Gå til innhold

Ønske om nummer to, men...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.  Jeg og mannen har en datter på under 1 år, som er vårt lille mirakel.  Vi trodde ikke at vi kunne få barn på egenhånd, etter mange år med sykdom hos meg, som resulterte i kraftig undervekt og mangel på menstruasjon.   Men etter mange år med slit og vektoppgang ble drømmen endelig realitet.   

Nå er håpet og drømmen om et søsken allerede sneket seg inn hos meg... Vil gjerne at de skal være tette, men jeg ammer fremdeles såpass mye at menstruasjonen ikke er tilbake ennå.   Vil jo gjerne fortsette ammingen, så hva gjør jeg😔

Anonymkode: 99584...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.  Jeg og mannen har en datter på under 1 år, som er vårt lille mirakel.  Vi trodde ikke at vi kunne få barn på egenhånd, etter mange år med sykdom hos meg, som resulterte i kraftig undervekt og mangel på menstruasjon.   Men etter mange år med slit og vektoppgang ble drømmen endelig realitet.   

Nå er håpet og drømmen om et søsken allerede sneket seg inn hos meg... Vil gjerne at de skal være tette, men jeg ammer fremdeles såpass mye at menstruasjonen ikke er tilbake ennå.   Vil jo gjerne fortsette ammingen, så hva gjør jeg😔

Anonymkode: 99584...b77

Hadde sluttet med amming om ønsket om barn 2 var så sterkt. 

Anonymkode: 68b9d...a69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde sluttet med amming om ønsket om barn 2 var så sterkt. 

Anonymkode: 68b9d...a69

Hun er ekstremt avhengig av meg og puppen. Derfor dette er så sårt :(  

Hadde håpet på at menstruasjonen skulle vende tilbake..  men hva med å kutte nattamming, kan det ha noe for seg?   Hun spiser veldig lite fast føde også.. Tror det har en sammenheng med at hun ammes så mye/ofte.  Hun er snart 9mnd..

Anonymkode: 99584...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ekstremt avhengig av meg og puppen. Derfor dette er så sårt :(  

Hadde håpet på at menstruasjonen skulle vende tilbake..  men hva med å kutte nattamming, kan det ha noe for seg?   Hun spiser veldig lite fast føde også.. Tror det har en sammenheng med at hun ammes så mye/ofte.  Hun er snart 9mnd..

Anonymkode: 99584...b77

Jeg ville kuttet gradvis ned på ammingenen. Du trenger absolutt ikke slutte helt , det er jo anbefalt at de delammes til de er 12 mnd. Jeg fikk tilbake mensen når jeg begynte å amme 3-4 ganger per dag , men det er jo individuelt . Du må nesten bare prøve deg frem. Tror fort det kan bli brutalt for baby , men kanskje spesielt deg om du skal kutte tvert . Kutt ned gradvis uke for uke og se hvordan det går er mitt tips . 

Om hun tar flaske kan dere også gjøre dette om til en kosestund for dere med morsmelkerstatning i en overgang ? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ekstremt avhengig av meg og puppen. Derfor dette er så sårt :(  

Hadde håpet på at menstruasjonen skulle vende tilbake..  men hva med å kutte nattamming, kan det ha noe for seg?   Hun spiser veldig lite fast føde også.. Tror det har en sammenheng med at hun ammes så mye/ofte.  Hun er snart 9mnd..

Anonymkode: 99584...b77

Ville begynt å trappe ned. Nå burde hun spise grøt etc og lære å drikke av tutekopp osv. Og absolutt sluttet med nattamming. Hun er snart 1 år og da kan hun drikke vanlig melk

Anonymkode: 68b9d...a69

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er barnet ditt? For min del fikk jeg mensen tilbake etter 8 mnd selv om jeg ammet og jeg har fått den tilbake omtrent samme tid med alle. Plutselig får du mensen tilbake du også. Jeg skjønner godt at du ikke vil slutte å amme❤️

Endret av frk.Sanna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så at hun snart er 9 mnd. Å amme mindre spes på natta tror jeg har mye å si, så start med å avvenne på natta heller☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere❤️  Det her sitter så langt inne.  Men vet jo egentlig at vi må kutte ned nattammingen, sånn innerst inne..   har dere noen tips til hvordan vi skal få det til? Hun vil ikke ta flaske desverre..  Og pappaen blir helt rådvill på natt :( 

Anonymkode: 99584...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar dere❤️  Det her sitter så langt inne.  Men vet jo egentlig at vi må kutte ned nattammingen, sånn innerst inne..   har dere noen tips til hvordan vi skal få det til? Hun vil ikke ta flaske desverre..  Og pappaen blir helt rådvill på natt :( 

Anonymkode: 99584...b77

Dere må bare ta den «brutale» (som ikke er brutal) overgangen.

Husk at hun trenger mer næringsrik kost, spesielt med tanke på jern og B12 nå. Tenk litt på dette når du synes det er tøft - jeg har til dags dato tilgode å noensinne ha hørt om barn som virkelig ikke har klart å bli justert gradvis over på mer fast føde og tilslutt ammestopp.

Og dere må bare holde ut nettene, rett og slett. Hun sulter ikke om hun ikke fåt mat på nettene fra brystet i noen dager, men hun kommer nok til å bli sint.

