Gå til innhold

Overvektig..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 163 cm høy og veier 75 kg. Dette mener jeg er altfor mye, og syns selv jeg er fet. Jeg får kommentarer på at folk ikke kan skjønne at jeg veier så mye, eller er overvektig (hender jeg må takke nei til ting pga jeg prøver å slanke meg). De sier det kanskje bare for å være snille, men jeg vet ikke. Kan det være at jeg selv syns jeg er fetere enn hva andre tenker om meg..? Hvordan er det med dere andre som ligger omtrent som meg i høyde/vekt? Ser dere på dere selv som overvektige/fete?

(ja, iflg BMI er jeg overvektig, jeg vet det)

Anonymkode: 14726...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 170cm veier 83. Føler meg ikke feit. Men jeg har juicy rumpe, muskuløse bein og overkropp. Begynn å tren, så ser du hundeganger bedret med litt fett. 

Anonymkode: fbabc...4c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 163 og veier 75kg. Jeg ser godt jeg er overvektig. Det gjør nok de rundt meg også. Feks hvis jeg sier neitakk til en kjeks på jobb og sier "jeg bør nok stå over slike ting siden jeg har lagt så på meg" Så er det ingen som sier "for noe tull! Du som er så slank". De sier ikke noe.

De som er rundt deg er nok bare høflig. Du og jeg bør gå ned 10 kg.

Anonymkode: 17baf...fbd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 161 og 65kg, føler at det er ca. 7kg for mye selv om jeg ikke er så veldig overvektig. For helsen og for min egen del burde jeg absolutt begynne å trene🙄

Anonymkode: a6318...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken størrelse bruker du i klær da? Og hvordan er kiloene fordelt?

Jeg er 162 cm, og da jeg veide 69 kg, tok jeg en kroppsanalyse på treningssenter, og jeg hadde helt normal fettprosent, hadde høy muskelmasse, og ikke noe farlig magefett. Jeg er og heldig med smal midje, store pupper, stor sprettrumpe og kraftige lår. Da ser man ikke så stor ut, hvis man kler seg rett, og fremhever den smale midjen.

Anonymkode: 06591...82e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 160, veier 50 kg. Synes det er passelig. Om jeg hadde hatt større muskler hadde jeg akseptert flere kilo

Anonymkode: 3a523...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 162 cm og veier nå 64,5. Jeg var oppe på 66 men da følte jeg meg slapsete. Jeg trives best mellom 58 og 63 kg. 

Nå skal det sies at jeg bruker de samme klærne på 60 og 66 kg, så kiloene er nok jevnt fordelt. Men jeg har litt mere mage og pupper nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du er kroppsbygger som har trent hele livet så er du meget overvektig. Folk som sier noe annet juger fordi de synes synd på deg. 

Marit Bjørgen, ekstremt godt trent, var feks 165 og veide 62 kg.. 

Endret av FrodeF
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 162 og veier 100 kg. 

Say no more!

Anonymkode: 0e297...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca som du, og synes at jeg er overvektig, men ikke ekstremt. Pleier ikke å diskutere vekt/kropp med andre, ei heller begrunne hvorfor jeg ikke tar kake el. Derfor vet jeg heller ikke hvordan andre ser på meg, og jeg tenker også det er irrelevant. 

Bruker str m/40, trener og prøver å gå ned minst 10 kg. 

Anonymkode: d3990...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra mitt perspektiv er det tykt, selv med muskler. 

Anonymkode: 84fba...09c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et par cm høyere enn deg, og veier litt mer, men er på slankern. Om du bør gå ned i vekt er det bare du som må vurdere. I følge professor i medisin og leder for Senter for sykelig overvekt, så er det viktigste for helsa når man er litt overvektig (under 30 i BMI) å ikke gå opp i vekt, ikke nødvendigvis på død og liv komme seg under 25 i BMI og innafor "normalen". Selv så har jeg vanskelig for å akseptere å være overvektig, og prøver hele veien å komme ned til normalvektig BMI, men er ikke helt sikker på om det er det lureste, for over de siste årene så har vekten stort sett krøpet feil vei. 

Artikkel hvor han sier dette: 

https://www.tv2.no/a/8617149/

Anonymkode: f87e3...3fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På mitt største veide jeg 72 kg og er 168 cm høy. Jeg syntes ikke at jeg så overvektig ut i speilet og følte heller ikke at jeg var i dårlig form, men nå som jeg har gått ned 12 kg ser jeg jo på bilder at jeg var god og fyldig. Jeg trives bedre med utseendet mitt nå :) Det er i hvert fall mye morsommere å handle klær nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk bærer vekta forskjellig. Det kommer også an på fettprosent og muskelmasse. Jeg har alltid trent en del, er 166cm høy og når jeg veier 60-65kg så bruker jeg størrelse s og 36, går jeg under 60kg så spør folk om jeg er syk for da stikker både kragebein og ribbeina synes godt. Da jeg veide ca 72kg så kunne jeg fint kjøpe klær i M uten å prøve dem. Jeg følte meg ikke overvektig med 72kg selv om jeg var det, men følte meg heller ikke slank. Flere som sa til meg at jeg var så fin og slank etter svagerskapet, selv om jeg da veide minst 7kg mer enn før svangeskapet. Jeg tror ikke du ser helt slank ut med dine mål, men mulig du ikke ser direkte overvektig ut ved første øyekast heller. Men pga helsa så er det best å komme seg på normal bmi uansett.

Anonymkode: 6efe8...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du en BMI som nærmer deg 25 tallet så for all del slank deg! Selv har jeg en mann som er sånn rundt 24 på BMI kalkulatoren jeg har mange ganger bedt han om å prøve å få vekk noen kilo. MEN NEI DA, han er en stabeist.

Så da er det ikke rart jeg roter litt med andre på siden :P Han har liksom bedt om det, men han vet selvsagt ikke :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken størrelse bruker du i klær da? Og hvordan er kiloene fordelt?

Jeg er 162 cm, og da jeg veide 69 kg, tok jeg en kroppsanalyse på treningssenter, og jeg hadde helt normal fettprosent, hadde høy muskelmasse, og ikke noe farlig magefett. Jeg er og heldig med smal midje, store pupper, stor sprettrumpe og kraftige lår. Da ser man ikke så stor ut, hvis man kler seg rett, og fremhever den smale midjen.

Anonymkode: 06591...82e

Jeg ser så mange av de med stor rumpe som ikke vet hva en sprettrumpe faktisk er. 

Anonymkode: 8375e...416

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 163 cm og veier 52 kg, det er akkurat passe. Veide en periode 60 kg og det ble for mye, merket det godt på den fysiske formen. Det ble mye tyngre å gjøre absolutt alt, til og med å kle på seg skoene, noe som er enkelt ble tyngre.

Anonymkode: ba946...669

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser så mange av de med stor rumpe som ikke vet hva en sprettrumpe faktisk er. 

Anonymkode: 8375e...416

Kanskje jeg ikke har sprettrumpe da, men rumpa mi driver mannfolka gærne, og jeg får alltid komplimenter for den, og andre kaller det sprettrumpe. Så jeg er uansett fornøyd, selv om det ikke skulle være sprettrumpe.

Anonymkode: 06591...82e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...