Gå til innhold

Overvektig..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De fleste mennesker er (heldigvis) snille, høflige og oppmuntrende, og vet at det er frekt å si at man ser overvektig ut, selv når man er det. Jeg fikk også hele tiden høre at jeg ikke så tjukk ut, "trenger du slanke deg, da?" når jeg var nesten 80 kg og 170 cm. Men nå når jeg har gått ned 15 kg så er det ikke måte på hvor bra alle syns jeg ser ut, selv om de aldri sa direkte til meg at jeg burde slanke meg. Når man vet man er overvektig og ikke er komfortabel med å være overvektig, så er det det som betyr noe, ikke kommentarer fra velmenende mennesker. Hva hadde du selv sagt til en venn eller bekjent med samme BMI som deg? Neppe at du syns vedkommende burde slanke seg. Man sier bare ikke sånn til folk.

Anonymkode: 5ec4e...022

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 162 og veier 100 kg. 

Say no more!

Anonymkode: 0e297...f6a

Du har en BMI på over 38 og ligger i kategorien farlig fedme. Du trenger profesjonell hjelp til å minske vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arabella skrev:

Du har en BMI på over 38 og ligger i kategorien farlig fedme. Du trenger profesjonell hjelp til å minske vekten.

Var dette virkelig nødvendig å komme med? Tror du ikke AnonymBruker er klar over dette selv uten at du skal komme med pekefingeren.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sportsbabe skrev:

Var dette virkelig nødvendig å komme med? Tror du ikke AnonymBruker er klar over dette selv uten at du skal komme med pekefingeren.

I og med at vedkommende skriver dette innlegget, så forventer hun vel respons. Hva ville du ha svart da, Sportsbabe? I tilfelle du ikke er klar over det, er det svært vanskelig å begynne med noen form for trening når man er såpass overvektig, annet enn å begynne å gå turer.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arabella skrev:

I og med at vedkommende skriver dette innlegget, så forventer hun vel respons. Hva ville du ha svart da, Sportsbabe?

Du svarte ikke trådstarter, men en annen bruker som kun ville fortelle trådstarter at det er andre som sliter mer med vekt.

At du da skal gni dette i trynet på noen som kun prøvde å hjelpe trådstarter er rett og slett ufint.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 163. Jeg begynner å føle meg for tung og får bilringer på rundt 60 kg, så tror helst disse menneskene prater over seg. 75 kg er mye for oss som er så såpass lave.. 

Anonymkode: 2c2a5...519

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme høyde som deg TS, og veier 56 kg. Har vært overvektig, ikke ekstremt, men 10-15 kg mer. Jeg kler ikke den ekstra vekta. Har lite hode/ansikt som ser enda mindre ut når jeg har vært stor. Og omtrent alt legger seg rundt livet/magen. Hadde den ekstra vekta fordelt seg jevnt på hele kroppen hadde jeg kanskje båret de ekstra kiloene bedre. Så det var å ta seg i nakken og slanke seg. Verre var det ikke.

Anonymkode: 60a93...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 163. Jeg begynner å føle meg for tung og får bilringer på rundt 60 kg, så tror helst disse menneskene prater over seg. 75 kg er mye for oss som er så såpass lave.. 

Anonymkode: 2c2a5...519

Nå er vi alle sammen bygd forskjellig da, og muskler tar mye mindre plass enn fett. Jeg er 162, men kommer jeg under 60 kg, så blir jeg for tynn i ansiktet og på overkroppen. Ribbeina stikker ut. Men jeg har fortsatt litt ekstra på rumpe og lår. Jeg trives best rundt 65, har da en slank flat mage.

Anonymkode: 06591...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Jeg hadde en bmi på over 30 (sykelig fedme), men hadde vaskebrettmage. 

Det har mannen min også! 😄 Han er lav, men muskuløs - så tror bmi ikke alltid er like presist... 

Anonymkode: f6e5c...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2018 den 16.30, AnonymBruker skrev:

Er 160, veier 50 kg. Synes det er passelig. Om jeg hadde hatt større muskler hadde jeg akseptert flere kilo

Anonymkode: 3a523...81f

Så fint at du må påpeke at du har en bmi på 19. Må være slitsomt for deg...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 75 på det meste å er 169 høy, har alltid hatt litt muskler.. Ingen som kommenterte at jeg var stor, men syntes det selv.. Så gikk jeg ned til 60-63 å da fikk jeg masse kommentarer på at jeg var sååå tynn selv om jeg fortsatt var normalvektig. For min egen del så føler jeg meg mye mer vel etter vektnedgangen, hverdagen ble mye lettere og jeg orker mer. 

