Gå til innhold

D på masteroppgaven


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I allefall innen humanoria (eller hvordan det skrives) teller jo ofte relevant erfaring myyyye mer enn karakterer. Jeg fullførte før sommeren min bachelor i kommunikasjon (vanligvis sett på som et tøft arbeidsmarket), og frem til nå har jeg blitt invitert på 5 intervjuer for jobber jeg ikke har søkt på engang. (Jeg har ikke søkt på noe pga jeg skal fortsette å studere).  Ingen av de jeg har snakket med har brydd seg om karakterene mine :)

Anonymkode: 6d31d...21b

Glemte å poengtere at jeg har relevant erfaring og at det er derfor folk blir interesserte i intervjuer :) så tror ikke jeg ville brydd meg for mye om karakterer (og det kommer fra en som egentlig er obsessed med karakterer, men som har skjønt at det egt ikke er så viktig)

Anonymkode: 6d31d...21b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

C er ikke en dårlig karakter.

Anonymkode: 96848...539

I dagens samfunn er C dårlig, spesielt om du studerer juss eller liknende.

Anonymkode: 25b64...597

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen den fagretningen skjønner arbeidsgiver at karakter på oppgaver er en smakssak hos den som retter den. Erfaring og personlige egenskaper er mye viktigere enn karakterer innenfor humanistiske fag

Anonymkode: a57d1...8bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har vært flink som besto med tanke på at du er gravid, har barn og jobbet ved siden av!

Anonymkode: 07af7...d6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjolleri
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bestått er bestått.

Anonymkode: 010fc...e08

Det er dessverre ikke det.

Spesielt ikke innen humaniora hvor riften om jobbene er stor.

TS konkurrerer med A og B studenter i stort antall.

Spørs litt, men i endel søknadsprosesser må karakterer oppgis ved søketidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en fulltidsstudent som kan faget sitt og legge inn innsats burde man nesten kunne forvente en B.

Det er fullstendig mulig å få til, selv ved siden av jobb eller om man går glipp av halve semesteret pga sykdom ol. Det handler om at mna bestemmer seg og så bare gjør det.

Anonymkode: 4dcc2...3f2

Jeg har fått både B og A på tidligere emner, men fikk også en D på selve masteravhandlingen. Da hadde jeg vært sengeliggende i 6 måneder (helvete om jeg beveget kroppen) og etterpå det igjen brakk jeg høyrearmen så da ble det lite skriving. Var et relativt nytt fag og utrolig lite litteratur på nettopp det jeg skrev om. Hadde to veieledere og den ene sa at h*n regnet nesten ikke med at jeg ble ferdig. Men det ble jeg altså! Jeg ble gratulert med bestått master. Skulle selvfølgelig gjerne ha fått bedre karakter men tatt i betraktning alt som skjedde så synes jeg det var bra å få bestått! 

Anonymkode: 91b21...3d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har fått både B og A på tidligere emner, men fikk også en D på selve masteravhandlingen. Da hadde jeg vært sengeliggende i 6 måneder (helvete om jeg beveget kroppen) og etterpå det igjen brakk jeg høyrearmen så da ble det lite skriving. Var et relativt nytt fag og utrolig lite litteratur på nettopp det jeg skrev om. Hadde to veieledere og den ene sa at h*n regnet nesten ikke med at jeg ble ferdig. Men det ble jeg altså! Jeg ble gratulert med bestått master. Skulle selvfølgelig gjerne ha fått bedre karakter men tatt i betraktning alt som skjedde så synes jeg det var bra å få bestått! 

Anonymkode: 91b21...3d6

Som jo bekrefter det jeg skrev? Ser ikke helt hvorfor du svarer meg når historien din viser at det jeg skrev stemmer?

