Gå til innhold

Er albanere aggressive/værre enn andre menn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hørt om og truffet en albansk person og vedkommende er sur, aggressiv og nesten høyre-ekstrem. 

Anonymkode: 02dcb...008

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 18.8.2018 den 23.14, AnonymBruker skrev:

noen flere albaner-ekspeter her? 

Anonymkode: 135a2...ee3

Ja. :ler: De er høyreekstreme.  

Anonymkode: 02dcb...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
AnonymBruker
Gjest BearMama skrev (På 19.8.2018 den 15.47):

Kjenner noen albanske damer og de er iallefall ekstremt hissig, baksnakker, mye sjalusi og veldig negativ holdning. Men som med mennesker generelt så finnes de i alle kulturer. Hvor mange hvite menn mishandler og kuer ikke damene sine?

Dette kan jeg bekrefte. 

Anonymkode: 0e201...57d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjente en gang ei albansk dame, hun var kjempehyggelig! Akkurat som noen mennesker er og noen mennesker ikke er i alle kulturer. Jeg kjente en gang også den norske kona til en albaner. Han var en voldelig psykopat, slik noen mennesker er og noen mennesker ikke er i alle kulturer.

Men når det er sagt, er det relativt få albanere i Norge, men det var ganske heftig albansk trafikk rund krisesenteret den gangen jeg bodde ved siden av et og både de jeg kjenner som jobber på et og de som har vært på et bekrefter at albanerne er temmelig godt representert. Det var ikke så rent få ganger jeg ringte politiet på natterstid, for å si det sånn. 

Anonymkode: fc246...b63

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.8.2018 den 23.41):

mener du her at serberne er lik oss?

Ikke meg du spør, men svaret er definitivt ja. Serberne har en mye mer moderne, sekulær nasjonalstatsbasert kultur, som ligner atskillig mer på vesteuropeiske kulturer, selv om det også er noen tydelige forskjeller. Albanerne - iallfall de med muslimsk kulturbakgrunn - er ofte langt mer klansorienterte og «primitive», og har vanskelig for å innrette seg i en moderne sekulær stat.

Anonymkode: 262b9...357

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.8.2018 den 8.52):

Du kan se på grensene for det ottomanske riket og trekke konklusjonene selv men Balkan er generelt «the ass end of Europe», det bør man skjønne etter at man så hva som skjedde der på 90-tallet.

Balkan og middelhavslandene er stort sett samme folkene pga årtusener med forskjellig samkvem (handel, krig etc) og at omtrent hele området lå under ottomanerne i veldig lang tid.

Rar blanding av arabisk, afrikansk og europeisk.......ikke bestandig like heldig combo...

Anonymkode: 4c976...f1f

Albanias nasjonalhelt slo ottomanerne, bare så det er sagt. Han samla ættene for å gruse dem, og det klarte de. Min erfaring er ar albanere er kule folk, og de som drev med blodhevn og æreskodekser er interessant nok kristne i fjellområdene i nord. Islam i Albania er stort sett bektashi, altså typisk liberal islam.

Anonymkode: 7c311...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Albanias nasjonalhelt slo ottomanerne, bare så det er sagt. Han samla ættene for å gruse dem, og det klarte de. Min erfaring er ar albanere er kule folk, og de som drev med blodhevn og æreskodekser er interessant nok kristne i fjellområdene i nord. Islam i Albania er stort sett bektashi, altså typisk liberal islam.

Anonymkode: 7c311...45c

Før var det typisk i Makedonia det var mest religiøse, og det har det jo bare blitt mer av de senere årene. Men i Albania har det også blitt en markant utvikling med flere som trekker mot religionen enn før, og da i en mer konservativ variant. Salafismen har dessverre hatt en økende oppslutning flere plasser i verden de senere årene. Det sees også på de mest kjente religiøse ledere og figurer. Kosovo er vel heller unntaket sånn sett. Bektashi og andre små sekter er en minoritet av muslimer.

Klanmentaliteten står forøvrig også sterkt blant muslimske albanere. 

Anonymkode: e6c43...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg har hatt kosovo albansk kjæreste og jeg kan ikke si noe annet enn at de er de største drittsekkene man finner, både kvinner og menn! Jeg hadde ingenting imot de før, men merket folk holdt avstand til meg når jeg fant en, etter jeg har vært kjæreste med en i mange år vet jeg hva slags mennesker de er, rett og slett udyr hele flokken! Skjønner ikke hvordan folk fordrar å være i et forhold med en! 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

har vært borti mye gale folk før men dette er det verste. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2018 den 23.14):

noen flere albaner-ekspeter her? 

Har vært i Albania på ferie med stort sett positive erfaringer.

Hverken verre eller bedre enn andre folk fra midt-østen. Dvs hissige, konfliktsøkende og hårsåre……

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.7.2019 den 9.22):

Jesus ... nå vet jeg hva nordmenn tenker når jeg sier at jeg er albaner 😅😅. Dere er i hvertfall flinke til å late som om dere ikke har noen negative tanker om oss.

Anyway, som i alle andre kulturer så er det positive og negative ting ved albansk kultur. Det er sant at vi er hissige men samtidig så er vi veldig vennlige også. Mange av vennene mine som er også albanere er noen av de ærligste folk jeg kjenner, men så kjenner jeg mange albanere som lyver hele tiden. Derfor er det vanskelig å trekke en konklusjon.

I tillegg så har jeg lagt merke til at albanere som bor i utlandet er mye mer tradisjonelle er de som faktisk bor i Kosova and Albania. Det er som de ikke har fått meg seg at kulturen og kvinnesynet har forandret seg. 

Dere burde behandle folk som individer. Bli kjent med den personen og trekk konklusjon ut i fra hvordan han/hun er, ikke hva slags nasjonalitet de har.

Jeg kan også si at nordmenn er kalde, ensomme folkeslag som liker å drikke seg i hjel for å komme seg gjennom livet. Selv om dette er sant for noen nordmenn, så gjelder dette ikke alle eller de fleste. Min beste vennine er norsk, hun er vennlig, ærlig, gøy, hjelpsom. 

Bli kjent med hverandre folkens.

Anonymkode: 932d1...537

Jeg er selv ikke norsk, men fra et land der mennesker faktisk er varme, min eks var albansk, og jeg hadde ikke gode erfaringer med de, vennekretsen samme greia. Var en grunn til han ble en eks, men det krevde å komme seg vekk. 

Nordmenn er kalde, men kan ikke si albanere er så varme de heller, varmere enn nordmenn selvførgelig, men jeg ser på de som kalde mennesker også, kan ikke si de koser noe mer enn hva norske gjør for å være ærlig, men merker litt mer kulturforskjell da, de er mer på, liker å ha det renslig og ryddig, og de er kanskje mer åpne for å bli kjent med flere mennesker da, kommer an på, mange av de er også lukket, viser ikke høffelighet eller hilser. Så er forskjell på folk, men jeg er ikke vandt til sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste albanere jeg var bort i løy om sin bakgrunn, han sa han var fra et annet sted på Balkan. Antagelig lei av fordommer. Uansett vet ikke om han er voldelig, men stor  drittsekk uansett - brukte bevisst nedverdigende språk og handlinger mot meg som vestlig kvinne. Stort ego og kald som faen. 

Anonymkode: f5c11...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...