Tilby flaske, smokk og trøst. Men ikke pupp. Gi henne et måltid før leggetid med både fast føde og pupp. Du sover i et annet rom på natten.

Pappaen får bare bli rådvill, dette er jo ikke noe enklere for kvinner. 

Anonymkode: 428f9...f4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere må bare ta den «brutale» (som ikke er brutal) overgangen.

Husk at hun trenger mer næringsrik kost, spesielt med tanke på jern og B12 nå. Tenk litt på dette når du synes det er tøft - jeg har til dags dato tilgode å noensinne ha hørt om barn som virkelig ikke har klart å bli justert gradvis over på mer fast føde og tilslutt ammestopp.

Og dere må bare holde ut nettene, rett og slett. Hun sulter ikke om hun ikke fåt mat på nettene fra brystet i noen dager, men hun kommer nok til å bli sint.

Tilby flaske, smokk og trøst. Men ikke pupp. Gi henne et måltid før leggetid med både fast føde og pupp. Du sover i et annet rom på natten.

Pappaen får bare bli rådvill, dette er jo ikke noe enklere for kvinner. 

Anonymkode: 428f9...f4e

Tusen takk!  Det er godt å høre det fra noen andre, selvom man vet det selv.    I natt begynte vi i det små.  Hun er vant til å sovne med puppen i munnen (tar ikke smokk). Og sove i vår seng.   Nå sov hun i egen seng i hele natt, og tok ut puppen rett før hun sovnet hver gang.  Var mye sutring og styr, men ammet kanskje 3 ganger i natt, i motsetning til 5-6 ganger som det er til vanlig.   Så håper det her er med på å gjøre overgangen enklere.  I natt skal vi kutte et nattmåltid, og dagen etter enda et, osv helt til hun ikke våkner for mat.   

Anonymkode: 99584...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mer du som er avhengig sv ammingen jeg..

Anonymkode: e96b6...9e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2018 den 16.40, AnonymBruker skrev:

Tror det er mer du som er avhengig sv ammingen jeg..

Anonymkode: e96b6...9e8

Det er det absolutt ikke.  Mulig det kan virke sånn når jeg skriver her, men her har vi ei frøken som virkelig hylskriker når hun ikke får pupp.  Det er en kamp.  Har jobbet beinhardt hele helgen for å få til det her, og i går kveld skrek hun i ett sett i over en time, selvom jeg lå inntil henne og tilbød smokk, trøstet og koset.   I kveld holdt hun på i 20 minutter.  Når hun våkner på natten for pupp vrir hun på seg og vræler, og hvis hun ikke får den våkner hun for å leke med bamsene sine.   Jeg er ufattelig sliten, og har ikke sovet sammenhengende mer enn 2 timer siden hun ble født.  Så og si noe sånt blir for meg helt feil, når du ikke vet noe om verken meg eller vår situasjon. 

Smokken gjør henne illsint, og flaske nekter hun å ta.   Men jeg gjør så godt jeg kan.   Men ja, tro meg når jeg sier at det er jenta som er avhengig av ammingen, og ikke meg.    

Anonymkode: 99584...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover hun på eget rom? Eventuelt anbefaler jeg det på det sterkeste. 

Anonymkode: efe72...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det absolutt ikke.  Mulig det kan virke sånn når jeg skriver her, men her har vi ei frøken som virkelig hylskriker når hun ikke får pupp.  Det er en kamp.  Har jobbet beinhardt hele helgen for å få til det her, og i går kveld skrek hun i ett sett i over en time, selvom jeg lå inntil henne og tilbød smokk, trøstet og koset.   I kveld holdt hun på i 20 minutter.  Når hun våkner på natten for pupp vrir hun på seg og vræler, og hvis hun ikke får den våkner hun for å leke med bamsene sine.   Jeg er ufattelig sliten, og har ikke sovet sammenhengende mer enn 2 timer siden hun ble født.  Så og si noe sånt blir for meg helt feil, når du ikke vet noe om verken meg eller vår situasjon. 

Smokken gjør henne illsint, og flaske nekter hun å ta.   Men jeg gjør så godt jeg kan.   Men ja, tro meg når jeg sier at det er jenta som er avhengig av ammingen, og ikke meg.    

Anonymkode: 99584...b77

Jeg hadde en gutt som våknet hele tiden på nettene for amming og ble ammet i søvn osv. Jeg ble utslitt av søvnmangel. Da han var 11 mnd avvente vi på natt, pappaen la ham på eget rom på kvelden og pappaen gikk inn til ham når han våknet på natta. Jeg trodde det skulle være brutalt, men det var det ikke - han sovnet raskt om kvelden med pappaen uten gråt, og sovnet raskt når pappaen gikk inn på natt. Etter litt over en uke sov han natta gjennom, fortsatte å amme morgen og kveld en stund til. Det funket utrolig bra, og han og vi alle fikk bedre søvn. Ingen fasit er lik, da barn er forskjellige, men kanskje det kan funke å la pappaen ta det? Hvis du ligger hos henne lukter hun jo melk og vil kanskje ikke gi seg før hun får det. 

Ønsker deg uansett masse lykke til, både med soving/avvenning og søskenforsøk! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...