Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Tror punkt 1 er å ta inspirerende bilder, og strikke plagg i farger som «ingen» liker. Jeg legger sjeldent ut bilder på Instagram (46 innlegg på 1,5år) men har likevel nesten 250 følgere. Hva er det du strikker? Jeg strikker mye i fra petiteknit og det er jo populært, også bruker jeg mange #. Prøv å kommenter under andres bilder, og når det er sånn «send et hjerte også deler jeg mitt favorittbilde i fra din profil» kan det være en god ide å delta. Hvis du har mulighet kan det være en ide å prøve å være gjest på en av strikkesnappene? Evt ta kontakt med @instastrikkerne de prøver jo å løfte frem er som er mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg strikker mest plagg til meg selv og til ungene mine..strikker i "instavennlig" garn, men jeg ser jeg får mest likes på bildene hvor jeg strikker i mange farger og restegarn i masse farger, og der jeg får gubben til å ta bilder av meg. Strikker petiteknit, strikkezilla, norske plagg og diverse. 

Ja, får prøve å kommentere og være mer aktiv, men igjen føler jeg det blir veldig ensidig. Har prøvd å dempe terskelen veldig i forhold til å ta kontakt med folk, men vil ikke virke helt desperat heller 😅

Har det siste året prøvd å være litt mer personlig slik at folk kan bli litt bedre kjent med meg.

Kan nok finne flere større hashtags. Har nesten 300 innlegg (siden 2012) så føler jeg er sånn passe aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil nok variere litt også i forhold til hvilke følgere du har. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 22 følgere helt uten å legge ut en eneste ting. Det er godt gjort syns jeg. Noen av dem er nesten
avkledde damer da og dem har jeg aldri visst om før. Rare greier den insta`en. Tror det kan lønne seg
å være kreativ med "tægsene" og på flere språk. Da når en ut til ganske mange flere. 

P.s.
jeg ryddet i de fire bortgjemte digre kassene med hjul og lokk ....du verden så mye garn jeg har...der også. :rodmer: ( :sjokkbla: )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en instagramkonto, og når det gjelder følgere har det gått veldig i rykk og napp. Nå har jeg 730isj følgere, der de 100 siste kom på et uke. Helt sykt! Husker jeg sleit veldig med å komme til 500,som liksom var mitt mål for å kunne bli sponsa. Svogeren min var nr 500.:fnise:

Vet ikke helt hva jeg har gjort, men er litt aktiv med å kommentere og gi respons på slike storyer hvor man skal dele bilder fra kontoen din. Tester mye for mange store, som også gir meg god "cred". Har instaen på engelsk da, siden jeg stort sett hekler. For min del er heklemarkedet ekstremt mye større i USA og andre engelsktalende land enn Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være aktiv, ta gode bilder, strikke/hekle ting andre faller for, tagge mye og ikke minst være aktive på andres kontoer (kommentere, like osv). Jeg har en Instagramkonto, men har ikke lagt ut bilder der på sikkert to år. Her såvidt over 200 følgere. Har tenkt jeg burde starte igjen, jeg følger jo med på andre og synes det er fint, men har ikke helt motivasjonen lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Arkana skrev:

Man må være aktiv, ta gode bilder, strikke/hekle ting andre faller for, tagge mye og ikke minst være aktive på andres kontoer (kommentere, like osv). Jeg har en Instagramkonto, men har ikke lagt ut bilder der på sikkert to år. Her såvidt over 200 følgere. Har tenkt jeg burde starte igjen, jeg følger jo med på andre og synes det er fint, men har ikke helt motivasjonen lenger. 

Ja, det stemmer nok. Jeg ser via instastrikkere at det er veldig mange med rundt 200 følgere, og de blir jo ganske like.. 😅  inkludert min. 

Jeg ser også ei venninne med et par tusen følgere, og hun er veldig ivrig ift å være aktiv på andres kontoer. Hun liker alle mine bilder blant annet, så hun liker nok sikkert opp mot 100 bilder om dagen. Kommenterer mye. Jeg liker kanskje 10.

Så jeg må vurdere om det er verdt innsatsen... 🤔

Vil heller ikke eksponere barna mine.. Men ser uansett at jeg får mest likes og kommentarer på klærne til meg selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer instagram og sponsing, evt. å tjene litt på det egentlig? 

Anonymkode: e1beb...e64

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fortunatus skrev:

Ja, det stemmer nok. Jeg ser via instastrikkere at det er veldig mange med rundt 200 følgere, og de blir jo ganske like.. 😅  inkludert min. 