Anonymkode: 4dcc2...3f2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bestått mastergrad! Selv fikk jeg C, og ble rimelig skuffet og lei meg den første tiden (Tror jeg var den eneste i klassen min som fikk dårligere enn A/B). Og jeg hadde ikke barn eller andre forpliktelser, annet enn deltidsjobb. Husker jeg skammet meg, følte meg flau og mislykket. Så fikk jeg drømmejobben to uker senere, og la det fort bak meg. Relevant erfaring teller så mye mer! De som har spurt meg om oppgaven har spurt om temaet, ikke karakteren. Dette går bra 😊😊 

Anonymkode: 0e7f8...f3f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jo bekrefter det jeg skrev? Ser ikke helt hvorfor du svarer meg når historien din viser at det jeg skrev stemmer?

Anonymkode: 4dcc2...3f2

Nei? Du sa man nesten burde kunne forvente en B. Jeg fikk jo en D. 

(Jeg fikk riktignok en 5 på en avsluttende matematikkeksamen på vgs da jeg hadde 43 i feber, så jeg kan jo.) 

Anonymkode: 91b21...3d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei? Du sa man nesten burde kunne forvente en B. Jeg fikk jo en D. 

(Jeg fikk riktignok en 5 på en avsluttende matematikkeksamen på vgs da jeg hadde 43 i feber, så jeg kan jo.) 

Anonymkode: 91b21...3d6

Skjønner du vil fremme er poeng her, men du kunne ikke smurt litt tykkere på? Over 42 i feber er direkte livstruende så dette tror jeg ingenting på. 

Anonymkode: 72dc1...923

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med mastergrad! 🎉🎉🎉

Å ha en mastergrad er stort i seg selv, så blås nå i den karakteren. 

Anonymkode: e44a7...859

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei? Du sa man nesten burde kunne forvente en B. Jeg fikk jo en D. 

(Jeg fikk riktignok en 5 på en avsluttende matematikkeksamen på vgs da jeg hadde 43 i feber, så jeg kan jo.) 

Anonymkode: 91b21...3d6

La meg gjenta det igjen, siden det tydeligvis ikke var nok å skrive det 2 ganger samt å utheve skriften:

For en fulltidsstudent som kan faget sitt og legger inn innsats burde man nesten kunne forvente en B.

Du la hverken inn innsats (kunne ikke) eller kunne faget noe særlig godt. Du fikk en D. Hva klager du over?

Anonymkode: 4dcc2...3f2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Gratulerer med mastergrad! 🎉🎉🎉

Å ha en mastergrad er stort i seg selv, så blås nå i den karakteren. 

Anonymkode: e44a7...859

30-40% vav unge voksne i dag har en mastergrad. Vil faktisk ikke påstå at det å ha høyere utdanning i dag er særlig stort med den utdannings-inflasjonen vi har.

Anonymkode: 4dcc2...3f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Fjolleri skrev:

Det er dessverre ikke det.

Spesielt ikke innen humaniora hvor riften om jobbene er stor.

TS konkurrerer med A og B studenter i stort antall.

Spørs litt, men i endel søknadsprosesser må karakterer oppgis ved søketidspunkt.

Aldri lest en eneste jobbutlysning hvor det står man skal oppgi karakterer

Anonymkode: 6d31d...21b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner du vil fremme er poeng her, men du kunne ikke smurt litt tykkere på? Over 42 i feber er direkte livstruende så dette tror jeg ingenting på. 

Anonymkode: 72dc1...923

Mea culpa. 42 i feber hadde jeg. 😌 Jeg vet dog at andre hadde kastet inn håndkleet for lengst, men jeg MÅTTE TA DEN EKSAMENEN, så da gjorde jeg det. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For en fulltidsstudent som kan faget sitt og legger inn innsats burde man nesten kunne forvente en B.

Du la hverken inn innsats (kunne ikke) eller kunne faget noe særlig godt. Du fikk en D. Hva klager du over?

