Gå til innhold

Katt som er redd for fremmende hva med ferie?


Gjest PaN

Anbefalte innlegg

Vår var også en reddehare før. Vi dro på ferie og da bodde katten hos svigerfar. Han kjente ikke svigerfar godt. De første dagene ble tilbragt under en sofa, men så turte han å komme frem og etter hvert ble han ganske kosete. Kunne omtrent se at han himlet med øynene da vi kom for å hente han :fnise: (Gikk ikke like bra da pappa skulle passe han og så plutselig passet en annen katt samtidig. Da var katten livredd da vi kom, så han har ikke fått lov å passe katten etterpå)

Nå er katten blitt eldre og er vant til folk så nå kunne hvem som helst passet han tror jeg. 

Anonymkode: b22e1...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du skal ut å fly fra Gardermoen så kan jeg anbefale Gardermoen hunde og kattehotell. Det er superfint, og kattene har det helt topp der. Har selv hatt tre katter i pensjon der i 14 dager.

Ellers så får du spørre venner om de kan se etter pus. Og prøv deg fram med hvilken som passer best. Aller best er det om kattevakten kan bo hos deg når du er bortreist. Da venner katten seg til vedkommendes lyder og stemme.  Har selv en skyggis, men han bare gjemmer seg når det kommer noen. Jeg pleier forøvrig å sette på radioen på lavt nivå, så kattene har litt selskap når vi er bortreist. 

Anonymkode: ef214...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2018 den 11.40, Kalevala skrev:

Vi har kattedør med chip-leser.  Døra leser chipen pus har i nakken, og slipper bare inn ham.  Han er en ivrig jeger, men har aldri tatt med seg noe inn. 

Er bare jeg som er pysete når det gjelder slike ting, vet han har sneket seg inn minst en gang med fugl i munnen og måtte løfte han ut igjen. Heldigvis er han for det meste inne og lite ute så det er jo ikke et stort problem men like vell 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du skal ut å fly fra Gardermoen så kan jeg anbefale Gardermoen hunde og kattehotell. Det er superfint, og kattene har det helt topp der. Har selv hatt tre katter i pensjon der i 14 dager.

Ellers så får du spørre venner om de kan se etter pus. Og prøv deg fram med hvilken som passer best. Aller best er det om kattevakten kan bo hos deg når du er bortreist. Da venner katten seg til vedkommendes lyder og stemme.  Har selv en skyggis, men han bare gjemmer seg når det kommer noen. Jeg pleier forøvrig å sette på radioen på lavt nivå, så kattene har litt selskap når vi er bortreist. 

Anonymkode: ef214...d98

Det tror jeg vil bli for tøft for en ellers redd katt og skulle bli plassert en fremmed plass med mye fremmede mennesker og dyr i 2 uker så det vil jeg ikke prøve meg på en gang, men takk for tips :) Jeg har vært å snakket med en som kan tenke seg å passe katten, og skal høre med om det er mulig om passeren kan sove over enkelte dager slik at 2 uker ikke blir så lenge.

Vurderer sterkt også anskaffelse av en til katt slik at de får selskap med hverandre når jeg reiser bort på ferie, så vi får se hva det blir til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vår var også en reddehare før. Vi dro på ferie og da bodde katten hos svigerfar. Han kjente ikke svigerfar godt. De første dagene ble tilbragt under en sofa, men så turte han å komme frem og etter hvert ble han ganske kosete. Kunne omtrent se at han himlet med øynene da vi kom for å hente han :fnise: (Gikk ikke like bra da pappa skulle passe han og så plutselig passet en annen katt samtidig. Da var katten livredd da vi kom, så han har ikke fått lov å passe katten etterpå)

Nå er katten blitt eldre og er vant til folk så nå kunne hvem som helst passet han tror jeg. 

Anonymkode: b22e1...899

Er bra å høre han har vokst fra seg å være redd, katten min er bare 2 år så hvem vet kanskje han blir den mest sosiale katten i bygda når han blir eldre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2018 den 11.40, Kalevala skrev:

Vi har kattedør med chip-leser.  Døra leser chipen pus har i nakken, og slipper bare inn ham.  Han er en ivrig jeger, men har aldri tatt med seg noe inn. 

Heldig 😅 Vi har også chip som åpner døra, men her liker pus, som den kastrerte hankatten han er, å ta med seg mus etter mus inn, slenger den på gulvet rett foran oss - og er kjeeeempestolt av seg selv for dagens middag! ;) 

Anonymkode: 56917...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to katter, en "alminnelig" og en reddhare. Reddharen er veldig kosete, men det er bare jeg som får ta på henne. Her pleier naboene å passe kattene når jeg er på ferie. De slipper de inn og ut, og sitter litt inne hos meg og i hagen. Reddharen får ikke kos, for det tør hun bare med meg. Så hun gjemmer seg under sofaen mens den andre katten ligger i fanget til kattepasseren. Men jeg tenker at det ikke gjør noe. De blir passet på og har folk rundt seg. Når jeg kommer hjem er reddharen ekstra kosete, men jeg tror ikke hun har vondt av to uker uten kos.

Anonymkode: 45373...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min er jo også litt flink å bruke klør og tenner om han er leken (ikke hardt men kan gi svake merker) så det er jo noe jeg må fortelle passeren kom jeg på nå, så var jo det å finne beste måte å fortelle det på uten å komme frem som om katten er vill 🤗 

Han er jo ellers svært snill og grei og jeg kan gjøre hva jeg vil med han og han er veldig tålmodig ellers med svært høy energi nivå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...