet bare vært halvt norsk, men det er det ingen som kan se eller merke på barnet da det vil se ut som og oppføre seg som alle andre norske unger.

Jeg argumenterer for mine egne synspunkt. Hvordan noen mener man skal dele inn klasser etter utlendinger vs. norske vet ikke jeg helt hvordan vi skal få til. Det finnes probleminnvandrere og det finnes innvandrere som er like oss nordmenn og som ikke er/bringer problemer.

Jeg hadde syns det hadde vært problematisk om fler enn en fjerdedel av klassen var av utenlandsk opprinnelse, da av typen som kommer rett ut av velkomstklassen og så vidt klarer å henge med undervisningen på norsk. Dette uavhengig av opprinnelsesland og hudfarge.

Anonymkode: 2e02d...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig sjelden det tar 20-25+ år før det er trygt å reise tilbake.

For å dra den enda lenger, for å få norsk statsborgerskap må man være barn av minst en norsk forelder. På denne måten kan alle mennesker sendes hjem til sitt hjemland når situasjonen tilsier det. Uavhengig av antall års botid.

Anonymkode: 2e02d...a7d

Det stemmer ikke (hvis jeg forstår deg riktig). Haugevis av ikke-etnisk norske blir født med statborgerskap. Norge har ikke love til å sende tilbake/kaste ut norske borgere. Gir ingen mening å "sende tilbake" en som ble født og oppvokst i Norge. I mine øyne så er Norge hjemmet hennes/hans. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et godt eksempel på en komentar der en idiot har klart å få de gjenstående 3 hjerneceller til å fungere optimalt...

Anonymkode: ab370...974

Hahahahaha ! Konge ! Synd at det er en del tilbakestående mennesker 😕 Særskilt undervisning mellom ikke-etnisk norske og etnisk norske hadde aldri blitt akseptert og er ren diskriminering. Hadde aldri sett for meg at et parti kunne ha innvilga det. Sånne mennesker som han/hun er bare helt skrudd i huet og generaliserer alle ikke-etnisk norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Hvorfor var det så ille at noen foreldre ikke ville det? 

Tenk deg motsat situasjon. Du flytter til et annet land og der duskuterer foreldrene om ditt barn skal få gå i samme klasse som deres. Vi snakker om barn ned til 8,-9 års alderen. Hva ville du tenkt eller hvirdan ville du fllt deg? 

For å kunne argumentere må du nesten sette deg i motpartens situasjon...

Anonymkode: ab370...974

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anettemamma21 skrev:

Det stemmer ikke (hvis jeg forstår deg riktig). Haugevis av ikke-etnisk norske blir født med statborgerskap. Norge har ikke love til å sende tilbake/kaste ut norske borgere. Gir ingen mening å "sende tilbake" en som ble født og oppvokst i Norge. I mine øyne så er Norge hjemmet hennes/hans. 

Og i mine øyne er Norge ikke hjemmet deres.

Derfor skrev jeg at vi ikke bør dele ut statsborgerskap til noen, og at statsborgerskap kun kan gis dersom man har minst en norsk forelder. Har man foreldre med forskjellig statsborgerskap får man to, og avhenging av begge lands lover så kan man enten beholde begge, eller man må si fra seg det ene når man blir myndig. Det er min mening, og jeg skjønner faktisk ikke hvorfor det ikke er sånn. Ei heller hvordan det er mulig for utenlandske borgere å bli norske statsborgere.

Anonymkode: 2e02d...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og i mine øyne er Norge ikke hjemmet deres.

Derfor skrev jeg at vi ikke bør dele ut statsborgerskap til noen, og at statsborgerskap kun kan gis dersom man har minst en norsk forelder. Har man foreldre med forskjellig statsborgerskap får man to, og avhenging av begge lands lover så kan man enten beholde begge, eller man må si fra seg det ene når man blir myndig. Det er min mening, og jeg skjønner faktisk ikke hvorfor det ikke er sånn. Ei heller hvordan det er mulig for utenlandske borgere å bli norske statsborgere.

Anonymkode: 2e02d...a7d

Ingen som bryr seg hva du skjønner og ikke skjønner. Og godt er det....

Anonymkode: ab370...974

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg har ofte undret over dette og snakket med forskjellige folk i plassen vi bor i. Her er ett tema som går ca 20 år tilbake i tid. Denne gangen var jeg selv mor til små barn som gikk på barneskole, ungddomskule og videregående. I perioden våre barn gikk på barneskole og ungdomskole, kom det noen familier som flyktninger til plassen vår. Det er snakk om ca 10 familier totalt, der det var ca 7-8 barn som skulle starte på barneskole og ungdomskole. I hovedsak fra øst-eutopa.

I denne perioden hadde vi en foreldrekomite for hver klasse på skolen. Alle foreldrene ble kalt inn til møte før disse flyktningsbarna skulle starte på skolen. Det var tydligvis en del foreldre som ikke ville at deres barn skulle gå i samme klasse som utlendinger. Det vart avholdt en avstemning om dette. Hvert klassetrinn hadde to klasser, A og B. Det endte slik at flyktningene/utlendingene blei plassert i en klasse der foreldrene godtok dette. Den andre klassen var ren etnisk nosk og hadde barn der foreldrene ikke godtok blanding av etnisk og ikke etnisk norske.

Det er ikke snakk om mer enn ett eller to barn pr klasserom som tilhørte denne flyktningsbølgen som kom, men uansett så var svært mange imot dette. Dette gjør meg så utrolig sint og ikke minst at jeg ikke reagerte den dagen jeg skulle! At det går ann i det hele tatt å tenke slik!

Dette er jo ren diskriminering, eller på kanten til rasisme! At det virkelig går ann å tenke slik. Når jeg tenker tilbake til dette er det jo helt sykt/uhørt at foreldrekomiteen klarte å kalle inn til ett møte pga dette!!!

 

 

Anonymkode: ab370...974

Apharteid ringte. De vil ha igjen segregeringen sin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk deg motsat situasjon. Du flytter til et annet land og der duskuterer foreldrene om ditt barn skal få gå i samme klasse som deres. Vi snakker om barn ned til 8,-9 års alderen. Hva ville du tenkt eller hvirdan ville du fllt deg? 

For å kunne argumentere må du nesten sette deg i motpartens situasjon...

Anonymkode: ab370...974

Hadde syntes det var helt greit, hadde hatt full forståelse for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BMW 5-serie 535D skrev:

Hadde syntes det var helt greit, hadde hatt full forståelse for det

Og kan du forklare grunnen til at du synnes dette er greit?

Anonymkode: ab370...974

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...