Anonymkode: 4dcc2...3f2

*Sukk* Man kan faktisk ikke alltid forvente det. Jeg kjenner noen som var fulltidsstudenter i juss. De kunne faget sitt og jobbet som gærninger men endte opp med C’er. Er de da dumme? La de ikke nok innsats inn? 🙄 

Er det sånn at hvis man ikke får B eller A så er man ikke bra nok? Gjelder dette for unge også? Får man ikke 5 eller 6 så er man ikke bra nok? 

Jeg kan og kunne faget mitt. Jeg fikk en D fordi sensor som spurte, stilte et spørsmål utenfor oppgaven. Jeg jobbet sammen med veileder på et prosjekt, og en del fra prosjektet fikk jeg ikke del i. Dette ble det spurt om. Jeg visste så klart ikke dette og fikk dermed en D. Kunne sikkert ha klaget, men jeg var bare fornøyd med å ha bestått. Klager for øvrig ikke, jeg står ikke til svars for deg. 😌

Anonymkode: 91b21...3d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel går det bra, kommer litt an på hva man skal. Få heller frivillig erfaring, verv etc. på CV'en for å "kompensere" for karakteren. Det vil være noen jobber du med stor sannsynlighet ikke kommer i betrakning til, f. eks. ansatte i konsulenthus forventes å ha solide akademiske prestasjoner som nytudannet, men utover det er det jo fortsattt mange muligheter, så ville ikke vært så lei meg. 

Anonymkode: d5db5...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

30-40% vav unge voksne i dag har en mastergrad. Vil faktisk ikke påstå at det å ha høyere utdanning i dag er særlig stort med den utdannings-inflasjonen vi har.

Anonymkode: 4dcc2...3f2

Du trenger ikke å være frekk, og jeg vil gjerne ha en kilde på dette. Når jeg googler, kommer det nemlig opp at 33% av den norske befolkningen har høyere utdanning, og da vil jeg tro at langt flere av disse har bachelor enn master. 

Anonymkode: e44a7...859

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

30-40% vav unge voksne i dag har en mastergrad. Vil faktisk ikke påstå at det å ha høyere utdanning i dag er særlig stort med den utdannings-inflasjonen vi har.

Anonymkode: 4dcc2...3f2

I flere yrker har oppnådd grad noe å si i forhold til lønn. F.eks i læreryrket tjener lektorer (de med mastergrad) mer enn adjunkter (de med bachelorgrad). Så jeg vil tørre å påstå at utdanningsnivå har mye å si selv om mange tar høyere utdanning. 

Anonymkode: 96848...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dagens samfunn er C dårlig, spesielt om du studerer juss eller liknende.

Anonymkode: 25b64...597

Det er trist å se elever og studenter som presser seg altfor hardt for å få 5/6 og B/A. C tilsvarer karakteren 4, og det er IKKE en dårlig karakter. Mange av dem med samme tankegang som deg presser seg så hardt at de møter veggen for å oppnå høyeste karakterer. De har ikke et liv utenom skolen/lesesalen. Det er veldig trist å se. Gi litt mer f... i karakterer er min oppfordring.

Jeg fikk selv C på masteroppgaven min, og selv om jeg ikke la hele sjelen min i arbeidet så fikk jeg opplevd masse mens jeg var student. Ble kjent med mange fantastiske folk, fikk deltatt på mye gøy på fritiden, reiste rundt i verden i forbindelse med studiene (og utenom) osv. Selv om jeg ble ferdig med masteren for 9 år siden så husker jeg fortsatt denne tiden godt, og tenker tilbake med masse glede og gode minner :) Ville ikke byttet alt jeg fikk oppleve med en A eller B på masteroppgaven.

Når det er sagt så har jeg en veldig god jobb, også takket være noen av kontaktene jeg knyttet under studiene (hadde aldri fått denne kontakten dersom jeg tilbrakte all tid på lesesalen for å få god karakter). Det er heller ingen som har spurt meg om karakterer på jobbintervjuer.

Anonymkode: 96848...539

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det er sagt så har jeg en veldig god jobb

Heldig du da. Flott at det order seg for noen! Mange sliter også.

Anonymkode: 2a876...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...