Anonymkode: b6864...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2018 den 16.30, AnonymBruker skrev:

Er 160, veier 50 kg. Synes det er passelig. Om jeg hadde hatt større muskler hadde jeg akseptert flere kilo

Anonymkode: 3a523...81f

Samme her. Er like høy som ts og veier ett par og femi kilo. Med mer muskler kunne jeg veid litt mer. 

Jeg tror folk er blitt så vandt til at normalen er stor i dag, at overvekt ikke oppfattes som nettopp overvekt. Mange skal ned et par kilo og i realiteten burde de gått ned femten-tjue. 

Endret av Perle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Perle skrev:

Samme her. Er like høy som ts og veier ett par og femi kilo. Med mer muskler kunne jeg veid litt mer. 

Jeg tror folk er blitt så vandt til at normalen er stor i dag at overvekt ikke oppfattes som nettopp overvekt. Mange skal ned et par kilo og i realiteten burde e gått ned femten-tjue. 

Er så enig, det er så vanlig med overvekt i dagens samfunn at mange ser seg blinde på hva som egentlig er normal. Se bilder fra 80 tallet å fra idag-befolkningen er blitt større, mange er direkte bælfeite. Synes det er så trist å se mange unge bære mange kilo for mye, å det har blitt en mer og mer vanlig syn for å si det sånn. Jeg er normalvektig, men er tydeligvis helt i orden å påpeke at jeg er for tynn 🙄 Er kanskje tynn i forhold til de som kommenterer ja, men det er ikke min vekt de burde være bekymret for. 

Anonymkode: b6864...f25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er akkurat lik som deg. Etter sykdom var jeg ytterligere 10 kg tyngre noe jeg opplevde som vanskelig. Er nå gått ned de kiloene, og føler meg veldig mye bedre. Nesten tynn, men det er jo bare forskjellen som blir såpass stor. Fortsatt for tykk og skal ned ytterligere 10. Jeg får og kommentarer fra folk om at de ikke synes jeg ser 75 kg tung ut, bra det, men uansett bør både du og jeg gå ned. 

Anonymkode: 05df5...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Perle skrev:

Samme her. Er like høy som ts og veier ett par og femi kilo. Med mer muskler kunne jeg veid litt mer. 

Jeg tror folk er blitt så vandt til at normalen er stor i dag, at overvekt ikke oppfattes som nettopp overvekt. Mange skal ned et par kilo og i realiteten burde de gått ned femten-tjue. 

Men vi er bygd forskjellige. Jeg er like høy, og da jeg ble lagt inn på sykehuset da jeg veide 48 kg, så jeg grusom ut, alt for tynn. Alle sykepleierne og kommenterte at jeg var alt for tynn. Var innlagt grunnet sykdom, så jeg kastet opp så mye, så hadde gått ned 12 kg på kort tid, og måtte få intravenøst. Men jeg har en venninne som er like høy som meg, og veier 50 kg, og hun kler den vekten. Mens jeg ser syk ut på den vekten. 

Anonymkode: 06591...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg er 163 cm og veier 52 kg, det er akkurat passe. Veide en periode 60 kg og det ble for mye, merket det godt på den fysiske formen. Det ble mye tyngre å gjøre absolutt alt, til og med å kle på seg skoene, noe som er enkelt ble tyngre.

Anonymkode: ba946...669

Jeg er 163 og ca 58-59 kilo. Synes ikke det er spesielt tungt å ta på meg skoene akkurat... 

Anonymkode: 153f8...a39

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 163 og ca 58-59 kilo. Synes ikke det er spesielt tungt å ta på meg skoene akkurat... 

Anonymkode: 153f8...a39

Hun sa at til å med det å ta på sko ble lettere etter hun gikk ned i vekt, ikke at det var tungt når hun veide 60.

Anonymkode: b6864...f25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å være overvektig uten å se diger ut. Kan jo hende du er heldig med fettfordelinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Perle skrev:

Samme her. Er like høy som ts og veier ett par og femi kilo. Med mer muskler kunne jeg veid litt mer. 

Jeg tror folk er blitt så vandt til at normalen er stor i dag, at overvekt ikke oppfattes som nettopp overvekt. Mange skal ned et par kilo og i realiteten burde de gått ned femten-tjue. 

Enig. Var en tur i dyreparken i sommer, jeg ble helt sjokkert når jeg så rundt meg. Det var så utrolig mange overvektige mennesker der. Forstår ikke hvordan folk lar seg selv forfalle på den måten. 

 

TS du er overvektig og ser nok overvektig ut også. Men folk er for hyggelig til å si det til deg. 

Anonymkode: 4116d...228

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...