Jeg ser også ei venninne med et par tusen følgere, og hun er veldig ivrig ift å være aktiv på andres kontoer. Hun liker alle mine bilder blant annet, så hun liker nok sikkert opp mot 100 bilder om dagen. Kommenterer mye. Jeg liker kanskje 10.

Så jeg må vurdere om det er verdt innsatsen... 🤔

Vil heller ikke eksponere barna mine.. Men ser uansett at jeg får mest likes og kommentarer på klærne til meg selv. 

Jeg liker også skikkelig mange bilder, elsker å få «du har sett alle inneleggene for de siste 2 dagene»😅 Er dog dårlig på å kommentere, men prøver å bli flinkere på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/22/2020 at 12:27 PM, Fortunatus said:

Kjempefin Belle! 

Hvordan er deres forhold til strikkeinsta? Altså, strikking på instagram.

Jeg har en instagram-konto jeg deler strikkehverdagen min på, men jeg føler meg veldig "utenfor". Hadde som mål i 2019 å få 500 følgere, men jeg er fremdeles flere hundre unna, og jeg får sjeldent nye følgere. 

Jeg meldte meg på blant annet Raumas test-strikk, men fikk ingen respons og da jeg så de 12 utvalgte, hadde de fleste over 10 000 følgere. Og jeg skjønner jo at de blir valgt. Så bestemte jeg meg for å melde meg på andres test-strikk, og valgte da en størrelse jeg visste få kom til å velge (barneklær), men ingen av mine bilder har fått reposts eller nevnelser i story. 

Er det noen som er gode på det, hva gjør dere? 

jeg driver og prøver å få meg noen venninner, og ser at instagram er en fin kanal å nå folk på. Har blitt kjent med noen der, så jeg er absolutt fornøyd :) Jeg bare føler jeg stanger veldig i veggen, og vet ikke helt hvilken "retning" jeg skal ta. 

Engasjer deg hos andre, kommenter og svar på stories, bruk 30 hashtags, anbefaler grundermamma sitt gratiskurs om hashtags. Der ligger nøkkelen. Så fremt du tar fine bilder da 😊

Anonymkode: ff0cc...f53

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Engasjer deg hos andre, kommenter og svar på stories, bruk 30 hashtags, anbefaler grundermamma sitt gratiskurs om hashtags. Der ligger nøkkelen. Så fremt du tar fine bilder da 😊

Ok! Takk. Det skal jeg teste ut 😁

I forhold til å vise frem strikketøy så synes jeg at jeg tar gode bilder.. Men de blir jo selvfølgelig mye likt det som er der ute. 

Fint med litt guider, da vet man hva som kreves og forslag til å gå frem. 

Det er jo primært en hobby, men jeg har blitt kjent med en del personer der også, så det synes jeg er fint 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fortunatus said:

Ok! Takk. Det skal jeg teste ut 😁

I forhold til å vise frem strikketøy så synes jeg at jeg tar gode bilder.. Men de blir jo selvfølgelig mye likt det som er der ute. 

Fint med litt guider, da vet man hva som kreves og forslag til å gå frem. 

Det er jo primært en hobby, men jeg har blitt kjent med en del personer der også, så det synes jeg er fint 😊

Jeg kan litt om instagram, med trykk på LITT der altså 😅 og det sies at en person bruker ca ett sekund på å bestemme seg for om en vil følge brukeren eller ikke, så da handler det mye om det estetiske mtp bilder. Når det kommer til det med teststrikk så er det dessverre ofte sånn at de velger utifra følgertall heller enn om man er flinke til å strikke osv. Sånn er det bare blitt, og du er langt i fra den eneste som reagerer på det heldigvis! 

Det er hobby for meg og, en veldig veldig kjekk hobby, men nå elsker jeg å bruke tid på bildene også. Men utrolig kjekt å ha blitt kjent med mange gjennom strikkeinsta 👏🏼

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan litt om instagram, med trykk på LITT der altså 😅 og det sies at en person bruker ca ett sekund på å bestemme seg for om en vil følge brukeren eller ikke, så da handler det mye om det estetiske mtp bilder. Når det kommer til det med teststrikk så er det dessverre ofte sånn at de velger utifra følgertall heller enn om man er flinke til å strikke osv. Sånn er det bare blitt, og du er langt i fra den eneste som reagerer på det heldigvis! 

