Gå til innhold

Ta med søsken første skoledag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en gutt som begynner på skolen imorgen og vi lurer på om vi skal ta med lillesøster slik at pappa også får bli med på den store dagen.

 

Men er det vanlig/greit?

Anonymkode: 21c9c...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på alderen tenker jeg? Baby ja, barnhagealder nei. La det være guttens øyeblikk ☺️ Er det ingen som kan se etter minsten den lille stunden? 

Anonymkode: 3ebe8...2a3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde med lillesøster som da var 9 mnd. Var ikke med inn i klasserommet, dit gikk bare en forelder. 

Babyer som ligger/sitter i vogn er ok synes jeg. Treåringer som trasser og krangler er ikke ok. Men som sagt, vi tok ikke med den på 9 mnd inn i klasserommet etter opprop. Foreldre var uansett ikke der lenge altså. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min første barnebarn begynte på skolen, så var lillesøster og jeg (mormor) med ute i skolegården. Da førsteklassingene skulle inn sammen med lærer og foresatte, så gikk lillesøster og jeg en tur på kafè. Pappa'n jobbet så langt unna og kunne ikke ta fri. Bare mamma'n ble med inn i klasserommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var lillebror bare 3 mnd, og han lå og sov i vogna si. Hadde ikke tatt med større barn, for de kan fort forstyrre.

Anonymkode: 87846...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kunne vi fint hatt med småsøsken første skoledag, for det var oppmøte ute i skolegården og så gikk barna inn uten oss foreldre. Ville ikke hatt med småsøsken på f.eks. førskoledagene der foreldrene er med inn, greit med fokus på førsteklassingen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Sushi skrev:

Her kunne vi fint hatt med småsøsken første skoledag, for det var oppmøte ute i skolegården og så gikk barna inn uten oss foreldre. Ville ikke hatt med småsøsken på f.eks. førskoledagene der foreldrene er med inn, greit med fokus på førsteklassingen :) 

Samme her. Kun barna og læreren gikk inn i klasserommet.

Anonymkode: 01b6e...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ønsket de ikke søsken , heldigvis 

Anonymkode: 4c068...526

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer som ikke krabber enda er OK. Alle andre bør være hjemme 

Hilsen lærer. 

Anonymkode: 1ce0d...7f8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det felles oppmøte i skolegården. Flagg, rektor holdt tale og opprop. Etterpå gikk elevene med lærerne. Vi foreldre hadde foreldresamling. Var noen som hadde med småsøsken. Utrolig forstyrrende med småunger som raser rundt når skolen prøver å lage en høytidelig stemning for skolestarterne. 

Anonymkode: e153e...47c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI, NEI, NEI!

La dette være førsteklassingens store dag, og ikke ødelegg dagen for alle de andre!

Noe av det mest irriterende som finnes, er når hylende småsøsken ødelegger taler, og øverdøver viktig informasjon.

Jeg blir rett og slett forbanna på korttenkte foreldre som ikke kan gå bare en, eller skaffe barnevakt den lille timen det tar.

Enda verre med foreldre som tar med hylende unger på foreldremøte.... Var på førskoledag rett før sommeren, og fikk nesten ikke med oss noe som helst av info, fordi det var en haug med invandrerforeldre som hadde med 1-3 åringer, som jo ikke klarte å være stille.

Anonymkode: bd534...500

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis småsøsken ikke har begynt i barnehagen, syns jeg man bør få ta med dem, sånn at begge foreldrene kan stille første skoledag. Flott hvis noen får barnepass til småsøsken, men ikke alle har tilgang til barnevakt midt på dagen. Det er tross alt en familirsetting, så jeg ville stusse litt hvis babyer/1-åringer var uvelkomne. 

Hos oss tror jeg ikke foreldrene blir med inn i klasserommet, men kommer selvsagt til å gjøre alt for at lillebror på 4 mnd ikke skal forstyrre. Regner med at han sover/ligger i vogn eller sjal da. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Søster er 16 mnd og begynner ikke i bhg før slutten mnd. Greia er at enten så kjører jeg og gutten alene ellers så tar får skolebussen med gutten og jeg og søster møter de på skolen og vi alle går med gutten vår. Ikke noe problem for får å være hjemme med søster,men da får ikke gutten tatt skolebussen og får får ikke blitt med.

Far kan selvfølgelig gå ut med søster om hun begynner å gråte. Men jeg vet ikke hva som er best 🙄

Anonymkode: 21c9c...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Søster er 16 mnd og begynner ikke i bhg før slutten mnd. Greia er at enten så kjører jeg og gutten alene ellers så tar får skolebussen med gutten og jeg og søster møter de på skolen og vi alle går med gutten vår. Ikke noe problem for får å være hjemme med søster,men da får ikke gutten tatt skolebussen og får får ikke blitt med.

Far kan selvfølgelig gå ut med søster om hun begynner å gråte. Men jeg vet ikke hva som er best 🙄

Anonymkode: 21c9c...18c

Du mener hun er ET ÅR OG FIRE MND GAMMEL! Herregud 

Anonymkode: b0cf2...f2a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener hun er ET ÅR OG FIRE MND GAMMEL! Herregud 

Anonymkode: b0cf2...f2a

Å jøss,beklager på det sterkeste. Ellers bra med deg og ditt?

Anonymkode: 21c9c...18c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, Vera Vinge said:

 Det er tross alt en familirsetting, så jeg ville stusse litt hvis babyer/1-åringer var uvelkomne. 

 

Nei, det er ikke en FAMILIESETTING- det er førsteklassingens dag og da burde full oppmerksomhet være på de for en gangs skyld. Så ja, holder 16 måneder babyen hjemme. 

Anonymkode: e8cf0...bc9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke en FAMILIESETTING- det er førsteklassingens dag og da burde full oppmerksomhet være på de for en gangs skyld. Så ja, holder 16 måneder babyen hjemme. 

Anonymkode: e8cf0...bc9

Enig. Dette ville jeg planlagt bedre med en form for barnevakt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Søster er 16 mnd og begynner ikke i bhg før slutten mnd. Greia er at enten så kjører jeg og gutten alene ellers så tar får skolebussen med gutten og jeg og søster møter de på skolen og vi alle går med gutten vår. Ikke noe problem for får å være hjemme med søster,men da får ikke gutten tatt skolebussen og får får ikke blitt med.

Far kan selvfølgelig gå ut med søster om hun begynner å gråte. Men jeg vet ikke hva som er best 🙄

Anonymkode: 21c9c...18c

Hvis en av dere er kjapp ut med minsten hvis hun blir til sjeneanse, er det ingenting i veien for at dere drar alle sammen. Men da mener jeg kjapp altså.

Anonymkode: c1614...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å jøss,beklager på det sterkeste. Ellers bra med deg og ditt?

Anonymkode: 21c9c...18c

Tydeligvis bedre en med deg som ikke har lært å regne mnd om til år

Anonymkode: b0cf2...f2a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...