Det er hobby for meg og, en veldig veldig kjekk hobby, men nå elsker jeg å bruke tid på bildene også. Men utrolig kjekt å ha blitt kjent med mange gjennom strikkeinsta 👏🏼

Takk for innspill 😁 ja, teststrikk er tydeligvis noe man gjør når man har fått flere følgere. Selv om jeg synes det blir litt rovdrift å kreve masse følgere og null betaling. De fleste må man jo holde garn selv også... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Annonse

Jeg har også en ista-konto, men jeg har aldri lagt ut noen bilder. Jeg "laiker" kun andres fargerike, kreative
og utrolig forseggjorte bilder og kjenner at jo flere bilder jeg ser av andres jobber, jo mindre får jeg lyst til å
legge ut de ganske hverdagslige tingene som jeg lager selv. Det finnes så mange gode håndarbeidere der ute
og de ser ut til å ha en voldsom produksjon som sender meg og min kreativitet rett i bakken, for jeg bruker
l-a-n-g tid på de små tingene jeg selv lager. Jeg blir fornøyd med mitt, men jeg er jo ingen "artist" slik mange
andre er. 
Noen ganger lurer jeg på om de er en hel familie av håndarbeidere som i hemmelighet jobber sammen på en
konto, for tempoet og variasjonene er så mange og store. Eller har de laget mange ting som de pøser ut på
en gang? Et mysterium er det i alle fall.

Jeg kjøpte fire nøster melert garn for noen dager siden og har gått i gang med å lage bestemorrute-babyteppe 
som er beregnet til vogn. Det er stort nok og lite nok på en gang. Fargene som skifter gjør meg glad mens jeg
holder på med det og det betyr noe det også. Ikke bare å få det ferdig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge ønsket å strikke en kofte til meg selv, og nå er jeg endelig i gang. Med unntak av skjerf har jeg aldri strikket noe til meg selv, så det er litt gøy. Det blir Q-symrekofte i dyp sjøgrønn. Jeg har aldri strikket kofte før og gruer meg litt til klipping og montering, men tenker at det skal jeg få til. :jepp:

Hoppetaujenta: Jeg synes også noen har et helt vanvittig tempo på strikkingen. Jeg synes jeg strikker relativt raskt, men har ikke sjanse til å produsere strikketøy like fort som en del av de jeg følger. Jeg har imidlertid lagt merke til at de fleste som kverner ut plagg etter plagg strikker mye babytøy, og da sier det jo seg selv at det går en del raskere enn om den var i voksen størrelse. I tillegg vet vi jo ikke hvor mye tid som går med til strikking. Jeg strikker nesten bare om kvelden mens jeg ser TV, men jeg ser jo folk som strikker på toget, på biltur, på jobb (eller som ikke jobber i det hele tatt og strikker gjennom store deler av dagen) osv, så jeg tror alle sånne ting kan forklare en del av produksjonstempoet.

Bestemorrute-tepper er så fine, og jeg blir også glad av fargerikt strikketøy. Det er så fint å se hvordan det sakte, men sikkert kommer sammen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fortjener en god rullekake til garnpraten vår. Jeg blir tett på lykkelig av både det ene og det andre der. :rodmer: 
IMG_3103-1200x800.jpg
Gulrotrullekake er ikke av det mest bakte, men den ser supergod ut. :kaffekopp: :)  #pausenåfordijegharlysttildet

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp flytta, og hadde med meg tre svære plastbakker med garn. Det første jeg gjorde da jeg kom hit var å bestille tre garnpakker til... It's a disease! :lol:

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endel restegarn av ymse kvaliteter og innser at jeg aldri kommer til å bruke det opp. Det har flyttet med meg sikkert 4 ganger... I feng-shui'ens ånd vurderer jeg å gi det bort på finn.no, eller donere det til damene i restegarngrupper på FB som eeeeelsker å strikke dukketøy og annet småplukk som jeg ikke har tålmodighet til.

Er inne i en fase der jeg kun strikker gensere, og alt annet er uinteressant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ryddet skikkelig i garnlageret mitt for en del år siden og sorterte ut det garnet jeg visste med meg selv at aldri kom til å bli brukt. Det ble nesten en søppelsekk! Jeg gav det bort til SFO på skolen og de ble veldig glade. Der er garn mye brukt til alt fra fingerhekling til hår på dorullprinsesser o.l. Jeg satt igjen med en 2x2 Ikea Expedit-hylle (fire bokser altså) med garn, men med årene har jo likevel garninnkjøpet tatt litt overhånd slik at jeg etterhvert har mer enn en jeg har plass til i hylla. Jeg er vanligvis streng og kjøper bare garn tiltenkt et bestemt prosjekt, men noen ganger klarer man bare ikke å la være. :sjenert: Luer og kluter er supert til å bruke opp garnrester, en jul fikk alle en strikket lue som ekstra julegave (det er jo litt begrenset hvor mange jan kan ha selv :Knegg:).

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...